در ترکیه چند روز در سال به صورت رسمی تعطیل است؟

در ترکیه چند روز در سال به صورت رسمی تعطیل است؟
01.10.12

در طول سال تعداد زیادی از روزها در تقویم ترکیه به‌عنوان تعطیلات رسمی در ترکیه مشخص‌شده‌اند. خدمات عمومی، بانک‌ها، دفاتر پست، بسیاری از موزه‌ها و تمامی سازمان‌های دولتی در تعطیلات رسمی در ترکیه بسته هستند. علاوه بر این، بسیاری از مغازه‌ها، مکان‌های توریستی و مشاغل در تعطیلات رسمی در ترکیه باز می‌مانند؛ بنابراین آگاهی از این روزها برای مهاجرین و گردشگران خالی از فایده نخواهد بود. یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از این کشور، در روزهای تعطیل ترکیه است زیرا در این ایام نه‌تنها این منطقه زنده می‌شود، بلکه به مسافران این فرصت را می‌دهد که سنت‌های منحصربه‌فرد کشور ترکیه را تجربه کنند. با ام تی سی هوم همراه باشید تا با روزهای تعطیل ترکیه بیشتر آشنا شوید.

تقویم ترکیه 2023

تعطیلات رسمی در ترکیه 14 روز است، در این کشور دو نوع تعطیلات رسمی وجود دارد. نوع اول تعطیلات به مناسبت اعیاد مذهبی است و نوع دوم تعطیلات عمومی ترکیه است که هرساله در روزهای ثابتی است.

بیشتر بخوانیدمعرفی جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده‌ی ترکیه

جدول تعطیلات رسمی ترکیه 2023

در این بخش در جدولی تاریخ‌های تعطیلات رسمی ترکیه را گردآوری کرده‌ایم. تمامی تعطیلات رسمی در ترکیه روزهای غیر کاری است. اگر قصد سفر به ترکیه در این ایام را دارید، ممکن است با یک جشنواره محلی یا فرهنگی روبرو شوید. دولت ترکیه اغلب دو تعطیلات مذهبی اصلی را برای کمک به رونق گردشگری و اقتصاد تمدید می‌کند.

 

تاریخ ماه میلادی مناسبت
23.04.2023 بیست و سوم آوریل روز حاکمیت ملی و کودک
01.05.2023 یکم می روز کارگر و همبستگی

19.05.2023

نوزده می آتاتورک، روز جوانان و ورزش
15.07.2023 پانزدهم جولای روز دموکراسی و وحدت ملی
30.08.2023 سی آگوست روز پیروزی عمومی
29.10.2023 بیست و نهم اکتبر روز جمهوری ترکیه
01.01.2023 اول ژانویه روز سال نو
27.06.2023 27 جون عید قربان
20.04.2023 20 آپریل عید فطر

بیشتر بخوانید5 مکان جذاب برای گذراندن تعطیلات پاییز در ترکیه

تعطیلات رسمی سال نو در ترکیه

روز سال نو یک تعطیلات مهم برای جشن گرفتن در جهان است، ترکیه نیز از این قاعده مستثنا نیست. در شب سال نو، رستوران‌ها و کافه‌ها منو و سرگرمی‌های خاصی دارند و رویدادهای عمومی در اکثر شهرهای ترکیه برگزار می‌شود. اگرچه اکثر مکان‌ها در 31 دسامبر باز هستند، روز سال نو یک تعطیلات ملی است و مردم محلی معمولاً این روز را در جمع عزیزان خود در خانه سپری می‌کنند.

تعطیلات کریسمس در ترکیه چند روز است

تعطیلات کریسمس در ترکیه یک روز است اما دولت ترکیه اغلب این تعطیلات را برای کمک به رونق گردشگری و اقتصاد تمدید می‌کند.

بیشتر بخوانیدهمه چیز درباره‌ی برگزاری جشن کریسمس در ترکیه

تعطیلات مدارس در ترکیه

تعطیلات مدارس در ترکیه مانند بسیاری از کشورها تعطیلات بین دو ترم تحصیلی است. آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس این کشور از ۶ سپتامبر است و 15 تا 19 نوامبر تعطیلی ترم اول و 24 ژانویه تا 4 فوریه تعطیلی بین ترم مدارس ترکیه است.

تعطیلی‌های مناسبتی ترکیه

برخی از روزهای تعطیلات رسمی در ترکیه، اعیاد اسلامی هستند که در سراسر جهان جشن گرفته می‌شوند و برخی دیگر جشن‌های گرامیداشت جمهوری ترکیه هستند. روزهای اعیاد اسلامی هرسال در تقویم تغییر می‌کنند، زیرا بر اساس تقویم هجری اسلامی است. ترکیه دو عید مذهبی بزرگ دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانیدمراسم مذهبی در ترکیه چگونه برگزار می‌شود؟

تعطیلات عید رمضان ترکیه

رمضان بایرامی یک تعطیلات رسمی در ترکیه و اولین جشن اصلی اسلامی در تقویم ترکیه است که از اهمیت بالایی برخوردار است. این تعطیلات سه‌روزه شکر بایرام نامیده می‌شود و هرسال در تقویم ترکیه جابه‌جا می‌شود، در سال 2023 از 20 آپریل شروع خواهد شد. این تعطیلات به مسافران فرصتی منحصربه‌فرد برای آشنایی با دین اسلام و سنت ترکیه می‌دهد. تعطیلات رسمی رمضان بایرامی زمان مناسبی برای سفر به ترکیه است زیرا در ماه می، هوا شروع به گرم شدن می‌کند، بنابراین فرصت مناسبی برای لذت بردن از ساحل وجود دارد.

تعطیلات عید قربان ترکیه

عید قربان دومین جشن اسلامی ترکیه است. این تعطیلات رسمی در ترکیه که به کربان بایرام معروف است به دلیل طولانی بودن (به مدت 4 روز) منحصربه‌فرد است و هرسال در زمان متفاوتی برگزار می‌شود. در این تعطیلات مردان صبح روز اول برای نمازهای خاص در مسجد حضور می‌یابند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی خرید ملک در ترکیه خواندن مقاله‌ی از 0 تا 100 اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه را پیشنهاد می‌کنیم.

برخی از روزهای تعطیلات رسمی در ترکیه، اعیاد اسلامی هستند
رمضان بایرامی و کربان بایرام دو جشن اصلی اسلامی در تقویم ترکیه است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

روزهای کاری در ترکیه

ساعات کار ادارات دولتی و بانک‌ها از 8:30 صبح تا 12:30 بعدازظهر و 13:30 تا 17:30 از دوشنبه تا جمعه است. فروشگاه‌ها معمولاً از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر هرروز، ازجمله آخر هفته‌ها باز هستند.

تعطیلات عمومی در ترکیه

در طول سال تعداد زیادی تعطیلات ملی در ترکیه وجود دارد. این تعطیلات رسمی می‌تواند زمان خوبی برای بازدید و شرکت در جشن‌ها باشد. اگر در هر یک از تاریخ‌های تعطیلات رسمی در ترکیه هستید، انتظار داشته باشید که پرچم ملی را برافراشته ببینید و برای اجرای موسیقی و رقص یا رویدادها در میدان‌ها شهر آماده‌ باشید.

بیشتر بخوانیداصلاحیه قانون شهروندی ترکیه 2022

روز حاکمیت ملی و کودک

این تعطیلات رسمی در ترکیه، یادبود تأسیس مجلس ملی بزرگ ترکیه در 23 آوریل 1920 است. در این روز مردم بر مجسمه‌های آتاتورک تاج‌های گل می‌گذارند و از کودکان ترکیه و اهمیت آن‌ها برای آینده کشور تجلیل می‌کنند. به مدت یک هفته، مدارس در ترکیه برای جشن‌های تعطیلات آماده می‌شوند و اغلب برنامه‌های موسیقی را برای تماشاگران در استادیوم‌ها یا رژه در خیابان‌ها اجرا می‌کنند. این روز یک تعطیلات فوق‌العاده مهم در ترکیه است و دوره‌ای است که بسیاری برای شرکت و دیدن مراسم و جشن‌های ویژه‌ای که برگزار می‌شود به این کشور سفر می‌کنند.

بزرگداشت آتاتورک، روز جوانان و ورزش

این تعطیلات عمومی که در زبان ترکی به نام آتاتورک آنما، گنجلیک و اسپور بایرام شناخته می‌شود، جشن فرود آمدن مصطفی کمال آتاتورک در سامسون ترکیه در 19 می 1919 است. در این روز بسیاری برای جشن گرفتن توانایی‌های جوانان ترکیه گرد هم می‌آیند. ازآنجایی‌که این روز تعطیل پنج‌شنبه است، بسیاری از ترک‌ها جمعه را تعطیل می‌کنند و از یک آخر هفته طولانی لذت می‌برند. در این تعطیلات گردشگران محلی و بین‌المللی این فرصت را دارند که به مناطق ساحلی ترکیه رفته و از آغاز فصل تابستان لذت ببرند.

بیشتر بخوانیدراهنمای جامع تحصیل در مدارس ترکیه

 روز کارگر

این تعطیلات رسمی که به‌عنوان روز جهانی کارگر نیز شناخته می‌شود، مختص ترکیه نیست، بلکه در بیش از 80 کشور جهان وجود دارد. روز کارگر روز بسیار مهمی برای بزرگداشت حقوق کارگران است. این روز با لذت بردن از فضای باز سپری می‌شود و اغلب حول محور وقت‌گذرانی والدین با فرزندان و خانواده می‌چرخد.

روز وحدت ملی و دموکراسی

این تعطیلات رسمی در ترکیه نسبتاً جدید است و در سال 2016 ، پس از یک کودتای نافرجام، تعطیلات ملی اعلام شد و در تقویم ترکیه جای گرفت. این تعطیلات برای این کشور بسیار مهم است و دو عملکرد دارد. اولاً، برای جشن گرفتن اتحاد غیرنظامیان در برابر کودتای 2016 در ترکیه؛ ثانیاً، برای بزرگداشت غیرنظامیان و جانبازانی که جان باختند.

روز پیروزی

این تعطیلات رسمی به‌عنوان روز نیروهای مسلح ترکیه نیز شناخته می‌شود. در این روز پرچم‌های ترکیه در سراسر کشور به اهتزاز درمی‌آیند که پیروزی ترکیه در نبرد دوملوپینار در سال 1922 را گرامی می‌دارد. این نبرد نتیجه جنگ استقلال را تعیین کرد که درنهایت به ترکیه مدرنی که امروز می‌شناسیم منجر شد.گردشگران می‌توانند در این روز به آنکارا بروند و شاهد رژه‌های عظیم خودروهای نظامی که قدرت کشور را به نمایش می‌گذارند باشند.

بیشتر بخوانیدبهترین محله های استانبول برای خرید ویلا را بشناسید

روز جمهوری ترکیه

روز جمهوری در یکشنبه در سال 2022 است، در این روز تأسیس ترکیه مدرن را جشن می‌گیرند که در سال 2023 به یک صدمین سالگرد خود می‌رسد. در ای روز راهپیمایی‌ها، سخنرانی‌ها، نمایش‌های موسیقی و رقص در میدان‌ها شهر و مدارس در سراسر ترکیه برگزار می‌شود مردم از آنیت‌کبیر در پایتخت ترکیه دیدن می‌کنند و در شهرهای بزرگ عصرها نمایش‌های آتش‌بازی برگزار می‌شود. به دلیل اینکه زمان این تعطیلات خارج از اوج هجوم گردشگران است، مسافرانی که نمی‌خواهند در فصول شلوغ توریستی در ترکیه باشند، قطعاً می‌توانند سفری را در تعطیلات روز جمهوری برای رفتن به ساحل و لذت بردن از آخرین روزها با آب‌وهوای گرم در نظر بگیرند.

در روز جمهوری ترکیه مراسمات مختلفی در میدان‌ها شهر و مدارس در سراسر ترکیه برگزار می‌شود
در روز جمهوری ترکیه تأسیس ترکیه مدرن جشن گرفته می شود

سخن پایانی

تعطیلات رسمی در ترکیه 14 روز است. در طول تعطیلات ساختمان‌های اداری، اکثر مشاغل و مدارس تعطیل هستند. برخی از این روزها اعیاد اسلامی هستند که در سراسر جهان جشن گرفته می‌شوند و برخی دیگر جشن‌های جمهوری ترکیه هستند. ترک‌ها بسیار میهن‌پرست هستند و به بزرگداشت مناسبت‌های خاص علاقه دارند. تعطیلات عمومی فرصت مناسبی برای استراحت و تفریح در ترکیه فراهم می‌کند. اگر در هر یک از تاریخ‌های تعطیلات رسمی در ترکیه هستید، انتظار داشته باشید که پرچم ملی را برافراشته ببینید و برای دیدن اجرای موسیقی، رقص و سایر رویدادها در میدان‌ها شهر در سراسر کشور ترکیه آماده‌باشید.