کدام محله‌های استانبول آینده خوبی برای سرمایه‌گذاری با خرید ملک دارند؟

کدام محله‌های استانبول آینده خوبی برای سرمایه‌گذاری با خرید ملک دارند؟
02.06.18

آمارهای اخیر حاکی از آن است که شهر استانبول در صدر فهرست پرفروش‌ترین ایالت‌های املاک و مستغلات ترکیه قرار دارد و سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند به خرید آپارتمان در استانبول هستند. قطب‌نمای سرمایه‌گذاران به سمت مناطق در حال رشد با ساختاری مدرن و توسعه‌یافته در شهر است که به دلیل مدرن و مجلل‌ بودنشان مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند. در این مقاله به معرفی چند محله خوب استانبول برای سرمایه‌گذاری می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه

در نتیجه تنوع انگیزه‌های سرمایه‌گذاری، ترکیه شاهد حضور بی‌نظیر بازرگانان است و به آهنربایی برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی تبدیل شده است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است. مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه عبارت‌اند از:

1. سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

استانبول با بخش‌های اروپایی و آسیایی‌اش یکی از فعال‌ترین بازارهای املاک و مستغلات در ترکیه محسوب می‌شود، زیرا این شهر دارای بیشترین تعداد پروژه‌های املاک و مستغلات است که توجه سرمایه‌گذاران از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند.

2. سرمایه‌گذاری گردشگری

امکانات توریستی موجود در ایالت‌های مختلف ترکیه زمینه‌ای محکم برای ایجاد گروهی از برجسته‌ترین انواع سرمایه‌گذاری‌های گردشگری در ترکیه را تشکیل می‌دهد. گردشگری در ترکیه با تنوع زیاد مشخص می‌شود، زیرا طیف گسترده‌ای از جاذبه‌های گردشگری محبوب را در برمی‌گیرد. مانند سواحل دریا، اقامتگاه‌های توریستی و پارک‌های تفریحی که با ذائقه گردشگران مطابقت دارند.

بیشتر بخوانیدمهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

محله‌ها خوب برای سرمایه‌گذاری در ترکیه کدامند؟

استانبول شهری بزرگ با بیش از 15 میلیون نفر جمعیت است، این شهر زیبا برای همه سلیقه‌ها چیزهای زیادی برای ارائه دارد. اگر کنجکاوید برانید محله‌های خوب برای سرمایه‌گذاری در ترکیه شامل چیست با ما همراه باشید. در مناطق اروپایی استانبول، محله‌هایی که نزدیک به پروژه‌های بزرگ هستند، گزینه‌ای عالی برای سکونت یا سرمایه‌گذاری هستند. علاوه بر پروژه‌های جدید در بسیاری از مناطق استانبول، پروژه‌های تحول شهری نیز فرصت‌های خوبی را برای بخش املاک و مستغلات فراهم می‌کند. ساختمان‌های نوسازی شده برای فروش خانه‌ها و دفاتر را با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه و مناسب برای هر بودجه‌ای تضمین می‌کند. در زیر خلاصه‌ای از معرفی چند محله خوب استانبول برای سرمایه‌گذاری آورده شده است.

منطقه عمرانیه

عمرانیه مرکز استانبول آسیایی به حساب می‌آید و یک منطقه سرمایه‌گذاری و مسکونی است که روز به روز پروژه‌های املاک آن در حال افزایش است و به دلیل اهمیت سرمایه‌گذاری و ارزش فزاینده آن در بین سرمایه‌گذاران خارجی شهرت پیدا کرده است.
دلایلی که منطقه عمرانیه را تبدیل به محله خوب استانبول برای سرمایه‌گذاری می‌کند:

  • افزایش سریع جمعیت این منطقه در سال‌های اخیر توجه سرمایه‌گذاران املاک را به خود جلب کرده است.
  • وجود مترو اسکودار (Uskudar) و دسترسی آسان به این منطقه، آن را به مرکز آسیایی استانبول تبدیل کرد و منجر به افزایش سریع قیمت املاک و نرخ سرمایه‌گذاری شد.
  • نکته خاص در مورد عمرانیه پروژه مرکز مالی بین‌المللی استانبول است که قرار است یک مرکز مالی بین‌المللی با مناطق تجاری و اداری درجه یک باشد و هدف آن پیش‌گام بین‌المللی توسعه نوآورانه و پایدار باشد. به محض شروع کار ساخت و ساز پروژه مرکز مالی بین‌المللی استانبول، افزایش قابل توجهی در نرخ سرمایه‌گذاری املاک در این منطقه مشاهده شد.

منطقه کادیکوی (Kadikoy)

کادیکوی یکی از مناطق بسیار مهم استانبول و یکی از معروف‌ترین و پربازدیدترین مناطق توریستی به حساب می‌آید. همچنین یک منطقه مسکونی و یک مرکز تجاری در استانبول آسیایی محسوب می‌شود. موقعیت متمایز کادیکوی نقش عمده‌ای در تعیین ارزش منطقه و اهمیت سرمایه‌گذاری آن دارد. اگر زندگی لوکس را ترجیح می‌دهید، خانه شما در کادیکوی منتظر شماست. کارشناسان بازار املاک ترکیه انتظار دارند که کادیکوی در آینده نزدیک شاهد یک جهش عظیم سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات باشد، زیرا پروژه‌های املاک و مستغلات در این منطقه با سرعت فوق‌العاده‌ای با معماری و طراحی‌های سطح بالا در حال رشد هستند.
دلایلی که منطقه کادیکوی را تبدیل به محله خوب استانبول برای سرمایه‌گذاری می‌کند:

  • بیشتر پروژه‌های مسکونی در کادیکوی مشرف به دریای مرمره است که به آن مزیت رقابتی نسبت به بقیه مناطق آسیایی استانبول می‌دهد.
  • وجود امکانات تفریحی و جاذبه‌های گردشگری در این منطقه نیز تمایل خارجی‌ها را برای سرمایه‌گذاری در کادیکوی به جای سایر مناطق افزایش داده است.
  • کادیکوی یک منطقه مناسب برای مسکن است، زیرا خدمات کامل رفاهی به ساکنان ارائه می‌شود و ساکنان می‌توانند تمام نیازهای خود را برآورده می‌کنند.
  • این منطقه در فاصله بسیار نزدیکی از فرودگاه بین‌المللی سابیها قرار گرفته است.
محله کادیکوی
محله کادیکوی استانبول

منطقه شیشلی

این منطقه مرکزی، قلب پر جنب و جوش استانبول، مرکز تجارت و پروژه‌های لوکس است. شیشیلی یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول است و شامل معروف‌ترین و معتبرترین محله‌های استانبول مانند محله نیشانتاسی و محله بومونتی است. شیشلی همچنین با حضور مجلل‌ترین هتل‌های بین‌المللی مانند هیلتون و ریتز کارلتون مشخص می‌شود و همچنین انتخاب گردشگران است زیرا در آن مراکز خریدی وجود دارد که دارای مغازه‌ها و بوتیک‌های معروف‌ترین برندهای بین‌المللی هستند. مرکز خرید زورلو سنتر، مرکز خرید ایستینیه پارک و مرکز خرید جواهیر در منطقه شیشیلی قرار گرفته‌اند.
دلایلی که منطقه شیشیلی را تبدیل به محله خوب استانبول برای سرمایه‌گذاری می‌کند:

  • این منطقه با نزدیکی به تنگه بسفر مشخص می‌شود و بیشتر پروژه‌ها و برج‌های شیشلی منظره‌ای فوق‌العاده از تنگه بسفر دارند که یک مزیت رقابتی است زیرا تنها منطقه مرکزی در بخش اروپایی استانبول است که شامل آپارتمان‌های مشرف به بسفر است.
  • مهم‌ترین عواملی که شیشلی را به یک منطقه بسیار مطلوب تبدیل می‌کند این است که بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است، زیرا شامل پروژه‌های جدید نسبتاً کمی است و بنابراین قیمت املاک و مستغلات دائماً در حال افزایش است، تقاضا زیاد است و عرضه کم است.
  • شیشلی همچنین یکی از مناطق با خدمات کامل از نظر حمل و نقل عمومی است. خط متروبوس که مهم‌ترین وسیله حمل و نقل استانبول است از آن عبور می‌کند. همچنین دارای سهمی از پروژه‌های زیربنایی مانند تونل‌ها و پل‌ها است که علاوه بر در دسترس بودن خدمات اولیه، دسترسی به منطقه را تسهیل می‌کند.
  • برای ساکنان، تعدادی دانشگاه دارد که بهترین خدمات آموزشی، بیمارستان‌های مجلل و سایر موارد اولیه مورد نیاز ساکنان را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانیدمعرفی بهترین محله‌های اقامتی ترکیه

منطقه کاگیتان (Kagithane)

منطقه کاگیتان یک آهنربا برای سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات است، زیرا برای سرمایه‌گذاری املاک در استانبول بسیار امیدوارکننده است. این منطقه جدیداً در حال توسعه و بازسازی است و ساختمان‌های قدیمی آن به محله‌های مدرن و مرتفع تبدیل شده‌اند. کاگتیان نزدیک به مناطق مرکزی مجلل مانند شیشلی، لونت و ماسلاک واقع شده است. دولت ترکیه همچنین روی توسعه زیرساخت‌های منطقه و گسترش شبکه حمل و نقل، خطوط مترو و تونل‌ها کار می‌کند.
دلایلی که منطقه کاگیتان را تبدیل به محله خوب استانبول برای سرمایه‌گذاری می‌کند:

  • منطقه کاگیتانه با نزدیکی به مرکز استانبول مشخص می‌شود و ارزان‌ترین جایگزین برای مرکز استانبول است.
  • ملکی که در این منطقه خریداری می‌شود اگر دارای عناصر سرمایه‌گذاری سودآور باشد، سرمایه‌گذار می‌تواند به بازده ماهانه و سالانه دست یابد.
  • بر خلاف سایر مناطق، جاذبه‌های گردشگری زیادی را شامل نمی‌شود و در نزدیکی دریا یا تنگه بسفر قرار ندارد.

بیشتر بخوانیدآشنایی با بهترین شهرک های استانبول برای زندگی

در کدام محله‌ها نباید سرمایه‌گذاری کرد؟

لیست زیر شامل محله‌هایی است که هنگام سرمایه‌گذاری در استانبول باید از آنها اجتناب کنید:

  • تارلاباشی
  • ساریگل
  • دولاپدره
  • باگسیلار
  • کوشتپه
  • صحيط محتار
  • کامر هاتون
  • کوجاتپه

محله‌های خوب برای سرمایه‌گذاری در ترکیه برای ایرانیان

منطقه بیلیک دوزو، منطقه آوجیلار، منطقه اسنیورت، منطقه کوچوک چکمه و منطقه آتاکوی محله‌های خوب برای سرمایه‌گذاری در ترکیه برای ایرانیان می باشند.

مشکلات سرمایه‌گذاری در ترکیه

با توجه به وضعیت و رونق فعلی ترکیه با شرایط اقتصادی آزاد و مساعدی که در این کشور وجود دارد، بدیهی است که خرید ملک و سرمایه‌گذاری به تدریج در حال افزایش است. در کنار این، شکی نیست که سوء استفاده و کلاهبرداری رو به افزایش است، به طوری که حتی بی مهارت ترین افراد نیز در مسیر مشاوره خرید ملک قدم می‌گذارند. در چنین مواردی کسانی که قصد خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در ترکیه را دارند باید به مشکلات سرمایه‌گذاری در ترکیه توجه کنند:

1- نوسانات نرخ لیر

نوسانات نرخ لیر یکی از عوامل خارجی است که بر بازار املاک ترکیه تأثیر منفی گذاشته است، اما دولت ترکیه با مداخله مستمر برای حمایت از پول ملی خود و اجرای اصلاحات اقتصادی برای بازگرداندن اعتماد سرمایه‌گذاران به عملکرد لیر، تلاش‌های زیادی کرده است. اخیراً با وجود بهبود وضعیت ترس سرمایه‌گذاران، تحلیلگران اقتصادی می‌بینند که کاهش ارزش لیر ترکیه فرصتی برای خرید بیشتر املاک و مستغلات می‌دهد، به خصوص که پس‌انداز سرمایه‌گذاران معمولاً به صورت ارز خارجی است که فرصت بسیار خوبی برای آنها برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه است.

2- برخورد با مشاورین املاک غیرمعتبر

یکی از بدترین چیزهایی که سرمایه‌گذاران خارجی در معرض آن قرار می‌گیرند این است که وقتی از یک شرکت کارگزاری املاک استفاده می‌کنند، با یک شرکت کلاهبرداری املاک در ترکیه درگیر می‌شوند که فاقد اعتبار است و از عدم تجربه کافی خریدار در زمینه بازار املاک در ترکیه استفاده می‌کنند. عدم آگاهی سرمایه‌گذاران از قوانین مالکیت خارجی املاک در ترکیه به این کلاهبرداران کمک می‌کند تا قیمت‌ها را دستکاری کنند و سرمایه‌گذاران را در برابر کلاهبرداری املاک در ترکیه آسیب پذیر کند. یکی از آسیب‌ها خرید ملک برای سرمایه‌گذار در محله‌های با امنیت پایین به‌جای محله خوب استانبول برای سرمایه‌گذاری است.

3- عدم اطلاع کافی سرمایه‌گذار خارجی قبل از خرید ملک

عدم اطلاعات کافی در مورد بازار املاک در ترکیه بخشی از مشکلاتی است که سرمایه‌گذاران هنگام خرید ملک در ترکیه با آن مواجه هستند. عدم تجربه و دانش و تنبلی برخی از سرمایه‌گذاران در جستجوی آنلاین برای مطالعه کافی در مورد قوانین تنظیم‌کننده خرید ملک برای خارجی‌ها و … مهم‌ترین اقداماتی که در طول جستجوی ملک در ترکیه باید انجام شود.

امنیت سرمایه‌گذاری در ترکیه

در مطالعات اخیر، بازار املاک و مستغلات ترکیه به عنوان سومین بازار قوی املاک در سراسر جهان پس از چین و ایالات متحده آمریکا موقعیت پیشرفته‌ای را به خود اختصاص داده است که نشان‌دهنده آینده چشمگیری است که در انتظار بازار املاک و مستغلات در ترکیه به خصوص استانبول است. برای امنیت بیشتر در سرمایه‌گذاری نکات زیر را بخاطر بسپارید:

  • قبل از شروع خرید ملک یا ثبت شرکت، دقیقاً هدف خود را مشخص کنید.
  • فقط به شرکت‌های معتبر، متخصص و با تجربه مراجعه کنید.
  • شرکت‌ها و کارشناسانی که در این زمینه‌ها تخصص لازم را ندارند فقط اموال و وقت شما را هدر می‌دهند.
  • حضور یک وکیل معتبر و متخصص می‌تواند در عقد قرارداد واقعاً کمک کننده باشد.
  • توجه داشته باشید نسبت به منطقه‌ای که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید اطلاعات کافی کسب کنید و حتماً در یک محله خوب استانبول برای سرمایه‌گذاری اقدام به خرید ملک کنید.

هزینه سرمایه‌گذاری در ترکیه

لیر دائماً در حال کاهش، ترکیه را به یکی از ارزان‌ترین بازارهای املاک و مستغلات در حال توسعه جهان تبدیل کرده است. علی‌رغم جایگاه ترکیه به عنوان یک کشور با درآمد متوسط بالا، بازار املاک و مستغلات این کشور جزو کم ‌هزینه‌ترین‌ها در آسیا است.

سخن پایانی

چشم‌انداز بلندپروازانه‌ای که ترکیه دارد، پتانسیل سرمایه‌گذاری عظیمی که در اختیار دارد، موقعیت جغرافیایی متمایز آن و رنسانسی که اخیراً در همه سطوح شاهد آن بوده است، ترکیه را به فرصتی عالی برای سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذارانی تبدیل کرده است که به دنبال مناطقی با افق اقتصادی امن و با ثبات هستند. اگر به سرمایه‌گذاری در ترکیه علاقه‌مندید و کنجکاو هستید بدانید محله‌های خوب برای سرمایه‌گذاری در ترکیه کجاست در این مقاله با بررسی مزایا، مشکلات و هزینه سرمایه‌گذاری در ترکیه، چند محله خوب استانبول برای سرمایه‌گذاری را به شما معرفی کرده ایم.