معرفی بهترین محله‌ آنکارا برای خرید ملک

معرفی بهترین محله‌ آنکارا برای خرید ملک
02.06.12

آنکارا که یکی از ایده‌آل‌ترین شهرها برای سرمایه‌گذاری است، هم به دلیل پایتخت بودن و هم از نظر موقعیت تاریخی بسیار مهم است. شهری است که به خاطر آب و هوا و محله‌های زیبایش تحسین می‌شود. سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی زیادی برای سرمایه‌گذاری در ترکیه شهر آنکارا را انتخاب می‌کنند، آنها مایل به سرمایه‌گذاری هستند زیرا شهر ارزش سرمایه‌گذاری بالایی دارد. در این مقاله ام تی سی هوم شما را بهترین محله آنکارا که ارزش سرمایه‌گذاری دارد آشنا می‌کنیم. پس اگر قصد مهاجرت و خرید ملک در آنکارا را دارید این مقاله را از دست ندهید.

 

بهترین محله آنکارا برای سکونت

تعداد مناطق آنکارا بسیار زیاد است. برخی از محله‌های دیدنی و مناسب برای زندگی هستند. محله‌هایی در آنکارا وجود دارد که می‌توانید با خرید ملک در آنها درآمد خوبی نیز کسب کنید. در ادامه با محبوب‌ترین این مناطق آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانیدهر چه باید درباره آنکارا بدانید

محله چانکایا

چانکایا مرکز سیاسی ترکیه، خانه موزه‌ها و گالری‌های بزرگ در آنکارا است. این محله یکی از برجسته‌ترین مناطق شهر آنکارا است و از مرکز شهر 5 کیلومتر فاصله دارد. در چانکایا تمام امکانات به راحتی در دسترس است و می‌توان از استاندارد بالای زندگی لذت برد. این قسمت از شهر بهترین محله آنکارا است و می‌توانید ویلا و آپارتمان‌های مناسبی برای خرید پیدا کنید.
چانکایا نه تنها پرجمعیت‌ترین منطقه آنکارا، بلکه پرجمعیت‌ترین منطقه ترکیه است. برای کسانی که در نظر دارند در آنکارا سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات انجام دهند، در بالای لیست انتخابهایشان قرار دارد. در این منطقه یک آپارتمان سه خوابه با قیمت 70 تا 100 هزار دلار قابل خرید است. اگر بخواهید یک آپارتمان در آسمان‌خراش‌های بزرگ بخرید، قیمت آن از 90 هزار دلار شروع می‌شود. تقاضا خرید ملک در این منطقه همیشه زیاد است، همچنین، بازده اجاره بسیار خوب است. بنابراین، اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، این محله مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

محله Golfkent

محله گلفکنت، از مناطق با ارزش و گران آنکارا به حساب می‌آید. گلفکنت، که به خودی خود یک شهر است دارای امکانات بسیار زیادی است، از این رو سرمایه‌گذاران بسیاری را جذب کرده است. از ویژگی‌های این محله می‌توان به دارا بودن امکانات زیادی مانند سالن‌های مطالعه و ورزش و قرارگیری 4 دانشگاه مهم آنکارا در این منطقه اشاره کرد. یکی از برترین خصوصیان این محله نزدیکی به جاده اسکیشیهر است.

اورانOran

اوران یکی از مرتفع‌ترین نقاط پایتخت است از این رو دارای مناظر و مناطق دیدنی است که ارزش این منطقه را افزایش می‌دهد. این منطقه به عنوان منطقه‌ای که در تاریخ سیاست ترکیه جایگاهی دارد شناخته شده است و میزبان رهبران و معاونان احزاب است. به لطف این شهرت، مکان‌های مناسب در این منطقه مورد توجه قرار می‌گیرد، جایی که سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام می شود و فرصت‌های زندگی لوکس فراهم شده است.

محله Batıkent

محله باتیکنت یکی از شلوغ‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین مناطق آنکارا، دارای مناطق بسیاری است. در سال 1977 این منطقه به عنوان یک پروژه ساختمانی مدرن تأسیس شد و به یکی از مناطقی تبدیل شده است که در بازار املاک آنکارا با ارزش روزافزون خود فعال‌ترین است. به همین دلیل این محله را می‌توان بهترین محله آنکارا برای خرید ملک مدرن و نوساز نامید. با پروژه‌های جدید مسکن، کسانی که به دنبال آپارتمان هستند، می‌توانند به راحتی در محله باتی کنت آپارتمانی را پیدا کنند که با معیارهای آنها مطابقت دارد. باتیکنت، یکی از توسعه‌یافته‌ترین مناطق شهر، زندگی آسانی را در هر منطقه به ساکنان خود ارائه می‌دهد. مانند سایر نقاط آنکارا، شبکه حمل و نقل در باتیکنت همه کاره و توسعه‌یافته است.
این منطقه بیشتر مورد علاقه خانواده‌های دارای فرزند و افراد مسن است، زیرا از مرکز دور است و ساختاری آرام دارد. در عین حال، کارمندان دولتی و دانشجویانی که در مؤسسات دولتی کار می‌کنند ترجیح می دهند در محله باتی‌کنت زندگی کنند. به طور کلی افراد با درآمد متوسط و بالا در این محله زندگی می‌کنند.
قیمت آپارتمان‌های فروشی در باتیکنت که در محدوده وسیعی قرار دارد، خرید آپارتمان در این منطقه را برای کسانی که بودجه متفاوتی دارند، آسان می‌کند. این منطقه یکی از سرسبزترین مناطق در آنکارا است. برای کسانی که می‌خواهند زندگی آرام و دور از مرکز شهر داشته باشند جذاب است.

محله کیزیلای

کیزیلای (Kızılay) محله لوکس و شیک آنکارا، مملو از بوتیک‌ها، بارها، رستوران‌ها و ترک‌های جوان است. این محله مرکز شهر آنکارا و بهترین محله آنکارا از لحاظ دسترسی است. این بخش بسیار شلوغ از شهر و همچنین مرکز مترو و تمام ایستگاه‌های اتوبوس اصلی به سایر نقاط آنکارا است. کیزلای یک مکان ایده‌آل برای اقامت در آنکارا و یکی از مناطقی است که جز اولین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است. میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه کیزیلای 3 هزار و هشتصد لیر است.

محله آنکارا
محله کیزیلای آنکارا

 

محله امید آنکارا umut Mahalle

محله امید به منطقه چانکایا در استان آنکارا متصل است. علاوه بر این، به عنوان یک منطقه در منطقه آناتولی مرکزی قرار دارد. آپارتمان‌ها و ویلاهای منطقه امید آنکارا، علاوه بر شیک و مدرن بودن، بسیار گران هستند. دسترسی از این محله به سایر قسمت‌های آنکارا بسیار راحت است. قیمت هر مترمربع در این منطقه تقریباً 4000 لیر، تخمین زده شده است.

بیشتر بخوانید:مراکز خرید آنکارا

محله ییلدیز اولر

از محله‌های آرام، نوساز، شیک همراه با دسترسی‌های عالی محله ییلدیز است. ییلدیز اولر بهترین محله آنکارا برای خرید خانه‌های ویلایی بسیار زیبا است. محله ییلدیز بعد از محله اوران از نظر داشتن ویلاهای بی‌نظیر در رتبه دوم قرار دارد. متوسط قیمت در این محله برای هر مترمربع 4 هزار تا 4 هزار و پانصد لیر تخمین زده می‌شود.

محله Anittepe

شاید بتوان گفت که آنکارا علاوه بر فضای تاریخی و رسمی منحصر به فرد، فضای متفاوتی نیز دارد که ساکنان آن را به خود جذب می‌کند. محله آنیتتپه یکی از مرکزی‌ترین و زیباترین محله‌های آنکارا است. در این محله که یکی از آرام‌ترین مناطق آنکارا است، مکان‌های زیادی برای بازدید خواهید یافت. اقامتگاه ابدی مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه، در فاصله کوتاهی از منطقه آنیتتپه قرار دارد. از آنجایی که آنیتتپه در مکانی بسیار مرکزی و زیبا واقع شده است، می‌توانید به راحتی با پیاده‌روی کوتاه از این محله به بسیاری از مکان‌های مهم آنکارا برسید.
آپارتمان‌های آنیتتپه از نظر خوش ساختی و زیبایی و همین‌طور مناسب و پایین‌تر بودن قیمت‌ها، بسیار مورد توجه هستند. برای هر مترمربع، خرید آپارتمان مسکونی یا ویلا، تقریباً 3 هزار و هشتصد لیر هزینه نیاز است.

محله Çidem

چیدم آنکارا، از محله‌هایی است می‌تواند جوابگوی هر سلیقه‌ای باشد. این محله یکی از محله‌های متوسط شهر و بهترین محله آنکارا برای افراد با درآمد متوسط است. چیدم دارای آپارتمان‌های نوساز و هم خانه‌های به سبک قدیمی است و قیمت‌های مناسب‌تری برای خرید و اجاره خانه نسبت به دیگر محله‌های آنکارا دارد. برای خرید هر مترمربع در این محله، تقریباً 3900 لیر، هزینه نیاز خواهید داشت.
قیمت آپارتمان در بهترین محله های آنکارا برای زندگی
آنکارا اخیراً افزایش سریع جوامع مسکونی را تجربه کرده است که به ساکنان نوید یک سبک زندگی راحت با ورودی‌های کاملاً کنترل شده و چندین امکانات را می‌دهد. این سازه‌های مسکونی لوکس به اشکال مختلف می‌آیند و در سراسر محله‌های آنکارا توزیع می‌شوند. برخی از محله‌ها به مرکز ثقل تبدیل می‌شوند و مانند آهنربایی برای این سازه‌های مسکونی پرهزینه عمل می‌کنند. با این حال، اکثر توسعه‌دهندگان از انجام چنین سرمایه‌گذاری‌های پرهزینه‌ای در برخی محله‌های دیگر اجتناب می‌کنند، که منجر به توزیع ناعادلانه سود در مکان‌های مختلف آنکارا می‌شود. در جدول زیر قیمت آپارتمان در محله‌های آنکارا به ازای هر مترمربع را مقایسه کرده‌ایم.

  • محله ی اُران (Oran) قیمت به ازای هر مترمربع در مناطق مسکونی 5 هزار و 127 لیر
  • محله ی امید (Ümit) قیمت به ازای هر مترمربع در مناطق مسکونی 4 هزار و 20 لیر
  • محله ی یلدیز اولر (Yildizevler) قیمت به ازای هر مترمربع در مناطق مسکونی 4 هزار و 123 لیر
  • محله ی آنیت تپه (Anittepe) قیمت به ازای هر مترمربع در مناطق مسکونی 3 هزار و 871 لیر
  • محله ی چیدم (Çiğdem) قیمت به ازای هر مترمربع در مناطق مسکونی 3 هزار و 908 لیر

آیا زندگی در آنکارا در مقایسه با استانبول ارزان‌تر است؟

پاسخ بسیار ساده است، بله! با نگاهی به هزینه زندگی آنکارا در مقابل استانبول، هزینه زندگی در آنکارا 11.03 درصد کمتر از استانبول است. اگر اجاره‌بها را هم به محاسبه اضافه کنیم، ارزان‌تر هم می‌شود. زیرا قیمت اجاره در آنکارا به طور متوسط 53.88 درصد کمتر از استانبول است.

سخن پایانی

آنکارا یک شهر بزرگ فوق‌العاده است، در این مقاله به معرفی بهترین محله آنکارا پرداختیم. بر اساس آنچه در مورد مناطق اطراف شهر آنکارا ذکر کردیم، واضح است که آنکارا مکان خوبی برای سرمایه‌گذاری است. این مناطق دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و امکانات شگفت‌انگیز هستند که آن را به مکانی ایده‌آل برای خرید ملک تبدیل می‌کند.