اصلاحیه قانون شهروندی ترکیه 2022

اصلاحیه قانون شهروندی ترکیه 2022
00.11.16

در حال حاضر ترکیه یکی از مشهورترین کشورهای جهان ازنظر سرمایه‌گذاری است، توجه سرمایه‌گذاران به سمت ترکیه معطوف شده است تا از مزایایی که دولت ترکیه برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد، استفاده کنند. قانون شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری که در سال 2018 اصلاح شد، تابعیت ترکیه را به کسانی که در ترکیه سرمایه‌گذاری می‌کنند با یکی از انواع سرمایه‌گذاری زیر اعطا می‌کند. قابل‌درک است که هدف اصلی چنین اصلاحاتی حمایت و تقویت پول ملی ترکیه است. تخمین زده می‌شود که برنامه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری بیش از 7000 نفر را طی چند سال جذب کرده است. با ام تی سی هوم همراه باشید تا نگاهی به اصلاحات قانون شهروندی ترکیه بیندازیم.

شرایط دریافت شهروندی ترکیه 2022

شرایط دریافت شهروندی ترکیه بر اساس قانون شهروندی ترکیه تنظیم می‌شود، در این مقاله شرایط اخذ تابعیت ترکیه از طریق مالکیت ملکی را روشن می‌کنیم.

اول: شرایطی که ملک باید داشته باشد

در مورد سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، قانون شهروندی ترکیه تصریح می‌کند که در صورت خرید ملک در ترکیه برای اخذ تابعیت، آن ملک باید دارای شرایط خاصی باشد، این شرایط عبارت‌اند از:

  • ارزش ملک(های) خریداری‌شده باید حداقل 250000 دلار یا معادل آن به ارز ترکیه بر اساس نرخ مبادله باشد.
  • ثبت ملک طبق قانون در اداره ثبت‌اسناد و املاک اعم از اینکه این ملک آماده باشد و خواه آپارتمان و مستغلات حق ارتفاق طبقاتی یا در حال ساخت باشد.
  • این ملک از یک شرکت ساخت‌وساز ترکیه‌ای خریداری‌شده باشد.
  • ارزش ملک باید از طریق حواله بانکی قانونی پرداخت شود.
  • اتباع خارجی نیز موظف‌اند گزارش ارزیابی املاک را از یک شرکت ارزیابی املاک مورد تأیید دولت ترکیه دریافت کنند.

دوم: شرایطی که خریدار ملک باید رعایت کند

برای دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه، خریدار ملک باید از یکی از ملیت‌هایی باشد که در ازای مالکیت ملک تحت تصمیم شهروندی قرار می‌گیرند. این قانون شهروندی ترکیه تقریباً همه ملیت‌ها به‌جز برخی از ملیت‌های خاص مانند کره شمالی و سوریه را شامل می‌شود.

  • خریدار ملک باید بالغ باشد.
  • تابعیت ترکیه به صاحب‌ملک، همسر/شوهر و فرزندان زیر هجده سال او اعطا می‌شود.
  • خریدار موظف است تا 3 سال از تاریخ خرید، ملک را نفروشد.

بیشتر بخوانیدچگونه با خرید ملک در ترکیه اقامت بگیریم؟

خرید ملک در ترکیه برای اخذ تابعیت
یکی از روش های اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه سرمایه گذاری در املاک این کشور است

روش‌های دریافت شهروندی ترکیه

به‌طورکلی، شهروندی ترکیه و پاسپورت ترکیه را می‌توان از راه‌های مختلفی دریافت کرد که برخی از آن‌ها تحت عنوان سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند، برخی دیگر تحت عنوان اصل و نسب قرار می‌گیرند، به‌علاوه موقعیت‌های دیگری که از طریق آن‌ها می‌توانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید.

اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

قانون شهروندی ترکیه برای اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری شامل موارد زیر است:

  • داشتن املاک بیش از 250000 دلار به‌شرط عدم فروش آن به مدت 3 سال.
  • سپرده‌گذاری 500000 دلار حداقل به مدت 3 سال در بانک ترکیه.
  • سرمایه‌گذاری در ترکیه با سرمایه حداقل 500000 دلار.
  • استخدام 50 شهروند ترکیه.

اخذ تابعیت ترکیه از طریق نسب

قانون شهروندی ترکیه برای اخذ تابعیت از طریق نسب شامل موارد زیر است:

  • ازدواج با یک تبعه ترکیه به مدت 3 سال.
  • اثبات نسب به اصالت ترکی به‌عنوان‌مثال از طریق یک سند عثمانی یا مدرک تأییدشده دیگری.
  • از طریق فرزندخواندگی، درصورتی‌که کودک زیر سن قانونی توسط یک شهروند ترکیه به فرزندخواندگی گرفته شود.

سایر شرایط برای اخذ تابعیت ترکیه

قانون شهروندی ترکیه برای اخذ تابعیت با سایر شرایط شامل موارد زیر است:

  • اقامت ترکیه با دوره اجازه کار 5 ساله
  • ملیت استثنایی که معمولاً به افراد خاصی اعطا می‌شود مانند کسانی که دارای مدرک دانشگاهی هستند که به ترکیه آمده‌اند و در آن زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانیدبا پاسپورت تركيه به كدام كشورها می‌توان سفر کرد؟

اقامت ترکیه با دوره اجازه کار 5 ساله از دیگر روشهای اخذ شهروندی این کشور است
اقامت ترکیه با دوره اجازه کار 5 ساله از دیگر روشهای اخذ شهروندی این کشور است

مزایای دریافت شهروندی ترکیه

شهروندی ترکیه از شهرت جهانی خوبی برخوردار است، زیرا پاسپورت ترکیه بین رتبه 36 و 39 در سطح جهانی قرار دارد. تا ابتدای سال 2020، پاسپورت ترکیه  121 امتیاز را در شاخص سفر بدون ویزا ثبت کرده است. دارنده آن می‌تواند بدون دریافت ویزای ورودی از قبل، وارد بیش از 72 کشور شود، 42 کشور در بدو ورود به شهروند ترکیه ویزا می‌دهند و 7 کشورها به شهروند ترکیه ویزای ورود الکترونیکی که به‌صورت آنلاین دریافت شده است می‌دهند.

بیشتر بخوانیدآسان ترین راه گرفتن اقامت ترکیه چیست؟

فرصتی برای نقل‌مکان سریع به ایالات‌متحده آمریکا

جمهوری ترکیه از طریق قانون شهروندی ترکیه موفق به جذب سرمایه از شهروندان فعال کشورهای مختلف می‌شود که به دنبال فرصت مهاجرت سریع و قانونی به ایالات‌متحده هستند. مزایای زیادی برای شهروندی ترکیه وجود دارد که مردم به‌ندرت متوجه آن می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها امکان اخذ ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا E2 است که معمولاً برای مدت دو سال به سرمایه‌گذارانی که از برخی کشورها به آمریکا می‌آیند داده می‌شود.

بیشتر بخوانیدخرید ملک؛ بهترین راه دریافت اقامت ترکیه

فرصتی برای نقل‌مکان سریع به بریتانیا

اخذ شهروندی ترکیه فرصت دیگری را برای کارآفرینانی که به دنبال زندگی و کار در خارج از کشور هستند باز می‌کند. بلافاصله پس از دریافت پاسپورت ترکیه، یک شهروند جدید می‌تواند با اخذ ویزای تجاری ترکیه به انگلستان مهاجرت کند. دوره پردازش ویزا از پنج روز (ارسال فوری) تا سه ماه طول می‌کشد. این ویزای امکان درخواست برای اقامت دائم انگلستان در آینده و همچنین اخذ تابعیت انگلستان را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانیدبهترین و مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

فرصتی برای بازدید از بیش از صد کشور جهان بدون ویزا

داشتن پاسپورت ترکیه فرصت‌های سفر شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. شهروندان ترکیه در سال 2020 می‌توانند از بیش از صد کشور جهان بدون نیاز به ویزا دیدن کنند. ازجمله مهم‌ترین کشورهایی که دارندگان پاسپورت ترکیه می‌توانند بدون ویزا وارد شوند عبارت‌اند از: قطر، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، سنگاپور، هنگ کنگ، اندونزی، برزیل، آرژانتین، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، سلطنت برونئی، شیلی، گرجستان، صربستان، آفریقای جنوبی، تایلند، قبرس شمالی، اوکراین و سایر کشورها.

ازجمله مهم‌ترین کشورهایی که به دارندگان پاسپورت ترکیه اجازه ورود با ویزای فوری صادرشده در بدو ورود را می‌دهند، کویت، بحرین، لبنان و اکثر کشورهای آفریقایی هستند. همچنین امکان ورود به بیش از 7 کشور از طریق ویزای الکترونیکی صادرشده آنلاین ازجمله استرالیا و عمان وجود دارد.

بیشتر بخوانیدمزایا و معایب ثبت شرکت در ترکیه چیست؟

شهروندی برای همه اعضای خانواده سرمایه‌گذار

مهم‌ترین جنبه قانون شهروندی ترکیه برای یک سرمایه‌گذار خارجی در املاک و مستغلات در ترکیه این واقعیت است که تمام خانواده آن‌ها بلافاصله در مدت کوتاهی تابعیت جمهوری را دریافت می‌کنند. کل خانواده سرمایه‌گذار به‌طور هم‌زمان تابعیت ترکیه را برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات دریافت می‌کنند: درخواست‌ها ارسال می‌شوند و به‌عنوان یک مجموعه واحد در نظر گرفته می‌شوند. شایان‌ذکر است که متقاضیان تابعیت ترکیه نیازی به ‌صرف نظر از تابعیت اصلی خود به نفع ترکیه ندارند. قانون جمهوری اجازه تابعیت دوگانه را می‌دهد و الزامات اقامت را برای سرمایه‌گذاران تحمیل نمی‌کند. برای اتباع جدید لازم نیست برای اقامت دائم به ترکیه نقل مکان کنند.

بیشتر بخوانیددر کدام محله‌های استانبول سرمایه‌گذاری کنیم؟

سخن پایانی

پس از آخرین اصلاحیه‌ای که در سال 2018 توسط دولت ترکیه در مورد تصمیم شهروندی صادر شد، دریافت تابعیت ترکیه به راحتی از راه‌های مختلفی مانند مالکیت املاک، سرمایه‌گذاری و سپرده بانکی امکان پذیر شد. اخذ تابعیت ترکیه از طریق مالکیت ملکی یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها است که می‌توانید ظرف مدت 3 تا 6 ماه تابعیت خود را دریافت کنید. داشتن خانه در ترکیه است، به شما این فرصت را می‌دهد که در یک کشور پیشرفته و متمدن زندگی کنید، و اگر تصمیم به زندگی در ترکیه ندارید، می‌توانید از طریق اجاره آن از مزایای ملک بهره‌مند شوید، همچنین می‌توانید پس از 3 سال آن را دوباره بفروشید.