بهترین محله های استانبول برای خرید ویلا را بشناسید

بهترین محله های استانبول برای خرید ویلا را بشناسید
00.10.26

وقتی صحبت از املاک لوکس استانبول می‌شود، ویلاها در صدر فهرست قرار می‌گیرند. محله ویلایی استانبول در مناطق زیادی از این شهر وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها اقدام به خرید ویلا در ترکیه کنید. ویلاهای استانبول با طراحی شگفت‌انگیز، مساحت بزرگ و تجهیزات مدرن متمایز می‌شوند. مشخص است که قیمت ویلاها با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند و موقعیت مکانی که دارند متفاوت است، اما به‌طورکلی در مقایسه با خانه‌های معمولی استانبول قیمت بالاتری دارند. با ام تی سی هوم همراه شوید تا مهم‌ترین محله های ویلایی استانبول را بشناسیم.

معرفی بهترین مناطق ویلایی استانبول

معروف‌ترین محله های ویلایی استانبول برای خرید ویلا در ترکیه ، مناطق سیلیوری، شیشیلی، بیلیکدوزو ، زیتون بورنو ، ماسلاک و تمام مناطق واقع در تنگه بسفر هستند. با ما همراه باشید تا در ادامه نگاهی به این مناطق بیندازیم.

بیشتر بخوانیددر کدام محله‌های استانبول سرمایه‌گذاری کنیم؟

منطقه ویلایی بیلیکدوزو

بیلیکدوزو (Beylikduzu) محله ویلایی استانبول و یکی از مناطق اروپایی این شهر است که حدود 40 کیلومتر از مرکز شهر استانبول فاصله دارد. بیلیکدوزو حومه‌ای زیبا در استانبول است که در مقایسه با سایر حومه‌های استان، ازنظر توسعه شهری بالاترین کیفیت را داراست و با خیابان‌های وسیع و فضای سبزش مطابق با آخرین استانداردهای اروپا درحال‌توسعه است. در سال‌های اخیر، با گسترش ساختمان‌های باکیفیت و مقاوم در برابر زلزله، توسعه زیادی داشته که موجب افزایش ارزش آن شده و آن را به یکی از جذاب‌ترین محله ویلایی استانبول تبدیل کرده است.مرزهای آن، در شرق منطقه آوجیلار (Avcilar)، در شمال منطقه باهچهشهیر (Bahçesehir) و در غرب منطقه خلیج بویوکچکمجه (Buyukcekmece) است و ساحل دریای مرمره در همسایگی جنوب این منطقه واقع‌شده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها ویلاهای موجود در بیلیکدوزو علاوه بر منظره‌های جذاب دریا، توسعه زیرساخت‌ها و مدرنیته بالا است که موجب گسترش پروژه‌های ویلایی پیشرفته و مدرن شده است.

این منطقه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات در استانبول، مکانی ایدئال برای سرمایه‌گذارانی است که مایل به خرید ملک در ترکیه هستند. یکی دیگر از بارزترین ویژگی‌های بیلیکدوزو نزدیک بودن به فرودگاه جدید استانبول است که ارزش سرمایه‌گذاران زیادی به آن بخشیده است.

بیشتر بخوانیدلوکس‌ترین خیابان استانبول کجاست؟

منطقه سیلیوری

سیلیوری (Silivri) محله ویلایی استانبول در بخش اروپایی است. این منطقه، در غرب دریاچه بویوکچکمجه (Buyukcekmece) و همچنین شهرداری بویوکچکمجه است. منطقه سیلیوری علاوه بر مناظر جذاب دریا، با مناظر دیدنی و محیط خاص خود شناخته‌شده است، که ترکیبی متمایز از آرامش و زیبایی حومه روستایی با توسعه و مدرنیته شهر را در یک قاب ارائه می‌کند.
خرید ویلاهای روی دریا در منطقه سیلیوری با چشم‌اندازهای متمایز از دریای مرمره و باغ‌های سبز زیبا، فرصتی بی‌بدیل برای زندگی پر از سکون و آرامش است که در بسیاری از مناطق استانبول وجود ندارد. به همین دلیل سرمایه‌گذارانی که مایل به خرید ویلاهای روی دریا در استانبول با سبک زندگی آرام هستند در منطقه سیلیوری مشارکت زیادی دارد.

بیشتر بخوانیدآشنایی با منطقه اروپایی استانبول و تفاوت آن با محله‌های آسیایی

منطقه شیشلی

شیشلی یکی از 39 منطقه اصلی استانبول در بخش اروپایی شهر است. اگرچه کنار دریا نیست، اما در خروجی پل بسفر قرار دارد که آسیا را به اروپا متصل می‌کند. از بهترین محله ویلایی استانبول است که توسط تعدادی از مناطق معروف و مهم مانند لونت، بشیکتاش و فاتح احاطه‌شده است.

به دلیل موقعیت حیاتی منطقه و غنای آن در مراکز گردشگری، شیشلی به مقصدی برای سرمایه‌گذاران از همه‌جا تبدیل‌شده است که بسیاری از پروژه‌های املاک مدرن را در آن تاسیس کرده‌اند و به سمت مدرنیته و توسعه رفته‌اند. مرکز خرید معروف جواهیر (Cevahir Istanbul Mall) ، بزرگ‌ترین مرکز خرید اروپا و دومین مرکز خرید بزرگ در جهان نیز در این منطقه قرارگرفته است.

ویلاهای اطراف استانبول
خانه‌های ویلایی در محله‌های سبز اطراف بسفر

منطقه زیتون بورنو

منطقه زیتون بورنو (Zeytinburnu) در قلب استانبول قرار دارد. با توجه به این موقعیت مرکزی، زیتون بورنو مکانی منحصربه‌فرد برای کسانی است که به دنبال خرید ملک تجاری هستند. منطقه زیتون بورنو درحالی‌که از جنوب به دریای مرمره مشرف است، در شرق فاتح، در شمال بایرام پاشا ، در غرب باکرکوی و در شمال غرب استان اسنلر قرار دارد.

ارزش املاک و مستغلات مناطق زیتون بورنو در سال‌های اخیر به دلیل پروژه‌های ویلایی متعددی که در کنار دریای مرمره و مشرف‌به منطقه توپکاپی ساخته‌شده‌اند، افزایش‌یافته است.
منطقه زیتون بورنو حدود 20 دقیقه از فرودگاه بین‌المللی آتاتورک فاصله دارد و اگرچه فرودگاه در آينده بسته خواهد اما اکنون در مرحله تبدیل از یک فرودگاه به بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی در اروپا است. یکی از گسترده‌ترین مراکز خرید، مجتمع‌های مسکونی و مرکز اولیووم اوت لت همگی در زیتون بورنو قرار دارند. فقط این امکانات مجلل نیست که این منطقه را شناخته‌شده کرده است، در این منطقه مدارس عالی و امکانات بهداشتی خوبی خواهید یافت.

بیشتر بخوانیدآشنایی با خانه های ویلایی در استانبول

منطقه اسکودار

منطقه اسکودار (Uskudar) یکی از مناطق آسیایی استانبول است که در قسمت غربی قاره آسیا، به‌ویژه در لبه کانال استراتژیک بسفر واقع‌شده است. وجود این منطقه حیاتی مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات در استانبول، به‌ویژه ویلاهای روی دریا در استانبول آسیایی را به وجود آورده است.

اهمیت استراتژیک املاک و ویلاهای استانبول در منطقه اوسکودار با زیبایی فوق‌العاده‌ای که در این منطقه استثنایی وجود دارد غیرقابل‌توصیف است و ممکن است مشابه آن را در دنیا پیدا نکنید. به همین دلیل ویلاها در منطقه اوسکودار در مقایسه با ویلاها در سایر محله ویلایی استانبول ، از ارزش ملکی و ارزش سرمایه‌گذاران بالایی برخوردار هستند. بیشتر سرمایه‌گذاران آن از تجار و بازرگانان بزرگ هستند، زیرا ویلاهای روی دریا در این منطقه ظاهری بسیار باشکوه و همراه با تجمل دارند.

منطقه آرناووتکوی

منطقه آرناووتکوی (Arnavutkoy) در شمال منطقه باشکاشهیر (Başakşehir) واقع‌شده است. به لطف منظره دریای جذابی که در ساحل دریای سیاه در شمال غربی استانبول دارد، توانسته در میان بهترین محله ویلایی استانبول قرار بگیرد.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که آرناووتکوی را به منطقه‌ای حیاتی در استانبول تبدیل می‌کند نزدیکی به فرودگاه جدید استانبول است که به‌خوبی به‌عنوان یک مقصد جهانی بدون رقیب طبقه‌بندی‌شده است و پیوند بین شرق و غرب جهان است.

خانه‌های ویلایی منطقه مسلک

منطقه مسلک (Maslak) در منطقه ساری‌یر (Sariyer)، یکی از معتبرترین محله ویلایی استانبول، مشرف‌به جنگل‌های ساری‌یر در شمال شرقی استانبول اروپایی واقع‌شده است. حدود 5 دقیقه با تنگه معروف بسفر فاصله دارد که بخش اروپایی و آسیایی استانبول را از هم جدا می‌کند و آن را به یک موقعیت استراتژیک ویژه تبدیل می‌کند.

این محله ویلایی استانبول از میدان معروف تکسیم 10 کیلومتر ، از فرودگاه سابیها گوکچن در انتهای آسیایی 46 کیلومتر و تا فرودگاه جدید استانبول 35 کیلومتر فاصله دارد. هیچ محله ویلایی استانبول مانند مسلک در تنوع بازارها و غنای آن با مراکز خرید که به آن نوعی زندگی می‌بخشد، وجود ندارد. مرکز خرید کانیون در این منطقه، مقصد افراد ثروتمندی است که به دنبال یک زندگی مجلل و پرزرق‌وبرق هستند.

بیشتر بخوانیدبلندترین برج های استانبول

قیمت خرید ویلا در استانبول

استانبول یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید ملک در ترکیه به‌حساب می‌آید. اهمیت استراتژیک این شهر، سرمایه‌گذاری در آن را به یک فرصت طلایی به‌ویژه برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل می‌کند، زیرا گزینه‌های بسیار متنوعی در اختیار این سرمایه‌گذاران قرار داده است.

یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای خرید ملک در ترکیه ، خرید ویلا در محله ویلایی استانبول می‌باشد. ویلاهای استانبول به‌عنوان یکی از مهم‌ترین انواع املاک لوکس در استانبول طبقه‌بندی می‌شوند.
موقعیت ملک در ترکیه در تعیین قیمت آن نقش حیاتی دارد و استانبول شهر بزرگی است که مناطق زیادی را شامل می‌شود و هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند. برخی از مکان‌ها یا مناطقی که معمولاً ویلاهای استانبول هستند، ازنظر زیرساخت و توجه جزو معتبرترین و مجلل‌ترین مناطق استانبول هستند، مانند بیلیکدوزو منطقه‌ای در قسمت اروپایی شهر و منطقه اوسکودار در قسمت آسیایی، و همه این مناطق به‌عنوان مهم‌ترین و مجلل‌ترین مناطق مسکونی شناخته می‌شوند.

در استانبول، انواع املاکی که شما در آن قرار دارید گران‌قیمت محسوب می‌شوند و املاک مجلل، چه رسد به اینکه این املاک ویلاهای استانبولی باشند، بنابراین به‌طور خودکار متوجه می‌شویم که قیمت ویلاهای استانبول به دلیل حضور در مکان‌های استراتژیک و بسیار متمایز نسبت به سایر املاک بالاتر است.

بیشتر بخوانید4 نکته که برای خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه کنیم

قیمت ویلا در محله های ویلایی استانبول

میانگین قیمت ویلا در استانبول به دلار با توجه به نوع ویلا، متراژ، موقعیت، نزدیکی به مرکز شهر متفاوت است و به‌طورکلی قیمت از 300,000 دلار شروع می‌شود و متوسط قیمت برای ویلاهای لوکس و بزرگ که معروف هستند به 1,500,000 دلار می‌رسد.
قیمت ویلا در محله ویلایی استانبول آسیایی باقیمت ویلا در استانبول اروپایی یکسان نیست. ویلاهای دره یشیل واقع در ساحل دریای سیاه در سمت آسیایی ازجمله ویلاهای ارزان استانبول هستند و ویلاهای بویوکچکمجه در استانبول اروپایی نسبت به قیمت ویلاهای سایر مناطق قیمت ارزان‌تری دارند.

ویلاهای با منظره دریا مانند ویلاهای منطقه اسکودار قیمت بسیار بالایی دارند و ازجمله گزینه‌هایی هستند که برای سرمایه‌دارها در نظر گرفته‌شده است، زیرا این ویلاها دارای مشخصات زیبایی‌شناسی استثنایی در پایتخت دو قاره هستند. در جدول زیر میانگین قیمت ویلا در محله ویلایی استانبول گردآوری‌شده است.

  • بیلیکدوزو: 1,000,000 تا 1,500,000 دلار
  • پروژه دنیز استانبول: 800,000 دلار
  • بویوکچکمجه: 1,250,000 دلار
  • ویلاهای مشرف‌به دریا : 1,000,000 دلار
  • ویلاهای مشرف‌به بسفر ویلاها :2,000,000 دلار

    محله ویلایی استانبول
    در برآورد قیمت ویلا در استانبول محله، متراژ و امکانات ویلا نقش تعیین‌کننده‌ای دارند

سخن پایانی

استانبول با مناظر طبیعی فوق‌العاده‌اش، جنگل‌های وسیعی که اطراف آن را احاطه کرده‌اند و چشم‌اندازهای خیره‌کننده دریا، از لحاظ زیبایی و جذابیت در صدر فهرست شهرهای ترکیه قرار دارد. ویلاهای با منظره دریا در استانبول فضای متمایز خود را دارند، اکثر این ویلاها دارای مناظر جذاب و فوق‌العاده مشرف به مکان‌های سبز حیاتی و طبیعی مانند بویوکچکمچه، باهچهشهیر و بسفر هستند.

مزایا و موقعیت استراتژیک ویلاها در استانبول بسیار زیاد است و گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاران متعدد است. به عنوان مثال تنگه بسفر، یکی از مکان‌هایی است که ویلاها بر اساس سیستمی از سبک کلاسیک اروپایی در آن طراحی شده‌اند و یا منطقه بیلیکدوزو یک مرکز جدید در استانبول است، ویلاهای این منطقه دارای چشم‌اندازهای خیره‌کننده از دریا هستند. نزدیکی و دوری از مرکز اروپایی استانبول و مناطق تاریخی، چشم‌اندازهای دریا و مناطقی که توسط پروژه‌های بزرگ پشتیبانی می‌شوند، همگی نقش کلیدی در انتخاب ویلا و البته قیمت آنها دارند.