بلندترین برج های استانبول

بلندترین برج های استانبول
02.07.01

استانبول یک کلان‌شهر بزرگ و معروف در جهان است. زمانی که از کلمه‌ی کلان‌شهر استفاده می‌کنیم، فضایی ماشینی، جمعیت زیاد و البته ساختمان‌های بلند و پرشکوه در ذهنمان نقش می‌بندد. این تصور ذهنی شاید خیلی هم اشتباه نباشد. طبق سرشماری سال 2018 حدود 15 میلیون نفر در شهر مرکزی استانبول و شهرهای اطرافش زندگی می‌کنند. بنابراین برای اسکان این ساخت برج های بلند در استانبول اجتناب‌ناپذیر است. ضمن آنکه برج های استانبول، خود به‌عنوان بخشی زیبا از شهر شناخته می‌شود. ام تی سی هوم در این مقاله تصمیم به معرفی معروف‌ترین و بلندترین برج های استانبول گرفته است. با ما همراه باشید.

بلندترین برج های استانبول

برج های استانبول نماد زندگی مدرن در این شهر و همچنین محبوب ترین جاذبه های استانبول هستند. شهرداری استانبول برای رقابت با سایر کلان‌شهرهای جهان، با رعایت عالی‌ترین استانداردهای ساختمان‌سازی به دنبال شکستن مرزهای رقابتی است.
البته باید خاطرنشان کنیم، بلندمرتبه‌سازی خاص زندگی مدرن و امروز نیست. در همین شهر استانبول برج های بلند با قدمت تاریخی بسیاری به چشم می‌خورد که در زمان ساختشان سازه‌های شگفتی‌آوری بودند. برای مثال می‌توانیم به مناره‌های مساجد اشاره کنیم. ساخت این منارها به‌غیراز کاربردهای زیبایی شناسانه و مذهبی‌شان هدف دیگری نیز داشت؛ به رخ کشیدن قدرت امپراتوری عثمانی.
امروزه مناسبتان زندگی مدرن تغییرات زیادی کرده. ساخت برج های استانبول باهدف وسعت بخشیدن به ابعاد مختلف زندگی اقتصادی، تجاری، سیاسی و حتی هنری (معماری) این شهر صورت می‌گیرد.
در ادامه به بلندترین برج های استانبول نگاهی می‌اندازیم

بیشتر بخوانیددر کدام محله‌های استانبول سرمایه‌گذاری کنیم؟

بلندترین بناهای استانبول
مناره‌های بلند مساجد، از جمله بناهای بلندمرتبه‌ی این شهر هستند.

برج چاملیجا

زمانی که قصد بحث درباره‌ی برج های استانبول را داریم باید صحبتمان را از چاملیجا شروع کنیم. این برج بلند قرار است نماد جدیدی از ترکیه و استانبول باشد.
ساخت این برج زمان زیادی گرفت؛ از صحبت‌های اولیه در سال 2008 تا شروع رسمی ساخت برج در سال 2016. قرار بر این شد که برج چاملیجا بر روی تپه‌‌ای به همین نام ساخته شود. بالاخره در 29 می سال 2021 ساخت برج به اتمام رسید و به‌صورت محدود اجازه‌ی ورود گردشگران صادر شد.

بیشتر بخوانیدآشنایی با 7 تا از لوکس‌ترین محله‌های استانبول برای یک زندگی رویایی

برج چاملیجا چه ویژگی‌هایی دارد

اول آنکه این برج، یک برج مخابراتی است، شبیه به برج میلاد. چاملیجا با ارتفاع 583.5 متری از سطح دریا بلندترین برج استانبول نام‌گرفته است. البته ازآنجایی‌که خود بنا، روی تپه ساخته‌شده است باید ارتفاع سازه را هم در نظر بگیریم؛ 365.50 متر از سطح زمین ارتفاع دارد.
برج چاملیجا ازنظر ارتفاع هفدهمین برج مخابراتی بلند جهان نیز محسوب می‌شود. درست است که کاربری اصلی چاملیجا، مخابراتی است، بااین‌وجود امکانات تفریحی زیادی در دل آن برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته‌شده:

  • تعبیه تراس‌هایی ویژه گردشگران
  • رستوران و کافه در طبقات بالایی برج
  • سالن همایش
  • کتابخانه

از دیگر ویژگی‌هایی که چاملیجا را در بین برج های استانبول خاص کرده است می‌توان به طراحی آن اشاره کرد. این برج یک اثر هنری غول‌پیکر است، نمای برج از هر نقطه‌ی شهر، شکلی متفاوت دارد. دلیل این عمر طراحی غیرمتقارن بنا می‌باشد.
همچنین شهرداری برای اطراف برج فضای سبزی در قالب پارک در نظر گرفته، تا زیبایی چاملیجا را چندین برابر کند. اگر می‌خواهید بهترین منظره‌ی شهر استانبول (اروپایی – آسیایی) را ببینید، هیچ نقطه‌ای بهتر از چاملیجا پیدا نخواهید کرد.

بیشتر بخوانید4 نکته که برای خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه کنیم

برج‌های اسکایلند

تا پیش از افتتاح چاملیجا، هر وقت صحبت از بلندترین برج های استانبول به میان می‌آمد، همه برج‌های دوقلوی اسکایلند را به یاد می‌آورند.
این برج جزء 10 برج بلند اروپا هم شناخته می‌شود. در اصل برج‌های اسکایلند شامل سه برج می‌شود، که برج سوم کوتاه‌تر از دوتای دیگر است، به همین دلیل در بین بلندترین برج های استانبول قرار نمی‌گیرد. ارتفاع برج‌های دوقلو 284 متر است. ساخت این مجموعه به دست مهندسان و طراحان انگلیسی سپرده شد.
برج اسکایلند در منطقه‌ی مارمارای استانبول در سمت اروپایی (شیلشلی) قرارگرفته است. یکی از برج‌ها که 65 طبقه دارد، برجی اداری و تجاری محسوب می‌شود، به همین دلیل به Skyland Office Istanbul معروف است. برج دیگر پروژه‌ای مسکونی است که 64 طبقه دارد و به نام Skyland Residence شناخته می‌شود.

ویژگی‌های برج اسکایلند استانبول

هزینه‌ی ساخت برج‌ها 700 میلیون دلار آمریکایی برآورد شده است. ساخت برج‌ها در سال 2012، یعنی 4 سال قبل از شروع ساخت برج چاملیجا آغاز شد.
دو برج بلند اسکایلند 64 و 65 طبقه دارند که شامل فضاهای زیر می‌شود:

  • 830 واحد مسکونی
  • 504 واحد تجاری و اداری
  • یک هتل 5 ستاره با 300 اتاق
  • سالن کنفرانس
  • امکانات رفاهی کامل برای ساکنان

تایپ آپارتمان‌های برج اسکایلند از واحدهای سوئیت (استودیو) 50 تا 60 متری تا واحدهای 300 متری چهار خوابه را شامل می‌شود.
این مجموعه رضایت خاطر کسانی که در پی خرید ملک در ترکیه هستند را به‌خوبی فراهم می‌کند. خرید یکی از واحدهای این مجموعه به دلیل ارزش دلاری بالایشان پروسه‌ی دریافت پاسپورت و شهروندی ترکیه را برای اتباع خارجی تسهیل می‌کند.

برج متروپل در جایگاه سوم بلندترین برج های استانبول

برج متروپل از بلندترین برج های مسکونی استانبول محسوب می‌شود. بدون شک متروپل زیباترین برج استانبول در بخش آسیایی این شهر است. این برج در محدوده‌ی آتاشهیر واقع‌شده و با طراحی جذاب و نورپردازی حرفه‌ای‌اش توجه همگان به خود را جلب می‌کند.
با توجه به معروف بودن این برج و محبوبیتی که دارد خرید ملک در آن سرمایه‌گذاری خوبی محسوب می‌شود. به ویژه برای کسانی که به دنبال دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه هستند، خرید یکی از واحدهای این مجموعه برای دریافت شهروندی را بسیار مناسب ارزیابی می‌کنند.
برج متروپل استانبول 58 طبقه دارد و ارتفاع آن در حدود 280 متر می‌باشد.

بیشتر بخوانیدآشنایی با منطقه اروپایی استانبول و تفاوت آن با محله‌های آسیایی

ویژگی‌های برج مسکونی متروپل

  • هزینه ساخت این برج در حدود 800 میلیون دلار برآورد شده است.
  • کاربری برج تجاری و مسکونی است.
  • متراژ آپارتمان ها از 50 تا 220 متر می‌باشد.
  • مراکز خرید شیک در برج وجود دارد.
  • تمامی امکانات رفاهی نظیر پارکینگ، استخر، سالن ورزشی، امکانات امنیتی، مهدکودک، سینما و خلاصه هرآن چه که یک زندگی لوکس به آن نیاز دارد را در دل خود جای‌داده.
  • منظره‌ی جذاب دریا از طبقات بالایی برج به‌خوبی دیده می‌شود.
  • برج متروپل، یک مجموعه‌ی هوشمند است.

بیشتر بخوانیدآسان ترین راه گرفتن اقامت ترکیه چیست؟

برج سافیره (یاقوت کبود) استانبول

برج سافیره جزء لوکس‌ترین بناهای استانبول است. این برج در منطقه‌ی لونت استانبول در خیابان مشهور بیوک‌دره قرارگرفته. اغلب ساکنان این برج را ثروتمندان سرشناس ترکیه تشکیل می‌دهند.
برج سافیره یک برج لاکچری است که بالاترین سطح امکانات و خدمات را در اختیار ساکنان خود قرار می‌دهد. از استخر و امکانات ورزشی گرفته تا مراکز خرید و رستوران‌ها.

ویژگی‌ برج سافیره

  • ارتفاع این برج 261 متر است.
  • برج دارای 64 طبقه است که 10 طبقه‌ی آن زیر سطح زمین قرارگرفته.
  • اولین ساختمان اکولوژیکی در ترکیه محسوب می‌شود.
  • از سومین طبقه‌ی زیرزمین مستقیما به مترو دسترسی دارد.
  • میان طبقات برج، فضاهای سبز در نظر گرفته‌شده است.
برج های استانبول
نمایی از نورپردازی برج سافیره در شب

برج‌های آنتیل استانبول

آنتیل یا آنت‌هیل ازجمله معروف‌ترین برج های استانبول است که در لیست بلندترین‌ها نیز قرار می‌گیرد. این برج در منطقه‌ی شیشلی واقع‌شده. ساخت برج آنتیل به سال 2015 بازمی‌گردد. خرید آپارتمان در این مجموعه گزینه‌ی مناسبی برای دریافت اقامت و شهروندی ترکیه محسوب می‌شود.
آنتیل هم برجی تجاری و مسکونی محسوب می‌شود. منظره‌ی تمام شهر استانبول به‌علاوه دریا بسیار شگفت‌انگیز است.

بیشتر بخوانیدبهترین و مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

ویژگی‌های برج آنتیل استانبول

  • این برج دارای 54 طبقه است شامل واحدهای 1 تا 4 خواب می‌شود.
  • امکانات رفاهی کاملی دارد که شامل سالن‌های ورزشی، زمین‌های بازی، استخر و همچنین کلاس‌های آموزشی و ورزشی می‌شود.
  • اتاق ملاقات و سالن کنفرانس دارد.

بلندترین برج های استانبول به ترتیب ارتفاع

حالا که به‌صورت اختصاصی به 5 برج بلند استانبول اشاره کردیم، بد نیست نگاهی به لیست ده‌تایی برج‌ های استانبول بیندازیم.

 

ردیف نام برج ارتفاع (متر) ارتفاع (فوت) تعداد طبقات سال ساخت
1  Çamlıca TV Radio Tower 396 1210 49 2021
2 Skyland Office Istanbul 284 932 65 2017
3 Skyland Residence Istanbul 284 932 64 2017
4 Metropol Istanbul 280 919 58 2017
5 Istanbul Sapphire 261 856 54 2010
6 Anthill Residence 1 210 689 54 2010
7 Spine Tower 202 663 51 2013
8 Varyap Meridian Grand Tower 1 198 650 57 2013
9 Rönesans Tower 186 610 40 2013
10 İşbank Tower 1 181 594 52 2000

بییشتر بخوانیدهمه آنچه باید در مورد استانبول بدانید

سخن پایانی

زمانی استانبول را می‌توانستید با خانه‌های سنگی و سقف‌های شیروانی به یاد بیاورید. اما حالا استانبول همپای شهرهای مدرن دنیا، به فکر تغییر منظره‌ی اصلی خود افتاده. ساخت برج‌ های استانبول با رعایت دقیق استانداردهای بین‌المللی صورت می‌گیرد. اغلب تیم طراحان و مهندسان را شرکت‌های برجسته‌ی اروپایی تشکیل می‌دهند. ترکیه علی‌الخصوص استانبول به نو شدن می‌اندیشد.
به نظر شما ساخت برج های استانبول به گردشگری در این شهر کمک کرده است؟