در کدام محله‌های استانبول سرمایه‌گذاری کنیم؟

در کدام محله‌های استانبول سرمایه‌گذاری کنیم؟

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک راه پیشرفت مطمئنی هم برای کشور ترکیه و هم برای خریداران خارجی می‌باشد. اما برای تجربه سرمایه‌گذاری موفق پیش‌شرط‌هایی لازم است. داشتن اطلاعات کافی از شهرهای مختلف ترکیه، شناخت محله‌هایی با رشد مثبت و آشنایی با پروژه‌ها‌ و طرح‌های مسکونی، تضمین کننده‌ی انتخاب شما هستند.

به همین منظور ام‌تی‌سی هوم در این مقاله به بررسی بهترین محله‌های استانبول برای خرید ملک در ترکیه می‌پردازد.

 

محله‌های در حال توسعه‌ی استانبول

بسیاری از محله‌های استانبول، تا پیش  از اعمال قوانین حمایتی دولت جهت جذب سرمایه‌گذاران خارجی، محله‌های حاشیه‌ای و بعضا روستایی محسوب می‌شدند. با افزایش رشد ساختمان‌سازی در استانبول بسیاری از این مناطق، به عنوان گزینه‌های آینده‌دار برای خرید ملک محسوب می‌شوند.

ماسلاک / Maslak

این محله در بخش اروپایی استانبول واقع شده و با محله‌های معروفی چون سیسلی و اونت هم‌جوار است. ماسلاک تنها 10 دقیقه تا میدان تکسیم فاصله دارد. مراکز تفریحی و مراکز خرید زیادی در این محله واقع شده، ضمن آن‌که به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی می‌توان به هرنقطه‌ی استانبول دسترسی داشت.

محله‌ی ماسلاک از بهترین محله‌های در حال توسعه‌ی استانبول می‌باشد. محله‌ای مدرن و سرسبز با مجتمع‌های مسکونی شیک و ویلاهای مجلل شناخته می‌شود.

 

آرناوات‌کوی / Arnavutköy

زمین‌های وسیع این منطقه، زمینه برای رشد پروژه‌های ساختمانی از سال 2016 شدت بخشید. آرناوات کوی محله‌ای‌ست ک با سرعت در حال رشد است. تعدد سرویس‌های حمل و نقل عمومی، دسترسی به بزرگراه، پارک جنگلی ماشلار، نزدیکی به فرودگاه و همچنین وجود بهترین بیمارستان‌های استانبول در این منطقه، آرناوات‌کوی را به انتخاب مناسبی جهت سرمایه‌گذاری بلند مدت تبدیل کرده است.

 

باغجی‌لار / Bağcılar

منطقه‌ی سرسبز باغجی‌لار در گذشته‌ای نه چندان دور روستایی حاشیه‌ای در بخش اروپایی استانبول محسوب می‌شد. با توجهِ شهرداری به این منطقه در سال 2010، خیلی سریع به امکانات شهری تجهیز شد. و هم اکنون به عنوان یک منطقه‌ی توریستی زیبا و آرام شناخته می‌شود.

رفت و آمد به نقاط مختلف استانبول از طریق بزرگراه‌ها، خطوط مترو و اتوبوس به راحتی امکان‌پذیر است. به دلیل سهولت دسترسی، در سال‌های اخیر پروژ‌ه‌های مسکونی در قالب مجتمع‌ها و خانه‌های ویلایی رشد قابل توجهی داشته‌اند. خرید ملک در باغجی‌لار می‌تواند سرمایه‌گذاری مطمئن و آینده‌داری برای خریدار باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با منطقه اروپایی استانبول و تفاوت آن با محله‌های آسیایی

 

محله ایرانی نشین استانبول
اطراف بسفر بهترین خانه‌های استانبول را می‌شود یافت.

محله‌های ایرانی نشین استانبول

حضور ایرانیان در شهر استانبول جنبه‌ی تاریخی دارد و به حدود 100 پیش باز می‌گردد. زمانی که گروهی از آذری‌های ایران به دلایل سیاسی و قومی به محله‌ی خان‌والده‌ی استانبول مهاجرت کردند.

بیشتر بخوانید: محله‌های ایرانی نشین استانبول کجاست؟

منطقه‌ی فاتیح / Fatih

فاتبح محله‌ی قدیمی با بافت سنتی در قلب شهر استانبول است. ایرانیان از گذشته تاکنون این محله را برای زندگی بسیار مناسب می‌دانند. از نظر فضای شهری فاتیح تمام ویژگی‌های محله‌ای در مرکز شهر را دارد؛ دسترسی به امکانات رفاهی و تفریحی، مراکز خرید، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی به سهولت امکان پذیر است.

با توجه به وجود تعداد زیاد بناهای تاریخی، می‌توان گفت فاتیح از مناطق شلوغ و پر تردد استانبول است. از سوی دیگر کسب و کار و اجتماعات ایرانیان در این منطقه بسیار پر رونق و قابل توجه است، و باعث می‌شود کمتر حس غربت را تجربه کنید.

 

اسن‌یورت / Esenyurt

محله‌ی اسنیورت محله‌ای در حال رشد است که در بخش اروپایی استانبول واقع شده. ایرانیانی که در سال‌های اخیر به ترکیه مهاجرت کرده‌اند، این محله‌ی خوش آب و هوا را جای مناسبی برای خرید ملک یافتند.

پروژه‌های ساختمانی مدرن، فاصله‌ی اندک با دریای مرمره، فضای سبز شهری، مراکز خرید و دسترسی آسان به مرکز شهر، اسنیورت را به محله‌ی مناسبی برای زندگی تبدیل کرده. ضمن آن‌که پیش‌بینی می‌شود قیمت مسکن در این محله رشد چشمگیری داشته باشد.

برای خرید آپارتمان دو خوابه در اسنیورت با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

پروژه‌های جدید ساختمانی در استانبول
پروژه‌های جدید ساختمانی در استانبول در قالب شهرک‌های مسکونی

بیلیک‌دوزو / Beylikdüzü

بیلیکدوزو سرسبز‌ترین محله‌ی استانبول، با سواحلی زیبا و خانه‌های لوکس ویلایی می‌باشد. این محله پرجمعیت‌ترین محله‌ی استانبول از نظر حضور ایرانیان است. سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های ایرانی در بیلیک‌دوزو به راحتی یافت می‌شوند.

برای خرید ویلا تریپلیکس در بیلیکدوزو با مشاوران ما تماس بگیرید.

بیلیکدوزو در قسمت غربی و اروپایی استانبول واقع شده. سطح ارائه‌ی خدمات و امکانات شهری در این محله در بالاترین استاندارد خود قرار دارد. تمام نیازهای شما در بیلیکدوزو برآورده می‌شود، و کمتر نیاز دارید به مرکز شهر بروید. با این حال خطوط مترو، متروباس و تاکسی کاملا در دسترس شما هستند.

بیشتر بخوانید: خرید ملک؛ بهترین راه دریافت اقامت ترکیه

بهترین محله‌های استانبول از نظر قیمت و موقعیت محلی

سرمایه‌گذاری در محله‌هایی با ثبات اقتصادی و آرامش شهری نیز می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک باشد. این محله‌ها همیشه مورد توجه‌اند و توسعه‌ی خود را ادامه می‌دهند.

زیتون‌بورنو / Zeytinburnu

موقعیت استراتژیک قرارگیری محله‌ی زیتون‌بورنو، جاذبه‌های توریستی، نزدیکی به دریا و وجود باغ‌های زیتون توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به این منطقه جلب کرده. زندگی در زیتون‌بورنو به آرامی در جریان است، به همین دلیل این منطقه از محبوب‌ترین محله‌های استانبول می‌باشد.

دسترسی به نقاط مختلف استانبول از طریق اتوبان، مترو، متروباس، تراموا، کشتی و خطوط تاکسی‌رانی به راحتی امکان‌پذیر است. ضمن آن‌که زیتون‌بورنو به عنوان یک محله‌ی پر رونق تمام امکانات شهری را در خود جای داده است.

 

شیشلی/ Şişli

شیشلی در مرز قسمت اروپایی و آسیایی استانبول قرار دارد. محله‌ای مدرن که بیشتر توجه خارجی‌ها را به خود جلب کرده. وجود مراکز تفریحی و هنری مانند سالن‌های سینما، تئاتر و تالارهای موسیقی وجه فرهنگی خاصی به شیشلی داده است.

شیشلی محله‌ای آرام و باثبات است. نزدیکی به میدان تکسیم، وجود مراکز خرید، دانشگاه‌ها، دسترسی آسان به مرکز شهر و فضای سبز شهری، بخشی از مزایای زندگی در این محله است.

 

ساری‌یر / Sarıyer

ساری‌یر عمدتا به عنوان منطقه‌ای عیان نشین شناخته می‌شود. محله‎‌ای واقع در شمالی‌ترین قسمت استانبول که با بشیکتاش، شیشلی و تنگه‌ی بسفر همجوار است.

ساری‌یر در گذشته‌ای نه چندان دور منطقه‌ای روستایی در حاشیه‌ی استانبول قلمداد می‌شد. با افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی، به دلیل مناظر طبیعی و قرارگیری در خط ساحلی به سرعت رشد کرد. قیمت ملک در این منطقه بسیار متنوع است. محله‌های لوکس و گران‌قیمت در کنار محله‌هایی ارزان در حال توسعه تضمین کننده‌ی بازگشت پرسود سرمایه‌گذاری در ساری‌یر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با 7 تا از لوکس‌ترین محله‌های استانبول برای یک زندگی رویایی

سخن پایانی

با توجه به استقبال روزافزون ایرانیان جهت خرید ملک در ترکیه، در این مقاله 9 منطقه‌ی استانبول با ظرفیت بالا برای سرمایه‌گذاری را معرفی کردیم. چنانچه به خرید ملک و سرمایه‌گذاری در ترکیه علاقمند هستید، برای یافتن بهترین گزینه‌ها و آشنایی بیشتر با فضاهای شهری، بهتر است با مشاوران با تجربه‌ی املاک ترکیه در ارتباط باشید.