آشنایی با منطقه اروپایی استانبول و تفاوت آن با محله‌های آسیایی

آشنایی با منطقه اروپایی استانبول و تفاوت آن با محله‌های آسیایی
99.08.14

استانبول، یک ابرشهر 15 میلیون نفری است که تنها شهر فراقاره‌ای جهان به حساب می‌آید. قسمتی از این شهر در قاره اروپا و قسمت دیگر آن در قاره آسیا قرار دارد که از طریق پل بسفر به یکدیگر متصل می‌شوند. منطقه اروپایی نشین استانبول، مرکز تجاری و تاریخی این شهر است و بیش از دو سوم جمعیت استانبول را در خود جای داده است. جذابیت های این قسمت از شهر باعث شده تا به بهترین مکان در ترکیه برای خرید خانه و زندگی تبدیل شود. در ادامه این مطلب با ام تی سی هوم همراه باشید تا بیشتر با منطقه اروپایی استانبول و تفاوت آن با محله‌های آسیایی آشنا شویم.

منطقه اروپایی نشین استانبول

تفاوت قسمت آسیایی و اروپایی استانبول؛ دو کشور در یک شهر!

جمعیت استانبول به تنهایی از 77 کشور جهان بیشتر است و از لحاظ وسعت نیز یکی از پهناورترین مناطق شهری دنیا به حساب می آید. منطقه اروپایی نشین استانبول که با نام آوروپا یاکاسی (Avrupa Yakasi) نیز شناخته می‌شود، در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و از لحاظ تجاری، فرهنگی و تاریخی با قسمت آسیایی که آناتولی یاکاسی نامیده می‌شود، تفاوت‌های زیادی دارد.

از آنجایی که هر دو قسمت شهر دارای جمعیت نسبتاً زیادی هستند و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند، می‌توان گفت دو کشور مستقل درون این ابر شهر زیبا به وجود آمده‌ است. این تفاوت‌ها فرصتی را فراهم کرده‌اند تا هرکسی با هر سلیقه‌ای بتواند در استانبول گزینه مناسبی برای زندگی پیدا کند. بنابراین اگر قصد زندگی یا خرید ملک در ترکیه را داشته باشید، استانبول بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شهری که بزرگترین و بهترین شهر ترکیه است و با سرعت زیادی به سمت جهانی شدن پیش می‌رود.

محله فاتح استانبول

آشنایی با منطقه اروپایی نشین استانبول؛ بخش تاریخی و شلوغ شهر

منطقه اروپایی نشین استانبول، قسمت اصلی شهر است. بیش از 9 میلیون از جمعیت 15 میلیونی شهر در منطقه اروپایی زندگی می‌کنند. به همین دلیل این قسمت از شهر شلوغ‌تر و پر رفت و آمد تر است. از آنجایی که این قسمت از شهر در طول تاریخ بیشتر مورد توجه سلاطین ترکیه و قبل از آن قیصرهای رومی قرار داشت، دارای جاذبه‌های تاریخی بیشتری نسبت به قسمت آسیایی است.

تجمع جمعیت در این بخش از شهر باعث شده تا بزرگترین سیستم حمل و نقل عمومی شامل خطوط اتوبوس رانی گسترده در سمت اروپایی بسفر قرار داشته باشد. سطح امکانات رفاهی و دسترسی به اداره جات دولتی نیز در این قسمت از استانبول بیشتر از بخش آسیایی است.

قسمت اروپایی استانبول؛ مرکز صنعتی، تجاری و کسب و کارهای ترکیه

مهم‌ترین کمپانی‌های ترکی و بین المللی فعال در ترکیه، در قسمت اروپایی استانبول قرار دارند. به همین دلیل کسب و کار در سمت اروپایی بسفور رونق بیشتری دارد. بیش از 25 درصد تولید ناخالص داخلی ترکیه و تأمین حدود 10 درصد از نیروی کار این کشور، نشان دهنده اهمیت استانبول از لحاظ اقتصادی است. بنابراین اگر به فکر سرمایه گذاری، پیدا کردن شغل یا شروع یک کسب و کار هستید، خرید ملک در استانبول خصوصاً قسمت اروپایی آن بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

ساحل استانبول

بهترین محله‌های اروپایی نشین استانبول؛ زندگی به سبک اروپایی

محله فاتح استانبول، قلب شهر و یکی از قدیمی‌ترین محله‌های این شهر تاریخی است که در قسمت اروپایی آن قرار دارند. علاوه بر این گولدن هورن یا شاخ طلایی استانبول، که در بین منطقه فاتح و بی اوغلو قرار دارد یکی از زیباترین قسمت‌های منطقه اروپایی است. بسفروس که یکی از شلوغ‌ترین مناطق قسمت غربی استانبول است که با حضور محله‌های گران قیمتی مانند بشیکتاش جزو بهترین محله‌های منطقه اروپایی نشین استانبول به حساب می‌آید. منطقه گالاتا هم به عنوان مهم‌ترین بخش منطقه بی اوغلو، طرفداران زیادی دارد. به طور کلی قسمت اروپایی به دلیل سبک زندگی متفاوت و محله‌های لوکس، محبوب‌ترین قسمت شهر برای خرید خانه است.

گولدن هورن

جاذبه‌های گردشگری منطقه اروپایی استانبول، مهمترین جاذبه های توریستی ترکیه

منطقه اروپایی نشین استانبول نسبت به قسمت آسیایی جاذبه‌های گردشگری بیشتری را در خود جای داده است. در اکثر موارد نیز توریست‌ها ترجیح می‌دهند بازدید خود از استانبول را در این بخش از شهر شروع کنند. لیست طولانی از جاذبه‌های توریستی در این قسمت از شهر اوراسیایی استانبول وجود دارند که ما در اینجا تنها به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم

  • دولما باغچه
  • برج گالاتا
  • مسجد ایاصوفیا
  • آب انبار باسیلیکا
  • مسجد سلطان احمد
  • روملی حصار

قسمت اروپایی مهم‌ترین و تاریخی‌ترین جاذبه‌های شهر را در خود جای داده است. توریستی بودن این منطقه باعث شده است تا هتل‌ها، مرکزهای خرید بزرگ و تفریحات شبانه بیشتری در آن یافت شود. بنابراین اگر قصد سفر به استانبول را دارید و می‌خواهید تجربه یک سفر تفریحی رؤیایی را داشته باشید، بخش اروپایی شهر بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

محله های اروپایی استانبول

امکانات فراوان رفاهی و دسترسی بهتر به نیازهای زندگی در قسمت غربی استانبول

در بخش اروپایی استانبول، امکانات رفاهی بیشتری در دسترس ساکنین شهر و توریست‌ها قرار دارد. تعداد زیادی مرکز خرید بزرگ، خیابان‌های تجاری مانند خیابان استقلال و میدان تقسیم، امکانات تفریحی، مال‌ها، سینماها و پارک‌های فراوان تنها بخشی از امکانات این بخش از شهر هستند. بزرگراه‌ها و خطوط حمل و نقل عمومی فراوان باعث شده تا با سکونت در بخش اروپایی استانبول به راحتی به همه نیازهای زندگی خود دسترسی داشته باشید.

فرهنگ متفاوت مردم در منطقه اروپایی نشین استانبول

این قسمت از شهر به صورت تاریخی شاهد حضور اقوام و ملیت‌های گوناگونی بوده است. مسلمانان، مسیحی‌ها و سایر ادیان برای مدت زمان طولانی در کنار هم به زندگی و کسب و کار مشغول هستند. از طرفی سالانه میلیون‌ها توریست از سراسر جهان از استانبول و خصوصاً محله‌های اروپایی آن بازدید می‌کنند.

به همین دلیل فرهنگ این منطقه در سطح بالاتری نسبت به سایر مناطق ترکیه قرار دارد. مردم محله‌های اروپایی نشین استانبول به راحتی با افراد جدید از هر ملیت و مذهبی که باشند ارتباط برقرار می‌کنند. بلوغ فرهنگی مردم در محله‌های اروپایی استانبول، این قسمت از شهر را به گزینه مناسب‌تری برای مهاجران تبدیل می‌کند

وضعیت امنیتی محله‌های اروپایی استانبول، شهری امن برای زندگی خانواده‌ها

به طور کلی استانبول یکی از امن‌ترین شهرهای ترکیه برای زندگی است. مردم ساکن در محله‌های اروپایی خصوصاً محله‌های مدرن و جدید از سطح اجتماعی نسبتاً بالاتری نسب به قسمت آسیایی و حتی سایر شهرهای ترکیه برخوردار هستند. به همین دلیل نرخ بزهکاری در این محله‌ها بسیار پایین است. از سوی دیگر تجمع مراکز حساس و تاریخی در سمت اروپایی تنگه بسفر باعث شده تا نیروهای امنیتی و پلیس نیز توجه ویژه‌ای به قسمت غربی شهر داشته باشد. به همین دلیل ساکنان این محله‌ها سطح بالاتری از امنیت را تجربه می‌کنند.

زندگی در بخش اروپایی نشین، محبوب‌ترین قسمت شهر برای ایرانی‌ها

اکثر ایرانیان ساکن استانبول در منطقه اروپایی نشین زندگی می‌کنند. محله خان والده که یکی از مهم‌ترین بخش‌های منطقه فاتح در بخش اروپایی استانبول است، بیشترین جمعیت ایرانیان را دارد. این محله به صورت تاریخی، محله ایرانی‌های استانبول محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر نیز موج جدیدی از مهاجرت به استانبول به راه افتاده است. ایرانیان تازه وارد محله‌های جدید و نوساز که دارای امکانات لوکس و سطح بالایی هستند را بیشتر می‌پسندند. به همین دلیل شهرک‌های جدید و مدرن استانبول در بخش غربی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است و روز به روز به جمعیت ایرانی‌ها در این مناطق افزوده می‌شود.

منطقه اسنیورت (Esenyurt) یکی از همین محله های جدید است که برای ایرانیان گزینه بسیار مناسبی است. این منطقه در 20 سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و همچنان نیز با خانه‌های نوساز و امکانات مدرن در مسیر رشد قرار دارد. از طرفی قیمت خانه‌ها در این قسمت از شهر اروپایی استانبول نسبت به مناطقی مانند بشیکتاش بسیار مقرون به صرفه‌تر است. خرید آپارتمان 3 خوابه در منطقه Esenyurt می‌تواند بهترین گزینه برای شروع یک زندگی جدید به همراه خانواده در ترکیه باشد.

با خرید ملک در استانبول، زندگی خود را در بهترین شهر ترکیه آغاز کنید

در این مقاله سعی کردیم تا با منطقه اروپایی نشین و آسیایی استانبول آشنا شویم و اطلاعات بیشتری در مورد بهترین محله‌های استانبول برای زندگی به دست بیاوریم. استانبول بهترین شهر ترکیه برای زندگی و کسب و کار است. این شهر اوراسیایی به دلیل تنوع زیادی که در مناطق مختلف خود دارد، گزینه‌های جذابی برای افرادی با فرهنگ‌ها و سلایق مختلف در خود جای داده است. بنابراین اگر قصد خرید املاک در ترکیه را دارید، استانبول بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما می‌توانید از طریق شماره واتساپ استانبول 00905312699346 با مشاوران حرفه‌ای‌ ام تی سی هوم ارتباط برقرار کنید تا کارشناسان ما تمام اطلاعاتی که برای یک سرمایه گذاری پرسود و خرید خانه در استانبول نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهند.