بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟
99.08.17

رشد اقتصادی ترکیه در چند سال اخیر باعث شده است که افراد بسیاری برای سرمایه گذاری در ترکیه و حتی مهاجرت به این کشور فکر کنند. پس از سال ۲۰۱۶ ترکیه قوانین مربوط به سرمایه گذاری اتباع خارجی را تغییر داد و امکان فعالیت شهروندان خارجی را در زمینه‌های تجاری و اقتصادی فراهم کرد. به دنبال این تغییر قوانین ترکیه از لحاظ آسان بودن فعالیت‌های بیزینسی در سال ۲۰۱۸ رتبه ۴۳ و در سال ۲۰۱۹ رتبه ۳۳ را در رتبه‌بندی‌های بانک جهانی به دست آورد.

هم اکنون نیز از نظر رشد اقتصادی جزو ۲۰ اقتصاد برتر جهان است. همین اعتبار و پیشرفت اقتصادی افراد بسیاری را به سرمایه گذاری در این کشور تشویق کرده است. شاید شما هم می‌خواهید بدانید بهترین و مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟ و چگونه می‌توان در این کشور اوراسیایی سرمایه‌گذاری کرد. با مطالعه این مقاله به پاسخ سوال‌هایتان خواهید رسید.

1- خرید ملک در ترکیه، اخذ اقامت دائم ترکیه با یک سرمایه‌گذاری امن

شاید به جرات بتوان گفت خرید ملک در ترکیه یکی از مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه است. خرید خانه نسبت به سایر روش‌ها ریسک و سرمایه مالی کمتری نیاز دارد و با توجه به اینکه نقل‌وانتقال سند از طریق مراجع معتبر انجام می‌شود امنیت بیشتری دارد. تنها مزیت خرید آپارتمان یا ملک در شهرهای ترکیه امنیت در سرمایه‌گذاری نیست، بلکه با این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن موفق به اخذ اقامت دائم در این کشور خواهید شد. بعد از به دست آوردن اقامت دائم ترکیه از کلیه حقوق،‌ خدمات و امکانات شهروندی برای خود و اعضای خانواده نیز بهره‌مند خواهید بود.

خرید خانه در استانبول با ام تی سی هوم

2- ثبت شرکت در ترکیه،‌ مطمئن‌ترین روش برای سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از روش‌هایی که برای سرمایه‌گذاری مانند خرید ویلا در ترکیه، طرفداران زیادی دارد ثبت شرکت در این کشور است. ثبت شرکت در ترکیه تحت نظر وزارت کار و امور اجتماعی انجام می‌شود و یک روش با ریسک کمتر برای سرمایه گذاری است. تاسیس و ثبت شرکت با مسئولیت محدود یکی از محبوب‌ترین انواع ثبت شرکت در ترکیه به شمار می‌رود. چون در این روش فقط نیاز به معرفی هیات مدیره و یک نفر به‌عنوان سهام‌دار دارید.

ثبت شرکت در ترکیه& یکی از روش های سرمایه گذاری در ترکیه

3- سرمایه‌گذاری با اوراق قرضه دولتی، یک سرمایه‌گذاری پر سود در زمان کوتاه

خرید اوراق قرضه دولتی یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است که نیازی به تردد و زندگی در ترکیه ندارد. در سرمایه‌گذاری با خرید اوراق قرضه دولتی، باید این اوراق را تا ۳ سال حفظ کنید. سرمایه‌گذاری با اوراق قرضه دولتی به دلیل تامین و کمک به اقتصاد ترکیه، زیر نظر وزارت امور خزانه داری و دارایی این کشور راه اندازی شده است.

برخی اوقات برای سرمایه‌گذاری نیاز به اقامت طولانی مدت در این کشور ندارید و با اجاره خانه برای مدت کوتاهی می‌توانید همه امور سرمایه‌گذاری را انجام دهید. البته به‌یاد داشته باشید یکی از زود بازده‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری که در مدتی کمتر از چند ماه منجر به اخذ اقامت دائم و پاسپورت ترکیه می‌شود خرید آپارتمان یا املاک دیگری در استانبول است.

4- سرمایه‌گذاری با سپرده بانکی، راه حلی سریع و آسان برای افزایش سرمایه

یک روش مطمئن دیگر برای سرمایه گذاری در ترکیه سپرد بانکی است. توجه کنید که سپرده گذاری در ترکیه باید به دلار آمریکا باشد و به مدت ۳ سال باید این سرمایه را در حساب بانکی ترکیه نگه داری کنید. عده بسیاری از سرمایه داران با سپرده گذاری در بانک‌های ترکیه قصد اخد اقامت این کشور را دارند. اما این پروسه در صورت نتیجه‌بخش بودن نزدیک به ۳ سال زمان می‌برد. پیشنهاد می‌کنیم با خرید یک آپارتمان 4 خوابه در منطقه Sarıyer شهر استانبول یا هر ملک دیگری که مد نظرتان است؛ در زمان کوتاه‌ترین به اقامت دائم ترکیه دست پیدا کنید.

سپرده بانکی در ترکیه،‌ یکی از روش‌های بدون دردسر سرمایه گذاری در ترکیه

5- سرمایه گذاری با خرید سهام، امنیت مالی و افزایش سرمایه در بورس ترکیه

سرمایه‌گذاری در بورس یکی از بهترین روش‌های افزایش درآمد در ترکیه است که طرفداران بسیاری دارد. سرمایه‌گذاری در بورس کشورهای خارجی هم قوانین تایید شده‌ای دارد. به‌عنوان مثال خرید سهام در ترکیه باید زیر نظر وزارت صنایع و فناوری این کشور باشد. شما می‌توانید آزادانه در بازار بورس کشور ترکیه فعالیت کنید اما این کار در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم ترکیه نمی‌شود. راه‌های مطمئن دیگری برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد که با استفاده از آن‌ها در فرصت کمتری موفق به دریافت شهروندی می‌شوید که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم.

خرید خانه در استانبول، مطمئن‌ترین روش سرمایه‌گذاری در ترکیه با کمک ام تی سی هوم

سرمایه گذاری در ترکیه هم معایب و مزایای خاص خودش را دارد. به‌عنوان مثال امنیت مالی مساله مهمی در این کشور است که خوشبختانه با تنظیم و امضای توافقنامه‌های متعددی موفق شده تا حدودی امنیت مالی سرمایه‌گذاران را در این کشور فراهم کند. یا اینکه همه راه‌های سرمایه گذاری در ترکیه منجر به اخذ اقامت دائم نمی‌شود.

یکی از سریع‌ترین راه‌هایی که شما را به پاسپورت و حق شهروندی ترکیه می‌رساند خرید املاک است. متخصصین ام تی سی هوم با سال‌ها سابقه در زمینه خرید و فروش ملک در ترکیه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. فقط کافی است با شماره تماس واتس اپ استانبول 00905312699346 تماس بگیرید و بهترین روش را برای یک سرمایه گذاری امن در ترکیه آغاز کنید.