بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در ترکیه با خرید خانه

بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در ترکیه با خرید خانه
01.12.04

خرید ملک در ترکیه به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری یا به عنوان وسیله‌ای برای اخذ اقامت یا شهروندی، در سال‌های اخیر مورد استقبال بسیاری از خارجی‌ها قرار گرفته است. با توجه به افزایش قیمت ملک در ترکیه بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در ترکیه سؤالی است که بسیاری از خریداران و سرمایه‌گذاران می‌پرسند. پاسخ کوتاه به این سؤال این است که در شرایط کنونی 5 ماه باقی‌مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که مصادف با شش ماه دوم سال است، بهترین زمان برای خرید خانه در ترکیه است. با این حال، فاکتورهای مهم دیگری نیز برای خرید ملک در ترکیه وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت، پس با  ام تی سی  هوم همراه باشید.

زمان مناسب برای خرید ملک در ترکیه

به طور کلی وقتی املاک و مستغلات مناسب، در مکان مناسب، با قیمت مناسب در بودجه خود پیدا کردید، زمان مناسب برای خرید ملک در ترکیه است. با این حال با توجه به اینکه قیمت ملک در ترکیه سالانه دو بار افزایش پیدا می‌کند، خرید ملک در شش ماه اول سال برای سودآوری و فرار از افزایش قیمت ملک در ترکیه توصیه می‌شود.

البته در شرایط حساس کنونی با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بهتر است از فرصت باقی مانده استفاده کنید و سریعاً اقدام به خرید ملک کنید. چرا که ممکن است با انتخاب رئیس جمهور بعدی قانون خرید ملک در ترکیه برای خارجی‌ها به مدت 5 سال ممنوع اعلام شود. این دوره فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاری در ملک است، به ویژه برای کسانی که نقدینگی دارند و می‌توانند قیمت ملک را به یکباره پرداخت کنند فاکتورهای مهم دیگری نیز برای خرید ملک در ترکیه وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانیدراهنمای خرید خانه های ضد زلزله ترکیه

1.      خرید ملک با توجه به فصول سال

به طور کلی خرید انواع املاک در ترکیه متأثر از فصل است، افزایش قیمت ملک در ترکیه نیز متأثر از فصول سال است. به ویژه آن دسته از املاکی که دارای ویژگی‌های خاصی مانند نزدیکی به دریا و ساحل هستند زیرا شرایط اقلیمی مطلوبی را می‌طلبند.

بهار بهترین فصل در ترکیه است، این فصل زمان مناسبی برای مشاهده جزئیات املاک و دیدن گزینه‌های مختلف است. علاوه بر این، فروشندگان املاک خود را برای فروش در تابستان، بین ماه‌های می تا ژوئن، تبلیغ می‌کنند و در این مدت می‌توانید گزینه‌های مختلفی را پیدا کنید. در حالی که بهار و تابستان محبوب‌ترین زمان برای خرید ملک در ترکیه است، برای خریداران باهوش، زمستان بهترین زمان برای جستجوی ملک مناسب به دلیل تقاضای کم بازار و فرار از افزایش قیمت ملک در ترکیه است.

2.      خرید ملک در شش ماه دوم سال

دلایل زیادی وجود دارد که شما را متقاعد می‌کند که در زمستان در ترکیه املاک و مستغلات بخرید. خرید ملک در ترکیه شش ماه دوم سال به دلیل افزایش قیمت ملک در ترکیه در تابستان می‌تواند باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه شما شود. علاوه بر این، در اینجا چهار دلیل وجود دارد که چرا شش ماه دوم سال بهترین زمان برای خرید ملک در ترکیه است:

فعالیت کمتر بنگاه‌های املاک برای فروش

در شش ماه دوم سال خریداران کمتری به دنبال ملک هستند، فعالیت کمتر آژانس‌های املاک در این بازه زمانی، آنها را تشویق می‌کند تا برای انجام معامله با انگیزه‌تر عمل کنند و تخفیفات بیشتری بدهند.

رقابت کمتر

در فصل زمستان تعداد فروشندگان و خریداران به طور کلی کاهش می‌یابد. بنابراین با رقابت و تقاضای کمتر، خریداران قدرت چانه زنی بیشتری دارند و می‌توانند فرصت‌های بیشتری برای دریافت تخفیف داشته باشند. علاوه بر این فصل زمستان فرصتی برای خرید آپارتمان ساحلی با چشم‌انداز متمایز با قیمت پایین است چرا که تقاضا برای آپارتمان‌هایی با منظره دریا یا توریستی که در فصل گردشگری زمستانی در بهترین حالت خود نیست بسیار کاهش می‌یابد و بهترین زمان برای خرید ویلا قبل از افزایش قیمت ملک در ترکیه است.

صرفه‌جویی در زمان

با کاهش تقاضا و عجله فروشندگان املاک و مستغلات برای فروش سریع‌تر، زمان مذاکره برای قراردادها و فرایند خرید سریع‌تر انجام می‌شود. علاوه بر این، از آنجایی که بنگاه‌های معاملات ملکی در زمستان خلوت‌تر هستند، خدمات آنها کارآمدتر خواهد بود. از این رو شرکت‌های املاک و مستغلات توجه خود را تا حد زیادی بر روی مشتری متمرکز می‌کنند و به دلیل عدم رقابت زیاد برای املاک و مستغلات تمام تلاش خود را برای یافتن آنچه مناسب شما است انجام می‌دهند و این تضمین می‌کند که ملکی مناسب با مشخصاتی که ترجیح می‌دهید قبل از افزایش قیمت ملک در ترکیه به دست آورید.

شرایط فروش فوری با قیمتی کمتر از قیمت اصلی

فروشندگان همیشه به دنبال تقاضای بالا و در نتیجه افزایش قیمت ملک در ترکیه در بهار و تابستان هستند، بنابراین خریداران در شش ماه اول سال با افزایش قیمت ملک در ترکیه روبرو خواهند شد. زمانی که ملکی برای فروش در فصل زمستان ثبت می‌شود، فروشنده معمولاً به دلایل مالی یا موارد اضطراری ملک را می‌فروشد. بنابراین در چنین شرایطی امکان فروش فوری با قیمتی کمتر از قیمت اصلی وجود دارد.

3.      خرید ملک بر اساس نرخ لیر ترکیه

با توجه به اینکه لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا دچار بحران شده است، قدرت خرید خریداران خارجی در این کشور افزایش چشمگیری داشته است. بنابراین زمان‌بندی با توجه به قیمت لیر ترکیه که طی یک سال 30 درصد از ارزش خود کاهش یافته است بسیار مهم و مؤثر است. کاهش 30 درصدی لیر در برابر دلار، یعنی 30 درصد تخفیف در قیمت املاک و مستغلات. بنابراین بهترین زمان برای خرید ملک در ترکیه برای سودآوری و فرار از افزایش قیمت ملک در ترکیه در زمان ضعف لیر ترکیه است.

پیش خرید خانه در ترکیه
پیش خرید خانه در ترکیه ‌روش مطمئن برای سرمایه‌گذاری

4.      پیش خرید ملک در ترکیه

مناسب‌ترین زمان برای خرید ملک در ترکیه زمانی است که پروژه‌های معتبر برنامه‌های پیش فروش ملک خود را اعلام کنند. بسیاری از پروژه‌های بزرگ و معتبر برخی از املاک و مستغلات خود را در حین ساخت به فروش می‌رسانند تا ریسک مالی کاهش و سرمایه افزایش یابد. در چنین مواردی، این شرکت‌ها اطلاعات دقیقی در مورد مصالح ساختمانی و هر آنچه که خریدار باید در مورد خواص ملک بداند، ارائه می‌دهند. هنگام پیش خرید ملک در ترکیه، خریدار باید بر اساس تحقیقات کافی، دقت و اعتبار شرکت ساختمانی اقدام به خرید کند تا علاوه بر فرار از افزایش قیمت ملک در ترکیه، سرمایه‌گذاری سودآوری داشته باشد.

بیشتر بخوانیدپاسخ به یک سوال مهم؛ پیش خرید آپارتمان ترکیه چگونه است؟

مزایای خرید ملک در ترکیه

  • در ترکیه هزینه زندگی کمتر از اروپا و آمریکا است.
  • از طریق خرید ملک در ترکیه می‌توانید اقامت و تابعیت ترکیه را دریافت کنید.
  • ترکیه محصولات بسیار با کیفیت با قیمت مناسب دارد.
  • مراکز تفریحی و توریستی زیادی در ترکیه وجود دارد که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.
  • مناطق ساحلی، استادیوم‌های ورزشی و مکان‌های دوچرخه سواری در ترکیه فراوان است.
  • خرید ملک در ترکیه بسیار سریع است و دولت ترکیه این امر را برای رفاه خارجی‌ها تسهیل کرده است.
  • گزینه‌های مختلفی از آپارتمان و ویلا برای خرید ملک در ترکیه وجود دارد.
  • با خرید اقساطی ملک در ترکیه، علاوه بر خرید ملک قبل از افزایش قیمت ملک در ترکیه، می‌توانید قیمت ملک را به صورت اقساطی پرداخت کنید اما در عین حال سند مالکیت به نام شما ثبت می‌شود.
  • سیستم حمل و نقل ترکیه از خطوط مترو گرفته تا هواپیما و حمل و نقل عمومی، بزرگ و به راحتی قابل دسترسی است.
  • با خرید ملک در ترکیه فرصت سرمایه‌گذاری خوبی خواهید داشت.

بیشتر بخوانیدمزایای خرید ملک در ترکیه بر اساس قانون جدید چیست؟

سخن پایانی

هر ساله تعداد بیشتری از خارجی‌ها در ترکیه برای ورود به بازارهای بین‌المللی اقدام به خرید املاک و مستغلات می‌کنند، زیرا همه کارشناسان معتقدند که املاک بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری بلند مدت است. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در بازار املاک و مستغلات ترکیه این فرصت را به شما می‌دهد که اقامت و تابعیت این کشور را دریافت کنید. اگر قصد خرید خانه یا آپارتمان در ترکیه را دارید، در نظر داشته باشید با توجه اینکه معمولاً دو بار در سال شاهد افزایش قیمت ملک در ترکیه هستیم، خرید ملک در شش ماه اول سرمایه‌گذاری سودآوری است. علاوه بر این ممکن است با انتخاب رئیس جمهور بعدی قانون خرید ملک در ترکیه برای خارجی‌ها به مدت 5 سال ممنوع اعلام شود بنابراین 5 ماه باقی مانده تا انتخابات فرصت مناسبی برای خرید ملک در ترکیه است.