راهنمای جامع خرید از آمازون ترکیه

راهنمای جامع خرید از آمازون ترکیه
00.11.14

آمازون ترکیه در سال 2016 آغاز به کار کرد تا به امکانات زندگی مدرن در استانبول اضافه کند. همان‌طور که می‌دانید، آمازون یکی از مشهورترین شرکت‌ها در جهان است که سالانه درصدهای بالایی از فروش آنلاین را به خود اختصاص می‌دهد. این موقعیت مناسب در استانبول نه‌تنها برای شهروندان ترکیه بسیار کارآمد بوده، بلکه ایرانیان نیز توانستند از آن بهره خود را ببرند. البته این بهره‌مندی با رعایت شروط لازم امکان پذیر است. در این مقاله‌ی ام تی سی هوم این مسئله را با هم بررسی می‌کنیم که چگونه می‌توان از سایت آمازون ترکیه خرید کرد و کالا را در ایران تحویل گرفت.

معرفی سایت آمازون ترکیه

آمازون ترکیه یکی از معروف‌ترین سایت‌ها برای خرید آنلاین در کشور ترکیه است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر استانبول واقع‌شده و افراد می‌توانند با انتخاب کالاهای موردعلاقه خود، آن را در کمترین زمان ممکن به دست آورند.

نکته قابل‌توجه در این مورد، گسترش کسب‌وکارهای محلی با همکاری آمازون است. مردم ترکیه، با استفاده از امکانات این شرکت غول‌پیکر، توانسته‌اند رونق خوبی را به شغل خود بدهند. سایت آمازون در ترکیه به این افراد کمک کرده است تا کسب‌وکار خود را در بازار ترکیه، اتحادیه اروپا و سراسر جهان ایجاد و گسترش دهند.

دانستن و درک فرهنگ محلی خریداران و همچنین ترجیحات خرید آن‌ها برای بازاریابی موفق محصولات این افراد ضروری بوده است. آژانس آمازون در ترکیه به آن‌ها نشان داد که هنگام بومی‌سازی فعالیت‌های بازاریابی خود به دنبال چه چیزی باشند.

همچنین ایجاد ترافیک ارگانیک زیاد و اجرای تبلیغات برای به دست آوردن مشتریان وفادار، به‌خودی‌خود یک هنر است. آژانس بازاریابی آمازون ترکیه به مشاغل محلی کمک کرد تا این مسئله را به‌خوبی مدیریت کرده و مشتریان را متقاعد کنند که محصولات آن‌ها با رفع نیاز مشتری همراه است.

درنهایت آمازون ترکیه، امکانی را فراهم کرده است که هم برندهای بزرگ و هم فروشندگان تازه‌کار می‌توانند از تخصص و تجربه یک تیم بازاریابی حرفه‌ای در آمازون و نظرات آن‌ها بهره‌مند شوند. این افراد به‌راحتی توانسته‌اند از نوع زندگی کارمندی جداشده و با مدیریت روزانه کارهای خود، بر برنامه‌ریزی رشد و سایر مسائل مهم تمرکز کنند.

بیشتر بخوانیدبهترین شهرهای ترکیه برای خرید کدامند؟

راهنمای خرید از آمازون ترکیه

آمازون ترکیه راه را برای خرید مشتریان خود بسیار هموار کرده است. در انجام این کار هیچ محدودیتی برای افراد وجود ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید صرف یک‌زمان کوتاه برای ثبت‌نام در سایت است. پس‌ازآن می‌توانید کالاهای مختلف را در دسته‌بندی‌های خاص خودشان مشاهده کنید.

مهم است که در زمان خرید، به اطلاعات واردشده در مورد کالا دقت کنید. اگر سایز کالای موردنظر شما یک ویژگی مهم است، در نظر داشته باشید که کوتاه‌تر و یا بلندتر از نیازتان نباشد. همچنین می‌توانید از نظرات واردشده توسط دیگر کاربران استفاده کنید. مردم زمانی که برای خرید چیزی هزینه مالی را صرف کرده باشند، حتما تعارفات معمول را کنار گذاشته و نظر صادقانه‌ای را در مورد آن کالا و یا خدمات ارسال می‌کنند. پس مهم است که از تجربه آن‌ها استفاده کنید و خرید خود را با موفقیت به پایان برسانید.

پس از انتخاب کالاهای موردنظر، حتما آدرس پستی خود را به‌صورت کاملا دقیق وارد کنید. البته در نظر داشته باشید که منظور ما آدرس افراد ساکن در ترکیه است. شرایط خرید از خارج تحویل در ایران بسیار با این مسئله تفاوت دارد. این مهم را در بخش‌های بعدی آموزش می‌دهیم.

در ادامه، خرید خود را نهایی کرده و هزینه لازم را پرداخت کنید. این هزینه گاهی با تخفیف روبروست و گاهی شامل تخفیف‌ها نمی‌شود. همچنین هزینه ارسال را نیز باید در نظر بگیرید. درصورتی‌که قرار است سفارش شما از استانبول به شهرهای دیگر ارسال شود، هزینه ارسال آن مطابق با مسافت محاسبه خواهد شد.

زمان موردنیاز برای آمازون ترکیه در ارسال کالاها چیزی حدود 4 تا 5 روز در داخل کشور است. البته اگر کالای سفارش داده شده، در همان شهر استانبول تحویل داده شود، این فاصله زمانی تا 48 ساعت نیز کمتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید4 نکته که برای خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه کنیم

راهنمای خرید از آمازون ترکیه
آمازون ترکیه در سال 2016 آغاز به کار کرد

روش‌های پرداخت هزینه خرید از آمازون ترکیه

آمازون ترکیه نیز با روش کاری همان سایت اصلی در آمریکا کار می‌کند. روش پرداخت در این سایت به‌صورت اینترنتی در با استفاده از درگاه‌های بانکی است. پس مهم است که زمان استفاده از این سایت، مطمئن باشیم که درگاه ظاهر شده، جعلی نیست و ما را به‌جای دیگری منتقل نمی‌کند.

همچنین ورود اطلاعات کارت‌بانکی ما در خرید از آمازون ترکیه بسیار مهم است. با واردکردن اطلاعات اشتباه، بانک متوجه این مغایرت شده و اجازه خرید را به ما نمی‌دهد. برای اطمینان از اینکه در زمان پرداخت هزینه خرید سایت آمازون ترکیه مشکلی نخواهید داشت، می‌تواند از کارت‌های زیر استفاده کنید.

  • حساب پی پال
  • مستر کارت یا همان ویزا کارت

برای آشنایی بیشتر با این دو رویه پرداخت هزینه، کارشناسان ما به شما کمک خواهند کرد. اجازه دهید در ادامه متن به این مهم بپردازیم که خرید از خارج تحویل در ایران چگونه است و برخی سؤالات مهم در این زمینه را پاسخ دهیم.

جهت آشنایی با قوانین خرید ملک در ترکیه مقاله‌‌ی 4 نکته که برای خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه کنیم را بخوانید.

آیا آمازون ترکیه به این ارسال دارد؟

آمازون ترکیه به ایران ارسال ندارد. این مسئله به خاطر روابط سیاسی بین ایران و آمریکا دچار مشکلات جدی است. پس ما به‌عنوان یک ایرانی نمی‌توانیم به‌طور مستقیم از آمازون ترکیه (یا هر کشور دیگر) خرید کرده منتظر ارسال کالای خودمان از طرف این شرکت باشیم. اما روشی برای حل این مسئله وجود دارد.

اصلی‌ترین شرط لازم برای خرید از آمازون ترکیه، این است که یک فرد امین را در ترکیه بشناسید. درواقع اگر دوست و یا عضوی از خانواده شما در این کشور زندگی می‌کند، به‌راحتی می‌توانید با استفاده از اطلاعات هویتی او، وارد سایت آمازون شده و خرید خود را انجام دهید. این کار پیچیدگی خاصی ندارد. تنها در زمان تحویل گرفتن کالا، مسیر طولانی‌تری را طی خواهید کرد.

بیشتر بخوانیدخرید ملک؛ بهترین راه دریافت اقامت ترکیه

به دلیل مشکلات روابط سیاسی بین ایران و آمریکا آمازون ترکیه به ایران ارسال ندارد
ایرانیان نمی‌توانند به‌ طور مستقیم از آمازون ترکیه خرید کنند

چطور بسته‌مان را در ایران تحویل بگیریم؟

آمازون ترکیه هیچ ارسال کالایی به ایران ندارد. پس خرید از آمازون برای ایران در زمان استفاده از سایت و تحویل کالا، شرایطی را به همراه دارد که برای شهروندان دیگر کشورها موجود نیست. ما باید فردی را در ترکیه بشناسیم تا بتوانی از طریق آن شخص، برای خرید از آمازون ترکیه اقدام کنیم.

پس از ارسال درخواست ما، شخص موردنظر می‌تواند بسته حاوی کالاهای خریداری‌شده را از طریق راه‌های هوایی و زمینی و یا پست کشور ترکیه برای ما ارسال کند. به طبع طی این مسیر مدت‌زمان زیادی را احتیاج دارد. درنتیجه خرید آنلاین از ترکیه با استفاده از سایت آمازون، برای افراد ایرانی کمی دشوار است. البته ما می‌توانی از سایت‌ها و شرکت‌هایی که این مسئله را برایمان آسان می‌کنند نیز کمک بگیریم.

بیشتر بخوانیدآسان ترین راه گرفتن اقامت ترکیه چیست؟

نتیجه سخن

آمازون ترکیه یکی از شعب سایت آمازون آمریکا است که با آغاز کار خود در ترکیه توانسته وضعیت جدید را برای کارآفرینی و تسهیل ارتباط بین مشاغل و مشتریان ایجاد کنید. با استفاده از این سایت مسئله خرید از ترکیه برای بسیاری از ایرانیان حل شده و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های گمرکی نیست. این میان تنها شرط لازم برای این نوع خرید، ارتباط با کسی است که شهروند این شرکت است و می‌توان از اطلاعات هویتی او استفاده کرد. اشاره کردیم که این میان شرکت‌هایی نیز وجود دارند که نقش واسطه‌ای را میان ایرانیان و آمازون ترکیه بازی می‌کنند. استفاده از این نوع شرکت‌ها، مستلزم شناخت و اطمینان از استانداردهای کاری آن‌هاست.