زندگی رویایی در جزایر ترکیه

زندگی رویایی در جزایر ترکیه
01.01.08

کشور زیبای ترکیه در شرق اروپا و غرب آسیا قرار دارد .نه‌تنها به دلیل ارتباطات فرهنگی خود با امپراتوری‌های باستانی معروف است، بلکه ترکیه خانه‌ای برای بسیاری از جزایر مسحورکننده است.شما می‌توانید جزایر را درجاهای دیگر نیز پیدا کنید، اما جادوی جزایر ترکیه غیرقابل‌تصور است. تلاشی برای لاف زدن نیست، اما زیبایی این سواحل به حدی است که با یک نگاه به آن‌ها دیگر نمی‌خواهید به‌جای دیگری بروید. تعداد جزایر ترکیه زیاد است، ما در این مقاله‌ی ام تی سی هوم به معرفی برخی از جزایر ترکیه می‏پردازیم.

محبوب‌ترین جزایر ترکیه؛ جزیره پرنسس

جزایر پرنسس شامل 9 جزیره مختلف است که بسیار نزدیک به یکدیگر هستند. بیوک‏آدا، هیبلی‏آدا، بورگازآدا و کینالی‏آدا از جمله این جزایر هستند. بیوک‏آدا و هیبلی‏آدا شلوغ‌ترین جزایر ترکیه هستند، درحالی‌که بورگازآدا و کینالی‏آدا بازدیدکنندگان و ساکنان کمتری دارند. علاوه بر این‌ها، نام‌های دیگر جزیره پرنسس، سدفلیادا، تاوسان‏آداسی، سیوریادا و یاسیادا هستند.
این جزایر ترکیبی از زمین‌های سرسبز و سواحل آبی با زیبایی‌های طبیعی آن است. جزایر پرنس با محیط زیبای خود حس دور شدن از شلوغی و شلوغی شهر را القا می‌کند. بیشتر مردم ساکن استانبول جزیره پرنس را در روزهای آزاد خود محل تعطیلات می‌دانند. خانه‌های تعطیلات و عمارت‌های چوبی و سنگی قدیمی وجود دارد. مکان‌های تاریخی جزایر پرنس نیز متنوع است. بناهای قدیمی منعکس‌کننده تاریخ دوره عثمانی، کلیساها، صومعه‌ها و مساجد قدیمی هستند. هنگام قدم ‌زدن در خیابان‌ها می‌توانید ساختمان‌های چوبی یا سنگی قدیمی را ببینید. تاریخ جزیره پرنس بسیار ریشه دارد.
یکی از ترجیح داده‌شده‌ترین فعالیت‌های جزیره، کاوش در تمام جزیره با دوچرخه است. می‌توانید به‌راحتی از ساحل دوچرخه کرایه کنید و با دوچرخه می‌توانید از تمام مکان‌های تاریخی، خیابان‌های دوست‌داشتنی جزیره، مناطق سرسبز دیدن کنید. همچنین انتخاب دیگری برای دیدن جزیره با فایتون وجود دارد، اما توصیه نمی‌شود. هیچ ماشینی در این جزایر وجود ندارد. همچنین سواحل خصوصی زیادی در جزایر پرنس وجود دارد و می‌توانید شنا در دریای مرمره را تجربه کنید. وقتی شب می‌رسد می‌توانید غذاهای دریایی خوشمزه ترکیه را در رستوران‌های کنار دریا میل کنید و می‌توانید لحظاتی را با مناظر آرام جزایر لذت ببرید.
آب‌وهوای جزیره پرنس کاملاً شبیه آب‌وهوای مرکز استانبول است. بااین‌حال در مقایسه با آب‌وهوای شهر تازه‌تر و تمیزتر است. در تابستان می‌تواند گرم و مرطوب باشد درحالی‌که در زمستان به‌عنوان بخشی از آب‌وهوای قاره‌ای خنک و سرد است.

بیشتر بخوانید5 جاذبه ارزان قیمت در سفر به ترکیه

جزیره بیوک‏آدا

بیوک‏آدا بزرگ‌ترین جزیره در گروه جزایر پرنسس و محبوب‌ترین جزیره از جزیره‏های استانبول است.
زیبایی آن می‌تواند با تعداد زیاد مسافران یک‌روزه در اواسط تابستان خدشه‌دار شود، بنابراین انتظار یک جزیره آرام را نداشته باشید. اواسط هفته بین ماه مه و سپتامبر یا بهتر از آن در بهار یا پاییز بهترین زمان برای تجربه‌ی زیبایی این جزیره است.
جذابیت واقعی بیوک‏آدا را با قدم‌ زدن در مسیرهای بدون ماشین با ویلاهای بزرگ قرن نوزدهمی و بالارفتن از تپه به سمت صومعه سنت جورج برای دیدن چشم‌اندازی از دریای مرمره پیدا می‌کنید.
لئون تروتسکی چهار سال اول تبعید خود از اتحاد جماهیر شوروی را در بویوک‏ادا گذراند و در دوران بیزانس، صومعه‌ای در اینجا، مکانی مناسب برای فرستادن چندین ملکه به تبعید فراهم کرد. برای کشف بیشتر در مورد تاریخ بیوک‏آدا، بازدید از موزه جزایر پرنسس‌ها را از دست ندهید.
کشتی‌ها به‌طور منظم در مسیر بین استانبول و بیوک‏ادا حرکت می‌کنند. چندین هتل وجود دارد، برخی از آن‌ها در ویلاهای چوبی بازسازی‌شده جزیره هستند، و اقامت یک‌شبه راهی خوب برای تجربه جزیره پس از عزیمت مسافران یک‌روزه است.
آب‌وهوای جزیره بیوک‏آدا کاملاً شبیه آب‌وهوای مرکز استانبول است. بااین‌حال در مقایسه با آب‌وهوای شهر تازه‌تر و تمیزتر است. در تابستان می‌تواند گرم و مرطوب باشد درحالی‌که در زمستان به‌عنوان بخشی از آب‌وهوای قاره‌ای خنک و سرد است.

جزیره جوندا

جزیره جوندا که به آن جزیره علی‌بی نیز می‌گویند، بزرگ‌ترین جزیره آیوالیک است. جوندا که در امتداد خلیج ادرمیت در سواحل شمال غربی ترکیه امتداد دارد نیز در ضلع شرقی جزیره لسبوس یونان قرار دارد.
آب‌وهوای جزیره جوندا در فصل پاییز به‌شدت دلپذیر و دارای بارندگی متوسطی است. این جزیره آب‌وهوای گرمسیری دارد.
جزیره جوندا، واقع در سواحل آیوالیک بالیکسیر، یکی از جزایر ترکیه در دریای اژه است. یکی دیگر از ویژگی‌های جزیره جوندا این است که با پلی که در دهه 1960 تأسیس شد به سرزمین اصلی استانبول متصل است.
طلوع و غروب خورشید در جزیره جوندا یکی دیگر از موارد زیبا است. دریای تمیز و خانه‌های سنگی شیک شده قدیم آرامشی متفاوت می‌بخشد.
خیابان‌های جوندا با بافت نوستالژیک، خانه‌های سنگی و گل‌های رنگارنگ، خیابان‌های جوندا می‌توانند شما را به رؤیایی بکشانند که نمی‌خواهید از خواب بیدار شوید. در این خیابان‌ها می‌توانید از آرامش خاطر لذت ببرید، جایی که معماری قدیمی یونان را مشاهده خواهید کرد، به‌خصوص در بناهایی که از سنگ‌های محلی ساخته شده است.
می‌توانید در کافه‌های رنگارنگی که در خیابان‌ها پرسه می‌زنید بنشینید تا استراحت کنید و لذت ببرید.

بیشتر بخوانیدمعرفی جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده‌ی ترکیه

تپه عاشقان

تپه عاشقان با میزبانی از منظره‌ای منحصربه‌فرد، محیطی فوق‌العاده را به مسافران ارائه می‌دهد که در آن می‌توانند جزیره را از منظره پرنده تماشا کنند. در این نقطه که به یکی از نمادهای جزیره تبدیل‌شده است، اولین آسیاب بادی جزیره نیز وجود دارد.

پارک طبیعی جزایر آیوالیک

پارک طبیعی جزایر آیوالیک، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های طبیعی ترکیه است. این پارک که یکی از مکان‌های دیدنی جوندا است با زیبایی طبیعی خود جلب‌توجه می‌کند.

سواحل جزیره جوندا

البته امکان آمدن به جزیره جوندا و بازگشت بدون بازدید از سواحل وجود ندارد. گزینه‌های زیادی برای شنا در جوندا وجود دارد. پیشنهادهای ما به شرح زیر است؛

  • خلیج پاتریسا
  • ساحل کلئوپاترا
  • ساحل عمومی خلیج ارتونچ
  • ساحل چاتالتپه
  • ساحل سدف
  • ساحل سوبه

بیشتر بخوانیدمعرفی پارک‌های آبی استانبول به وقت گرما

جزایر پرنسس ترکیهشهر آیوالیک ترکیه واقع در ساحل دریای اژه با درختان زیتون یکی از مقصدهای گردشگران ترکیه است.

 

جزیره آکدامار

جزیره آکدامار جایی نیست که گردشگران زیادی به آن سفر کنند، زیرا در شرق دور ترکیه واقع‌شده است. بااین‌حال، اگر زمان برای کاوش دارید، باید آن را بررسی کنید. بزرگ‌ترین جزیره دریاچه وان، جزیره آکدامار است که به‌عنوان جزیره تمساح شناخته می‌شود. این جزیره که با صخره‌های شیب‌دار به ارتفاع 80 متر احاطه‌شده است، همیشه منظره‌ای طلسم شده ارائه می‌دهد، اما در طول ماه‌های بهار، زیبایی آن با همراهی درختان تازه شکوفه زده به اوج می‌رسد.
جزایر آکدامار مساحت 70000 مترمربعی دارد. طول ساحلی آن 3 کیلومتر است و بلندترین نقطه آن 1912 متر ارتفاع دارد. در طول فصول مهاجرت، بازدیدکنندگان می‌توانند جزیره را پر از پرنده‌های متعدد به‌ویژه درنای بال‌سفید ببینند، زیرا جزیره در امتداد مسیر مهاجرت بسیاری از پرندگان قرار دارد. این جزیره برای پیک‌نیک‌ها بسیار مناسب است، زیرا پس از گشت‌وگذار مردم می‌توانند به شنا بپردازند یا به‌سادگی در اطراف باغ‌های بادام که جزیره را احاطه کرده‌اند لذت ببرند. بدون بازدید از این جزیره شاهکار، تعطیلات جزیره ترکیه شما ناقص است.
محل سکونت: خارج از سواحل (تقریباً 4 کیلومتر از ساحل) در جنوب منطقه گواس.
چگونه به اینجا برسیم: با قایق‌سواری از گواس تقریباً در عرض بیست دقیقه می‌توان به این جزیره رسید.

آرام‌ترین جزایر ترکیه؛ جزیره گوکچه آدا

برای داشتن حسی از زندگی آرام و روستایی در جزیره، بهتر از گوکچه نیست.
گوکچه آدا که درست در غرب سواحل شبه‌جزیره گالیپولی در دریای اژه قرار دارد. در خارج از فصل پرآب، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید است.
بازدیدکنندگان در تابستان بیشتر وقت خود را در سواحل آیدینجیک و کاپیکایا در ساحل جنوبی می‌گذرانند. موج‌سواران معمولاً به ساحل آیدینجیک می‌روند. بازدیدکنندگان زمستانی و بهاری معمولاً اینجا هستند تا فلامینگوهای صورتی را ببینند که در دریاچه نمک جزیره، زمستان‌گذرانی می‌کنند، درحالی‌که برای افراد فعال‌تر، کاوش در داخل جزیره و روستاهای آن با دوچرخه کوهستان محبوب است.
محل اقامت در سراسر جزیره پراکنده است. بیشتر هتل‌های بوتیک خانوادگی و پانسیون‌های صمیمی هستند که چند هتل بزرگ‌تر در آن قرار دارند.
قایق‌های ماشینی منظم در طول سال وجود دارد که کاباتپه را در شبه‌جزیره گالیپولی به جزیره متصل می‌کند و یک کشتی مسافربری دو بار در هفته از چاناک‌قلعه به گوکچه می‌آید.
گوکچه آدا که به دلیل ذخایر طبیعی دست‌نخورده و حفاظت‌شده و مناظر عجیب‌وغریبش محبوب است، یکی از بزرگ‌ترین جزایر ترکیه است. در حماسه هومر، ایلیاد، جزیره پوزیدون، خدای دریا نامیده می‌شود. همچنین به خاطر آب‌های کاملاً تمیز و سرزمین‌های بکر خود که مسافران داخلی و خارجی را جذب می‌کند، شناخته‌شده است. این جزیره خانه درختان کاج رنگارنگ و باغ‌های انبوه زیتون است که آن را موردعلاقه همه دوستداران طبیعت قرار می‌دهد. زمین غیرمعمول و زیبایی طبیعی بی‌همتا آن را در صدر فهرست جزایر ترکیه قرار داده است.

بیشتر بخوانیدچقدر نقشه کشور ترکیه را می‌شناسیم؟

جزیره بورگاز استانبول

بورگاز سومین مجموعه بزرگی است که جزایر پرنس نامیده می‌شود. در اینجا یک تپه منفرد وجود دارد که به طول 2 کیلومتر امتداد دارد. این جزیره که یکی از معروف‏ترین جزایر ترکیه در نزدیکی استانبول است، از قلعه‌ای که دمتریوس اول مقدونی (یکی از جانشینان اسکندر مقدونی) ساخته است، نام‌گذاری شده است. بازدیدکنندگان در اینجا باید موزه سعید فائق آباسیانیک را بازدید کنند، زیرا او از بورگاز به‌عنوان محیطی الهام‌بخش برای آثار خود استفاده کرده است. درحالی‌که این جزیره محل سکونت اقلیت یونانی بوده است، بسیاری از ترک‌ها در قرن بیستم پایگاه خود را به این بهشت منتقل کرده‌اند که یکی از بهترین جزایر ترکیه است.
از امکانات تفریحی جزیره بورگاز ترکیه می‌توان به کافه‌ها و رستوران‌های رؤیایی آن اشاره کرد. عبور و مرور وسایل نقلیه در جزیره بورگاز ممنوع است. بنابراین یکی از تفریحات رایج این جزیره پیاده‌روی است. اگر به این جزیره سفر کردید از تفریحات آبی آن غافل نشوید. قایق‌سواری در روز با منظره فوق‌العاده بسیار لذت‌بخش است و در شب می‌توانید از قایق‌سواری همراه با جشن و آواز معروف ترکی لذت ببرید.
بهترین فصل برای بازدید از این جزیره فصول گرم سال است.
آب‌وهوای جزیره بورگاز کاملاً شبیه آب‌وهوای مرکز استانبول است. بااین‌حال در مقایسه با آب‌وهوای شهر تازه‌تر و تمیزتر است. در تابستان می‌تواند گرم و مرطوب باشد درحالی‌که در زمستان به‌عنوان بخشی از آب‌وهوای قاره‌ای خنک و سرد است.
برای رسیدن به این جزیره می‌توان هم از اتوبوس و هم از کشتی مسافربری استفاده کرد.

بیشتر بخوانیدبویوک آدا رویایی‌ترین جزیره استانبول

جزیره بورگازجزیره بورگاز استانبول دارای آب و هوای بکر و تمیز است.

 

خرید خانه در جزایر ترکیه

اگرچه هزینه املاک ساحلی ترکیه در دهه گذشته به‌شدت افزایش‌یافته است اما هنوز هم برخی از معاملات در دسترس هستند. در ساحل ترکیه قیمت‌ها از حدود ۸۵ هزار یورو برای آپارتمان‌های یک یا دوخوابه در کنار آب در سیده و آلانیا شروع می‌شود. اگر حدود ۵۰۰ هزار یورو برای خرید خانه دارید به بدروم کالکان یا کاسب بروید جایی که هنوز چند ملک ساحلی ترکیه وجود دارد که اغلب ویلاهای مستقل هستند.

جمع‌بندی

ترکیه از سه سو به‌صورت کامل با دریا احاطه‌شده. به همین دلیل هم خط ساحلی طولانی‌‌ دارد و هم جزایر رویایی فراوانی در دل خود جای‌داده است. این جزایر علاوه بر اینکه فرصت خوبی برای گذران اوقات فراغت و تعطیلات در این کشور هستند، فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه نیز هستند.