معرفی پارک‌های آبی استانبول به وقت گرما

معرفی پارک‌های آبی استانبول به وقت گرما
00.12.25

ترکیه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین مقاصد گردشگری در جهان به‌حساب می‌آید. این کشور هیجان‌انگیز در کنار مراکز خرید پرزرق‌وبرق و جاذبه‌های تاریخی، مکان‌های شگفت‌انگیز دیگری برای گردشگران دارد. یکی از این شگفتی‌های هیجان‌انگیز در این کشور توریستی، پارک‌های آبی استانبول است. پارک‌های آبی استانبول علاوه بر هیجانی که برای گردشگران به ارمغان می‌آورند، امکانات بسیار خوبی نیز دارند. علاوه بر زیباترین پارک‌های آبی ساخته‌شده در امتداد سواحل متعدد ترکیه، اکثر شهرهای توریستی ترکیه نیز دارای یک یا چند پارک آبی به‌طور مستقل هستند و بسیاری از هتل‌های ترکیه نیز پارک‌های آبی زیادی برای جذب گردشگران ساخته‌اند. اگر دوست دارید با پارک آبی استانبول، پارک‌های پر از هیجان آشنا شوید، با ام تی سی هوم همراه باشید تا لیستی از پارک‌های آبی زیبای استانبول را به شما معرفی کنیم.

پارک آبی توزلا استانبول

یکی از برنامه‌هایی ثابت تور استانبول در تابستان تفریحات آبی است. پارک آبی توزلا مارینا استانبول (Tuzla Marina Aquapark Waterland) که به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی برای ساکنان استانبول تبدیل‌شده است، در ویاپورت افتتاح شد. این پارک به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی استانبول موردتوجه بسیاری از مردم قرارگرفته است. سرسره‌های آبی متفاوت و سرگرم‌کننده‌ای در این پارک آبی استانبول وجود دارد که این پارک را به یکی از بهترین مکان‌های تفریح و بهترین پارک آبی استانبول تبدیل کرده است. پارک آبی توزلا بیشتر از سوی خانواده‌هایی که در تابستان از استانبول بیرون نمی‌روند ترجیح داده می‌شود. این پارک آبی استانبول برای گردشگرانی که از گرمای سوزان تابستان استانبول خسته شده‌اند، خنکی بسیار لذت بخشی را به‌عنوان جایگزینی برای سواحل ارائه می‌دهد.

پارک آبی توزلا درست در ساحل دریا واقع‌شده است. در این پارک آبی که در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع احداث‌شده است، 17 سرسره آبی وجود دارد. یکی از بزرگ‌ترین سرگرمی‌های پارک‌های آبی، استخر موج است که یکی از محبوب‌ترین ابزار سرگرمی در مارینا است. همچنین یک پارک اسپری و یک سرگرمی ویژه طراحی‌شده برای کودکان در توزلا وجود دارد. در پارک آبی توزلا می‌توان ورزش‌های آبی مانند غواصی، رینگو یا سونار را تجربه کرد. موسیقی، نمایش‌های انیمیشن و پلتفرم‌هایی برای کسانی که می‌خواهند در پارک آبی مارینا برقصند وجود دارد. دو تعرفه‌های مختلف برای هزینه‌های ورودی به مارینا وجود دارد. بین قیمت روز هفته و قیمت روزهای آخر هفته تفاوت وجود دارد. تعرفه بلیت بزرگسالان 65 لیر در روزهای هفته و 85 لیر در تعطیلات آخر هفته است. این پارک آبی استانبول در محله کامی توزلا واقع‌شده است.

جهت دریافت اطلاعات درباره‌ی خرید ملک در ترکیه خواندن مقاله‌ی از 0 تا 100 اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه را به شما توصیه می‌کنیم.

پارک آبی ویالند استانبول

پارک موضوعی ویالند استانبول (اصفهانبول) یکی از برجسته‌ترین شهرهای تفریحی استانبول است که مقصدی برای گردشگران از سراسر جهان است و دارای امکانات سرگرمی خلاقانه و پیچیده است. این پارک در سال 2013 افتتاح شد و توسط کارشناسان سرگرمی بین‌المللی طراحی شد تا ایمن و مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد و با پارک‌های موضوعی جهانی رقابت کند. پارک آبی ویالند استانبول در مجاورت منطقه ایوپسلطان (Eyüpsultan) ، در سمت اروپایی استانبول واقع‌شده است.

ویالند (Vialand)، پارک آبی استانبول دارای طیف گسترده‌ای از بازی‌های مناسب برای تمام گروه‌های سنی و همچنین یک مینی شهری است که افراد می‌توانند با قطار در آن پرسه بزنند و از زیبایی خیره‌کننده‌اش لذت ببرند. ویالند به سه بخش تقسیم می‌شود: پارک موضوعی شامل دنیای افسانه‌ها، دنیای بازی‌ها و دنیای ماجراجویی، بخش دوم یک مرکز خرید باز و چشمگیر و بخش سوم مرکز نمایش و سرگرمی است. در این پارک 30 منطقه سرگرمی مختلف برای بازدید و همچنین ترن هوایی (Breath Taker) که با سرعت 110 کیلومتر در ساعت می‌رود، برج دراپ، وایکینگ و دانجون وجود دارد. ویالند از جمعه تا دوشنبه باز است و هزینه ورودی 200 لیره برای هر بزرگ‌سال است.

بیشتر بخوانید: آسان ترین راه گرفتن اقامت ترکیه چیست؟

پارک آبی
پارک‌های آبی استانبول عمدتا روباز هستند و فرصت خوبی برای آفتاب‌

پارک آبی دلفین استانبول

یکی از بهترین و زیباترین پارک آبی استانبول پارک آکوا دلفین (Aqua Club Dolphin) است. دلفین استانبول بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین پارک آبی استانبول است که در سال 2011 افتتاح شد. این پارک یکی از مناسب‌ترین پارک‌ها برای گذراندن اوقاتی با خانواده پر از سرگرمی و نشاط به‌حساب می‌آید. پارک دلفین آبی شامل تعدادی بازی آبی و تفریحی مناسب برای تمامی سنین اعم از پیر و جوان است. در این پارک انواع استخرهای بزرگ، سرسره‌های هیجان‌انگیز و بازی‌های مفرح وجود دارد که گردشگران می‌توانند هرکدام را متناسب با علایق خود انتخاب کنند.

در استخرهای این پارک آبی فوک‌ها و دلفین‌هایی را می‌بینید که جذابیتی مضاعف به پارک القا می‌کنند، گردشگران می‌توانند با دلفین‌ها شنا کنند و از حرکات دیدنی این حیوانات باهوش لذت ببرند. همچنین مکان‌های وسیع و سرسبزی در باغ برای استراحت وجود دارد. این پارک شامل گروهی از کافه‌ها و رستوران‌ها است و وسایل حمل‌ونقل را برای رفت‌وآمد آسان‌تر بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این پارک در منطقه باهچه شهیر، خیابان کمال پاشا قرارگرفته است. ساعات فعالیت پارک آبی دلفین استانبول 9 الی 19 است.

بیشتر بخوانیددریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

پارک آبی استانبول آکوا مارینا

یکی دیگر از پارک‌های آبی بزرگ استانبول، آکوا مارینا است که ظرفیت 3000 نفر را دارد. پارک آبی آکوا مارینا طبیعت سبز زیبایی دارد که از میان تعدادی باغ و پارک سبز پر از گل و درخت نمایان می‌شود. این پارک در منطقه فاتح استانبول واقع‌شده است که دارای استخرهای بزرگ، سرسره‌های هیجان‌انگیز و تفریحات فراوان است که می‌تواند روز خوبی را برای گردشگران رقم بزند. پارک آکوا مارینا همچنین دارای تعدادی استخر خانوادگی و استخر کودکان است. در اطراف این پارک، آب‌های خروشان وجود دارد که مسافران می‌توانند هیجان زیبای رفتینگ را نیز تجربه کنند. شهر اکوا مارینا از نه صبح تا نه شب فعالیت می‌کند. بازدیدکنندگان از این شهر آبی مجاز به بردن غذا و نوشیدنی با خود در داخل شهر هستند، بااین‌حال تعدادی رستوران نیز در این پارک آبی استانبول وجود دارد. در کنار پارک آبی آکوا مارینا یک هتل پنج ستاره وجود دارد و فاصله آن تا فرودگاه آتاتورک 20 دقیقه است. این پارک آبی استانبول در محله اروپایی بویوک چکمجه (Büyükçekmece) واقع‌شده است.

بیشتر بخوانیددر کدام ساحل استانبول ویلا بخریم؟

پارک آبی استانبول در زمستان

اگر به دنبال مکانی برای انجام تفریحات آبی در طول زمستان هستید، پارک آبی سرپوشیده در استانبول بهترین انتخاب برای شما هستند. حتی تصور یک روز سرد زمستانی در آب‌های گرم پارک آبی استانبول بسیار هیجان‌انگیز است. درحالی‌که گذراندن یک روز سرد در این پارک‌های آبی روز متفاوت و خاطره‌ای ماندگار را در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت، با قدم زدن در شیب‌های عظیم این پارک‌های آبی هیجان وصف‌ناپذیری را احساس خواهید کرد، لیز می‌خورید و راه می‌روید تا اینکه در استخرهایی با آب‌های درخشان پرتاب می‌شوید. در ادامه به معرفی برخی از این پارک های آبی سرپوشیده می‌پردازیم.

مویپارک استانبول

مویپارک استانبول با داشتن محیطی سرپوشیده مجهز به فضایی رنگارنگ به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین پارک‌ها برای تفریح ​​شناخته می‌شود. قدم گذاشتن در این پارک آبی استانبول یک روز پر از فعالیت‌های شاد برای همه گروه‌های سنی را به همراه دارد. در طبقه بالای ابن پارک، بانوج و بازی برای کودکان و در طبقه پایین، بخش‌هایی برای گروه‌های سنی 10 سال به بالا وجود دارد.

 

پارک آبی سرپوشیده استانبول
پارک‌های آبی سرپوشیده چهار فصل هستند

استخر سرپوشیده هالیدی اینن استانبول

استانبول گزینه‌های زیادی برای استخرهای شنا ارائه می‌دهد. استخر هالیدی اینن استانبول (Holiday Inn Istanbul) که در تابستان و زمستان برای کسانی که عاشق شنا هستند بسیار جذاب است، در کنار استخر، خدمات اسپا ماندالا را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد. درحالی‌که نوشیدنی‌های خوشمزه خود را می‌نوشید، می‌توانید از شلوغی شهر دور شوید و روز خوبی را برای خود رقم بزنید.

بیشتر بخوانیدبا بلندترین بناهای تاریخی استانبول آشنا شوید

سخن پایانی

یکی از تفریحات محبوب گردشگران در سفر به استانبول، رفتن به پارک آبی استانبول، یک پارک آبی بزرگ و هیجان‌انگیز است. زمانی که اوج هیجان را در میانه یک روز آفتابی در آب‌های سرد این پارک‌ها احساس کنید، روزی فراموش‌نشدنی را سپری خواهید کرد و خاطره‌ای زیبا را برای همیشه در ذهن خود ثبت خواهید کرد. ترکیه یکی از کشورهایی است که با پارک‌های آبی با امکانات خوب همواره میزبان گردشگران است. اما سؤال بسیاری از گردشگران این است که کدام پارک آبی استانبول بهتر است؟ قیمت پارک آبی استانبول چقدر است؟ در این مقاله به معرفی تعدادی از پارک‌های آبی استانبول پرداختیم، بامطالعه مقاله به پاسخ پرسش‌های خود دست خواهید یافت.