بهترین محله ها برای اجاره خانه در ازمیر

بهترین محله ها برای اجاره خانه در ازمیر
01.05.25

اگر شما نیز قصد مهاجرت به کشور زیبای ترکیه را دارید و شهر ازمیر را برای زندگی انتخاب کرده‌اید و یا حتی فقط برای سفر و خوش‌گذرانی چند روزه در ازمیر تمایل دارید که به جای هتل در خانه اقامت داشته باشید، بدون شک با سوالاتی نظیر اجاره خانه در ازمیر به چه صورت است؟ قیمت اجاره آپارتمان در ازمیر ترکیه چقدر است؟ بهترین محله‌های ازمیر برای اجاره کجا هستند؟ و… مواجه شده‌اید. پس در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به پاسخ برخی از سوال‌های‌تان در رابطه با اجاره خانه در شهر ازمیر ترکیه دست یابید.

معرفی بهترین محله‌ها برای اجاره خانه در ازمیر

همان‌طور که می‌دانید ازمیر یکی از شهرهای بزرگ ترکیه می‌باشد که طی سال‌های اخیر وجود کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف، امکانات مناسب، آماده بودن شرایط برای زندگی مناسب و… در آن سبب شده است تا اتباع خارجی به ویژه ایرانیان تمایل به سرمایه‌گذاری و زندگی در این شهر زیبا را داشته باشند. از این رو ما نیز در این بخش به معرفی چند مورد از بهترین محله‌های ازمیر برای اجاره خانه خواهیم پرداخت:

منطقه کارشیاکا

کارشیاکا یک منطقه لوکس و زیبا در ازمیر می‌باشد که این روزها توجه بسیاری از مهاجران را به خود جلب کرده است. ملک‌های این منطقه که برخی از آن‌ها نیز در کنار ساحل واقع شده‌اند به دلیل وجود مجموعه‌های نوساز و بزرگ برای زندگی بسیار مناسب هستند. یالی محله، بوستانلی، گیرنه بولواری و ماویشهیر از محله‌های مناسب کارشیاکا می‌باشد که شما می‌توانید خانه مورد نظر خود را با قیمتی مناسب در یکی از این محله‌ها اجاره کنید. لازم به ذکر است که در منطقه کارشیاکا هر چه بیشتر از ساحل فاصله بگیرید، قیمت مجتمع‌های مسکونی نیز ارزان‌تر می‌شود.

منطقه گوزل باغچه

از دیگر منطقه‌های برتر ازمیر می‌توان به منطقه گوزل باغچه اشاره کرد که به تازگی مورد توجه سرمایه‌گذاران و اتباع خارجی قرار گرفته است. این منطقه مجموعه‌های ویلایی و نوساز بسیاری را در خود جای داده است که برخی از آن‌ها نیز به دلیل قرارگیری در کنار ساحل از منظره بسیار زیبا و چشم‌نوازی برخوردارند. البته ناگفته نماند که هزینه اجاره خانه در این محله نسبت به دیگر مناطق ازمیر گرانتر می‌باشد.

منطقه برنوا (Bronova)

منطقه برنوا یکی دیگر از بهترین و مناسب‌ترین محله‌ها برای زندگی در شهر ازمیر می‌باشد که به دلیل وجود دانشگاه خصوصی و دولتی ازمیر در آن نیز بسیار حائز اهمیت است. از دیگر منطقه‌های پرطرفدار شهر ازمیر برای اجاره خانه می‌توان به مناطق چیلی، نارلی دره و قاضی امیر اشاره کرد که به تازگی رونق یافته‌اند و مجموعه‌های نوساز بسیاری را با امکانات کافی و مناسبی در خود جای داده‌اند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی ازمیر

متوسط قیمت اجاره در ازمیر

قیمت اجاره خانه همانند دیگر شهرها در مناطق مختلف ازمیر نیز متفاوت می‌باشد که این امر ارتباط مستقیمی با عواملی نظیر دور یا نزدیک بودن از مرکز شهر، نوساز یا کهنه بودن، امکانات خانه و… دارد. به عنوان مثال در منطقه برنوا قیمت اجاره آپارتمان یک خوابه نوساز بدون اثاثیه تقریبا بین 1200 تا 1600 لیر و قیمت اجاره خانه سه یا چهار خوابه بدون اثاثیه حدود 2200 و با اثاثیه حدود 2600 لیر می‌باشد.

متوسط قیمت اجاره خانه در ازمیر

البته ناگفته نماند که هزینه شارژ ماهانه، قبض آب، برق و گاز نیز به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. به طور کلی متوسط قیمت اجاره در ازمیر برای آپارتمان کوچک و یک خوابه بین 1000 تا 2500 لیر در ماه و آپارتمان دو خوابه بین 2000 تا 5000 لیر می‌باشد. لازم به ذکر است که این قیمت‌ها در منطقه‌هایی نظیر بوجا و تربالی به دلیل دور بودن از شهر و کوچک بودن محله به حدود 1000 لیر در ماه نیز می‌رسند.

آیا با اجاره می‌توان درخواست تابعیت داد؟

با توجه به قوانین ترکیه اخذ اقامت از طریق اجاره خانه امکان‌پذیر است. به این صورت که شما با اجاره خانه در ترکیه و سپس ثبت آن در نوتر قادر خواهید بود اقدامات لازم را برای اخذ اقامت یکساله به کار گیرید. این امر سبب شده است تا طی سال‌های اخیر افراد کشورهای مختلف از جمله ایرانیان برای مهاجرت کشور ترکیه را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که با اخذ اقامت یکساله ترکیه شما توریست به حساب می‌آیید و نمی‌توانید برای تابعیت ترکیه درخواست دهید. در واقع با جاره خانه در ترکیه می‌توان اقامت توریستی این کشور را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: سوالات متداول درباره اخذ تابعیت ترکیه

آیا از ایران می‌توان برای اجاره آپارتمان در ترکیه اقدام کرد؟

بله. در صورتی که شما تمایل دارید قبل از رسیدن به ترکیه خانه مورد نظر خود را اجاره کرده باشید، می‌توانید با تنظیم وکالتنامه‌ای به فرمت ترکیه پروسه‌ی اجاره خانه را به طور کامل به وکیلتان بسپارید و از ابهامات و روند اجاره ملک در کشور ترکیه خود را دور نگه دارید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اجاره خانه در ترکیه

برای اجاره و ثبت قرارداد چه مدارکی لازم است؟

برای اجاره سالیانه در ترکیه مدارکی نظیر پاسپورت، کارت اقامت، 12 درصد کمیسیون اجاره یکسال، پول پیش و اجاره ماهیانه، شناسنامه و کارت ملی صاحبخانه و مستاجر، افتتاح حساب بانکی در ترکیه، مراجعه به اداره برق، آب، گاز و کسب اجازه استفاده از آن‌ها و اصل سند مالکیت خانه مورد اجاره نیاز است. مهر ورود قانونی به ترکیه، پاسپورت، مدارک شناسایی صاحبخانه و مستاجر و پرداخت کل مبلغ اجاره نیز مدارک مورد نیاز برای اجاره هفتگی، ماهانه و روزانه در ترکیه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: قوانین مالک و مستاجر در ترکیه

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم سعی کردیم اطلاعات جامعی در رابطه با اجاره خانه در ازمیر در اختیارتان قرار دهیم. جهت خرید ملک، سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه و اجاره خانه در ازمیر می‌توانید از طریق شماره‌های 02188664067 و 00905312699346 با مشاوران ام تی سی هوم در ایران و ترکیه در ارتباط باشید.