سوالات متداول درباره اخذ تابعیت ترکیه

سوالات متداول درباره اخذ تابعیت ترکیه
00.02.03

آیا شما نیز قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید؟ در رابطه با اخذ تابعیت ترکیه با سوالات زیادی مواجه شده‌اید؟ در این مقاله از ام تی سی هوم ما سعی کردیم به برخی از سوالات متداول متقاضیان درباره اخذ اقامت ترکیه و تابعیت آن پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید تا بتوانید با دریافت پاسخ سوالات خود برای مهاجرت به کشور ترکیه برنامه‌ریزی درست و دقیقی داشته باشید و کارهای خود را برای اخذ اقامت بی‌نقص و بدون مشکل پیش ببرید.

آیا همه می‌توانند برای اخذ تابعیت ترکیه اقدام کنند؟

بله. هر شخصی با هر ملیتی به شرط این‌که شرایط سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه را داشته باشد، می‌تواند اقدامات لازم را برای اخذ تابعیت ترکیه به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: دریافت پاسپورت کشور ترکیه؛ روش‌ها و مزایا

اگر من درخواست تابعیت دهم، خانواده‌ام هم می‌توانند شهروند شوند؟

بله. شما، همسر و تمام فرزندان زیر 18 سال (در تاریخ درخواست) شهروندی ترکیه را دریافت می‌کنید.

بیشتر بخوانید: دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

آیا می‌توانم با خرید چند ملک به مرز 250000 دلار برسم؟

بله. شما می‌توانید به جای یک ملک به ارزش 250000 دلار، چندین ملک را در کشور ترکیه خریداری کنید که مجموع ارزش آن‌ها بیش از 250000 دلار باشد. از این رو در صورتی که ارزش تمامی املاک خریداری شده بیش از 250000 دلار اعلام شود، اداره اسناد (تاپو) درخواست‌های شهروندی را قبول می‌کند.

چطور نرخ دلار و لیر را محاسبه کنم؟

در تاریخ درخواست تابعیت ترکیه، اداره اسناد یا تاپو نرخ ارز را به ارزش بانک مرکزی کشور ترکیه محاسبه می‌کنند.

چقدر طول می‌کشد تا درخواست تابعیت نهایی شود؟

مدت زمان دریافت تابعیت کشور ترکیه برای سرمایه‌گذاران به منظور تکمیل تمامی مراحل قانونی و مصوبات ممکن است حداقل حدود 90 روز به طول انجامد.

آیا در صورت تایید تمام مدارک و انجام همه مراحل، دریافت تابعیت قطعی خواهد بود؟

در صورتی که علاوه بر کامل بودن مدارک و انجام همه مراحل، فرد مورد نظر هیچ گونه تهدیدی برای امنیت ملی کشور ترکیه ایجاد نکند، تابعیت دریافت خواهد شد.

برای آمدن به ترکیه زمان ندارم، چگونه می‌توانم تابعیت ترکیه را دریافت کنم؟

شما می‌توانید با مشاوران ام تی سی هوم در کشور ترکیه در ارتباط باشید و وکالت‌نامه‌ای با یکی از وکلای مقیم ترکیه تنظیم کنید تا بدون نیاز به حضور فیزیکی شما تمامی مراحل مربوط به اخذ تابعیت این کشور را از طرف شما دنبال کند.

قبلا ملک در ترکیه خریداری کردم، آیا اکنون می‌توانم درخواست تابعیت دهم؟

لازم به ذکر است اسنادی ملکی که قبل از تاریخ 18/09/2018 صادر شده باشد، مشمول این قانون نمی‌شود و نمی‌توان با اکتفا به آن تابعیت ترکیه را درخواست داد، مگر این‌که ارزش ملک بیش از یک میلیون دلار باشد.

آیا برای دریافت تابعیت ترکیه باید از تابعیت کشور خود چشم‌پوشی کنم؟

دولت ترکیه پس از دریافت تابعیت ترکیه نیازی به چشم‌پوشی از ملیت اصلی ندارد، اما ممکن است کنترل‌های قانونی دیگری از سوی دولت آن کشور که سرمایه‌گذار تابعیت آن را در اختیار دارد، صورت گیرد.

سربازی و تابعیت ترکیه!

اگر تابعیت ترکیه را دریافت کنم، باید سربازی بروم؟

در صورتی که تابعیت ترکیه را بعد از سن 22 سالگی دریافت کنید، از خدمت سربازی در این کشور معاف خواهید شد. اما اگر در طی مهاجرت فرزندی زیر 18 سال دارید، آن‌ها وظیفه دارند در زمان مشخص، خدمت سربازی را انجام دهند.

همچنین اگر خدمت سربازی اجباری را در کشوری که قبلا ساکن آن بوده‌اید، انجام داده‌اید، باید آن را مستند سازید.

بیشتر بخوانید:

  1. قوانین سربازی در ترکیه
  2. مهاجرت بدون سربازی به ترکیه

کدام ملیت‌ها برای دریافت گذرنامه ترکیه پذیرفته می‌شوند؟

در کشور ترکیه امکان خرید ملک برای تمامی ملیت‌ها وجود دارد. از این رو کسانی که قادر به خرید ملک در ترکیه باشند، می‌توانند با این روش سرمایه‌گذاری اقدامات لازم را برای شهروندی ترکیه به کار گیرند و گذرنامه این کشور را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: خرید ملک؛ بهترین راه دریافت اقامت ترکیه

آیا دریافت تابعیت برای فرزندان بیش از 18 سال دارای معلولیت امکان‌پذیر است؟

در صورتی که فرزندتان قادر به مراقبت از خود نباشد، شما می‌توانید با ارائه اسناد، مدارک معتبر و همچنین اثبات وضعیت فرزند، تابعیت ترکیه و شهروندی این کشور را برای او دریافت نمایید.

آیا املاک و مستغلاتی که من اقساط آن‌ها را تکمیل نکرده‌ام برای درخواست شهروندی ترکیه معتبر است؟

املاک و مستغلاتی که به صورت اقساطی و یا تحت شرایط خاص خریداری شده باشند را نیز می‌توان برای دریافت شهروندی کشور ترکیه مورد استفاده قرار داد. توجه داشته باشید که در این صورت نیز حداقل ارزش سرمایه‌گذاری باید 250000 دلار باشد.

آیا می‌توانم تابعیت دوگانه در ترکیه داشته باشم؟

بله. امکان داشتن بیش از یک ملیت در کشور ترکیه وجود دارد و هنگام اخذ تابعیت ترکیه، هیچ شرطی از طرف دولت ترکیه در مورد تابعیت اصلی شما وجود ندارد.

آیا اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج با یک شهروند ترک امکان‌پذیر است؟

بله. در حالی که در کشور ترکیه زندگی می‌کنید و 3 سال از ازدواج شما با یک شهروند ترک گذشته است، می‌توانید برای شهروندی این کشور درخواست دهید.

بیشتر بخوانید:

  1. چه مدارکی برای ثبت ازدواج در ترکیه لازم است؟
  2. شرایط دریافت شهروندی ترکیه با ازدواج چگونه است؟
  3. شرایط ازدواج ايرانيان در تركيه چگونه است؟

آیا برای اخذ تابعیت ترکیه زندگی در این کشور ضروری است؟

خیر. زندگی در ترکیه برای به دست آوردن تابعیت این کشور الزامی نیست و شما می‌توانید پس از خرید ملک در کشور ترکیه، تابعیت آن را اخذ نمایید، حتی اگر محل زندگی یا اقامت دائم شما خارج از ترکیه باشد.

بیشتر بخوانید: پاسخ تمام سوالات مهاجرت به ترکیه

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم سعی کردیم به برخی از سوالات متداول درباره اخذ تابعیت ترکیه پاسخ دهیم. اگر قصد خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در کشور زیبای ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق شماره‌های 09129533230 و 00905304119086 با مشاوران ام تی سی هوم در ایران و ترکیه در ارتباط باشید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند و اطلاعات جامع و مفیدی را در اختیارتان قرار دهند.