کدام شهر برای شروع کسب و کار در ترکیه بهتر است؟

کدام شهر برای شروع کسب و کار در ترکیه بهتر است؟
99.08.07

کار درترکیه دغدغه‌ی اصلی کسانی‌ست که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند. اگر شما هم قصد مهاجرت به ترکیه را داشته باشید، اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، پیدا کردن یک شغل مناسب با درآمد قابل قبول در این کشور است. خوشبختانه ترکیه شرایط کاری مناسبی برای مهاجران فراهم کرده است و افراد حرفه‌ای می‌توانند از فرصت‌های کاری فراوان در این کشور اوراسیایی بهره مند شوند.

اگر به دنبال بهترین شهر ترکیه برای کار هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شغل‌های مورد نیاز، سطح درآمدی و وضعیت زندگی در شهرهای مختلف این کشور به دست بیاورید، با ام تی سی هوم در ادامه این مطلب همراه باشید.

بهترین شهر برای کار در ترکیه

بهترین شهرهای ترکیه برای کسب و کار از لحاظ سطح درآمدی

طبق رده بندی میانگین درآمد در شهرهای ترکیه، استانبول، بهترین شهر ترکیه برای کار است. این شهر تاریخی، فرصت‌های کاری بسیار زیادی را در زمینه‌های مختلف برای مهاجران فراهم می‌کند. آنتالیا نیز به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ترکیه در کنار شهرهای تجاری-صنعتی مثل ازمیر و آنکارا، از لحاظ سطح درآمد، وضعیت بسیار خوبی دارند. مهاجران ایرانی می‌توانند از طریق خرید ملک در ترکیه و اقامت در یکی از این شهرها، به راحتی کار مناسبی با درآمد خوب در این کشور پیدا کنند. در ادامه بیشتر با وضعیت کاری در شهرهای مختلف ترکیه آشنا می‌شویم.

کار در استانبول

استانبول؛ بهترین شهر ترکیه برای کار و زندگی

استانبول بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است. این شهر که پل اروپا و آسیا به حساب می‌آید، بهترین شهر ترکیه برای کار است. استانبول فرصت‌های بسیار خوبی برای کسب و کارها و شغل‌های مرتبط با صنعت، گردشگری، خدمات درمانی، تبلیغات، تجارت و خدمات زیبایی در اختیار کارجویان قرار می‌دهد. تقریباً همه شرکت‌های بزرگ ترکیه در استانبول حضور مستمر دارند و بسیاری از کمپانی‌های مطرح بین المللی نیز این شهر را مرکز فعالیت خود در ترکیه قرار داده‌اند.

به طور کلی، استانبول تأمین کننده یک سوم از تولید ناخالص ملی ترکیه است و از هر لحاظ بهترین شهر ترکیه محسوب می‌شود. میانگین درآمد در استانبول، سالانه حدود 276 هزار لیر است که بالاترین میانگین درآمد سالانه در بین شهرهای ترکیه به حساب می‌آید. خرید ملک در استانبول و کسب اجازه کار در این شهر، فرصت مناسبی برای شما است تا از سطح درآمدی بالا و امکانات رفاهی فوق العاده، بهره مند شوید.

کار و زندگی در آنکارا

آنکارا؛ پایتخت ترکیه و شهری پر از فرصت‌های کاری جذاب

پایتخت سیاسی ترکیه، آنکارا است. آنکارا به دلیل تجمع اداره‌های دولتی، شرکت‌های صنعتی و کسب و کارهای مرتبط با ساختمان سازی برای مهندس‌ها و افرادی که در این حوزه‌ فعالیت می‌کنند، بهترین شهر ترکیه برای کار به حساب می‌آید. علاوه بر این، شرکت‌های حوزه فناوری و تکنولوژی زیادی در پایتخت ترکیه فعالیت می‌کنند که همواره نیازمند نیروی متخصص هستند.

از طرفی اگر به کارهای پژوهشی و دانشگاهی علاقه مندید، دانشگاه‌های آنکارا می‌توانند گزینه‌های خوبی برای تحصیل و کار همزمان باشند. جمعیت متراکم در دومین شهر بزرگ ترکیه نیازهای زیادی به خدمات درمانی دارند بنابراین، پزشک‌ها و پرستارها نیز به راحتی می‌توانند شغل مناسبی در آنکارا پیدا کنند.با این حال کیفیت زندگی و سطح درآمدی در آنکارا به هیچ وجه با استانبول قابل مقایسه نیست. زندگی در یک آپارتمان 2خوابه در منطقه Zeytinburnu و کار در فضای بین المللی استانبول قطعاً از زندگی در آنکارا جذاب‌تر خواهد بود.

کار در ازمیر برای ایرانیان

ازمیر؛ یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای تجارت و کسب و کار

ازمیر سومین شهر پرجمعیت ترکیه و یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای کار و زندگی است. این شهر بندری زیبا و علاوه بر جاذبه‌های گردشگری فراوان، جذابیت‌های زیادی برای تاجران و کسب و کارهای بین المللی دارد. ازمیر یکی از دروازه‌های اصلی صادرات و واردات در ترکیه است. بنابراین عجیب نیست که تجارت، اصلی‌ترین راه کسب درآمد در این شهر است. البته کارخانجات صنعتی و بخش کشاوری نیز فعالیت خوبی در شهر ازمیر دارند.

مهندس‌های عمران و مکانیک، مدیران ارشد، مدیران پروژه و عملیات، پزشک‌ها، متخصصین فروش و تبلیغات، کسب و کارهای خدماتی حوزه تجارت، وکلا و مترجم‌ها شرایط مناسبی برای پیدا کردن کار در ازمیر خواهند داشت.

شرایط کار در آنتالیا

آنتالیا، بهترین شهر ترکیه برای کسب و کارهای گردشگری

بدون شک بعد از استانبول، آنتالیا قطب اصلی گردشگری ترکیه است. سواحل رویایی، هتل‌های بزرگ و مراکز خرید پر زرق و برق، آنتالیا را به پایتخت توریستی و گردشگری ترکیه تبدیل کرده‌اند. اگر در حوزه کسب و کارهای گردشگری فعالیت می‌کنید، بدون شک آنتالیا بهترین گزینه برای شما است. خدمات هتل داری، مترجمی، آشپزی و  خدمات درمانی مانند پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و حتی دامپزشکی شرایط کاری بسیار خوبی در آنتالیا دارند.

از طرفی آنتالیا پنجمین شهر پر جمعیت ترکیه است و همواره نیاز زیادی به خدمات ساختمان سازی، مهندسی و خدمات وابسته دارد. تقریباً همه مشاغل مورد نیاز و پرکاربرد در آنتالیا در لیست پردرآمدترین مشاغل‌ در ترکیه قرار می‌گیرند. به همین دلیل آنتالیا بعد از استانبول و ازمیر دارای بیشترین میانگین درآمدی در ترکیه است. در مجموع اگر به دنبال بهترین شهر ترکیه برای کار هستید، آنتالیا قطعاً گزینه خوبی برای شما است.

بهترین شهر ترکیه برای کار مهندسان

بورسا؛ قطب صنعتی ترکیه و بهترین شهر برای مهندسان و صنعتگران

شهر سر سبز و زیبای بورسا، چهارمین شهر پرجمعیت ترکیه و یکی از قطب‌های صنعتی ترکیه است. بورسا پایتخت صنعت خودرو سازی ترکیه است و شرکت‌های بین المللی مانند رنو، فیات، بوش، ماکو به همراه سایر کارخانجات مرتبط با صنعت قطعه سازی سال‌ها است که در این شهر فعالیت می‌کنند. کوکا کولا و پپسی به همراه برندهای غذایی دیگر خصوصاً شرکت‌های فعال در محصولات کنسروی نیز در بورسا قدمت زیادی دارند. صنایع پارچه بافی و منسوجات به صورت تاریخی در این شهر حضور دارند و در کنار دنیزلی از شهر های معروف دوخت لباس در ترکیه است.

به این ترتیب بورسا یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای کسب و کارهای صنعتی است. وجود شرکت‌های بین المللی در این شهر فرصت‌های کاری زیادی را برای مهندسان در حوزه‌های مختلف فراهم می‌کند.

بهترین شهر ترکیه برای شروع کسب و کار

آدنا؛ یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای کارهای مرتبط با صنایع تبلیغاتی و کشاوری

شهر تاریخی آدنا در جنوب ترکیه، در طول قرن‌های متمادی، یکی از مهم‌ترین شهرهای تجاری ترکیه بوده است. این شهر جزو اولین شهرهای صنعتی ترکیه است و یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای این کشور از لحاظ اقتصادی در قرن 19 به حساب می‌آمد. کارخانجات تولید پارچه در این شهر سابقه بیشتر از 2 قرن دارند اما به تدریج اکثر شرکت‌های بزرگ به استانبول مهاجرت کردند. در حال حاضر صنعت تبلیغات، کشاورزی و صنایع مرتبط با کشاورزی، صنایع غذایی مانند روغن‌های گیاهی، کارخانجات پلی استر و پلاستیک سازی مهم‌ترین صنایع آدنا هستند.

این شهر در سال‌های اخیر در مسیر توسعه قرار گرفته است و خصوصاً در صنعت تبلیغات رشد قابل توجهی داشته است. مدیریت بازرگانی، بازاریابی، مدیریت کسب و کار، مشاوره‌های تبلیغاتی، طراحان گرافیک و فعالان حوزه‌های مرتبط با استارتاپ ها و برنامه نویسی در آدنا می‌توانند فرصت‌های کاری مناسبی پیدا کنند.

 آیا ترکیه کشور خوبی برای کار و زندگی است؟

طبق نظرسنجی که در سال 2019 از 18 هزار مهاجر و در 163 کشور جهان انجام گرفت، ترکیه توانست رتبه 7 را در بین بهترین کشورها برای کار و زندگی به دست آورد. کیفیت بالای زندگی و دستمزد مناسب، دلایل به دست آوردن این جایگاه خوب توسط این کشور در حال پیشرفت است. اکثر مهاجرانی که در ترکیه و بخصوص در شهر استانبول کار می‌کنند، معتقد هستند سطح زندگی و درآمد در ترکیه بیشتر از کشور خودشان است و اگر با خانواده مهخاجرت کنند، فرصت بیشتری برای لذت بردن از زندگی در کنار خانواده خود را دارند. بنابراین شما می توانید با زندگی در ترکیه و پیدا کردن شغل متناسب با توانایی‌های خود، از مزایای زیادی بهره مند شوید.

برای پیدا کردن بهترین محل زندگی و کار در ترکیه از ام تی سی هوم کمک بگیرید

ما سعی کردیم در این مقاله به معرفی بهترین شهر ترکیه برای کار بپردازیم. مهاجرت به ترکیه و البته زندگی در استانبول، فرصت خوبی برای گسترش کسب و کار یا پیشرفت کاری است. البته به این نکته دقت کنید که تنها افرادی که تابعیت ترکیه یا اقامت کاری دارند، می‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند. خرید ملک در یکی از شهرهای ترکیه راحت‌ترین گزینه برای کسب تابعیت و اقامت دائم در ترکیه است. اگر قصد خرید املاک در ترکیه را دارید کافی است تا از طریق شماره واتساپ استانبول 00905312699346 با مشاوران حرفه‌ای‌ ام تی سی هوم ارتباط برقرار کنید. مشاوران با تجربه ما به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.