جاهای دیدنی ازمیر

جاهای دیدنی ازمیر

ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه اگر چه از نظر گردشگری با استانبول زیبا قابل مقایسه نیست، اما با دریای آبی رنگ، آفتاب درخشان، تاریخ 8500 ساله، میزبانی از میراث جهانی یونسکو، طبیعت بکر و سواحل بی‌نظیرش مقصدی منحصر به فرد برای سپری کردن یک تعطیلات شاد و هیجان‌انگیز به حساب می‌آید. همچنین ازمیر شهری است که علاوه بر گشت و گذار در اطراف و مرکز شهر، دسترسی خارجی به آن نیز به راحتی صورت می‌گیرد و به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب عنوان “بهشت گردشگری” را از آن خود کرده است. در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا با کشف شگفتی‌های آن سفری پر از لذت و هیجان را به ازمیر تجربه کنید.

معرفی جاهای دیدنی ازمیر

همان‌طور که گفته شد ازمیر دیدنی‌های متعددی را در دل خود جای داده است که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها برای هر گردشگری بسیار لذت‌بخش و به یادماندنی خواهد بود. از این رو ما نیز در این بخش از مقاله به معرفی برترین و مشهورترین جاهای دیدنی شهر زیبای ازمیر خواهیم پرداخت تا در سفر به این شهر دل‌انگیز با یک برنامه‌ریزی دقیق و بی‌نقص از تمامی آن‌ها بازدید به عمل آورید و نهایت لذت را ببرید.

باغ وحش ازمیر

باغ وحش ازمیر که در حقیقت یک پارک ملی به حساب می‌آید در سال 2008 میلادی افتتاح شده است. با توجه به تلاش‌های بسیار زیاد سازندگانش به مکان بسیار خوبی برای زندگی حیوانات وحشی تبدیل شده. لازم به ذکر است که در حال حاضر 128 محوطه برای 1048 جانور در این باغ وحش ساخته‌اند که کفتار، شیر، خرس، ببر، فیل آسیایی، میمون، گربه وحشی و… از جمله مهم‌ترین حیوانات آن به حساب می‌آیند.

شما می‌توانید در سفر به ازمیر در این پارک ملی قدم بزنید و از تماشای طبیعت و حیوانات لذت ببرید. به علاوه می‌توانید از دیگر امکانات این تفرجگاه نظیر دوچرخه سواری نیز بهره‌مند شوید و یا از فروشگاه‌های سوغات این باغ وحش برای عزیزانتان سوغاتی بخرید و خاطرات سفرتان به ازمیر را ماندگارتر کنید. باغ وحش ازمیر در منطقه احمد پریشتینا، محله ازمیر تی‌آر واقع شده است که بازدید از آن در تمامی روزهای سال به صورت 24 ساعته مجاز است.

به مهاجرت به ترکیه فکر می‌کنید؟ می‌دانید آسان‌ترین راه مهاجرت به این کشور زیبا، خرید ملک در ترکیه است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران ما از طریق شماره واتس‌اپی 09129533230 تماس بگیرید.

پارک آبی ازمیر

شهر زیبای ازمیر دارای یک پارک آبی بسیار بزرگ به نام گومولدور یالی کستل می‌باشد که با تفریحات آبی فوق‌العاده هیجان‌انگیز و سواحل بی‌نظیرش لحظات فراموش نشدنی و لذت‌بخشی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. البته ناگفته نماند که این مجموعه آبی در فاصله 35 کیلومتری از فرودگاه عدنان مندرس و 50 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته است. این پارک آبی به دلیل برخورداری از بخش‌های مختلف و همچنین 18 نوع وسیله بازی فرصت خوشگذرانی و تفریح را برای گردشگران با هر سلیقه‌ای فراهم می‌کند. پارک آبی ازمیر در منطقه کاظم کارابکیر، محله ارزن واقع شده است و به صورت تمام وقت آماده ارائه خدمات به گردشگران و توریست‌ها می‌باشد.

شهر باستانی افسوس

در جنوب غربی ترکیه، شهر باستانی افسوس قرار دارد که تمدن آن به دوران نوسنگی برمی‌گردد. بازدید افسوس جزو مقاصد معروف برای دوستداران فرهنگ، تاریخ و معماری به حساب می‌آید. جالب است بدانید که افسوس قبل از میلاد مسیح، دومین شهر بزرگ جهان محسوب می‌شده است. در این شهر نیایشگاه آرتمیس (از عجایب هفتگانه جهان) قرار داشته که در سال 401 میلادی تخریب شده است. گردشگران می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز که تمایل داشتند به محله آتاتورک ازمیر بروند و از این شهر باستانی بازدید به عمل آورند.

موزه آتاتورک ازمیر

از دیگر جاهای دیدنی پرطرفدار ازمیر می‌توان به موزه آتاتورک اشاره کرد که در منطقه گوندوگدو، محله السنکاک واقع شده و سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سمت خود جذب می‌کند. البته ناگفته نماند که در سایر شهرهای ترکیه نیز موزه‌هایی با همین نام وجود دارند که اغلب آن‌ها محل زندگی مصطفی کمال آتاتورک (بنیان‌گذار جمهوری ترکیه) بوده‌اند و پس از وفات وی به موزه تبدیل شده‌اند. همه می‌دانیم آتاتورک شخصیت مهمی برای مردم ترکیه به شمار می‌رود، بنابراین اگر تمایل دارید که اطلاعات بیشتری در رابطه با آتاتورک کسب کنید، حتما از موزه‌ی آتاتورک ازمیر دیدن کنید.

مسجد حصار ازمیر

مسجد حصار جزو بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مساجد ازمیر و چه بسا ترکیه می‌باشد که با زیبایی خارق‌العاده خود چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. این مسجد تاریخی بین سال‌های 1592 تا 1598 در قرن شانزدهم بنا شده است. در داخل مسجد قسمتی به آثار اسلامی عثمانی اختصاص داده شده است که گردشگران می‌توانند در صورت تمایل از آن‌ها بازدید کنند.

بازدید از مسجد حصار ازمیر

در مرکز ساختمان این مسجد یک گنبد اصلی و در اطراف آن، هشت ستون بزرگ وجود دارد، در سمت شمالی گنبد بزرگ نیز سه گنبد کوچک‌تر به چشم می‌خورند. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که به هنر معماری علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به محله کناک ازمیر بروید تا با تماشای این مسجد زیبا به وجد آیید و لذت سفرتان به ازمیر را دو چندان کنید.

میدان کناک ازمیر

قرارگیری برج ساعت در کنار میدان کناک، باعث معروفیت این میدان شده. برج ساعت در سال 1901 بنا شده و سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند. بازار کمرالتی و مسجد یالی نیز از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر ازمیر هستند که در نزدیکی میدان کناک واقع شده‌اند. در واقع میدان کناک نماد اصلی شهر ازمیر و میدان اصلی آن به حساب می‌آید. به طور کلی گردشگران در سفر به ازمیر به منظور خرید سوغاتی و صنایع دستی از بازار سنتی کمرالتی حتما به این میدان سر می‌زنند. به علاوه شما می‌توانید در رستوران‌های ساده و صمیمی این بازار سنتی خودتان را به غذاهای اصیل ترکیه‌ای دعوت کنید و دلی از عزا درآورید.

جزیره یاسیکا (Yasika Island)

اگر تمایل دارید که در سفر به ازمیر از طبیعت بکر و چشم‌نواز این شهر زیبا نیز استفاده کنید، جزیره یاسیکا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این جزیره در خلیج ازمیر قرار گرفته است و فقط با کشتی و قایق می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. 400 متر ساحل بکر و تمیز در جزیره برای لذت‌بردن از سفر به آنجا کافی‌ست و امکانات مناسب نظیر رستوران، کافه، فضای استراحت و… سفر را برای‌تان راحت‌تر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که تقریبا حدود 1 ساعت و 30 دقیقه برای بازدید و گشت و گذار در این جزیره، زمان در نظر بگیرید.

موزه آگورا (Agora Open Air Museum)

موزه آگورا در واقع یک محوطه روباز است که در آن آثار به جا مانده از زمان امپراطوری یونانیان و رومیان برای گردشگران به نمایش گذاشته می‌شود. شایان ذکر است که در حال حاضر موزه آگورا بخشی از بافت تاریخی شهر زیبای ازمیر به حساب می‌آید. در این موزه شما می‌توانید در حالی که از آب و هوای خوش این دیار لذت می‌برید، ستون‌های باشکوه و معروف معماری رومیان را نیز تماشا کنید و سفری کوتاه در تاریخ داشته باشید. موزه آگورا در منطقه کناک، محله نمازگاه واقع شده است که بدون شک بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی هم در منطقه کناک، پارک بهاری بابا واقع شده است. اگر تمایل دارید که به شناخت بیشتر و جامع‌تری از تاریخ و تمدن ازمیر دست یابید، حتما از موزه باستان شناسی بازدید به عمل آورید. در این موزه اشیایی که از اطراف خلیج ازمیر یافت شده‌اند نیز برای گردشگران به نمایش گذاشته می‌شود. علاوه بر آن موزه باستان شناسی از سال 1924 تا به امروز مشغول به فعالیت است و اغلب گنجینه‌هایی را که در آن مشاهده می‌کنید، یادگار عصر برونز هستند.

اگر به بازدید از موزه‌ها علاقه‌مند هستید، مطلب موزه های استانبول را هم بخوانید.

پارک آبی آکوا سیتی (Aqua City Izmir)

آکوا سیتی نسبت به پارک آبی اصلی ازمیر کوچک‌تر است اما باز هم تفریحات متعدد و هیجان‌انگیزی را برای گردشگران در دل خود جای داده است. این پارک آبی در محله کروتورک واقع شده و هزینه ورودی آن نیز با توجه به امکانات تفریحی‌اش ارزان است و از 35 لیر شروع می‌شود. اگر فقط به دنبال مکانی برای تفریح هستید و تعداد وسایل بازی برایتان از اهمیت چندانی برخوردار نیست، آکو سیتی می‌تواند گزینه مناسبی برای سپری کردن یک روز پرهیجان باشد.

بنای تاریخی آسانسور

بنای تاریخی آسانسور در بخش کاراتاش ازمیر قرار گرفته که در سال 1907 به منظور اتصال منطقه رفعت پاشا و جاده ساحلی کاراتاش که دارای اختلاف ارتفاع بودند، تاسیس شد. این آسانسور در ابتدا با فشار آب کار می‌کرد، اما پس از مدتی با پیشرفت تکنولوژی برای جابجایی آسانسور برق را مورد استفاده قرار ‌دادند. خیابانی که به آسانسور منتهی می‌شود به یاد موسیقی‌دان و هنرمند مشهور کشور ترکیه (داریو مورنو) نام‌گذاری شده است. در بالای آسانسور یک رستوران بسیار زیبا با چشم‌اندازی فوق‌العاده از شهر ازمیر قرار دارد که می‌توانید غذاهای دلخواهتان را نوش جان کنید.

روستای شیرینچه (Sirince)

از ازمیر به سمت جنوب غرب که بروید به روستای زیبای شیرینچه می‌رسید. شیرینچه با خانه‌های تاریخی یونانی، مردمان خونگرم، خیابان‌های سنگ فرش و باریک، درختان سرسبز و تنومند و… در بین گردشگران از شهرت بسیار زیادی برخوردار است. به علاوه صنایع دستی نظیر براق دوزی، گل دوزی، قلاب بافی و جوراب‌های پشمی و همچنین شیرینی‌های خانگی این روستا نیز بسیار پرآوازه است.

گشت و گذار در روستای زیبای شیرینچه

از جمله بناهای تاریخی این روستا می‌توان به خانه مریم مقدس، کلیسای متروکه ارتودکس و کلیسای St.John اشاره کرد. شما نیز می‌توانید در سفر به این روستای زیبا چند روزی را در خانه‌های قدیمی که هم‌اکنون بازسازی شده‌اند، اقامت داشته باشید و از مناظر زیبا، آب و هوای مطبوع و طبیعت بکر اطرافتان نهایت استفاده را کنید و لذت ببرید.

کلیسای سنت پولیکارپ

کلیسای سنت پولیکارپ قدیمی‌ترین مرکز مذهبی مسیحیان کاتولیک در ازمیر به حساب می‌آید که یکبار آتش گرفته و سپس مورد بازسازی قرار گرفته و بخش‌های جدیدی به آن اضافه شده است. این کلیسا در قرن 17ام تاسیس شده و هم‌اکنون نیز پس از گذشت چندین سال کاربری خود را به خوبی حفظ کرده است. دیوارهای این کلیسا توسط معماری به نام ریموند چارلز در قرن 19ام میلادی مجددا بازسازی شده و پر از نقاشی‌های بسیار زیبای دیواری می‌باشد. هنگامی که وارد کلیسا می‌شوید لوسترهای شمعی بسیار زیادی را مشاهده خواهید کرد که نور، رنگ و جلوه‌ی بی‌نظیری به فضای کلیسا بخشیده‌اند. کلیسا سنت پولیکارپ در میدان چانکایا در مرکز شهر ازمیر قرار گرفته و دسترسی بسیار آسانی دارد.

کاروانسرای قیزلار آغاسی

در کاروانسرای قیزلار آغاسی که به عنوان بازار قیزلار آغاسی نیز شناخته می‌شود، می‌توانید به انواع صنایع دستی و سوغات کشور ترکیه، عتیقه و انواع خوردنی‌ها دست یابید و در صورت تمایل از آن‌ها خرید کنید. این کاراونسرا تقریبا حدود 300 سال قدمت دارد و جذابیت‌های بسیار زیادی را برای ارائه به گردشگران در خود جای داده است. کاروانسرای قیزلار آغاسی در محله کوناک شهر ازمیر قرار دارد و بازدید از آن برای عموم رایگان است.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم ما به معرفی بهترین جاهای دیدنی شهر زیبای ازمیر پرداختیم. در صورتی که قصد سفر به ازمیر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ ام تی سی هوم شوید تا به اطلاعات بیشتری از این شهر دل‌انگیز دست یابید و سفر به یادماندنی و فوق‌العاده‌ای را برای خود در کنار عزیزانتان رقم بزنید.