چرا برای مهاجرت به ترکیه به وکیل مجرب نیاز داریم؟

چرا برای مهاجرت به ترکیه به وکیل مجرب نیاز داریم؟
00.12.03

ترکیه یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان است که در دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد و سالانه تعداد زیادی از خارجی‌ها را به خود جذب می‌کند. وقتی صحبت از خارجی‌ها می‌شود، منظور گردشگران نیستند، بلکه منظور سرمایه‌گذاران و شهروندانی است که به ترکیه مهاجرت می‌کنند. کسانی که می‌خواهند به ترکیه نقل‌مکان کنند، باید به شرایط قانونی مهاجرت به این کشور توجه داشته باشند.

قانون مهاجرت ترکیه حوزه بسیار وسیعی است و قوانین زیادی دارد، به همین دلیل برای مهاجرت به ترکیه داشتن تصویری واضح از قوانین و مقررات مهاجرت امری ضروری است. زیرا می‌توان به‌درستی با شرایط هماهنگ شد و از رد شدن احتمالی ویزاها در امان ماند. وکیل مهاجرت به ترکیه می‌توانند طیف گسترده‌ای از خدمات حقوقی و همچنین پشتیبانی را به علاقه‌مندان مهاجرت به این کشور ارائه دهد. با ام تی سی هوم همراه شوید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

وکیل مهاجرت کیست؟

وکلای مهاجرت کسانی هستند که در تفسیر قوانین مهاجرت تخصص دارند و در مقایسه با انواع دیگر وکلا نقش نسبتاً منحصربه‌فردی دارند. تمام موارد حقوقی مربوط به مهاجرت و ملیت همان چیزی است که وکلای مهاجرت با آن سروکار دارند. این وکلا با تفسیر قانون مهاجرت به شما کمک می‌کنند تا حقوق و استراتژی‌های خود را تجزیه‌وتحلیل کنید و در مراحل فرایند مهاجرت به‌درستی گام بردارید.

یک وکیل مهاجرت به ترکیه به‌طور خاص به مسائل حقوقی مربوط به مهاجرت، مانند ترک کشور به‌قصد زندگی در ترکیه یا اقامت طولانی‌مدت در کشور ترکیه می‌پردازد. بررسی سوابق در مورد صلاحیت درخواست‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری، مشاوره در مورد عملی‌ترین و مطمئن‌ترین روش سرمایه‌گذاری، کمک به تهیه مدارک موردنیاز و ثبت‌نام به‌موقع درخواست‌ها از خدمات این وکلا است.

جهت دریافت اطلاعات جامع درباره‌ی خرید ملک در ترکیه مقاله‌ی از 0 تا 100 اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه را بخوانید.

وکیل مهاجرت چه کمکی به ما می‌کند؟

به‌طورکلی وکیل مهاجرت به ترکیه در انجام امور تجاری و موارد مربوط به اخذ و از دست دادن شهروندی ترکیه خدمت می‌کند. قوانین و مقررات مربوط به اتباع خارجی مطابق با نیازهای این حوزه به‌طور مداوم به‌روز می‌شود. وکلای مهاجرت ترکیه از تمامی این قوانین جاری اطلاع دارند و راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهند که با وضعیت اقتصادی خارجی مناسب باشد.

یک وکیل مهاجرت دقیقاً می‌داند که چه نوع ویزایی به شما کمک می‌کند و می‌تواند در تهیه یک درخواست معتبر و کامل در اولین بار به شما کمک کند که باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شما می‌شود. تخمین زده می‌شود که با استفاده از یک وکیل مهاجرت به ترکیه برای تکمیل درخواست ویزای مهاجرتی یا غیر مهاجرتی، می‌توان 4 تا 8 هفته در زمان انجام فرایند مهاجرت صرفه‌جویی کرد. علاوه بر این، یک وکیل می‌تواند شما را برای مصاحبه در کنسولگری در خارج از کشور یا در داخل کشور آماده کند. این امر خطر رد درخواست شما را در مراحل پایانی بسیار کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانیداصلاحیه قانون شهروندی ترکیه 2022

وکلای مهاجرت ترکیه از تمامی این قوانین جاری اطلاع دارند و راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهند که با وضعیت اقتصادی خارجی مناسب باشد.
وکیل مهاجرت به ترکیه در انجام امور تجاری و موارد مربوط به اخذ و از دست دادن شهروندی ترکیه خدمت می‌کند.

خدمات وکیل مهاجرت به ترکیه

وکیل مهاجرت به ترکیه خدماتی مانند اخذ مجوز کار، اخذ اقامت، اخذ تابعیت ترکیه ارائه می‌دهد. علاوه بر این، وکلای مهاجرت ممکن است در طول اقامت در ترکیه به خارجی‌ها در انواع مراحل قانونی کمک کنند. برخی از خدمات وکلا در امر مهاجرت به شرح زیر است:

  • مشاوره مهاجرت مطابق با قوانین جاری مهاجرت
  • ارائه اطلاعاتی در رابطه با نقاط قوت و ضعفی که ممکن است در پرونده مهاجر وجود داشته باشد
  • اطلاع‌رسانی درباره مدارک موردنیاز
  • کمک در تکمیل فرم‌های مهاجرت
  • کمک در تهیه نامه پیش‌نویس
  • نمایندگی موکل در ارتباط با دولت به‌منظور دریافت نتیجه مطلوب در مورد پرونده
  • محافظت از منافع مهاجر و همچنین ارائه گزارش پیشرفت پرونده مهاجرت به او
  • پیگیری مداوم تا زمان تصمیم‌گیری در مورد پرونده
  • ارائه مشاوره در مورد پیامد تصمیم اتخاذشده توسط دولت در مورد پرونده

بیشتر بخوانیدهمه آنچه باید در مورد فرم راندوو ترکیه بدانید

هزینه‌‌ی وکیل مهاجرت به ترکیه

به‌طورکلی هزینه پرونده‌های مهاجرت یکسان نیست و بسته به خدمات موردنیاز و جزئیات پرونده بسیار متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، هزینه یک وکیل برای کمک به تشکیل دادخواست مهاجرت خانواده بسیار کمتر از هزینه یک وکیل برای دفاع از شما در پرونده اخراج نزد یک قاضی مهاجرت خواهد بود. استفاده از وکیل به معنای اضافه کردن هزینه‌های پرونده مهاجرت شما است، اما با کمک گرفتن از وکیل مهاجرت به ترکیه می‌توانید با در امان ماندن از اشتباهات، در هزینه و زمان صرفه‌جویی کنید و از رد ویزا و حتی اخراج از ترکیه جلوگیری کنید.

باوجوداینکه وکلا بر اساس حوزه تخصصی خود به دسته‌هایی مانند وکیل کیفری، وکیل فناوری اطلاعات، وکیل ملکی و وکیل طلاق تقسیم می‌شوند، اما می‌توانند به هر پرونده حقوقی بپردازند. بااین‌حال، انتخاب یک وکیل مجرب و واجد شرایط در زمینه مرتبط با شرایط شما می‌تواند بیشتر به شما کمک کند. برای اطلاع از ویژگی‌های وکیل مهاجرتی خوب به خواندن این مقاله ادامه دهید.

بیشتر بخوانیدقوانین مالک و مستاجر در ترکیه

ویژگی‌های وکیل مهاجرتی خوب

هنگامی‌که با مسائل مهاجرت سروکار دارید و آماده هستید تا یک وکیل را برای کمک در پرونده خود استخدام کنید، در مورد متخصصان حقوقی گزینه‌های زیادی دارید. درواقع، دانستن اینکه چه کسی را باید استخدام کنید و در مورد مسائل حساس مهاجرت خود به او اعتماد کنید، می‌تواند استرس‌زا باشد. به‌خصوص با توجه به این واقعیت که انتخاب یک وکیل فاقد صلاحیت می‌تواند به‌طور مستقیم بر نتیجه پرونده شما تأثیر بگذارد. همچنین باعث می‌شود که امور مهاجرتی شما بی‌دلیل به تعویق بیفتد که می‌تواند تأثیرات جدی بر زندگی شما داشته باشد.

در اینجا ما دو ویژگی مهمی را بیان می‌کنیم که وقتی آماده استخدام وکیل مهاجرت به ترکیه هستید باید به دنبال آن‌ها باشید. در نظر گرفتن این ویژگی‌ها هنگام تحقیق و ملاقات با وکلای احتمالی می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین متخصص حقوقی را برای نظارت بر امور مهم مهاجرت خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانیدآسان ترین راه گرفتن اقامت ترکیه چیست؟

داشتن مدارک حرفه‌ای

داشتن مدارک حرفه‌ای مناسب به این معنی نیست که یک وکیل مهاجرت خوب است یا نه؛ اما شما نباید وکیلی را استخدام کنید که مدرک حرفه‌ای وکالت ندارد.

تجربه ویژه در زمینه مهاجرت

علاوه بر دستاوردهای تحصیلی، باید تعیین کنید که وکیل مهاجرت چند سال تجربه در مورد نوع پرونده شما دارد. به دنبال فردی باشید که در زمینه مهاجرت تخصص دارد و اعتبار او را بررسی کنید. قانون مهاجرت یک موضوع پیچیده است درنتیجه، وکیل مهاجرت باتجربه به انواع امور مختلف مهاجرتی تسلط دارد.

انتخاب یک وکیل فاقد صلاحیت می‌تواند به‌طور مستقیم بر نتیجه پرونده شما تأثیر بگذارد.
با کمک گرفتن از وکیل مهاجرت به ترکیه می‌توانید با در امان ماندن از اشتباهات، در هزینه و زمان صرفه‌جویی کنید

 

سخن پایانی

اگر به دنبال کاهش استرس در روند کلی مهاجرت به ترکیه هستید، جستجوی وکیل مهاجرت به ترکیه می‌تواند راه پیشرو باشد. در مورد چنین مسائل جدی، همیشه توصیه می‌شود به دنبال کمک حرفه‌ای باشید، زیرا زمانی که دانش مناسب یا کمک از یک وکیل باتجربه نداشته باشید، ممکن است اشتباه کنید. مسائل مربوط به مهاجرت می‌تواند سخت و زمان‌بر باشد، واگذاری مسئولیت به یک وکیل باتجربه می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. وکلای مهاجرت قانون را تفسیر می‌کنند، به شما کمک می‌کنند تا حقوق، امکانات و استراتژی‌های خود را تجزیه‌وتحلیل کنید. مسائلی مانند گنجاندن اطلاعات نادرست در فرم‌های درخواست مهاجرت می‌تواند روند کلی پرونده شما را بسیار پیچیده‌تر ازآنچه لازم است، کند. یک وکیل مهاجرت با دانستن اینکه دقیقاً چه اطلاعاتی صحیح و ضروری است، می‌تواند در این زمینه کمک کند. این به شما آرامش می‌دهد و از مواردی مانند تأخیر و اخراج جلوگیری می‌کند.