معرفی بهترین محله‌های اقامتی ترکیه

معرفی بهترین محله‌های اقامتی ترکیه
01.03.09

ترکیه یکی از معروف‌ترین کشورها برای گردشگری و گذراندن بهترین زمان‌هاست و با پیشرفتی که ترکیه در بین تمام کشورهای دنیا به آن دست‌یافته است کانون توجه افراد زیادی شده است که بروند و در آن‌جا زندگی و خرید کنند. از این رو شناخت بهترین محله‌‌های اقامتی ترکیه امری ضروری است.

در این مقاله ام تی سی هوم بهترین مناطق و مکان‌های زندگی در ترکیه و بهترین مناطق برای زندگی در بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه را معرفی خواهیم کرد.

بهترین محله‌های اقامتی ترکیه

ترکیه که از سه طرف با دریا همسایه است، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های برای زندگی در بین کشورهای جهان به شمار می‌رود. در نتیجه، جاذبه‌ای برای گردشگران و سرمایه‌گذاران است. خارجی‌ها از استانبول، دریای مدیترانه و سواحل دریای اژه لذت می‌برند. در این بخش به معرفی بهترین محله‌های اقامتی در شهرهای مختلف ترکیه می‌پردازیم.

بهترین محله‌های اقامتی استانبول

استانبول علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین و معتبرترین شهر ترکیه است، بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی و مالی ترکیه نیز می‌باشد. این امر باعث شده که شهر استانبول به کانون توجه سرمایه‌گذاران خارجی املاک از همه ملیت‌ها تبدیل شود. استانبول مملو از امکانات مجلل است.محله‌های بسفر که به 39 منطقه رسمی جدا می‌شوند، گران‌ترین محله‌ها هستند، با این حال، مناطق حاشیه‌ای قیمت املاک مقرون به صرفه‌ای را ارائه می‌دهند. بیایید نگاهی به بهترین محله‌های اقامتی ترکیه در استانبول بیندازیم.

بشیکتاش

بشیکتاش (Beşiktaş) یکی از مکان‌های مرکزی استانبول و از گران‌ترین مناطق مسکونی در استانبول است. این منطقه در ساحل اروپایی بسفر واقع شده است و دارای محله‌های بسیار غنی مانند لونت و اتیلار است که ثروتمندان استانبول در آن زندگی می‌کنند. بشیکتاش به تمام نقاط استانبول نزدیک است. در این منطقه گزینه‌های حمل و نقل عمومی بسیاری وجود دارد، از جمله کشتی سواری، بزرگراه‌ها و موارد دیگری که دسترسی به همه‌جا را آسان می‌کند. تنوع زیاد بازار آن، خرید هر چیزی را آسان می‌کند. زندگی در بشیکتاش با زندگی شبانه بی‌پایان و تعداد زیادی پارک، هیجان‌انگیز است. بشیکتاش با نزدیکی به زندگی تجاری عالیو تنگه بسفر از بهترین محله‌‌های اقامتی ترکیه استانبول است.

بیشتر بخوانید:‌بشیکتاش اصیل ترین محله استانبول

سارییر

سارییر (Sarıyer) که مملو از بناهای تاریخی معماری بیزانسی و عثمانی است، یکی از اولین مناطقی است که وقتی می‌گوییم لوکس، در ذهن ما ظاهر می‌شود. این منطقه با داشتن ویلاهای بسیار ارزشمند در طبیعت، مطمئناً مکانی عالی برای زندگی و یکی از بهترین محله‌‌های اقامتی ترکیه است. سارییر که در شمال استانبول در سمت اروپا قرار دارد، مملو از کنسولگری‌ها، ارزش‌های تاریخی و بسیاری موارد دیگر است. نزدیکی تقریباً 20 دقیقه‌ای آن به هر نقطه از استانبول یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های زندگی در ساریر است. اگر مایل به لذت بردن از طبیعت و تجمل در استانبول هستید، حتماً از دره عمارت دیدن کنید.

محله سارییر در قسمت شمالی تنگه بسفر و در بخش اروپایی استانبول واقع شده است.
محله سارییر استانبول یکی از مناطق محبوب است و به داشتن ویلاهای لوکس در طبیعت زیبا معروف است.

کادیکوی

کادیکوی (Kadıköy) که در سمت آسیایی استانبول قرار دارد، یکی از گران‌ترین و هم‌چنین بهترین محله‌‌های اقامتی ترکیه و استانبول است. زیبایی این منطقه باعث می‌شود هر فردی که از آن بازدید می‌کند عاشق این مکان شود. این منطقه یکی از مناطق مسکونی آرام و راحت در استانبول است و هم‌چنین یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای زندگی است، زیرا بازارها، رستوران‌ها، هتل‌ها و خانه‌های مد زیادی در آن وجود دارد و به لطف مجاورت آن با دریای مرمره، شامل بسیاری از بازارهای ماهی است.

بی اوغلو

بی‌اوغلو (Beyoğlu) که میدان معروف تقسیم و خیابان استقلال را در خود جای داده است، محل زندگی بسیاری از ساکنان ثروتمند استانبول است. منطقه بی‌اوغلو در سمت اروپایی استانبول قرار دارد و یکی از شلوغ‌ترین محله‌ها است. این منطقه از چندین محله تشکیل شده است که هر کدام تاریخ منحصر به فرد خود را دارند. بی‌اوغلو یک منطقه نسبتاً بزرگ با 46 محله است وبه دلیل قرارگرفتن بین جاده‌هایی که به بسفر و شاخ طلایی منتهی می‌شوند، دسترسی آسان به تمام نقاط استانبول دارد. بی‌اوغلو با تعداد بی‌شمار پاساژها و بازارها، کانون فعالیت‌های اقتصادی است و از بهترین محله‌‌های اقامتی ترکیه برای ایرانیان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با محله تکسیم استانبول

باکرکوی

باکرکوی (bakirköy) منطقه‌ای است که از طریق کشتی،گزینه‌های حمل و نقل عمومی و جاده‌ها به خوبی با سایر نقاط شهر در ارتباط است و توسط بسیاری از ساکنان طبقه بالا انتخاب شده است. باکرکوی در گذشته محل فرودگاه اصلی استانبول، فرودگاه آتاتورک استانبول بود.این منطقه با زندگی تجاری و تعداد پروژه‌های خود ارزش خود را حفظ کرده است. هم‌چنین یک مرکز نمایشگاهی در باکرکوی وجود دارد که هر ساله میزبان نمایشگاه‌های متعددی است که سرمایه‌گذاران زیادی را به این منطقه جذب می‌کنند. اگر مایل به زندگی در بخش مجلل استانبول هستید، باغ یوروفیا مناسب شما خواهد بود.

بهترین محله‌های اقامتی آنتالیا

آنتالیا در جنوب ترکیه واقع شده است و یکی از معروف‌ترین مقاصد تابستانی هم برای مردم محلی و هم برای مهاجران است. امروز بیش از 100000 خارجی در این شهر زندگی می‌کنند. آنتالیا با سواحل با پرچم آبی، آب و هوای خوب و جامعه بزرگ مهاجران، از بهترین محله‌‌های اقامتی ترکیه ای است. در حالی که امکانات شهرهای بزرگ را دارد، اما حال و هوای شهر ساحلی را نیز در خود نمایان می‌کند. آنتالیا سومین مقصد محبوب در میان مهاجرانی است که تصمیم به مهاجرت به ترکیه دارند. بلک پایتخت گلف است، سیده به‌خاطر ویرانه‌های تاریخی‌اش شناخته می‌شود، آلانیا مقصدی شلوغ با محیط‌های معمولی توریستی است و کالکان در حومه منطقه به‌خاطر ویلاهای لوکس و بزرگ با چشم‌اندازهای باورنکردنی دریا معروف است. بیایید نگاهی به بهترین محله‌های اقامتی ترکیه در آنتالیا بیندازیم.

بیشتر بخوانید:‌ جاهای دیدنی آنتالیا

لارا

لارا (Lara) یکی از معتبرترین محله‌های آنتالیا به حساب می‌آید، جایی که ثروتمندان شهر در آن زندگی می‌کنند و گردشگران اروپایی از همه‌جا برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود می‌آیند. این منطقه شامل بسیاری از مجتمع‌های تجاری عظیم، کافه‌های مختلف و مراکز تفریحی متعدد، علاوه بر رستوران‌های فراوان با غذاهای متنوع و خوشمزه است.

کنییالتی

کنیالتی (Konyaaltı) یکی از زیباترین مناطق آنتالیا و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری برای گردشگرانی است که از آن دیدن می‌کنند.کنیالتی به دلیل موقعیت نزدیک به مرکز شهر و خط ساحلی آن در ساحل دریای مدیترانه شناخته شده است. اگر می‌خواهید نزدیک به مرکز شهر بمانید و هر از چند گاهی در یک زندگی شهری شلوغ شرکت کنید، اقامت در کنیالتی و لارا کاملاً برای شما مناسب است.کنیالتی که تنها 20 دقیقه با ماشین از فرودگاه آنتالیا فاصله دارد و دومین مکان محبوب برای خرید ملک و زندگی در آنتالیا و از بهترین محله‌های اقامتی ترکیه است.

بلک

بلک (belek) در 35 کیلومتری شرق مرکز شهر آنتالیا قرار دارد و از نظر اداری به منطقه ساحلی سریک واقع‌بین مرکز شهر آنتالیا و حومه توریستی آلانیا تعلق دارد. این منطقه دارای ساحل ماسه‌ای طولانی به طول بیش از 17 کیلومتر است و تنها 20 کیلومتر با فرودگاه بین‌المللی آنتالیا فاصله دارد که آن را به یکی از جذاب‌ترین مناطق برای گردشگران به ویژه خارجی‌ها نسبت به سایر مناطق آنتالیا تبدیل کرده است.

مورات‌پاشا

موراتپاشا بلدیسی (MuratpaşaBelediyesi) در مرکز ایالت آنتالیا ترکیه قرار دارد و یکی از شهرداری‌های مهم آن است. از آن‌جایی که منطقه مورات‌پاشا یک منطقه مرکزی مهم برای کل ایالت آنتالیا است، یک انتخاب ارجح برای کسانی است که مایل به زندگی در آنتالیا هستند.

بهترین محله‌های اقامتی آنکارا

آنکارا، پایتخت ترکیه، یکی از مقاصد ترجیحی در میان مهاجران کار است. قیمت ملک در آنکارا نسبت به استانبول ارزان‌تر است، بنابراین اگر به دنبال زندگی در یک شهر بزرگ هستید اما نمی‌خواهید مبلغ زیادی سرمایه‌گذاری کنید، زندگی در این شهر برای شما ایده‌آل خواهد بود. بیایید نگاهی به بهترین محله‌های اقامتی ترکیه در آنکارا بیندازیم.

چانکایا

چانکایا (Çankaya) منطقه مرکزی در ایالت آنکارا است که اکثر سفارت‌خانه‌های کشورهای جهان در ترکیه در این محله واقع شده‌اند.این منطقه عصب تجاری و مالی این شهر است. هم‌چنین این محله دارای بزرگ‌ترین شهرداری پایتخت یعنی شهرداری چانکایا است که به بخش وسیعی از شهر خدمات‌رسانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:‌ معرفی کامل محله چانکایا در آنکارا

بهترین محله‌های اقامتی بورسا

بورسا از نظر مساحت چهارمین شهر بزرگ ترکیه محسوب می‌شود و به دلیل نزدیکی به استانبول و هم‌چنین به دلیل داشتن امنیت بالا معروف است و در بین 50 شهر برتر دنیا برای زندگی قرار گرفته است. بورسا یک شهر صنعتی است و شامل بسیاری از اقامتگاه‌های خانوادگی در ترکیه است، زیرا هزینه زندگی در آن بسیار کمتر از استانبول است. محله‌های مسکونی زیادی در بورسا وجود دارد. در این بخش به معرفی بهترین محله‌های اقامتی ترکیه در بورسا پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره‌ی بورسا

نیلوفر

منطقه نیلوفر(Nilüfer) سومین منطقه بزرگ بورسا است و شاهد پیشرفت بزرگی در زمینه ساخت و ساز و توسعه املاک و مستغلات در ترکیه است که آن را به پرجمعیت‌ترین منطقه بورسا در دوره اخیر تبدیل کرده است. این منطقه از فضای سبز وسیعی برخوردار است و بیش از دویست و پنجاه پارک در آن گسترده شده است و رویدادها، جشن‌ها، جشنواره‌ها، مسابقات و نمایشگاه‌هایی در آن برگزار می‌شود. بسیاری از پروژه‌های مدرن املاک و مستغلات در این منطقه وجود دارد.

عثمان‌غازی

عثمان‌غازی (Osmangazi) در مرکز شهر بورسا در دامنه کوه اولوداگ واقع شده است و از نظر جمعیت بزرگ‌ترین حومه شهر است. اقامت در منطقه عثمان‌غازی یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجران به بورسا است. اینیک منطقه دارای آپارتمان‌های مختلف مناسب برای هر وضعیت مالی یا اجتماعی است. فرصت‌های شغلی فراوانی در همه بخش‌ها و زمینه‌ها در منطقه عثمان‌غازی در بورسا وجود دارد.

بهترین محله‌های اقامتی شبه‌جزیره بدروم

بدروم یکی دیگر از خطوط ساحلی معروف ترکیه است. این شهر ساحلی دارای ویلاهایی با دید دریا، خانه‌های سنگی و ویلاهای مجزا با باغ‌های بزرگ است. به لطف آب و هوای آن، مکان بسیار خوبی برای گذراندن زمستان نیز است. در این بخش به معرفی بهترین محله‌ اقامتی ترکیه در بدروم پرداخته‌ایم.

یالیکاواک

منطقه یالیکاواک (Yalıkavak) به خاطر ویلاهای بزرگش که جدیدترین معماری مدرن را در خود جای‌ داده‌اند مشهور است. این منطقه در 18 کیلومتری شمال شهر بدروم و در دسته بهترین محله‌‌های اقامتی ترکیه قرار دارد. یالیکاواک یک استراحتگاه آرام، زیبا و میزبان یکی از اسکله‌های مهم در بدروم است.

بدروم شهری تماما ساحلی در جزیره‌ای کنار دریای اژه است که در لیست زیباترین و بهترین شهرهای ترکیه قرار دارد.
بدروم را شهر بادبان‌ها و قایق‌های بادبانی می‌دانند، این زیبایی در یالیکاواک به اوج خود می‌رسد.

هزینه خرید ملک در محله‌های اقامتی ترکیه

به طور کلی قیمت ملک در محله‌های اقامتی ترکیه با توجه به موقعیت ملک، وضعیت آن و تاریخ ساخت متفاوت است و قیمت آپارتمان‌های واقع در داخل مجتمع‌های مسکونی اغلب بالاتر از ساختمان‌های مدنی معمولی است. مشخص است که مجتمع‌های مسکونی خدمات بسیاری از جمله زمین‌بازی کودکان، مکان‌های پیک‌نیک، استخر و … را ارائه می‌دهند و این خدمات از یک مجتمع آپارتمانی به مجتمع دیگر متفاوت است. قبل از اجاره یا خرید آپارتمان در ترکیه، مکان مناسبی را با توجه به شرایط زندگی و شرایط شغلی خود، انتخاب کنید.

هزینه خرید آپارتمان در استانبول

  • متوسط ​​قیمت هر متر مربع براییک آپارتمان در یک مجتمع مسکونی​​4000 لیر است.
  • متوسط ​​قیمت هر متر مربع آپارتمان در یک ساختمان معمولی 3000 لیر است.

هزینه خرید آپارتمان در آنکارا

  • قیمت هر متر مربع آپارتمان در مجتمع مسکونی از 2500 تا 6250 لیر است.
  • قیمت هر متر مربع آپارتمان در یک ساختمان معمولی از 1500 تا 3500 لیر است.

هزینه خرید آپارتمان در بورسا

  • قیمت هر متر مربع آپارتمان در مجتمع مسکونی از 2500 تا 3500 لیر است.
  • قیمت هر متر مربع آپارتمان در یک ساختمان معمولی از 1800 تا 2500 لیر است.

شرایط خرید ملک در ترکیه۲۰۲۲

به طور کلی باید بدانید که رعایت شرایط مالکیت قانونی در ترکیه، کلیدی برای کسب حق مالکیت بدون محدودیت خواهد بود. قوانین مالکیت در ترکیه این امکان را برای یک خارجی، با استثنائات کاملاً محدود، در خاک خود فراهم کرده است.

  • یک خارجی قادر به خرید آپارتمان در ترکیه به صورت نقد یا اقساط است. مهم نیست که هدف از مالکیت چقدر متفاوت است (مسکن، کار، تجارت یاسرمایه‌گذاری).
  • امکان خرید ویلا در ترکیه برای یک خارجی با تمامی گزینه‌ها اعم از اقامت، سرمایه‌گذاری و یا اخذ تابعیت ترکیه بدون هیچ محدودیتی امکان‌پذیر است.
  • فرد خارجی مجاز به خرید انواع زمین کشاورزی یا ساختمانی در ترکیه با امکان سرمایه‌گذاری در آن و بهره‌مندی از محصول کشاورزی آن و یا ساخت و ساز در در زمین‌های قابل ساخت است.
  • برای خارجی‌هایی که مایل به خرید مزارع در ترکیه با قیمت‌های مناسب و گزینه‌های لوکس هستند، گزینه‌ها در دسترس و کاملاً باز خواهند بود.
  • سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند مغازه‌هایی را در ترکیه در مجتمع‌های تجاری بزرگ یا بازارهای پر جنب و جوش آن بخرند تا سرمایه‌گذاری آن‌ها بازده خوبی را به همراه داشته باشد و از گزینه اخذ شهروندی ترکیه نیز استفاده کنند.
  • پروژه‌های بزرگی مانند مراکز خرید، مدارس و هتل‌ها و انواع مختلفی از املاک و سرمایه‌گذاری‌های عمده وجود دارد که همه آن‌ها در دسترس شما هستند.

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت اقامت و کار در ترکیه برای داروسازها

مراحل خرید ملک در ترکیه با ام تی سی هوم

خرید ملک و انتقال مالکیت بین فروشنده و خریدار در یک روز و طی مراحلی آسان انجام می‌شود. این بخش راهنمای گام به گام مراحل خرید ملک در ترکیه با ام تی سی هوم است، آن را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که معامله سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات شما تا حد امکان روان و ایمن انجام می‌شود:

  • با تحقیق شروع کنید. صدها و هزاران ملک برای فروش در ترکیه وجود دارد و مشاوران املاک نیز همین‌طور هستند. ابتدا یک مشاور املاک مناسب را پیدا کنید. با مشاوران ما در ام تی سی هوم ارتباط برقرار کنید تا بهترین معاملات ممکن را برای شما رقم بزنند.
  • کار بعدی که می‌خواهید انجام دهید بازدید از ترکیه است. قبل از خرید، می‌خواهید بدانید مکان، محله‌ها و محیط اطراف چگونه است. هم‌چنین می‌توانید برای بررسی املاک موجود به سفر بازرسی املاک ترکیه بروید. مشاوران املاک ام تی سی هوم املاک مختلف را در بهترین محله‌‌های اقامتی ترکیه به شما نشان می‌دهند و شما را به گشت‌و‌گذار در این محله‌ها خواهند برد تا با مناطق آشنا شوید.
  • در مورد قیمت و شرایط خرید مذاکره کنید و ملک را رزرو کنید و قیمت آن را نهایی کنید.
  • کار بعدی که باید انجام دهید این است که با وکالت‌نامه یک وکیل تعیین کنید و خرید را به نتیجه برسانید. این باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. ما در مواردی مانند افتتاح حساب بانکی، دریافت شماره مالیات، گزارش‌های ارزش‌گذاری و تحویل تمام جزئیات مربوطه به وکیل شما کمک می‌کنیم.
  • در نهایت، تاپو ترکیه (TAPU) خود را ثبت کنید. در این مرحله نیز ما با تأیید درخواست سند مالکیت شما را به اداره اسناد مالکیت خواهیم رساند.

بیشتر بخوانید: مراحل خرید ملک با ام‌تی‌سی هوم

سخن پایانی

ترکیه کشوری محبوب در میان گردشگران و خارجی‌هایی است که می‌خواهند تعطیلات لذت بخشی داشته باشند یا خانه دومی برای اقامت بخرند. این کشور منحصر به فرد دارای چهار دریا در سراسر کشور است که سواحل طبیعی شگفت‌انگیزی دارد. از این‌رو شناخت بهترین محله‌های اقامتی ترکیه دغدغه بسیاری از مهاجرین برای انتخاب مکان مناسب برای زندگی است. در این مقاله تیم ام‌ تی سی هوم به معرفی بهترین محله‌های اقامتی ترکیه پرداخته‌ است تا شما را در این امر یاری کند.