جاهای دیدنی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا از جمله شهرهایی است که بدون شک با سفر به آن شما می‌توانید چند روزی را از تمامی دغدغه‌های روزمره زندگی دور بمانید و با دیدن مناظر وصف‌ناپذیر، جاذبه‌های گردشگری شگفت‌انگیز، امکانات بی‌نقص و مجلل، سواحل مدیترانه‌ای و… به آرامشی عمیق دست یابید و نهایت لذت را ببرید. به علاوه این شهر به دلیل آب و هوای مطبوع و دل‌انگیز خود در فصل تابستان سالانه گردشگران بسیار زیادی را از نقاط مختلف جهان به ویژه کشور ایران برای تفریح و واکاوی روحی به سوی خود می‌کشاند و لحظات به یادمانی‌ای را برایشان رقم می‌زند. اگر همچنان برای سفر به آنتالیا تردید دارید، در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا با معرفی جاهای دیدنی آنتالیا شما را برای سفر به این شهر زیبا قانع کنیم.

معرفی جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا جاهای دیدنی مختلفی اعم از بناهای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، سواحل بکر و زیبا، مراکز خرید و… را در خود جای داده است، مسلما شناختن آن‌ها قبل از سفر به آنتالیا به شما کمک خواهد کرد تا با برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر، از سفر خود نهایت استفاده را ببرید و بازدید از جاهای دیدنی بسیار خوب آنتالیا را از قلم نیندازید. از این رو ما نیز در این بخش از مقاله به معرفی جاهای دیدنی آنتالیا خواهیم پرداخت تا با هم زیبایی‌های این شهر پرطرفدار را کشف کنیم.

راستی پیش از کشف جاهای دیدنی آنتالیا بگذارید به شما بگوییم اگر دوست دارید در ترکیه زندگی کنید، خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های مهاجرتی به این کشور زیباست. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ام تی سی هوم از طریق شماره واتس اپ 09129533230 در ارتباط باشید.

بندر قدیمی

بندر قدیمی آنتالیا در دل صخره‌ها واقع شده و قایق‌های تفریحی بسیار زیبا و باشکوه، کافه‌ها، بازارها و بوتیک‌های فراوانی را در خود جای داده است. بدون شک تماشای قایق‌های تفریحی به ویژه در طلوع و غروب آفتاب که بر پهنه‌ی درخشان مدیترانه قرار گرفته‌اند، برای هر گردشگری بسیار لذت‌بخش خواهد بود. جالب است بدانید که این قایق‌ها زمانی منبع اصلی اقتصاد آنتالیا بوده‌اند، این بندر از قرن دوم میلادی تا اواسط قرن بیستم بندر اصلی شهر محسوب می‌شد و تجارت و موفقیت‌های مالی فراوانی را برای این شهر زیبا به ارمغان آورده است. امروزه مردم برای نوشیدن قهوه در یکی از کافه‌های دنج این بندر زیبا، تماشای غروب آفتاب، شنا کردن و گشت و گذار در سواحل دل‌انگیز به اینجا می‌آیند تا از فضای آرام این منطقه استفاده کنند. به علاوه شما می‌توانید در صورت تمایل با یکی از قایق‌های تفریحی دل به دریا بزنید و لحظات آرامش‌بخش و لذت‌بخشی را در کنار همسفرانتان تجربه کنید.

موزه‌ی آنتالیا

اگر شما نیز جزو افراد علاقمند به تاریخ هستید، به هیچ وجه در سفر به آنتالیا بازدید از این موزه شگفت‌انگیز را از دست ندهید. در این موزه که به موزه باستان‌شناسی نیز معروف است یافته‌های فوق‌العاده‌ای از تاریخ و محل‌های حفاری ترکیه در نمایشگاه‌های خیره‌کننده آن به شیوه‌ی خاصی برای گردشگران به نمایش گذاشته می‌شود، تا فهم تاریخ و چه‌بسا پیچیده این کشور را برای همگان آسان سازد. در بخش باستانی این موزه نیز دیدنی‌هایی از عصر برنز تا بیزانس به نمایش گذاشته می‌شود. اگر وقت کافی برای بازدید از تمامی بخش‌های موزه را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مستقیما به سراغ مجسمه‌های مقدس از زمان پرگه، نمایشگاه‌ گنجینه‌های نقره از زمان آسپندوس و موزاییک‌های زمان سلوکیان بروید. شما می‌توانید از ساعت 9 صبح تا 6 عصر با پرداخت 30 لیر از این موزه دیدن کنید و لذت ببرید.

کاله‌ایچی

محله پرپیچ و خم کاله‌ایچی با خیابان‌های سنگ فرش شده مکانی مناسب برای قدم زدن می‌باشد. عمارت‌های سفید با سقف‌های قرمز این محله به زمان عثمانی تعلق دارد که در حال حاضر همگی به خوبی بازسازی شده‌اند و به عنوان رستوران، مغازه‌های سوغاتی، هتل و گالری‌های هنری مورد استفاده قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که این محله‌ شامل جاذبه‌های گردشگری کوچک فراوانی نظیر دروازه‌ی قلعه، برج ساعت پوشیده از سنگ، مسجد تکلی محمت پاشا، مناره‌ی سربریده و… نیز می‌باشد و سالانه علاقمندان به تاریخ را برای قدم زدن در دنیای قدیم به سوی خود فرا می‌خواند. محله‌ی کاله‌ایچی در قسمت جنوبی شهر آنتالیا واقع شده است که شما به راحتی می‌توانید از طریق تاکسی به آن دسترسی پیدا کنید.

دروازه‌ی هاردیان

دروازه هاردیان از دروازه‌های ورودی اصلی محله‌ی کاله‌ایچی، تقریبا در سال 130 پس از میلاد به منظور بازدید خود امپراطور “هاردیان” ساخته شده است. به طور کلی در سمت شرقی این محله قدیمی قطعات قابل‌ توجهی از دیوارهای مربوط به زمان رومی و هلنیستی حفظ شده‌اند که دروازه هاردیان معروف‌ترین و برجسته‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. این دروازه سه مدخل طاقی مرمرین دارد که در جوار چند برج واقع شده و با مجسمه‌های فوق‌العاده زیبایی تزئین شده است. هنگامی که از داخل این دروازه عبور می‌کنید به بالای سرتان نگاهی بیندازید تا از حکاکی‌های بسیار زیبای روی سقف نهایت لذت را ببرید.

مناره‌ی ییولی (Yivli Minare)

از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا می‌توان به مناره‌ی ییولی اشاره کرد که توسط سلطان علاء‌الدین (یکی از پادشان سلوکی) بنا شده است. این مناره‌ی زیبا یکی از نمونه‌های معماری سلوکی به حساب می‌آید که با پایه‌ای چهارگوش یک استوانه هشت ضلعی بر روی آن جای گرفته و در بالای آن نیز راهرویی شبیه به بالکن وجود دارد. به علاوه در کنار این مناره یک مسجد و چندین مقبره وجود دارد که به قرن چهاردهم تعلق دارد و همچنان از آن استفاده می‌شود. روبروی مناره نیز برج ساعت شهر زیبای آنتالیا متعلق به دوره عثمانی واقع شده است. مناره‌ی ییولی در شهر قدیمی کاله‌ایچی دقیقا کنار دروازه‌ی ورودی قرار گرفته و دسترسی بسیار آسانی دارد. اینجا بدون شک بازدید از آن برای علاقمندان به تاریخ و معماری بسیار جذاب و تماشایی خواهد بود.

اگر در کنار تفریحات ساحلی و جاهای دیدنی آنتالیا به خرید در آنتالیا هم علاقه‌مند هستید، از مطلب مراکز خرید آنتالیا دیدن کنید.

آسپندوس (Aspendos)

بسیاری از گردشگران برای دیدن آسپندوس، آنتالیا را در لیست مقاصدشان در ترکیه قرار می‌دهند. آسپندوس هم‌اکنون لقب بهترین تماشاخانه‌ی رومی حفظ شده در دنیا را از آن خود کرده و جزو برترین جاذبه‌های گردشگری کشور ترکیه به حساب می‌آید. این تماشاخانه در حال حاضر کاملا بازسازی شده و تقریبا 15 هزار نفر می‌توانند در آن جای گیرند. آسپندوس نیز در محله‌ی قدیمی کاله‌ایچی واقع شده که شما می‌توانید با رفتن به این محله قدیمی سفری کوتاه در تاریخ ترکیه داشته باشید و لحظات مهیج و خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید.

کیمرا و المپوس

روستاهای المپوس و چیرالی در نزدیکی ویرانه‌های شهر باستانی المپوس در خط ساحلی واقع شده‌اند و جاذبه‌های معروفی نظیر کیمرا (chimaera) را در خود جای داده‌اند. کیمرا به آتشی گفته می‌شود که به طور طبیعی از دل صخره‌های بالای این منطقه بیرون می‌آید! از این رو منطقه المپوس به خاطر شب‌های نورانی‌اش به مقصدی محبوب و پرطرفدار برای کوه‌پیمایان جوان تبدیل شده است. به علاوه المپوس در مقابل چیرالی از فضای آرام‌تری برخوردار است و گردشگران می‌توانند در کنار ساحل دل‌انگیز آن شب‌های خنکی را به صبح برسانند و لحظات زیبایی را تجربه کنند. به طور کلی این دو روستا برای کسانی که قصد دارند تعطیلات خود را در جایی آرام در کنار ساحل سپری کنند، بسیار مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید، زیرا در فصل پاییز و زمستان ممکن است با بارش شدید باران مواجه شوید و نتوانید از گشت و گذار در این منطقه زیبا لذت ببرید.

غار کارائین (Karain Magarasi)

غار کارائین در نزدیکی دوشمه‌آلتی، محل زندگی مردمان ماقبل تاریخ قرار گرفته که یافته‌های این منطقه نیز به دوران پارینه‌سنگی میانی و زیرین باز می‌گردند. دندان‌ها و استخوان‌های انسان از یافته‌های حفاری شده این غار است که برخی از آن‌ها در موزه‌ی کوچک اما جامع در محل برای گردشگران به نمایش گذاشته می‌شود. این غار محل مناسبی برای سپری کردن یک روز آرام و لذت‌بخش به دور از شلوغی‌های شهر به همراه خانواده یا دوستان است. با خودرو شخصی یا تاکسی می‌توانید به کارائین دسترسی پیدا کنید.

بازدید از غار زیبای کارائین

فراموش نکنید که حتما کفش مخصوص و آب کافی با خود به همراه داشته باشید زیرا باید پله‌های زیادی را برای رسیدن به ورودی غار بالا بروید. شما می‌توانید در ماه آوریل تا اکتبر هر روز از ساعت 9 صبح تا 19 عصر و در ماه اکتبر تا مارس از ساعت 8:30 صبح تا 17 عصر از غار کارائین بازدید به عمل آورید.

چشمه‌های کارستی

‌جالب است بدانید که اطراف آنتالیا را آبشارهای زیبا، چشمه‌های کارستی و کارست‌چال فراگرفته‌اند. طی یک دوره 5/1 تا 2 میلیون ساله آهک ته‌نشین شده از این چشمه‌ها به ایوان‌های تراورتن وسیعی همانند ایوان معروف پاموک کاله (Pamukkale) تبدیل شده‌اند. لازم به ذکر است که پینارباشی و کرکگوز در شمال غربی آنتالیا نیز کارست‌چال‌ها و چشمه‌های زیادی را در خود جای داده‌اند که بازدید از آن‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود. به علاوه مجموعه‌ای از آبشارها نیز در دودنباشی (Dudenbasi) قرار گرفته‌اند که از معبر باریکی به پایین سرازیر می‌شوند و چشم‌انداز زیبایی را در مقابل گردشگران ایجاد می‌کنند. کسانی که از جاذبه‌های تاریخی شهر زیبای آنتالیا اشباع شده‌اند و علاقمند به طبیعت هستند، می‌توانند به این مناطق سر بزنند و به آرامشی عمیق و لحظاتی زیبا دست یابند.

ساحل لارا

ساحل شگفت‌انگیز لارا در قسمت شرقی این شهر زیبا قرار دارد. ساحل‌ شنی 8 کیلومتری، آب‌های کریستالی، آب و هوای مدیترانه‌ای این ساحل زیبا علاوه بر گردشگران ایرانی، اروپایی‌ها را نیز به سوی خود می‌کشاند و لحظات‌ فراموش‌ نشدنی‌ای را برایشان به ارمغان می‌آورد. پیشنهاد می‌کنیم از اواخر اردیبهشت تا پایان تیرماه از ساحل لارا بازدید به عمل آورید، زیرا این ساحل در این مواقع از سال بهترین حالت خود را با آب و هوای مطبوع برای شنا، ریلکس کردن و خوش‌گذرانی به گردشگران عرضه می‌کند. از دیگر امکانات تفریحی ساحل لارا می‌توان به اسکوتر، موتور سواری، قایق سواری، غواصی، والیبال ساحلی، زمین فوتبال، پارک عجایب و… اشاره کرد که همگی آنها سبب می‌شوند تا یک روز خوب و فراموش نشدنی را در سفر به آنتالیا سپری کنید.

ساحل کمر

ساحل کمر، تمیزترین، معروف‌ترین و پرطرفدارترین ساحل آنتالیا، در غرب این شهر زیبا قرار دارد و برای تفریح و خوش‌گذرانی بسیار مناسب است. این ساحل هم مراکز تفریحی و هم جاذبه‌های طبیعی فراوانی را در خود جای داده است. ریزورت‌ها و هتل‌های واقع در این منطقه نیز برای کسانی که قصد دارند آخر هفته را خارج از شهر در جایی دنج و آرام سپری کنند، بسیار مناسب می‌باشد. به علاوه انواع رستوران‌ها، کافه‌ها، تله‌کابین، پیست اسکی، دوچرخه سواری، تفریح‌های دریایی نظیر غواصی، قایق‌ سواری و… و همچنین مراکز خرید متعدد در این منطقه فراهم شده تا گردشگران بتوانند بدون هیچ مشکل و یا کمبودی از سفرشان نهایت لذت را ببرند.

ساحل بلک

از دیگر سواحل معروف آنتالیا، ساحل بلک را می‌توان نام برد که در 30 کیلومتری شهر آنتالیا در ساحل آک‌دنیز قرار دارد. در این ساحل تمامی امکانات نظیر هتل‌ها و ریزورت‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید، تفریحات دریایی نظیر غواصی، رفتینگ، قایق سواری و… برای گذراندن تعطیلات لوکس و هیجان‌انگیز برای گردشگران فراهم است. به علاوه در این ساحل شما می‌توانید در زمین‌های گلف بین ساحل و کوه از بازی گلف نهایت لذت را ببرید. ساحل بلک در فاصله کمی از جاذبه‌های آسپندوس و پرگا واقع شده است که با رفتن به آن می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و لحظات شگفت‌انگیزی را در کنار دوستانتان تجربه کنید.

آبشار دودن

آنتالیا علاوه بر تاریخ غنی، سواحل فوق‌العاده زیبا و مناطق دیدنی شگفت‌انگیز، طبیعت‌ بسیار زیبایی نیز دارد که آبشار دودن یکی از معروف‌ترین آن‌ها می‌باشد و با جلوه‌ی بی‌نظیر خود چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. بهترین زمان بازدید از آبشار دودن فصل بهار و تابستان است، زیرا در این مواقع از سال شما می‌توانید در آب و هوای مطبوع و دل‌انگیز از طبیعت اطرافتان نهایت لذت را ببرید. آبشار دودن در واقع دو آبشار است که با عبور از یک مسیر صخره‌ای تقریبا سخت از آبشار اول به آبشار دوم خواهید رسید. در بین این دو آبشار فضای بسیار مناسبی برای پیک‌نیک و تفریح وجود دارد و طبیعت بسیار دلنشین و چشمه‌های ریز و درشت اطرافتان یک فضای رویایی را برایتان ایجاد خواهد کرد. فراموش نکنید که برای رفتن به آبشار دودن لباس راحتی، کفش ورزشی، کلاه، عینک آفتابی، ضدآفتاب و… با خود به همراه داشته باشید.

شما هم سفر به شهرهای ساحلی را دوست دارید؟ پس خواندن مطلب بهترین شهرهای ساحلی ترکیه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سخن پایانی

در این مقاله از ام تی سی هوم ما به معرفی برخی از جاهای دیدنی آنتالیا پرداختیم. آنتالیا جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها برای طیف وسیعی از توریست‌ها و گردشگران با سلیقه‌های متفاوت بسیار لذت‌بخش و هیجانی خواهد بود. در صورتی که قصد سفر به آنتالیا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ ام تی سی هوم به نشانی https://mtcco.net/ شوید تا اطلاعات بیشتری از این شهر زیبا به دست آورید و سفری بی‌نقص و فراموش نشدنی‌ را در کنار عزیزانتان تجربه کنید.