معرفی کامل محله چانکایا در آنکارا

معرفی کامل محله چانکایا در آنکارا
01.03.01

منطقه چانکایا یکی از معتبرترین مناطق آنکارا پایتخت ترکیه است که در مرکز این ایالت قرار دارد. با انتخاب آنکارا به عنوان پایتخت کشور، محله چانکایا آنکارا مرکز اداری این کشور شد، که بیشتر مراکز دولتی ایالت در آن متمرکز است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این منطقه میزبانی تعدادی سفارت از جمله سفارت‌های انگلیس، آمریکا، ایتالیا، روسیه، اوکراین و سایر سفارت‌خانه‌های دنیاست. در این مقاله ام تی سی هوم به معرفی کامل محله چانکایا آنکارا می‌پردازیم، با ما همره باشید.

محله چانکایا آنکارا کجاست؟

کسانی که قصد خرید ملک در آنکارا را دارند با محله چانکایا نیز آشنایی دارند. محله چانکایا آنکارا چهارمین منطقه بزرگ در ترکیه است. این منطقه بزرگ‌ترین منطقه آنکاراست که تقریباً 1 میلیون نفر جمعیت دارد. موقعیت مرکزی این منطقه در مرکز آنکاراست، نقطه‌ای که تمامی امکانات خدماتی در اطراف آن جمع شده است. محله چانکایا آنکارا تا فرودگاه بین‌المللی آنکارا 28 کیلومتر فاصله دارد.

چانکایا به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق استراتژیک در آنکارا طبقه‌بندی می‌شود، زیرا علاوه بر پارلمان ترکیه، بخش بزرگی از وزارت‌خانه‌ها، سفارت‌خانه‌ها و کنسول‌گری‌ها را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: مقایسه زندگی در آنکارا و استانبول

چگونه به چانکایا برویم؟

چانکایا که به دلیل موقعیت مکانی خود نسبت به سایر مناطق یکی از مهم‌ترین مکان‌ها است، از نظر حمل و نقل نیز فوق‌العاده خوش‌شانس به حساب می‌آید. از جمله گزینه‌های حمل و نقل به چانکایا، که محل استقرار مؤسسات مهم ایالتی است، بزرگراه، راه هوایی و راه‌آهن است. در حالی که حمل و نقل هوایی از فرودگاه اسن‌بوگا (Esenboga International Airport) ارائه می‌شود، گزینه‌های مناسبی برای کسانی که می خواهند با قطار بیایند ارائه می‌شود. کسانی که قصد دارند با وسیله نقلیه شخصی خود بیایند باید از آنتالیا تا چانکایا 507 کیلومتر ، از استانبول 480 کیلومتر و از ازمیر 617 کیلومتر طی کنند.

قیمت آپارتمان در چانکایا آنکارا

گسترش مجتمع‌های مسکونی توسعه‌یافته شهری و رونق املاک و مستغلات در سال‌های اخیر آنکارا را به مقصدی در چشم سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل کرده است. از این رو قیمت آپارتمان‌ها در محله چانکایا آنکارا ترکیه، طی سال‌های 2003 تا 2022 با نرخ تخمینی 404.32 درصد افزایش یافته است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان املاک در املاک و مستغلات ام‌تی‌سی هوم در ابتدای سال جاری 2022، میانگین قیمت یک ملک در مجتمع‌های مسکونی در محله چانکایا آنکارا بین 210,000 تا 250,000 دلار است.

آپارتمان در چانکایا

خرید آپارتمان قیمت
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

12,336.64 لیر

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز

8,575.09 لیر

 

اجاره خانه در چانکایا آنکارا

طبق آمار، در ابتدای سال 2021، ارزش اجاره ماهانه در مناطق مختلف شهر آنکارا افزایش یافت. به عنوان مثال، ارزش اجاره به لیر ترکیه با توجه به متراژ برای یک آپارتمان 1 + 3  به طور میانگین 2900  لیر است.

آپارتمان در چانکایا

اجاره ماهانه

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر

3,053.45 لیر

آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز

2,017.31 لیر

آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر

4,950.00 لیر

آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز

3,219.19 لیر

 

مراکز خرید چانکایا آنکارا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محله چانکایا آنکارا این است که رگ حیات آنکارا، مرکز تجاری و اقتصادی آن است که با تراکم جمعیت بسیار بالا و فرصت‌های شغلی عالی، علاوه بر غنای آن در مراکز تجاری، مشخص می‌شود.

ده‌ها مرکز خرید مختلف در منطقه چانکایا وجود دارد. این منطقه میزبان گزینه‌های زیادی از مراکز خرید گرفته تا فروشگاه‌های سوغاتی، از بازارهای زیرزمینی تا فروشگاه‌های فروش محصولات سنتی است. در این مراکز خرید فرش‌های بافته شده آنکارا از موی بز، لباس‌ها و محصولات خانگی که سوغاتی‌های آنکارا هستند نیز به نمایش و فروش گذاشته می‌شوند. علاوه بر این‌ها می‌توان محصولات غذایی معروف منطقه را نیز خریداری کرد. محبوب‌ترین مراکز خرید چانکایا:

بیشتر بخوانید:‌ مراکز خرید آنکارا

مراکز خرید آنکارا
مجتمع تجاری و مرکز خرید آرمادا یکی از بهترین مراکز خرید آنکارا است.

مراکز تفریحی چانکایا آنکارا

محله چانکایا آنکارا میزبان مکان‌هایی است که افراد زیادی از هفت تا هفتاد سالگی می‌توانند در آن تفریح ​​کنند. در حالی که گزینه‌های زیادی مانند پارک‌ها و دره‌ها برای کسانی که به دنبال محیطی آرام هستند وجود دارد، مناطق تاریخی مهمی برای کسانی که می‌خواهند با گذشته آنکارا آشنا شوند نیز در محدوده منطقه قرار دارد. در این بخش شما را با برخی از مراکز تفریحی چانکایا آشنا می‌کنیم.

پارک سگمنلر

پارک سگمنلر (Seğmenler Parkı) درست زیر عمارت چانکایا، بین خیابان ایران و بلوار آتاتورک قرار دارد. این پارک چهار فصل زیبای متفاوتی دارد. شما می‌توانید در تابستان روی چمن‌ها دراز بکشید، در زمستان در پارک پوشیده از برف قدم بزنید و در پاییز زمانی را در میان برگ‌هایی بگذرانید که از درختان می‌ریزند.

دریاچه ایمیر

دریاچه ایمیر (Eymir Gölü) واقع در منطقه اوران چانکایا، در قلمرو متیو (METU) است. نام این دریاچه از نام یکی از قبیله‌های ترکمن به نام «ایمور» گرفته شده است. این دریاچه در محله چانکایا آنکارا برای پیک‌نیک، ماهیگیری و فعالیت‌های قایقرانی بسیار مناسب است.

پارک کوگولو

پارک کوگولو (Kuğulu Park) در منطقه کاواکلیدره، بین بلوار آتاتورک، خیابان لهستان و خیابان تونالی‌هیلمی قرار دارد. در این پارک یک هکتاری، استخر، زمین‌بازی کودکان، مجسمه تونالی‌هیلمی‌بی (Tunalı Hilmi Bey) اثر امید اوزتورک (Ümit Öztürk) و مجسمه کیسس (Kisses) اثر مظفر ارتوران وجود دارد.

24 گونه مختلف پرنده مانند قو، اردک، غاز و … را می‌توان در این دریاچه مشاهده کرد. هم‌چنین تابلویی با اطلاعات مربوط به همه پرندگان وجود دارد. اگرچه عمدتاً توسط درختان صنوبر احاطه شده است، اما درختان غنچه سرخ، زالزالک و چنار نیز وجود دارند. پارک کوگولو به عنوان منطقه حفاظت شده توسط هیئت حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی وزارت فرهنگ آنکارا تحت حفاظت قرار گرفته است.

خیابان تونعلی حلمی

خیابان تونعلی حلمی (Tunalı Hilmi Caddesi) یکی از مهم‌ترین نقاط آنکارا است که امروزه اهمیت آن با نزدیکی به نقاط مهم استراتژیک افزایش‌یافته است. به لطف مکان‌های تفریحی که میزبان آن است، مکان تفریح مردم آنکارا و بسیاری از افرادی است که از آنکارا بازدید می‌کنند. این خیابان به لطف درختانی که به سمت چپ و راست کشیده شده‌اند، در ماه‌های زمستان ظاهری شبیه به کارت‌ پستال دارد. هم‌چنین مکان‌هایی برای تفریح ​​برای افراد تقریباً در هر سنی وجود دارد. گزینه‌های سرگرمی زیادی از رستوران‌ها تا کافه‌ها، از سینما تا مسیرهای پیاده‌روی از ویژگی‌های این خیابان است.

موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی (Tabiat Tarihi Müzesi) که در منطقه دانشگاهی واقع شده است، در 26 کیلومتری شمال غربی مرکز منطقه چانکایا قرار دارد. بزرگ‌ترین و اولین موزه تاریخ طبیعی ترکیه است. هدف از تأسیس آن، تمایل اداره کل تحقیقات و اکتشافات معدنی برای به نمایش گذاشتن آثار یافت شده در حین کار بوده است. تاریخ تأسیس آن 7 فوریه 1968 است.

این موزه سه طبقه است. آثار آموزنده درباره سیارات در طبقه اول به نمایش گذاشته شده است. طبقه دوم برای ابزارهایی که در دوران پیش از تاریخ زندگی می‌کردند و نمونه‌های غار در نظر گرفته شده است. طبقه سوم که آخرین طبقه است، خانه نمونه‌های سنگی، کانی‌ها، فسیل‌ها، سنگ‌ها و زیورآلات جمع‌آوری شده از سراسر جهان است.

پارک پنجاهمین سالگرد

پارک پنجاهمین سالگرد (Yıl Parkı.50) چانکایا، در سال 1970 به مناسبت پنجاهمین سالگرد جمهوری به روی عموم باز شد. ویژگی که این مکان را متمایز می‌کند این است که موقعیت مکانی آن بسیار مرتفع است و نمای کلی آنکارا را نمایان می‌کند. ویژگی مهم دیگری که به برجسته شدن آن کمک می‌کند این است که دارای دومین میله پرچم بلند دنیا و طولانی‌ترین در اروپا است.

بی‌پازاری

بی‌پازاری (Beypazarı) در بین مناطق آنکارا که به طور مکرر مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد، در رتبه اول قرار دارد، با خانه‌های تاریخی، موزه‌ها و بازار خود فضای بسیار خاصی دارد. فاصله بین بی‌پازاری و چانکایا تقریباً 144 کیلومتر است.

سرزمین عجایب

پارک سرزمین عجایب (Harikalar Diyarı) با الهام از کتاب سرزمین عجایب، یکی از چشمگیرترین نقاط شهر است و میزبان قهرمانان کتاب است. فاصله بین سرزمین عجایب و چانکایا تقریباً 70 کیلومتر است.

محله چانکایا
پارک سرزمین عجایب یکی از نقاط زیبا و دیدنی چانکایا است.

چشمه‌های آب گرم هایمانا

چشمه‌های آب گرم هایمانا (Haymana Kaplıcaları) واقع در جاده تاریخی کینگز، از گذشته توسط تمدن‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. این آب که دمای آن 44 درجه است اغلب مورد علاقه بیماران مسن است. فاصله هایمانا و چانکایا تقریباً 87 کیلومتر است.

دودکش‌های پری آباجی

دودکش‌های پری آباجی (Abacı Peribacaları) که شبیه دودکش‌های پری در کاپادوکیه هستند، با فضای خود جلب توجه می‌کنند که باعث می‌شود احساس کنید در کاپادوکیه هستید. فاصله بین دودکش‌های پری آباجی و مرکز منطقه چانکایا تقریباً 108 کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی آنکارا

هتل‌های چانکایا آنکارا

چانکایا، منطقه مرکزی آنکارا، از نظر هتل و امکانات اقامتی گزینه‌های زیادی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. هتل‌ها نزدیک به مکان‌های دیدنی چانکایا هستند. هتل‌ها که مزیت‌هایی را برای مشکلات پارکینگ رایگان در منطقه نیز فراهم می‌کنند، با خدمات پارکینگ رایگان، راحتی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می‌کنند. چانکایا منطقه‌ای است که بوروکراسی در این کشور به طور فعال انجام می‌شود و همچنین یکی از مراکز جذاب شهر آنکارا است. هتل‌های چانکایا، ظرفیت پذیرش بازدیدکنندگان را در سطح کافی از نظر اقامت با قیمت مناسب فراهم می‌کند. در این بخش تعدادی از معروف‌ترین هتل‌های محله چانکایا آنکارا را معرفی می‌کنیم.

هزینه زندگی در چانکایا آنکارا

هزینه زندگی در محله چانکایا آنکارا تا حدودی کمتر از شهر استانبول است. استانبول دارای گران‌ترین استاندارد زندگی در تمام شهرهای ترکیه است و شهر آنکارا در بین شهرهای با هزینه متوسط ​​زندگی طبقه‌بندی می‌شود.

  • هزینه‌های تخمینی ماهانه خانواده چهار نفره 1293.37 دلار (20651.37 TL) بدون اجاره است.
  • هزینه‌های ماهانه یک نفر بدون اجاره 369.32 دلار (5897.03 TL) تخمین زده می‌شود.
  • قیمت اجاره در آنکارا 51.89 درصد کمتر از استانبول است.
  • قیمت رستوران‌ها در آنکارا 13.15 درصد ارزان‌تر از استانبول است.
  • قیمت مواد غذایی در آنکارا 5.85 درصد کمتر از استانبول است.
  • قدرت خرید محلی در آنکارا 25.39 درصد بیشتر از استانبول است.
مراکز تفریحی آنکارا
دودکش‌های پری آباجی منطقه چانکایا یک نمای بسیار زیبا و فراواقعی دارند.

سخن پایانی

اگر قصد دارید در آنکارا زندگی کنید یا در حال حاضر در آن ساکن هستید اما می‌خواهید به مکان جدیدی در آن نقل مکان کنید، مهم‌ترین کاری که قبل از انجام این مرحله باید انجام دهید این است که مناطق را به خوبی بشناسید. در این مقاله به معرفی یکی از بهترین مناطق آنکارا، محله چانکایا پرداختیم و ویژگی‌های شگفت‌انگیز آن را توصیف کردیم. چانکایا منطقه مرکزی در ایالت آنکارا است که اکثر سفارت‌خانه‌ها در آن واقع شده‌اند. محله چانکایا آنکارا عصب تجاری و مالی این شهر است.