لوکیشن سریال عشق ممنوع کجاست؟

لوکیشن سریال عشق ممنوع کجاست؟
00.03.01

امروزه صنعت گردشگری فقط به بازدید از اماکن تاریخی، روستایی و طبیعی محدود نمی‌شود و فعالان این صنعت با نوآوری و شناسایی ذائقه گردشگران همواره در تلاش هستند تا آنان را به بازدید از فضاهای بکر و نو نظیر لوکیشن‌های سریال‌های معروف و پربیننده فراخوانند. از این رو جهانگردی درام ترکی در کشور زیبای ترکیه به یک فرصت جدید تبدیل شده است و از لوکیشن‌های فیلمبرداری سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی ترکیه در این کشور به عنوان منبع درآمد جدید استفاده می‌شود. از سریال‌های معروف ترکیه می‌توان به سریال “عشق ممنوع” اشاره کرد که در این مقاله از ام تی سی هوم به معرفی برخی از معروف‌ترین لوکیشن‌های آن خواهیم پرداخت.

محله ساریر (Sariyer)

 محله ساریر استانبول

از محله‌هایی که همیشه مورد توجه فیلم‌ سازان ترکیه بوده می‌توان به محله‌ی ساریر اشاره کرد که در شهر زیبای استانبول و نزدیکی منطقه گردشگری ببک واقع شده است. این محله ترکیبی از زندگی مدرن و روستایی را به نمایش می‌گذارد. جالب است بدانید بخشی از داستان جذاب سریال “عشق ممنوع” که ساخت آن تقریبا حدود 2 سال طول کشید و در نهایت در سال 2008 به پخش رسید در این محله فیلمبرداری شده است. لازم به ذکر است که در این سریال پرطرفدار برن سات نقش سمر و کیوانچ تاتلیتوگ نقش مهند را برعهده داشتند. شما نیز می‌توانید هنگام سفر به استانبول به بخش اروپایی بروید و از محله‌ زیبای ساریر بازدید به عمل آورید و لحظات خاطره‌انگیز و لذت‌بخشی را با یادآوری سکانس‌های این سریال معروف برای خود به ارمغان آورید.

خرید خانه در ترکیه با ام تی سی هوم

عمارت سریال عشق ممنوع

عمارت سریال عشق ممنوع از دیگر لوکیشن‌های معروف به حساب می‌آید که توجه بسیاری از بیننده‌ها را در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان به سمت خود جلب کرده است. این عمارت از سال 1983 متعلق به تاجر بزرگ ترکی، وهبی کوچ بود که هم‌اکنون به رحمت خدا رفته است و در حال حاضر نیز این ویلای بسیار باشکوه و زیبا به تنها پسرش رحمی کوچ ارث رسیده است. جالب است بدانید که مجله آمریکایی فوربس در سال 2016 وهبی کوچ را جزء هزار شخص ثروتمند جهان قرار داده بود. این ویلا که از سال 2008 به مدت چند سال لوکیشن سریال عشق ممنوع بود و روزانه جمعیت کثیری از سراسر جهان به منظور بازدید از آن به محله ساریر، خیابان بویوک دره می‌رفتند، هم‌اکنون به موزه تبدیل شده است.

عمارت سریال عشق ممنوع

تصمیم جدید خاندان کوچ در رابطه با برگزاری نمایشگاه فرش در این عمارت نیز سبب شده است تا بازدید از آن همچنان ادامه داشته باشد. جالب است بدانید جوزفین پاول، عکاس و کلکسیونر معروف آمریکایی در سال 2007 هنگام بازدید خود از منطقه آنادلو ترکیه، گلیمی را از کلکسیون خود به خانواده کوچ هدیه کرد که هم‌اکنون این گلیم نیز همراه با مجموعه‌ای از گلیم‌ها و فرش‌های بسیار زیبا و نفیس در این عمارت به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه علاوه بر هدیه‌ی نفیس جوزفین پاول، 6 گونی تاریخی دستبافت، 37 شانه بافت فرش، 36 گلیم که در میان ‌آن‌ها آثاری از زمان پادشاهی عثمانی نیز وجود دارد و همچنین 1 دار قالی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است.

معرفی عمارت عشق ممنوع

به هنگام گشت و گذار در شهر زیبای استانبول پیشنهاد می‌کنیم که حتما بازدید از این عمارت و نمایشگاه دائمی را جزء برنامه‌های‌تان قرار دهید. شما می‌توانید در روزهای سه شنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 10 صبح تا 5 عصر به صورت رایگان از این عمارت دیدن کنید. به طور کلی با کشتی که از تنگه بسفر در قسمت آسیایی استانبول عبور کنید، عمارت‌‌ها و کاخ‌های بسیار زیبا و چشم‌نوازی را در ساحل مشاهده خواهید کرد که عمارت تاریخی وهبی کوچ نیز در آن‌جا واقع شده است. به علاوه در جنوب پل معلق خانه نور و مهند در سریال نور نیز از روی کشتی قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با منطقه اروپایی استانبول و تفاوت آن با محله‌های آسیایی

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم به معرفی معروف‌ترین لوکیشن‌های سریال پرطرفدار عشق ممنوع پرداختیم. اگر شما جزء ببیننده‌های سریال‌ عشق ممنوع بوده‌اید، بدون شک با بازدید از این عمارت باشکوه نهایت لذت را خواهید برد و داستان سریال عشق ممنوع یک بار دیگر برای‌تان مرور خواهد شد. در صورتی که کنجکاو هستید لوکیشن‌های دیگر سریال‌های معروف ترکی را ببینید پیشنهاد می‌کنیم مطلب «آشنایی با لوکیشن سریال سیب ممنوعه» را هم بخوانید.