با لوکیشن سریال سیب ممنوعه آشنا شوید

با لوکیشن سریال سیب ممنوعه آشنا شوید
00.03.07

نفوذ سریال‌های مشهور ترکیه‌ای در بسیاری از کشورهای جهان سبب شده است تا بسیاری از بینندگان این مجموعه‌ها به منظور بازدید از محله‌ها، خانه‌ها، کاخ‌ها و یا عمارت‌های مجلل که زمانی داستان‌های مورد علاقه‌شان در آن‌ها روایت شده‌اند، به کشور ترکیه سفر کنند. از سریال‌های پربیننده و محبوب ترکی می‌توان به سریال سیب ممنوعه اشاره کرد که در لوکیشن‌های بسیار زیبا و جذابی فیلمبرداری شده است. اگر شما نیز در مورد لوکیشن‌های سریال سیب ممنوعه کنجکاو هستید در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از آن‌ها بپردازیم.

عمارت هیدیو (Hidiv)

عمارت هیدیو در منطقه آسیایی شهر زیبای استانبول در منطقه بیکوز واقع شده است که توسط عباس هلمی پاشا، آخرین پادشاه مصر در سال 1970 بنا گردیده است. این بنا در زمینی به مساحت تقریبا حدود 1000 متر مربع ساخته شده و طراحی آن بر عهده معمار ایتالیایی دلفو سیمناتی بوده است. قصر هیدیو (Hidiv) در سال 1937 میلادی برای فروش گذاشته شد و مدت زمان طولانی نیز مورد استفاده قرار نگرفت. سپس این عمارت در سال 1996 در اختیار مرکز اجتماعی شهرداری استانبول گرفت و در سال 2018 نیز قصه سریال پرطرفدار “سیب ممنوعه” در این خانه روایت شد و توجه بسیاری از ببیندگان را به خود جذب کرد. عمارت زیبای هیدیو علاوه بر سریال‌های ترکیه برای اجرای مراسم‌هایی نظیر عروسی، نامزدی، جلسات و… نیز اجاره داده می‌شود. شما نیز می‌توانید در صورت تمایل از عمارت فوق‌العاده زیبای هیدیو در استانبول بازدید به عمل آورید و نهایت لذت را ببرید.

منطقه ساریر (Sariyer)

منطقه ساریر

در نزدیکی منطقه گردشگری ببک شهر زیبای استانبول منطقه‌ای به نام ساریر وجود دارد که همیشه مورد توجه فیلم سازان کشور ترکیه بوده است. ساریر یکی از مناطق پیشرفته و لوکس استانبول به حساب می‌آید که بخشی از قصه‌ی سریال محبوب سیب ممنوعه را در خود جای داده است. ساریر که از نظر موقعیت فرهنگی و اجتماعی رتبه A را در شهر استانبول از آن خود کرده است در خلیج دریای سیاه قرار دارد و با جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سوی خود می‌کشاند و لحظات هیجان‌انگیزی را برای‌شان رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید: با شوال سام بازیگر مطرح ترکیه‌ای آشنا شوید

منطقه جهانگیر (Cihangir)

منطقه جهانگیر که در نزدیکی خیابان استقلال و میدان تکسیم قرار گرفته است، یکی از محله‌های پربازدید استانبول به حساب می‌آید و در تمام مدت شبانه‌روز سرزندگی، شور و هیجان در کوچه‌های باریک و دیدنی آن در جریان است. لازم به ذکر است که در سریال مشهور سیب ممنوعه، خانه کیوانچ کاسابالی از بازیگران مجرب و حرفه‌ای در نقش سینان در منطقه جهانگیر واقع شده است. جالب است بدانید که سلطان سلیمان بعد از مرگ پسرش جهانگیر، این منطقه را که از مناطق مورد علاقه فرزندش بوده به نام او نامگذاری کرد و مسجدی چوبی با نام جهانگیر نیز در این منطقه بنا نهاد.

منطقه بی‌اغلو (Beyglu)

منطقه بی‌اغلو

از دیگر لوکیشن‌های سریال پربیننده سیب ممنوعه (Yasak Elma) می‌توان به منطقه بی‌اغلو اشاره کرد. منطقه امروزی و پیشرفته بی‌اغلو در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد که بسیاری از موسسات و مکان‌های مهم، هتل‌های معروف، مراکز تجاری فوق‌العاده زیبا و رستوران‌های لوکس را در خود جای داده است. به طور کلی بی‌اغلو منطقه‌ای شیک و در عین حال تاریخی می‌باشد که هم‌اکنون به پاتوقی برای سینماگران و روشنفکران تبدیل شده است. بخشی از قصه زیبای سریال سیب ممنوعه نیز در این منطقه جریان پیدا کرده است که بدون شک اگر جزو ببینده‌های این سریال باشید با کمی گشت و گذار در منطقه بی‌اغلو یادآور سکانس‌هایی که در این منطقه فیلمبرداری شده‌اند، خواهید شد.

اگر دوست دارید با تفاوت مناطق آسیایی و اروپایی استانبول بیشتر آشنا شوید، حتما مطلب «آشنایی با منطقه اروپایی استانبول و تفاوت آن با محله‌های آسیایی» را هم بخوانید.

منطقه بیکوز (Beykoz)

بیکوز یک منطقه ساحلی در بخش آسیایی استانبول می‌باشد که در شمال تنگه بسفر، در کنار دریای سیاه واقع شده است. این منطقه طی سال‌های اخیر به یکی از لوکس‌ترین و جذاب‌ترین مناطق استانبول تبدیل شده است، به گونه‌ای که اغلب مرفحان ترکیه در این منطقه ویلا یا خانه دارند. لازم به ذکر است که بخشی از داستان سریال سیب ممنوعه نیز در یکی از ویلاهای بسیار لوکس منطقه بیکوز روایت شده است. آب و هوای معتدل و فضای سبز دست نخورده بیکوز به دلیل مجاورت با دریا سبب شده است تا این منطقه به یکی از صلح آمیزترین و دلپذیرترین مناطق استانبول تبدیل شود.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید ما در این مقاله از ام تی سی هوم به معرفی برخی از لوکیشن‌های سریال پرطرفدار سیب ممنوعه پرداختیم. در صورتی که تمایل دارید اطلاعاتی نیز راجع به لوکیشن‌های دیگر سریال‌های معروف ترکیه‌ای پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «لوکیشن سریال عشق ممنوع کجاست؟» را هم مطالعه کنید. آیا شما سریال سیب ممنوعه را دیده‌اید؟ نظرات خود راجع به این سریال را از ما بپرسید.