شرایط اخذ نمایندگی استارباکس در ترکیه چگونه است؟

شرایط اخذ نمایندگی استارباکس در ترکیه چگونه است؟
01.02.03

استارباکس یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در جهان است و توانست تجربه‌ای را ارائه دهد که افکار جهانیان را در مورد کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌هایی که خارج از خانه نوشیده می‌شوند تغییردهد. برای بسیاری از مردم، استارباکس نه تنها مکانی برای خرید قهوه است، بلکه مکانی آرام برای استراحت است. پس از یک روز پر از مشغله، می‌توانید با دوستان خود در کنار نوشیدن قهوه صحبت کنید یا در گوشه‌ای ساکت کار کنید. همچنین مشتریان می‌توانند از خدمات اینترنت نامحدود و سریع همراه با موسیقی عالی و قهوه خوشمزه لذت ببرند. اگر می‌خواهید فروشنده استارباکس باشید که ده‌ها شعبه در کشور ترکیه دارد، می‌توانید با مطالعه این مقاله ام تی سی هوم با شرایط اخذ نمایندگی استارباکس در ترکیه آشنا شوید. یادآوری می‌کنیم که برای افتتاح نمایندگی استارباکس در ترکیه باید با گروه شایا تماس بگیرید.

استارباکس چیست؟

استارباکس یک کافی ‌شاپ زنجیره‌ای شناخته شده در سراسر جهان است. مقر آن در واشنگتن است و اولین بار در سال 1971 تأسیس شد. این نام از شخصیت موبی راک گرفته شده است و نماد آن پری دریایی دو دم از اساطیر یونان است. اولین شعبه خود را در ترکیه در سال 2003  و در خیابان بغداد افتتاح کرد. استارباکس قهوه آسیاب شده، چای و ادویه‌جات می‌فروشد. در ابتدا یک مغازه کوچک بود ولی امروزه بیش از 24 هزار شعبه در 70 کشور مختلف دارد. چیزی که استارباکس را بسیار محبوب کرد طعم قهوه آن بود. در استارباکس امکان نوشیدن انواع قهوه‌های مختلف و خوش‌مزه وجود دارد. استارباکس علی‌رغم گذشت سال‌ها، همیشه طعم خود را حفظ کرده است، به همین دلیل سال‌هاست که وجود آن تغییر نکرده است. از آنجایی که تقاضای زیادی دارد، بسیاری از سرمایه‌گذاران مایل به آشنایی با شرایط اخذ نمایندگی استارباکس در ترکیه هستند.

 

مردم استارباکس را برای ملاقات‌های خود ترجیح می‌دهند؟

قبل از این‌که درباره شرایط اخذ نمایندگی استارباکس در ترکیه صحبت کنیم کمی درباره محیط آن توضیح می دهم. همه ما می‌دانیم که تنها علاقه استارباکس قهوه آن نیست، بلکه هدف آن به جا گذاشتن تجربه نوشیدن قهوه به بهترین شکل ممکن در ذهن هاست. علاوه بر قهوه، چای‌های مخصوص، شیرینی‌جات و خوراکی‌های خوشمزه‌ای که کام شما را به وجد می‌آورد نیز در منوی آن‌ها موجود است. آخرین پیوند جوی که شرکت سعی در ایجاد آن دارد، موسیقی مورد استفاده در فروشگاه‌ها است. به این ترتیب، درک این‌که چرا مردم این مکان را برای چت، ملاقات و حتی کار ترجیح می‌دهند، دشوار نیست. استارباکس مکانی است که می‌توانید افراد با هر پیشینه‌ای را دور هم جمع کنید. چه چیز دیگری می‌تواند یک شرکت را خوشحال‌تر از این کند؟ این شرکت در هر کاری با فلسفه «اول مردم» عمل می‌کند. استارباکس تأکید می‌کند که «دسترسی به مردم» اساس عزم آن برای ارائه بهترین کیفیت قهوه در جهان، ارتباط با مشتریان و کلیه پروژه‌های مسئولیت اجتماعی آن است.

نماینده استارباکس در ترکیه

برند استارباکس حقوق نام‌گذاری را به گروه خاصی برای هر کشور اختصاص می‌دهد. استارباکس به عنوان یک برند جهانی، حقوق خود را به شرکتی می‌دهد که به جای داشتن نمایندگی در هر کشور، در آن کشور فعالیت کند. گروه شایا برندی است که تمامی حقوق استارباکس در ترکیه را در اختیار دارد. افتتاح، بهره‌برداری و مدیریت کلیه فروشگاه‌های استارباکس افتتاح شده در ترکیه تحت مدیریت گروه شایا است. در حال حاضر، آن‌ها درخواست‌های فرانچایز فردی را نمی‌پذیرند. برند شایا نام گروه الشایا مستقر در قطر است که از سال 2002 در ترکیه فعالیت می‌کند. او همچنین نمایندگی‌های برندهای معروف دنیا مانند استارباکس، ویکتوریا‌سیکرت، بادی‌شاپ، شیک‌شاک و پینک‌بری را در ترکیه مدیریت می‌کند.

نمایندگی استارباکس در ترکیه
گروه شایا تمامی حقوق استارباکس در ترکیه را در اختیار دارد.

حضور استارباکس در ترکیه

نمایندگی‌های استارباکس مکان‌های بسیار مناسبی برای دور هم جمع‌شدن با خانواده و دوستان هستند. مشتریان فروشگاه می‌توانند از خدمات با کیفیت ارائه شده در این محیط دل‌پذیر لذت ببرند و در عین حال نوشیدنی‌های با طعم منحصر به فرد خود را میل کنند. استارباکس که از زمان ورود به بازار ترکیه بسیار محبوب بوده است، توجه بسیاری از کارآفرینان را نیز به خود جلب می‌کند. استارباکس گزینه بسیار خوبی برای افرادی است که به دنبال فرصتی برای کسب درآمد خوب هستند. استارباکس که امروزه در مراکز خرید مختلف، شهرهای بزرگ و حتی مکان‌های کوچک‌تر افتتاح شده است، در سال‌های آینده با همان سرعت و اراده به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

شعبه‌های استارباکس در استانبول

استارباکس در شهر استانبول شعبه‌های زیادی دارد. در این‌ جا چند مورد را به شما معرفی می‌کنیم:

  • استارباکس شعبه ببک (StarbuckSbebekSubeSi)
  • استارباکس شعبه باهچلی اولر(StarbucksBahcelievlerSubesi)
  • استارباکس شعبه ماسلاک (StarbucksmaslakSubesi)
  • استارباکس شعبه کیزیلای (StarbucksKızılay AVM Subesi)
  • استارباکس شعبه مرکز خرید کنت پلازا (StarbucksKent Plaza AVMSubesi)
  • استارباکس شعبه مرکز خرید اپتیمیوم (Starbucks Optimum Outlet AVM Subesi)
  • استارباکس شعبه مرکز خرید ویالند (StarbucksVialand AVM Subesi)
  • استارباکس شعبه فرودگاه آتاتورک (Starbucks Atatürk HavalimanıSubesi)

منو استارباکس

استارباکس طیف وسیع و انحصاری محصولاتی دارد که به مشتریان خود لحظات کوچکی از لذت را در فروشگاه، در خانه یا بین شلوغی روزانه آنها با سیستم خدمات قهوه “در حال حرکت” بدون باریستا ارائه می‌دهد. به عنوان یک محصول مصرفی، موارد زیر در شعبه‌های استارباکس وجود دارد:

  • قهوه: بالاترین کیفیت قهوه تک منشا با بیش از 30 ترکیب
  • نوشیدنی‌های دست‌ساز: قهوه تازه آسیاب شده، انواع اسپرسو گرم و سرد، فراپوچینو و ترکیبات بدون کافئین، تازه‌کننده‌های استارباکس، نوشیدنی‌های یخی میوه‌ای و چای
  • اقلام تجاری: تجهیزات دم کردن قهوه و چای، قهوه‌ساز استارباکسVeriSmo، لیوان، لوازم جانبی، غذای آماده، کتاب و اقلام هدیه
  • غذاهای تازه: کیک، ساندویچ، سالاد، بلغور جو دوسر، پارفی ماست و فنجان‌های میوه
منوی استارباکس ترکیه
در استارباکس امکان نوشیدن انواع قهوه‌های مختلف و خوش‌مزه وجود دارد.

شرایط اخذ نمایندگی استارباکس در ترکیه

اگر یک مکان کامل استارباکس دارید یا در مکانی زندگی می‌کنید که به پایگاه مشتریان استارباکس پاسخ می‌دهد، می‌توانید سعی کنید مجوز استارباکس را دریافت کنید. استارباکس به شعب دارای مجوز در زمینه‌هایی مانند طراحی مکان، منو، تجهیزات، آموزش و تبلیغات کمک می‌کند. با این حال، برای این کار، مکان شما بایدآن‌قدر جذاب باشد که استارباکس نتواند آن را رد کند. به عبارت دیگر، اگر برای اولین بار قصد راه‌اندازی یک تجارت بزرگ را دارید، می‌توانیم به شما توصیه کنیم که وارد این بازی نشوید. منطقه‌ای با مراکز تجاری و میدان‌ها، دانشگاه‌ها، مکان‌هایی که دفاتر دولتی در آن متمرکز شده‌اند، امکانات نظامی، مناطق هتل‌ها و مناطق تعطیلات، اگر جای خوبی در چنین مکانی دارید، می‌توانید برای مجوز استارباکس درخواست دهید.

هنگامی که مجوز استارباکس را دریافت می‌کنید و شعبه استارباکس را باز می‌کنید، می‌توانید طعم‌هایی را که استارباکس همیشه تجدید می‌کند به مشتریان خود ارائه دهید و صاحب یکی از محبوب‌ترین مکان‌های ملاقات در محله شوید. شما شخصاً از نوآوری عملیاتی و فرایندهای توسعه مستمر محصول استارباکس بهره می‌برید.

اخذ نمایندگی استارباکس از طریق شایا

اگر می‌خواهید یک نمایندگی استارباکس در کشور ترکیه افتتاح کنید، باید با گروه شایا نماینده استارباکس ترکیه تماس بگیرید و از شرایط اخذ نمایندگی استارباکس در ترکیه آگاه شوید. گروه شایا نماینده استارباکس در کشور ترکیه است. هنگامی که مجوز استارباکس را از طریق گروه شایا خریداری می‌کنید، حق افتتاح یک امتیاز استارباکس را دارید. برای باز کردن امتیاز استارباکس، باید برخی از شرایط را رعایت کنید. شرایط اخذ نمایندگی استارباکس در ترکیه به شرح زیر است:

  • اجازه افتتاح شعبه به عهده نماینده ترکیه باشد.
  • با مراجعه حضوری به نمایندگی امکان کار وجود ندارد.
  • نمایندگی باید با تمام برنامه‌های شرکت قهوه شایا مطابقت داشته باشد.
  • پس از اتمام قرارداد نمایندگی با شایا، این شرکت حق ادامه امتیاز را دارد.

 

هزینه گرفتن نمایندگی استارباکس در ترکیه

استارباکس بدون شک محبوب‌ترین برند قهوه در جهان است. استارباکس که بیش از 10000 شعبه در سرتاسر جهان دارد، حدود 4500 شعبه از این شعب را با سیستم مجوز اداره می‌کند. تمامی شعب به طور مستقیم به شرکت وابسته هستند. هنگام خرید مجوز استارباکس، حق استفاده از نام تجاری استارباکس را دارید. به عبارت دیگر، مانند دریافت نمایندگی هیچ برندی نیست.

کل هزینه دریافت مجوز و افتتاح استارباکس حدود 315000 دلار است. استارباکس به جای دادن حق رأی مستقیم از سیستم صدور مجوز استفاده می‌کند، زیرا شرکت می‌خواهد هر شعبه را کنترل کند و کیفیت محصول را خودش تعیین کند. کارآفرینی که مجوز استارباکس را می‌فروشد، حقوق برند استارباکس را می‌خرد. از سوی دیگر، او مانند یک صاحب امتیاز، تنها مالک مغازه نیست.

سخن پایانی

مشتری به استارباکس می‌آید و از باریستای استارباکس نوشیدنی می‌گیرد. این رویداد میلیون‌ها بار در هفته در سرتاسر جهان اتفاق می‌افتد، اما استارباکس معتقد است که هر کدام یک تجربه منحصر به فرد است. از سرو باکیفیت‌ترین قهوه جهان گرفته تا رابطه‌ای که با مهمانان و جوامع خود ایجاد می‌کند، استارباکس در تلاش است تا این پیوند را در هر مرحله از تجارت خود تقویت کند. از روزی که 40 سال پیش با یک فروشگاه شروع به کار کرد، تلاش کرده است تا در هر شغلی که فعالیت می‌کند کمی بهتر عمل کند و به توسعه جوامعی که در آن است کمک کند. این مقاله شرایط اخذ نمایندگی استارباکس در ترکیه را بررسی کرده است.