در ترکیه ملک بخریم یا در دبی

در ترکیه ملک بخریم یا در دبی
01.01.04

ترکیه، مانند دبی، چیزهای زیادی برای ارائه به مهاجرانی که آنجا را انتخاب می‌کنند، دارد. استانبول که توسط تنگه بسفر شکافته شده، شهری مدرن و غنی از فرهنگ است که یک پا آن در اروپا و پای دیگر در آسیا است. این شهر با پل زدن شرق و غرب، با بازارهای محلی، کاخ‌های باستانی، و مناره‌هایی که باهنر و سرگرمی‌های مدرن همزیستی دارند خیره‌کننده می‌شود در ادامه با ام تی سی هوم همراه باشید تا درباره‌ی خرید ملک در ترکیه یا دبی بیشتر صحبت کنیم.

شرایط زندگی در ترکیه

اکثر مهاجران ترجیح می‌دهند در بخش اروپایی استانبول زندگی کنند، جایی که دو منطقه محبوب بی اوغلو و ساریر در آن هستند که دارای تعدادی کنسولگری خارجی، مدارس بین‌المللی و بیمارستان هستند.

بخش آسیایی استانبول نیز گزینه‌های زیادی برای مسکن دارد. گرچه خرید ملک در بخش آسیایی استانبول گران‌تر از بخش اروپایی آن است، می‌توان خانه‌هایی با قیمت مناسب نیز در این مناطق پیدا کرد. حومه‌ها و مناطق زیادی در استانبول وجود دارد که می‌توان در آن زندگی کرد، اما هزینه اقامت تا حد زیادی به نوع مسکن، کیفیت ملک، موقعیت مکانی و امکانات موجود بستگی دارد. همچنین خرید ملک در آنکارا نیز برای بسیاری از ایرانیان مطلوب است چرا که در این شهر نیز می‌توان از مزایای مشابهی مانند استانبول بهره برد ضمن آنکه هزینه خرید ملک در آنکارا بسیار به‌صرفه‌تر است.

پارکینگ در استانبول هزینه بالایی دارد، بنابراین اقامتی که شامل پارکینگ می‌شود احتمالاً بسیار گران‌تر خواهد بود.

مهاجران می‌توانند در Sites (تلفظ ” see-tay” ) زندگی کنند که مانند املاک مسکونی هستند که محل اقامتی متناسب با بودجه‌های مختلف ارائه می‌دهند.

ازدحام ترافیک می‌تواند یک کابوس در استانبول باشد، بنابراین هنگام خرید خانه، نزدیکی به مدارس و محل کار را در نظر داشته باشید. اجاره‌ها در استانبول معمولاً یک‌ساله است و مهاجران باید تعدادی مدارک و همچنین ودیعه اجاره یک تا دو ماهه را ارائه کنند.

اگرچه استانبول یکی از گران‌ترین شهرهای ترکیه برای زندگی است، اما در مقایسه با دبی که بیش از 50 درصد گران‌تر است، ارزان است. بنابراین به نظر می‌رسد ازنظر هزینه‌های زندگی در پاسخ به سوال خرید ملک در ترکیه یا دبی؟ ترکیه گزینه‌ی بهتری باشد.

بیشتر بخوانید:‌ هزینه‌ها و مزایای زندگی در ترکیه چه هستند؟

شرایط زندگی در دبی

شرایط زندگی در امارات متحده عربی ایجاب می‌کند که فرد دارای درآمد کافی باشد. یک فرد هر هفته حدود 250 تا 1000 درهم برای خرید مواد غذایی هزینه می‌کند، علاوه ‌بر آن قیمت کرایه ماشین برای یک فرد در طول ماه حدود 2000 درهم است. در مورد ویزیت فرد به پزشک نیز حدود 500 درهم هزینه دارد. به همین ترتیب هزینه‌های مدارس آمریکایی در امارات حدود 100000 درهم است. در صورت درخواست خدمتکار برای اقامت در خانه حدود 3000 درهم هزینه دارد و درنهایت نظافتچی ساعتی 30 درهم درآمد دارد.

متوسط ​​هزینه زندگی در دبی نسبتاً بالا است، زیرا یک خانواده چهارنفره به درآمد ماهانه حدود 11575 درهم (3153 دلار آمریکا) و بالاتر نیاز دارد، درحالی‌که یک فرد مجرد بدون احتساب هزینه‌ها تقریباً به 3368 درهم (917 دلار آمریکا) نیاز دارد. اجاره در هر دو مورد، متاهل یا مجرد یکسان است و شاخص هزینه زندگی در دبی 72.88 است که نسبتاً بالاست.

ام‏القوین ارزان‌ترین امارت در رابطه ‌با دبی است، اجاره سالانه یک آپارتمان در ام‏القوین حدود سی هزار درهم است. درحالی‌که اجاره‌بها در امارت دبی به شصت‌وپنج هزار درهم می‌رسد، اما در مورد امارت ابوظبی، متوجه می‌شویم که اجاره‌بها برای مهاجران و مردم کشور بسیار بالاست که به مبلغ نودوپنج هزار می‌رسد. اجاره آپارتمان در امارت عجمان به حدود سی‌وپنج درهم می‌رسد. درحالی‌که قیمت اجاره آپارتمان‌ها در امارت شارجه حدود سی‌وشش درهم است. در مورد امارت راس‏الخیمه، اجاره آپارتمان در مناطق مسکونی به چهل هزار درهم رسیده است.

بیشتر بخوانیدخرید خانه در ترکیه بهتر است یا گرجستان؟

مقایسه هزینه زندگی در ترکیه با دبی

یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا برای اجاره و یا خرید ملک دبی است. درواقع اجاره و یا خرید ملک در ترکیه نسبت به دبی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به‌طور میانگین در ترکیه می‌توان یک آپارتمان یک‌خوابه به‌صورت ماهانه با پرداخت ۱۲۰۰ لیر اجاره کرد و این قیمت اجاره خانه حدود ۷۸% ارزان‌تر از دبی است. هزینه‏های خرید ملک در دبی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد گران‌تر از هزینه ‏های خرید ملک در ترکیه است.

بنابراین هزینه زندگی در دبی خیلی بالاتر از هزینه زندگی در ترکیه است پس با یک بودجه معین می‌توان زندگی بهتری در ترکیه نسبت به دبی داشت.

بیشتر بخوانیداصلاحیه قانون شهروندی ترکیه 2022

کدام آسان‌تر است: اقامت ترکیه یا دبی؟

به‌طورکلی دریافت اقامت و ویزای دبی از طرق مختلفی امکان‌پذیر است. ازجمله راه‌های اخذ اقامت دبی خرید خانه، ثبت شرکت و شریک لایسنس، تحصیل و کار است.

برای گرفتن اقامت دبی از طریق خرید خانه باید ملک خریداری شده حداقل یک میلیون درهم ارزش داشته باشد. دولت امارات به شهروندان خارجی اقامت دائم نمی‌دهد و فقط اقامت موقت اغلب به مدت ۳ سال و قابل تمدید می‌دهد.

یکی از بهترین راه‌های اخذ اقامت در دبی ثبت شرکت است. اگر قصد بین‌المللی کردن کسب‌وکار خود را دارید اقامت دبی با ثبت شرکت برای شما مناسب است. با ثبت شرکت در دبی می‌توانید اقامت سه‌ساله برای خود و خانواده‌تان بگیرید.

اگر برای تحصیل به دبی بروید می‌توانید اقامت دبی را تا آخر تحصیل خود دریافت کنید اما پس از تحصیل امکان اخذ اقامت دائم دبی را نخواهید داشت.

برای اخذ اقامت ترکیه روش‏های گوناگونی وجود دارد که ما به 4 روش آن می‏پردازیم:

اقامت ترکیه از طریق کار

پس از پنج سال کار در ترکیه می‌توانید اقامت و پاسپورت ترکیه را بگیرید بنابراین این روش یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت ترکیه است. برای کار کردن در ترکیه باید به زبان ترکی مسلط باشید و صرفاً به زبان انگلیسی اکتفا نکنید.

اقامت ترکیه از طریق تحصیل

اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل به دو روش امکان‌پذیر است. در روش اول با پذیرش در یکی از دانشگاه‌های ترکیه می‌توانید اقامت ترکیه را اخذ کنید. راه دیگر ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشگاه‌های زبان معتبر ترکیه است که بیشتر برای تمدید اقامت کاربرد دارد.

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

اگر در هر شهر و یا هر روستای ترکیه ملکی خریداری کنید می‌توانید اقامت موقت یک‌ساله دریافت نمایید. اگر ملک خریداری شده ارزش بالای ۲۵۰ هزار دلار داشته باشد، می‌توانید از طریق خرید ملک در ترکیه برای اقامت دائم و شهروندی این کشور اقدام نمایید. در واقع دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه یکی از مطمئن‌ترین روش‌های اخذ اقامت و شهروندی ترکیه محسوب می‌شود.

خرید ملک در ترکیه یا بی کدام بهتر است؟
خرید ملک در ترکیه یکی از مطمئن‌ترین روش‌های دریافت اقامت این کشور است.

اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

بدون نیاز به پاسپورت و اقامت ترکیه می‌توان حساب بانکی بین‌المللی در این کشور داشت. برای دریافت اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری کافی است در یکی از بانک‌های ترکیه سرمایه‌گذاری و یا سپرده‌گذاری کنید.

با توجه به موارد گفته‌شده اخذ اقامت ترکیه آسان‏تر از اخذ اقامت دبی است. بنابراین در پاسخ به این پرسش خرید ملک در ترکیه یا دبی؟ ازنظر سهولت دریافت اقامت، ترکیه گزینه‌ی بهتری برای انتخاب است.

بیشتر بخوانیدمهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در ترکیه چیست؟

مقایسه قیمت خرید ملک در ترکیه یا دبی

فرقی نمی‌کند سلیقه گران‌قیمت داشته باشید و یا بودجه‌ی کمی دارید، گزینه‌های متنوع مسکن برای همه سبک‌های زندگی مناسب است. در ترکیه، گزینه‌های ملک از یک آپارتمان ساده یک‌خوابه تا ویلاهای مجلل پنج یا حتی 6 خواب با استخرهای خصوصی و زمین‌های خیره‌کننده متغیر است. دکور می‌تواند مینیمالیستی و ساده باشد که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود، یا می‏تواند بسیار زیاد و باکیفیت باشد. حتی بزرگ‌ترین خانه‌ها در ترکیه فقط کسری ازآنچه دیگر کشورها انجام می‌دهند هزینه دارند. درواقع، خرید ملک در ترکیه یک سرمایه‌گذاری بلندمدت ایدئال است.

میانگین قیمت هر مترمربع ملک در ترکیه از حدود 1500 لیر یا 6 میلیون تومان تا 4432 لیر یا 15 میلیون تومان است.

هزینه ملک در شهر دوبی به نوع مسکن، مساحت و موقعیت آن بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، یک آپارتمان دوخوابه در مجموعه Genesis by Meraki کمی بیش از 1,000,000 درهم یا 273,000 دلار هزینه دارد.

برای کسانی که می‌خواهند در دبی به‏صورت ملک سرمایه‌گذاری کنند، گزینه‌ها از آپارتمان‌های شیک «شهر» و «مارینا»، ویلاهای لوکس پالم و گلف ریزورت گرفته تا رشد جدیدتر و توسعه‌های بازدهی بالاتر روستای جمیرا و دبی‏لند متغیر است. میانگین قیمت هر مترمربع زمین در این شهر ۴۶۸ دلار است.

با این مقایسه متوجه می‌شویم قیمت ملک در ترکیه مناسب‌تر از قیمت ملک در دبی است.

بیشتر بخوانید:‌ در کدام محله‌های استانبول سرمایه‌گذاری کنیم؟

خرید ملک در دبی
دبی شهری مدرن محسوب می‌شود که هم جنبه‌ی توریستی دارد و هم جنبه‌ی تجاری اما کمتر برای زندگی بلندمدت مناسب است.

مقایسهٔ مزایای خرید ملک در ترکیه یا دبی

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات جز امن‌ترین و کم‌ریسک‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود؛ بنابراین، سرمایه‌گذار املاک و مستغلات فرصت‌های زیادی را بر اساس مزایای خرید ملک در ترکیه یا دبی به دست می‌آورد.

برخی از این مزایا در دبی عبارت‌اند از:

  1. می‌توان خانه‌های مناسب با بودجه متوسط ​​را در دبی پیدا کرد.
  2. بسیاری از آپارتمان‌ها در دبی دارای منظره پانوراما از دریا یا مرکز شهر دبی هستند.
  3. فرصت اقامت نامحدود با خرید ملک در دبی فراهم است
  4. خانه خریداری شده در دبی ارزش خود را از دست نمی‌دهد
  5. عدم وجود مالیات ‌بر درآمد در دبی

و برخی از این مزایا در ترکیه عبارت‌اند از:

  1.  اخذ مجوز اقامت
  2.  امکان درخواست شهروندی ترکیه درصورتی‌که ملک به ارزش 250 هزار دلار باشد و این یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در ترکیه است.
  3. امکان اخذ پاسپورت ترکیه در سطح بین‌المللی، پس از اخذ تابعیت ترکیه.
  4.  تسهیل امرارمعاش در ترکیه با خرید ملک.
  5. بازدهی سودآور بر اساس قدرت گردشگری جذاب در ترکیه که در آن می‌توانید آپارتمانی را در فصول زیادی در طول سال باقیمت‌های بی‌سابقه اجاره کنید.
  6. مکانی امن، راحت و زیبا است که سرمایه‌گذار می‌تواند در آرامش زندگی کند.

بیشتر بخوانیدآسان ترین راه گرفتن اقامت ترکیه چیست؟

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم به این سوال پاسخ دهیم، خرید ملک در ترکیه یا دبی؟ شاخص‌های مختلفی را موردبررسی قرار دادیم. بر اساس یافته‌ها و شاخص‌های موردبررسی، خرید ملک در ترکیه مزایای بیشتری نسبت به خرید ملک در ترکیه دارد. همچنین فرهنگ ترکیه تشابهات زیادی با فرهنگ زندگی ایرانیان دارد، درنتیجه در ترکیه برای ما ایرانی‌ها مطبوع‌تر است.