تفریحات و جاذبه‌های آلانیا

تفریحات و جاذبه‌های آلانیا

هنگامی که صحبت از سفر به کشور زیبای ترکیه به میان می‌آید، احتمالا از شهرهای استانبول، آنکارا یا آنتالیا یاد می‌کنید. اما لازم است بدانید آلانیا نیز یکی دیگر از شهرهای توریستی و تاریخی ترکیه است که جاذبه‌ها و تفریحات فراوانی را برای ارائه به گردشگران در دل خود جای داده و قطعا بازدید از آن‌ها برای هر گردشگری بسیار جذاب و پرهیجان خواهد بود و تجربیات بسیار خوبی را از سفر به ترکیه برایشان رقم خواهد زد. بنابراین در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا شما را با تفریحات و جاذبه‌های شهر زیبای آلانیا آشنا کنیم.

معرفی تفریحات و جاذبه‌های آلانیا

شهر ساحلی آلانیا در جنوب ترکیه و در فاصله 12 کیلومتری آنتالیا قرار گرفته. سالانه گردشگران و توریست‌های بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سوی خود فرا می‌خواند تا ترکیبی منحصر به فرد از ماجراجویی، تاریخ و آرامش را برایشان به نمایش بگذارد. در ادامه به معرفی جاذبه‌ها و تفریحات آلانیا خواهیم پرداخت تا با توجه به سلیقه خود در سفر به این شهر زیبا برای خود لحظات هیجان‌انگیز و دلپذیری را به ارمغان آورید.

پارک آبی آلانیا

اولین چیزی که در شهر آلانیا چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند، سواحل بکر و زیبای آن برای شنا کردن یا آفتاب گرفتن است. اما اگر تمایل دارید که هیجان بیشتری را تجربه کنید، این شهر ساحلی زیبا با پارک‌های آبی هیجان‌انگیز و منحصر به فرد خود میزبان شما عزیزان خواهد بود. بزرگ‌ترین، جدیدترین و مشهورترین پارک آبی شهر آلانیا در فاصله 30 کیلومتری از آن قرار گرفته است و با تفریحات پرهیجان خود نظیر سرسره‌های بلند، سیاه چاله‌ها و… لحظات شادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. پارک‌های آبی که در داخل شهر واقع شده‌اند نیز اگر چه قدیمی‌تر هستند اما بسیار هیجان‌انگیزند و به دلیل نزدیکی در اغلب اوقات شلوغ‌ترند.

قلعه آلانیا

از جاذبه‌های معروف و پرطرفدار شهر باستانی آلانیا می‌توان به قلعه‌ای زیبا و پرآوازه اشاره کرد که با نام قلعه آلانیا شناخته شده است و در اکثر تصاویر شهر نیز خودنمایی می‌کند. این قلعه، تنها قلعه برجای مانده از زمان حکومت سلجوقیان است که بر فراز خرابه‌های یک قلعه رومی به دستور سلطان علاالدین کیقباد بنا شده. قلعه به گونه‌ای بر فراز یک شبه جزیره واقع شده که در دل دریا نیز پیش رفته و بر تمامی شهر آلانیا و مرزهای آبی آن تسلط کامل دارد.

جالب است بدانید که دورتادور قلعه آلانیا را یک دیوار 6 و نیم متری با سه لایه امنیتی ساخته‌اند. قلعه چندین ورودی دارد که بر روی در ورودی اصلی آن یک اثر هنری بسیار زیبا را مشاهده خواهید کرد. هنگامی که وارد این دژ محکم شوید، کلیسایی را می‌بینید که از زمان حکومت رومی‌ها و امپراطوری بیزانس در قرن 6ام میلادی به جا مانده و از قلعه قدیمی‌تر است. به علاوه این قلعه تنها اثر مذهبی به جا مانده قبل از ورود دین اسلام به شهر آلانیا می‌باشد که مقابر متعدد نظیر حمام سلجوقی، کاخ سلطان علاالدین، آرامگاه سیتی زینب، آرامگاه سلطان آکشابه، مسجد سلطان سلیمان، زندان قلعه و… در کلیسا قرار دارند.

موزه باستان شناسی آلانیا

در آلانیا، آثار تاریخی فراوانی خواهید دید. اما اگر تمایل دارید که سیر تاریخی آلانیا را از دوران پیش از میلاد تا به امروز مشاهده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از موزه باستان شناسی بازدید کنید. در این موزه اشیا تاریخی فراوانی از دوره‌های مختلف تاریخی از زمان پیش از میلاد تا دوره‌های بیزانس، سلجوقی و عثمانی برای گردشگران به نمایش گذاشته می‌شود. به علاوه در این موزه شما یک خانه آلانیایی اصیل را مشاهده خواهید کرد که سبک زندگی اهالی شهر را به زیبایی به تصویر می‌کشد.

موزه آتاتورک

کمال مصطفی آتاتورک، نخستین رئیس جمهور ترکیه و مشهورترین شخصیت معاصر این کشور، مدتی در شهر آلانیا زندگی کرده است. اگر از محله مشهور شکرخانه آلانیا بازدید کنید، عمارت سه طبقه زرد رنگ را مشاهده خواهید کرد که از سال 1935 به جا مانده و هم‌اکنون به موزه آتاتورک تبدیل شده است. البته باید بگوییم که این عمارت در سال 1987 به وزارت فرهنگ ترکیه تحویل داده شده و پس از بازسازی تحت عنوان موزه آتاتورک بازگشایی شد. در این موزه لوازم شخصی آتاتورک نظیر پیراهن، ژاکت نظامی، شال گردن، یک مجموعه چاقو، یک برس کفش و… نگهداری می‌شود. به علاوه در طبقه بالا نیز کلکسیون تمبر و اسکناس‌هایی که تصاویر آتاتورک بر روی آن‌ها نقش بسته و همچنین تصاویری از آتاتورک را مشاهده خواهید کرد. این موزه از ساعت 8:30 صبح تا 5 عصر میزبان توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی‌ست.

اگر به سفر به آلانیا فکر می‌کنید، مطلب در سفر به آلانیا از کجا خرید کنیم را از دست مدهید.

غواصی در آلانیا

به طور کلی شنا یک جزء جدانشدنی از تفریحات شهرهای ساحلی به حساب می‌آید. اما بدون شک سواحل زیبای آلانیا با دید فوق‌العاده زیبا و شگفت‌انگیز خود از دریای مدیترانه شما را برای غواصی در این منطقه نیز وسوسه خواهد کرد.

غواصی در آلانیا
برای غواصی در آلانیا آماده هستید؟

به علاوه آب و هوای گرم و مطبوع در اغلب ماه‌های سال و همچنین تاثیر اقلیم مطلوب مدیترانه‌ای باعث می‌شود تا در این منطقه امکانات بیشتری برای غواصی در طول سال در اختیار داشته باشید و از تماشای جهان بی‌نظیر و چشم‌نواز زیر آب به وجد آیید.

غار داملاتاش

غار داملاتاش با زیبایی منحصر به فردش چشم شما را خیره خواهد کرد. این غار زیبا در سال 1947 میلادی طی یک عملیات حفاری کشف شده و عنوان زیباترین غار آلانیا را از آن خود کرده است. غار داملاتاش با چکنده‌های بسیار زیبا و قندیل‌های چند هزار ساله حیرت‌انگیز که در شکل‌ها و رنگ‌ها مختلف وجود دارند شما را به وجد خواهند آورد. جالب است بدانید با توجه به نظر کارشناسان تنفس هوای درون غار نه تنها در بهبود بیماری آسم بسیار موثر است بلکه خواص درمانی متعددی هم دارد. موزه مردم شناسی و باستان شناسی شهر آلانیا نیز در داخل این غار قرار گرفته‌اند، بنابراین با بازدید از این غار حیرت‌انگیز شما می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و از جاذبه‌های دیگر نیز دیدن کنید. البته ناگفته نماند که غار داملاتاش تنها غار آلانیا نیست و کسانی که به داستان دزدان دریایی علاقمندند، می‌توانند از غار کورسانلار که زمانی محل اختفای دزدان دریایی بوده‌ است نیز بازدید به عمل آورند و لحظات فراموش نشدنی‌ای را تجربه کنند.

تله‌کابین آلانیا

تصور کنید بر فراز شهر زیبای آلانیا پرواز می‌کنید و چشم‌اندازهای فوق‌‌العاده حیرت‌انگیز از جنگل‌های متراکم ‌و سرسبز، سواحل دل‌انگیز، آبی بی‌پایان دریای مدیترانه، خانه‌هایی با بام‌های سرخ، ارتفاعات مه‌آلود و… می‌بینید؛ لذت‌بخش و پرهیجان نیست؟ تله‌کابین آلانیا این رویای زیبا را برای شما به ارمغان خواهد آورد و سفر د‌ل‌انگیزی را بر بلندای شهر برایتان رقم خواهد زد. شما می‌توانید هم مسیر رفت و هم مسیر برگشت را با تله‌کابین طی کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم مسیر برگشت را به صورت پیاده طی کنید تا از تماشای طبیعت بکر و بی‌نظیر اطرافتان نهایت لذت را ببرید.

برج سرخ آلانیا

برج سرخ رنگ آلانیا یکی از نمادهای اصلی این شهر به حساب می‌آید که از قرن 13ام از دوران حکومت سلطان علاالدین کیقباد سلجوقی به جا مانده است. این دارای 8 ضلعی تسلط کاملی به کل بندر دارد. این برج در 5 طبقه ساخته شده است که ارتباط بین طبقات با راه پله‌های مارپیچ صورت گرفته. هدف از ساخت این برج نظامی که جزو بهترین بناهای نظامی قرون وسطایی‌ست، حفاظت از بندر آلانیا و کارخانه کشتی سازی در مقابل دزدان دریایی و یورش دشمنان بود. لازم به ذکر است که طبقه اول این برج سال 1979 میلادی به عنوان موزه مردم شناسی آلانیا برای بازدید عموم بازگشایی شد.

ساحل کلئوپاترا

آلانیا به سواحلش مشهور است. بدون شک سواحل درخشان و آفتاب‌گیر آلانیا همراه با نسیم خنک و مطبوعی که از سمت دریای آبی مدیترانه می‌وزد هر گردشگری را شیفته آرامش و زیبایی خود خواهد کرد. آلانیا سواحل زیبا، درخشان، تمیز و وسیع فراوانی را در خود جای داده، البته کلئوپاترا در بین دیگر سواحل بسیار مشهورتر است. در اطراف ساحل کلئوپاترا نیز مجموعه‌ای از رستوران‌های شیک و مجلل و کافه‌ها وجود دارد که با انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه از گردشگران پذیرایی می‌کند. از تفریحات مهیج آبی ساحل کلئوپاترا می‌توان به غواصی، قایق سواری، شنا کردن و… اشاره کرد.

رودخانه دیم چای آلانیا (Dim Cayi)

طول رودخانه دیم تقریبا حدود 200 کیلومتر است و از قونیه به سمت دریای مدیترانه جریان می‌یابد. این رودخانه علاوه بر اینکه در سرسبزی محیط اطراف نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، در جذب گردشگر به این محوطه نیز بسیار موثر است. در اطراف رودخانه تعداد زیادی رستوران، آلاچیق‌های زیبا، تخت‌های چوبی و… وجود دارد که شما می‌توانید غذای خود را در داخل آلاچیق روی آب رودخانه نوش جان کنید و از طبیعت زیبا و چشم‌نواز اطرافتان نهایت لذت را ببرید.

سخن پایانی

در این مقاله از ام تی سی هوم ما به معرفی جاذبه‌ها و تفریحات مهم شهر زیبای آلانیا پرداختیم. امیدواریم در سفر به آلانیا این مطالب به شما کمک کند. شاید هم فقط قصد سفر آلانیا را ندارید و به فکر مهاجرت به کشور ترکیه هستید. در این صورت خرید ملک در ترکیه آسان‌ترین و بهترین روش اخذ اقامت ترکیه محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ام تی سی هوم از طریق شماره واتس‌اپی 09129533230 تماس بگیرید.