پاسخ تمام سوالات مهاجرت به ترکیه

پاسخ تمام سوالات مهاجرت به ترکیه
00.01.07

مهاجرت به کشور ترکیه از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین گزینه‌های مهاجرتی به ویژه برای افراد دارای مهارت و تخصص خاص، افراد متقاضی ادامه تحصیل، جوانان متقاضی کار و… به حساب می‌آید. به علاوه طی چند سال اخیر تصویب توافق‌های مختلف در زمینه‌های متفاوت بین ترکیه و ایران سبب شده است تا شرایط اقامت به طور قابل توجهی آسان شود و گزینه‌های بیشتری پیش ‌روی متقاضیان مهاجرت به ترکیه قرار گیرد. همچنین سبک زندگی مردم و شباهت قوانین این کشور زیبا نیز انگیز‌ه‌ی بیشتری را به منظور مهاجرت به ترکیه ایجاد کرده و جمعیت بسیاری از مهاجران را به سوی خود فرا می‌خواند. در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به تمامی سوالات شما در رابطه با مهاجرت به کشور ترکیه و اخذ اقامت ترکیه پاسخ دهیم.

آیا ملک خریداری شده در ترکیه را می‌توان اجاره داد؟

خرید ملک در ترکیه مزایای بسیاری دارد. علا.ه بر برخورداری از حقوق شهروندی ترکیه و دسترسی به بازار آزاد، شما می‌توانید از ملک خریداری شده خود در ترکیه کسب درآمد کنید. بنابراین جواب این سوال مثبت است.

از آن‌جایی که نرخ اجاره در کشور ترکیه نسبت به ایران بالاتر می‌باشد و همچنین سرمایه شما در یک اقتصاد پویا به ملک تبدیل شده است، می‌توان گفت که از جمله بهترین روش‌های کسب درآمد در ترکیه، خرید ملک و سپس اجاره دادن آن می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید ترکیه از جمله کشورهایی است که از منظر گردشگری در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و سفر به آن حتی در دوران کرونا نیز هر چند کمتر از قبل اما همچنان ادامه داشته است. از این رو با توجه به چرخه ضعیف اقتصادی در دوران کرونا اجاره دادن ملک خریداری شده به یک منبع درآمد بسیار عالی تبدیل شده است. لازم به ذکر است که اگر ملک مورد نظر شما به واسطه‌ی تیم مجرب ام تی سی هوم خریداری شده باشد، این تیم حرفه‌ای تمامی اقدامات مربوط به اجاره دادن آن را نیز بدون دریافت هزینه از خریدار و مستاجر به طور کامل به عهده می‌گیرند.

ملک خریداری شده را چه زمانی می‌توان فروخت؟

توجه داشته باشید هنگامی که ملکی را در ترکیه خریداری می‌کنید طی یک بازه‌ی زمانی مشخص یعنی به مدت سه سال نمی‌توانید آن را بفروشید. اما پس از گذشت سه سال در صورت تمایل می‌توانید املاک خود را به فروش برسانید و تمامی سرمایه خود را از کشور ترکیه خارج کنید. جالب است بدانید که حتی پس از فروش ملک و خارج کردن سرمایه از ترکیه نیز پاسپورت شما همچنان تا مادام‌العمر معتبر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با نکات مهم در روند خرید ملک در ترکیه

اگر ملک خود را اجاره بدهیم، هزینه تعمیر و نگهداری به عهده چه کسی (صاحب ملک یا مستاجر) خواهد بود؟

به طور کلی هزینه تعمیر و نگهداری ملک به عهده مستاجر می‌باشد، اما برخی اوقات ممکن است در صورت قدیمی بودن ملک و یا خرابی‌های بیش از حد با توجه به شرایط و توافق‌هایی که از قبل صورت گرفته است، این هزینه را صاحب ملک عهده‌دار شود. البته ناگفته نماند که در حال حاضر اکثر ملک‌هایی که در کشور ترکیه به فروش می‌رسند، جدید و یا کاملا بازسازی‌ شده‌اند و نیازی به تعمیر ندارند.

چگونه می‌توان ملک خود را در ترکیه بیمه کرد؟

بدیهی است خانه و ملک در هر موقعیتی که باشد، ممکن است با خطرات زیادی مواجه شود که شما می‌توانید به منظور جلوگیری از ضرر و زیان‌های مالی، ملک خود را در برابر حوادث احتمالی نظیر سرقت، طوفان، سیل، آتش سوزی، زلزله و… بیمه کنید. از این رو شرکت‌های بیمه نیز با توجه به موقعیت و شرایط منحصر به فرد هر ملک واکنش نشان می‌دهند و پکیج‌های مختلفی را در اختیار صاحبان ملک قرار می‌دهند تا شما بتوانید اقدامات مربوطه را برای حفظ سرمایه خود انجام دهند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه درباره خرید خانه در ترکیه باید بدانید

اگر بعد از 3 سال ملک خود را بفروشم، اقامت من باطل می‌شود؟

خیر. همان‌طور که گفته شد فروش ملک پس از 3 سال و حتی خارج کردن تمام سرمایه از ترکیه سبب از بین رفتن حق شهروندی و یا باطل شدن اقامت نمی‌شود.

اقامت در کشور زیبای ترکیه

ترکیه از جمله کشورهایی است که شرایط بسیار راحتی را برای زندگی و اقامت برای مهاجرین فراهم کرده است و شما نیز می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این کشور زیبا زندگی راحت و دل‌انگیزی را تجربه کنید.

آیا با خرید ملک در ترکیه به اعضای خانواده فرد متقاضی نیز اقامت ترکیه داده می‌شود؟

به طور کلی می‌توان برای این سوال نیز پاسخ مثبت داد، زیرا هر کسی که در ترکیه ملکی را خریداری کند، می‌تواند علاوه بر خودش، برای خانواده‌اش نیز اقامت ترکیه را دریافت نماید. در صورتی که خرید ملک به ارزش 400 هزار دلار یا بیشتر صورت گیرد، اقامت دائم و شهروندی ترکیه برای فرد متقاضی، همسر و فرزندان زیر 18 سال بین 3 تا 5 ماه صادر و به آن‌ها تحویل داده می‌شود. اما اگر ارزش ملک خریداری شده زیر 400 هزار دلار باشد، این ملک به نام سرپرست خانواده خواهد بود و می‌تواند اقامت را برای خودش، همسر و فرزندان زیر 18 سال دریافت کند تا در نهایت پس از گذشت 5 سال منجر به اقامت دائم شود.

زمانی که قصد خرید ملک در ترکیه را داریم، چگونه می‌توانیم مبلغ ملک را انتقال دهیم؟

اگر پروسه‌ی خرید شما به مرحله‌ای رسیده باشد که باید مبلغ مورد نظر را انتقال دهید، تیم ام تی سی هوم می‌تواند به شما صرافی‌های بسیار مطمئن و باسابقه‌ای را معرفی کند و یا می‌توانید با صرافی مورد اعتماد خود وارد مذاکره شوید و پول را به صرافی انتقال دهید تا در نهایت صرافی مبلغ ملک را به حساب فروشنده واریز ‌کند.

افرادی که موفق به دریافت اقامت ترکیه می‌شوند، اجازه کار دارند؟

در ابتدا لازم است بدانید که اجازه کار به نوع اقامت شما بستگی دارد. به طور کلی اگر اقامت شما موقت و یا توریستی باشد در این حالت اجازه کار در ترکیه را ندارید. اما اگر رزومه شما توسط یک شرکت یا کمپانی پذیرفته شود، آن کمپانی به منظور استخدام شما می‌تواند مجوز کار را برای‌تان اخذ نماید که در این صورت شما به طور قانونی اجازه کار در ترکیه را دریافت می‌کنید. همچنین اگر حق شهروندی ترکیه را دریافت کرده باشید نیز بلافاصله می‌توانید وارد بازار کار شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین شغل در ترکیه برای ایرانی‌ها کدام است؟

 با گرفتن اقامت در کشور ترکیه وارد شدن به بازار کار اجباری است؟

شما با گرفتن اقامت لزوما نیازی به کار کردن در ترکیه ندارید. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر برخی از افراد با گرفتن اقامت موقت در ترکیه ساکن هستند، اما هزینه زندگی آن‌ها از ایران تامین می‌شود.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم سعی کردیم به برخی از سوالات پرتکرار کاربران پاسخ دهیم. در صورتی که قصد مهاجرت به کشور زیبای ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه وبلاگ سایت ام تی سی هوم شوید تا با مطالعه دیگر مقاله‌های مرتبط به اطلاعات بیشتری از این کشور دست یابید و زندگی راحت و بی‌نقصی را در کنار عزیزانتان برای خود فراهم کنید.

همچنین شما می‌توانید با شماره تماس‌های ام تی سی هوم تماس گرفته و جواب تمام سوالات مهاجرتی خود را از مشاوران ما بگیرید. شماره‌های تماس ما:

  • 09129536964
  • 02188664067
  • 09129533230 (واتس اپ)
  • 00905304119082 (دفتر استانبول)