مزایا و معایب تهاتر ملک در ترکیه

مزایا و معایب تهاتر ملک در ترکیه
00.11.22

تهاتر ملک در ترکیه یکی از روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن صاحب‌خانه‌ای در ترکیه شوید. این مهم بسته به شرایط خاصی انجام می‌شود. برای مثال باید شماره‌حساب بانکی خود را در ترکیه راه‌اندازی کرده باشید. همچنین مهم است که بدانید در کدام شهر از این کشور قصد خرید خانه دارید و مؤسسه یا شرکتی که به‌عنوان واسطه کار تعویض ملک را برای شما انجام می‌دهد، تا چه حد قابل‌اعتماد است. در متن حاضر ام تی سی هوم سعی داریم این مسئله را بیشتر بررسی کنیم.

معاوضه ملک در ترکیه به چه معناست؟

تهاتر ملک در ترکیه را با عنوان معاوضه ملک در ترکیه نیز می‌شناسیم. افراد می‌توانند با دلایل مختلف و با استفاده از روش‌های متفاوت برای اقامت در ترکیه اقدام کنند. یکی از این روش‌ها تهاتر ملک است.

این نوع معاوضه را می‌توان با دیگر امکانات نیز انجام داد. برای مثال ما در کشور خودمان ماشین گران‌قیمت داریم که می‌توان با استناد بر قیمت آن، در ترکیه یک خانه خرید. پس می‌توانیم از تهاتر ماشین و ملک در ترکیه استفاده کنیم. تنها شرط لازم برای انجام این کار، آشنایی کامل با قوانین و مقررات کشور مبدأ و ترکیه است.

تهاتر و یا معاوضه، زمانی موردتوجه افراد قرار می‌گیرد که در استفاده از پول نقد، مشکلی وجود داشته باشد. برای مثال در کشور ما مسئله تحریم‌های اقتصادی می‌تواند یکی از این مشکلات بوده و افراد با به تعویض ملک در ترکیه سوق بدهد. نکته مهم این است که اگر قصد انجام این کاری را دارید، احتیاط لازم را در نظر داشته و بدانید که بسیاری از افراد این کار را غیرقانونی می‌دانند.

بیشتر بخوانیدبا دریافت وام در ترکیه خانه دار شوید

مزایای تهاتر ملک در ترکیه

تهاتر ملک در ترکیه می‌تواند برای افراد مزیت‌هایی را به همراه داشته باشد. فرض کنید فردی قصد مهاجرت به ترکیه را دارد. تمامی مراحل لازم را انجام داده است اما هنوز برای منزل خود، مشتری پیدا نشده. فرد زمان کافی برای پیدا کردن یک مشتری دست‌به‌نقد را نیز ندارد.

در این وضعیت تهاتر ملک در ترکیه بهترین روش ممکن است. درواقع به‌جای طی یک مسیر طولانی، می‌توان از میان‌بر آن استفاده کرد. ما در حالت عادی باید تمام دارای خود را در کشور مبدأ، به پول نقد تبدیل کنیم. سپس مراحل مهاجرت به ترکیه را طی کنیم و بعد از آن‌ها به دنبال یک مکان مناسب برای زندگی در ترکیه باشیم.

با استفاده از روش تهاتر ملک در ترکیه، می‌توانیم دو سر این مسیر را به هم ربط بدهیم. در اصل ما با معاوضه ملک خودمان با ملکی در ترکیه، روند اقامت در این کشور را تسهیل کرده‌ایم. همچنین این کار می‌توان علاوه بر صرفه‌جویی در زمان ما، در صرفه‌جویی برخی هزینه‌های اضافی نیز مؤثر باشد.

بیشتر بخوانیدخرید ملک؛ بهترین راه دریافت اقامت ترکیه

تهاتر ملک در ترکیه
با معاوضه ملک خودمان با ملکی در ترکیه، می توانیم روند اقامت در این کشور را تسهیل کنیم.

تهاتر ملک در ترکیه چه معایبی دارد؟

تهاتر ملک در ترکیه در عین داشتن مزایای مناسب، می‌تواند معایبی نیز به همراه داشته باشد. در وهله اول باید بدانیم که افراد سودجو حتما از چنین وضعیتی استفاده خواهند کرد. زمانی که می‌خواهید پرونده مهاجرتی خود را تسریع کنید، مراقب این دسته از افراد باشید.

زمانی که افراد به خاطر رکود اقتصادی و یا وجود تحریم‌های مالی، قصد مهاجرت دارند، باید بیشتر از حالت عادی دقت داشته باشند. خوب است که بدانید افراد سودجو معمولا افراد کم‌اطلاع را در دام خود گرفتار می‌کنند. پس برای دوری از این وضعیت، حتما زمان تهاتر ملک در ترکیه با افراد متبحر و دارای سابقه کاری مشخص، مشورت کنید.

بیشتر بخوانیددر کدام محله‌های استانبول سرمایه‌گذاری کنیم؟

در معاوضه ملک در ترکیه با ایران به چه نکاتی توجه کنیم؟

تهاتر ملک در ترکیه را می‌توان با کشور خودمان نیز در نظر داشت. این میان لازم است که نکاتی را در نظر داشته باشیم. ازآنجایی‌که مسئله کلاه‌برداری در این زمینه بسیار پررنگ است، تاکید می‌کنیم که حتما تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه انجام دهید.

این روزها معمول است که خانه‌های مناطق 1 تا 3 تهران را با خانه‌هایی در شهرهای مختلف ترکیه معاوضه می‌کنند. این کار برای مشاوران املاک سود مناسبی به همراه دارد. اما اگر به‌عنوان کسی که قصد تهاتر ملک در ترکیه را دارد عمل می‌کنید، حتما سابقه کاری آن مؤسسه و یا مشاوران را در نظر بگیرید.

این مسئله می‌تواند تحریم‌های اقتصادی ایران را به‌راحتی دور زده و باعث کنجکاوی سودجویان شود. ازآنجایی‌که ترکیه یکی از کشورهای رو به توسعه و نزدیک به ایران است، معمولا معاوضه ملک ترکیه با ایران بسیار موردتوجه افراد قرار می‌گیرد. زیرا خرید ملک در ترکیه می‌تواند به افراد کمک کند تا روند اقامت در این کشور را تسریع کنند.

درنهایت امر مهم است که نکات زیر را هنگام تهاتر ملک در ترکیه با ایران در نظر بگیرید.

  1. ملک خریداری‌شده باید سند قانونی (تاپو) داشته باشد.
  2. شرکتی که قرار است با آن‌ها معامله خود را انجام دهید مجوزهای رسمی کشور ترکیه را اخذ کرده باشد.
  3. ملک خریداری‌شده شما در سازمان تاپو نیز ثبت‌شده باشد.
  4. ملک خریداری‌شده هیچ‌گونه بدهی مالیاتی به دولت، بانک و یا اداره مالیات ترکیه نداشته باشد.
  5. درصورتی‌که ملک در حال ساخت را خریداری می‌کنید، حتما سند رسمی آن را نیز تحویل بگیرید.

بیشتر بخوانید4 نکته که برای خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه کنیم

روش‌های تهاتر ملک در ترکیه

تهاتر ملک در ترکیه تنها با روش معاوضه ملک با ملک صورت می‌گیرد. به این روش که مشاورین املاک بین‌المللی، بر اساس متراژ، سن ساختمان و منطقه آن خانه شما را قیمت‌گذاری می‌کنند. پس‌ازآن خانه در یک قیمت برابر با خانه شما در ترکیه را پیشنهاد خواهند داد و شما باید تأیید این معاوضه تهاتر ملک ترکیه با ایران را پذیرفته‌اید.

البته برعکس این موضوع نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. این‌که ما برای تهاتر ملک ترکیه با ایران وارد عمل شویم. در این وضعیت و رند ذکرشده به‌صورت برعکس در نظر گرفته می‌شود. البته افراد می‌توانند خانه‌ای گران‌تر و یا حتی ارزان‌تر از خانه خود در کشور مقصد، درخواست کنند.

همچنین این نکته را نیز رد یاد داشته باشید که اگر ملک خود را در ایران با یک زمین در ترکیه معاوضه کردید، باید مشخص کنید که قصد ساخت آن زمین را دارید یا نه. چنانچه اعلام کرده‌اید که قصد ساخت خانه‌ای را دارید و تا مدت دو سال این کار را نکنید، زمین موردنظر از طرف دولت مصادره می‌شود.

بیشتر بخوانیداصلاحیه قانون شهروندی ترکیه 2022

سایر روش‌های خرید ملک در ترکیه

تهاتر ملک در ترکیه یکی از روش‌های خرید خانه در این کشور است. همچنین افراد می‌توانند با حضور در این کشور و در دست داشتن منابع نقدی، از طریق مشاوران املاک ترک‌زبان، خانه خود را در هرکدام از شهرهای این کشور خریداری کنند.

این روش مستلزم داشتن حساب بانکی مشخص و اخذ شماره مالیاتی در این کشور است. بهتر است قبل از انجام هر کاری، هدف خود را از خرید ملک در ترکیه مشخص کنید. باید بدانید که شما برای دریافت پاسپورت خانه می‌خرید و یا دریافت اقامت. اگر برای دریافت اقامت در ترکیه خانه خریده‌اید، پس از 5 سال به هدف خود می‌رسید اما پاسپورت این کشور را به دست نمی‌آورید. مسئله شهروندی در ترکیه شروط خاص دیگری دارد.

بیشتر بخوانیدراحت‌ترین شرایط اخذ شهروندی ترکیه را بیشتر بشناسید

تهاتر یک اصطلاح حقوقی است که به هرگونه معاوضه و معامله پایاپای گفته می‌شود.
تهاتر ملک در ترکیه می‌تواند یکی از چندین روش انتخابی افراد برای مهاجرت باشد

نتیجه سخن

تهاتر ملک در ترکیه می‌تواند یکی از چندین روش انتخابی افراد برای مهاجرت باشد. تهاتر یک اصطلاح حقوقی است که به هرگونه معاوضه و معامله پایاپای گفته می‌شود. زمانی که ما نمی‌توانیم از پول نقد برای مبادلات خود استفاده کنیم، از تهاتر امکانات استفاده خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تهاتر ملک با ایران می‌توانید با کارشناسان ام تی سی هوم، مشورت کنید.