محله کیزیلای قلب تپنده‌ی آنکارا

محله کیزیلای قلب تپنده‌ی آنکارا
00.12.09

محله کیزیلای آنکارا در مرکز شهر قرارگرفته و از محله‌های خوب آنکارا است. این محله یکی از شلوغ‌ترین مناطق آنکارا است به همین دلیل هجوم روزانه جمعیت در آن هرگز از بین نمی‌رود. کیزیلای آنکارا منطقه‌ای است که عموماً به خاطر کافه‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و بارهایش شناخته می‌شود. کیزیلای یک منطقه محبوب برای اقامت و زندگی در آنکارا است زیرا به بسیاری از جاذبه‌ها و دسترسی‌های حمل‌ونقل در مرکز آنکارا نزدیک است. همچنین وجود تعداد زیادی هتل و رستوران در مجاورت این منطقه نیازهای اقامت مسافران را برآورده می‌کند. در این مقاله ام تی سی هوم اطلاعاتی درباره محله کیزیلای آنکارا ارائه کرده‌ایم تا با این محله آشنا شوید و قبل از بازدید از آنکارا، حس واقعی بودن در کیزیلای را به دست آورید.

محله کیزیلای در کجا واقع‌شده است؟

برای کسانی که قصد خرید ملک در آنکارا را دارند؛ محله کیزیلای شناخته شده و محبوب است. محله کیزیلای (Kızılay) در قلب آنکارای پایتخت قرار دارد و به دلیل مرکز شهر بودن و حمل‌ونقل آسان بسیار شلوغ است. این منطقه به دلیل موقعیت مکانی یکی از مهم‌ترین نقاط آنکارا است منطقه کیزیلای مراکز خرید بسیاری دارد به همین دلیل بسیاری از مردم و گردشگران از دیگر مناطق و شهرها برای خرید در آنکارا به این منطقه می‌آیند. در کیزیلای علاوه بر مراکز خرید و بوتیک‌های سرپوشیده، کافه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید برای استراحت در آن‌ها توقف کنید.

تفریحاتی که می‌توانید در کیزیلای انجام دهید

اگر می‌خواهید از شلوغی شهر در میان درختان سرسبز کیزیلای که در مرکز شهر قرار دارد دور شوید، گوون پارک تنها پارک منطقه، مکانی است که می‌توانید برای تفریح به آن بروید. در طول بازدید از منطقه کیزیلای، واقع در منطقه چانکایا، یکی از سرزنده‌ترین نقاط آنکارا، جشنواره‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. همچنین میدان کیزیلای، مرکز شهر آنکارا، دارای رستوران‌های متنوعی است که به شما امکان می‌دهد گزینه‌های زیادی از غذاهای ترکی و جهان را بچشید.

بیشتر بخوانیدمقایسه زندگی در آنکارا و استانبول

چطور به کیزیلای برسیم؟

وقتی صحبت از حمل‌ونقل می‌شود، تقریباً با هر وسیله نقلیه‌ای می‌توان به این منطقه رسید. آنکارا به دلیل پایتخت بودن کشور ترکیه میزبان انواع شبکه‌های حمل‌ونقل است. افرادی که می‌خواهند از شهرهای مختلف به کیزیلای سفر کنند می‌توانند از طریق سفر هوایی یا سفر زمینی به آنکارا آمده و به کیزیلای برسند. فرودگاه اسنبوغا آنکارا مقصد مسافرانی است که سفر هوایی را انتخاب می‌کنند و به طور متوسط ​​28 کیلومتر با کیزیلای فاصله دارد. امکان حمل‌ونقل با هاواش نیز وجود دارد.

حمل‌ونقل از تمامی شهرهای ترکیه به آنکارا با اتوبوس‌های بین‌شهری انجام می‌شود. میانگین فاصله بین ترمینال اتوبوس آنکارا و کیزیلای 9 کیلومتر است. مسافت مسافرانی که با حرکت از استانبول با وسیله نقلیه شخصی خود به کیزیلای می‌روند به طور متوسط ​​4 ساعت و 30 دقیقه است.

جاذبه‌های گردشگری کیزیلای

وقتی صحبت از مکان‌هایی برای بازدید به میان می‌آید، در کیزیلای مکان‌هایی وجود دارد که افراد زیادی از در هر رده سنی می‌توانند در آن تفریح ​​کنند. محله کیزیلای آنکارا، گزینه‌های متنوعی برای کسانی که به دنبال محیطی آرام هستند و همچنین برای کسانی که می‌خواهند با گذشته آنکارا آشنا شوند ارائه می‌کند. در ادامه به معرفی مختصر این جاذبه‌های گردشگری می‌پردازیم.

گوون پارک

گوون پارک (Güvenpark) در گوشه‌ای از میدان کیزیلای واقع‌شده است و تنها پارک در این منطقه است. امروزه گوون پارک هم از نظر اندازه و هم از نظر عملکرد کوچک‌شده است. در این پارک امکانات تفریحی مانند یک استخر زینتی بزرگ، قسمت‌های نشیمن و زمین‌بازی کودکان وجود دارد. بنای یادبود گوون در مقابل پارک قرار دارد. این بنای تاریخی شامل نقش برجسته سربازان در جنگ استقلال است.

مرکز خرید کیزیلای

مرکز خرید کیزیلای (AVM Kızılay)، با گنبد شیشه‌ای غول‌پیکر و سقف‌های شیشه‌ای که نور خورشید را به داخل می‌تاباند، با 120 فروشگاه که شامل بسیاری از برندهای بزرگ می‌شود فرصت‌های خرید وسیعی را ارائه می‌دهد. ساختمان مرکز خرید کیزیلای آنکارا در گوشه‌ای از میدان کیزیلای، روبروی گوون پارک قرارگرفته است. این مرکز خرید با معماری خود به کیزیلای جان می‌دهد و توجه همگان را به خود جلب می‌کند.

بیشتر بخوانیدچگونه با خرید ملک در ترکیه اقامت بگیریم؟

مرکز خرید کیزیلای با 120 فروشگاه که شامل بسیاری از برندهای بزرگ می‌شود فرصت‌های خرید وسیعی را ارائه می‌دهد
مرکز خرید کیزیلای میزبان بسیاری از برندهای بزرگ است

خیابان ساکاریا

خیابان ساکاریا (Kızılay Sakarya) یکی از خیابان‌های پرجنب‌وجوش محله کیزیلای آنکارا است. ساکاریا که به روی وسایل نقلیه بسته است، به‌عنوان محل بارها و خانه‌های آواز محلی در کیزیلای شناخته می‌شود. یکی از مکان‌های شلوغ کیزیلای به خصوص در تعطیلات آخر هفته است. به همین دلیل این خیابان برای دانشجویان جذاب است و پاتوق آن‌ها در روزهای جمعه و شنبه است.

میدان کیزیلای

میدان کیزیلای (Kizilay Meydani) میدان سیاسی و فرهنگی شهر است که در آن شاهد رویدادها و تجمعات زیادی خواهید بود. این میدان توسط مراکز خرید، رستوران‌ها و هتل‌ها احاطه‌شده است. همچنین در اطراف میدان، کوچه‌های جذاب و پر از کافه‌ها و رستوران‌ها خودنمایی می‌کنند. بعدازظهر را به کاوش در خیابان‌های باریک عابر پیاده در میان دست‌فروشان و ماهیگیران بگذرانید تا حس واقعی فرهنگ ترک را به دست آورید.

مسجد حاجی بایرام

مسجد حاجی بایرام (Haci Bayram) یک شگفتی معماری متعلق به قرن پانزدهم با چندین ویژگی قابل‌توجه است که امروزه یکی از معتبرترین اماکن مذهبی محله کیزیلای آنکارا است. برای دیدن سقف چوبی زینتی، آب‌نماهای زیبا و چیدمان‌های گل، از این مرکز معنوی دیدن کنید. در کنار مسجد، یک معبد رومی، یک پارک و یک میدان بزرگ پیدا خواهید کرد که در آن می‌توانید سوغاتی بخرید.

نام این مسجد از یک شاعر ترک گرفته‌شده است که سرودهای مذهبی بسیاری را سروده است. برای دیدن مقبره او و آشنایی با مفهوم عرفانی اسلامی تصوف که حاجی بایرام قویاً از آن حمایت می‌کرد، به گوشه جنوب غربی ساختمان بروید. مقبره حاجی بایرام نمونه زیبا از یک مقبره متعلق به دهه 1400 است که با استفاده گسترده از سنگ و مرمر ساخته‌شده است.

مسجد کوجاتپه

بزرگ‌ترین مسجد آنکارا، مسجد کوجاتپه (Kocatepe) با مناره‌های برافراشته و طبقات گنبدی‌اش، جذابیت خاصی دارد. این مسجد در مرکز آنکارا، درست در جنوب شرقی میدان معروف شهر، میدان کیزیلای قرار دارد. مسجد کوجاتپه به نمادی در خط افق شهر تبدیل‌شده است که از اکثر نقاط شهر در یک روز صاف قابل مشاهده است. ساخت این مرکز معنوی چشمگیر حدود دو دهه طول کشید تا تکمیل شود. قبل از اینکه طرح عثمانی نئوکلاسیک فعلی خود را پیدا کند، دو بار در سبک‌های مختلف بازسازی شد. طراحی الهام‌بخش مسجد که شامل بسیاری از طبقات تزئین شده با ویژگی‌های ظریف است، یک حرکت دور از سنت است و در طول سال‌ها نظرات متفاوتی را ایجاد کرده است.

موزه تمدن‌های آناتولی

موزه تمدن‌های آناتولی به خاطر مجموعه‌ای از آثار باستانی هیتی‌ها که در ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد در این منطقه زندگی می‌کردند، مشهور است. آثار این موزه در دو ساختمان که به دوران حکومت عثمانی بازمی‌گردد، پراکنده‌شده است. در این موزه ظروف مجسمه‌های گاو نر، گلدان‌ها و ابزارهای مختلف را خواهید دید.

بیشتر بخوانیدجاهای دیدنی آنکارا

خرید و اجاره‌ی ملک در محله کیزیلای آنکارا

کیزیلای پرجمعیت‌ترین منطقه ترکیه است. برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات و خرید خانه در آنکارا را دارند، کیزیلای یکی از مناطقی است که جز اولین انتخاب‌هاست و در بالای لیست قرار دارد. در ماه گذشته قیمت مسکن در بازار کیزیلای 3.5 درصد افزایش داشته است.

میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه کیزیلای 3,818 لیر است. بر این اساس، در شاخص املاک و گزارش منطقه‌ای سال 2021، میانگین قیمت یک خانه 100 مترمربعی خریداری‌شده در منطقه کیزیلای بین 286,352 لیر تا 477,300 لیر بوده است. همچنین اجاره آپارتمان (1 خوابه) در محله کیزیلای آنکارا 3,005.00 لیر است.

بیشتر بخوانیدراهنمای کامل خرید مغازه در آنکارا

امتیاز‌های خرید ملک در کیزیلای

  • این منطقه از طریق مترو و خطوط مختلف اتوبوس به‌خوبی با مرکز آنکارا در ارتباط است.
  • دسترسی آسان به وسایل حمل‌ونقل عمومی به خصوص مترو از مزیت‌های کیزیلای است.
  • رو به رشد بودن این منطقه و توسعه آن در سال‌های اخیر موجب سوددهی سرمایه‌گذاری در طول زمان خواهد بود.
  • دسترسی آسان به امکانات شهر به دلیل نزدیکی به مراکز خرید و مراکز خدماتی آنکارا از ویژگی‌های کیزیلای است.
  • قیمت خرید ملک در کیزیلای نسبت به استانبول مناسب‌تر است.
  • نزدیکی به تمام ادارات دولتی آنکارا سکونت در کیزیلای را با استقبال زیادی روبرو کرده است.

بیشتر بخوانیدخرید ملک؛ بهترین راه دریافت اقامت ترکیه

•قیمت خرید ملک در کیزیلای نسبت به استانبول مناسب‌تر است.
برای کسانی که قصد خرید خانه در آنکارا را دارند، کیزیلای یکی از بهترین انتخاب‌هاست

سخن پایانی

کیزیلای که به‌عنوان قلب شهر آنکارا شناخته می‌شود، مکانی پر جنب‌وجوش با محیطی پر انرژی است و یکی از شلوغ‌ترین مناطق خرید آنکارا است. ساده‌ترین انتخاب برای رفتن به محله کیزیلای آنکارا استفاده از وسایل حمل‌ونقل مانند اتوبوس، تاکسی، مترو و یا استفاده از فرودگاه اسنبوغا آنکارا است. پس از رسیدن به کیزیلای به سمت میدان بزرگ این منطقه بروید تا در رویدادهایی مانند کنسرت یا گردهمایی گروه‌های موسیقی که گاهی اوقات در این میدان برپا می‌شود شرکت کنید. دسترسی آسان به وسایل حمل‌ونقل عمومی و نزدیکی به ادارات دولتی آنکارا از مزیت‌های انتخاب کیزیلای برای سکونت است.