راهنمای خرید خانه های ضد زلزله ترکیه

راهنمای خرید خانه های ضد زلزله ترکیه
02.01.26

آیا به دنبال خرید ملک در ترکیه هستید یا به سرمایه‌گذاری ملکی و اقامت ترکیه با خرید خانه فکر می‌کنید، اما نگران زلزله هستید؟ نگران نباشید! خانه های ضد زلزله ترکیه گزینه خوبی برای اقامت و سرمایه‌گذاری هستند. خانه های ضد زلزله ترکیه آپارتمان‌ها یا املاکی هستند که با فناوری‌های خاصی ساخته شده‌اند از این رو دارای مقاومت در برابر زلزله و بلایای طبیعی هستند. همچنین این خانه های با استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد برای محافظت از ملک در برابر خطر زلزله طراحی و ساخته شده‌اند.

در این مقاله ام تی سی هوم شما را با مشخصات خانه ضد زلزله در ترکیه و تمام نکات و ترفندهایی که برای یافتن خانه‌ای امن نیاز دارید تا بتوانید با خیال راحت در ترکیه سرمایه‌گذاری کنید، آشنا می‌کنیم.

امتیازات خرید خانه های ضد زلزله ترکیه

خرید خانه های ضد زلزله ترکیه برای سرمایه‌گذار امتیازات زیادی دارد، از جمله:

1.      خانه های ضد زلزله ترکیه از نظر سرمایه‌گذاری امن هستند

آپارتمان‌ های ضد زلزله ترکیه از نظر سرمایه‌گذاری سبکی متمایز هستند، ترکیه یکی از کشورهای زلزله‌خیز است به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از ضرر و زیان به این موضوع توجه شود. با خرید خانه های ضد زلزله ترکیه سرمایه‌گذار می‌تواند بدون نگرانی در مورد این موضوع سرمایه‌گذاری امنی در ترکیه و استانبول داشته باشد.

2.      خانه های ضد زلزله ترکیه از نظر مصالح استاندارد هستند

با افزایش تقاضا برای داشتن املاک و مستغلات ترکیه، لازم بود خانه های ضد زلزله در ترکیه و استانبول با مصالح استاندارد و طراحی‌های اصولی ارائه شود تا سرمایه‌گذار ترغیب به خرید خانه های با استاندارد شود. از این رو املاک مقاوم در برابر زلزله با هدف جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی در استانبول ساخته و ارائه شده است.

مشخصات ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله چیست؟

تکنیک‌های مورد استفاده در ساخت املاک و مستغلات مقاوم در برابر زلزله و مشخصات خانه های ضد زلزله ترکیه عبارت‌اند از:

  • تأسیس املاک مقاوم در برابر زلزله از ابتدا می‌بایست با روش‌ها و تکنیک‌های خاصی که در برابر خطر زلزله مقاوم هستند انجام شود.
  • استفاده از مصالح ساختمانی مناسب برای مقاومت در برابر زلزله، از نظر نوع و کمیت، که در آن مصالح سنگین با دوام بالا، مانند فولاد یا بتن به کار گرفته شود.
  • از تکنیک‌های خاص مانند انعطاف‌پذیری و حمایت از دیوارها، سقف و کف می‌بایست استفاده شود.
  • استانداردهای خاصی در طول ساخت آپارتمان‌ های ضد زلزله ترکیه می‌بایست در نظر گرفته شود که انرژی زلزله را بدون تأثیر بر ساختمان تلف کند تا از اموال محافظت کند.
خرید خانه های ضد زلزله ترکیه برای سرمایه‌گذار امتیازات زیادی دارد.
ترکیه یکی از کشورهای زلزله‌خیز است به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از ضرر و زیان اقدام به خرید خانه های ضد زلزله کنید.

بیشتر بخوانیدآشنایی با نکات مهم در روند خرید خانه در ترکیه

ویژگی‌های خانه های ضد زلزله ترکیه

بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند برای اقامت ترکیه با خرید خانه آپارتمان‌هایی را در استانبول داشته باشند که در برابر زلزله مقاوم هستند. در این بخش شما را با ویژگی‌های خانه های ضد زلزله ترکیه بیشتر آشنا می‌کنیم.

1)      پایه‌های محکم و مستحکم املاک

اولین ویژگی ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله پایه‌های محکم و مستحکم است. پایه‌های مستحکم که در آپارتمان‌ها یا خانه های ضد زلزله ترکیه تعبیه شده است، مقاوم در برابر زلزله هستند. برای ساخت این پایه‌ها از مصالح ساختمانی مدرن استفاده شده است که بادوام و دارای کیفیت‌های مقاوم در برابر زلزله و بلایای طبیعی هستند. در ساخت املاک و مستغلات در استانبول از مصالح سنگینی مانند فولاد و بتن با مقاومت بالا استفاده شده است.

2)      طراحی مقاوم در برابر ضربه

طراحی آپارتمان‌ های ضد زلزله ترکیه در برابر زلزله مقاوم بوده و با ساختمان‌های معمولی سبک قدیمی متفاوت است. در پروژه‌های جدید املاک استانبول طراحی مقاوم در برابر ضربه یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مالکیت است. تقویت دیوارها، کف و سقف ساختمان‌ها با استفاده از تکیه‌گاه‌های خاص از روش‌های تقویت ساخت و ساز خانه های ضد زلزله ترکیه است.

3)      پیروی از استانداردهای ساختمانی که به از بین رفتن انرژی ارتعاشی کمک می‌کند

شرکت‌های ساخت و ساز متخصص در ساخت املاک و مستغلات در استانبول از مشهورترین کارشناسان و مهندسان در طول ساخت پروژه‌های املاک مدرن که شامل املاک مقاوم در برابر زلزله در استانبول می‌شود، کمک گرفته‌اند. از این رو در خانه های ضد زلزله ترکیه استانداردهای ساختمانی خاصی رعایت شده است که لرزش را از بین می‌برد. ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله در ترکیه با استفاده از کمک‌فنرها می‌توانند انرژی تولید شده از زلزله را جذب و اتلاف کنند. این استانداردها به عنوان میرایی شناخته می‌شوند، مشخصه‌ای که به توانایی ساختمان در جذب و اتلاف انرژی ارتعاشی ناشی از زلزله اشاره دارد.

4)      تقویت و انعطاف‌پذیری ساخت و ساز

یک ساختمان بسیار مستحکم می‌تواند بیشتر در معرض آسیب در هنگام زلزله باشد، زیرا سطح خاصی از انعطاف‌پذیری باید در طراحی ساختمان گنجانده شود تا در هنگام زلزله بدون ایجاد ریزش حرکت کند و تاب بخورد. گنجاندن خاصیت انعطاف‌پذیری در ساختمان امکان حرکت آن را در هنگام زلزله بدون آسیب رساندن به ساختمان فراهم می‌کند که این یک ویژگی مدرن است که در تمام ساختمان‌های جدید و پروژه‌های املاک استانبول استفاده شده است. این مهم‌ترین مزیتی است که در آپارتمان‌ های ضد زلزله ترکیه به ویژه در مجتمع‌های مدرن ساخته شده پس از سال 2000 دنبال شد.

بیشتر بخوانیدمدارک مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه چیست؟

ویژگی‌های خانه های ضد زلزله ترکیه
در پروژه‌های جدید املاک استانبول طراحی مقاوم در برابر ضربه یکی از مهم‌ترین اصول ساخت و ساز است.

املاک مقاوم در برابر زلزله در استانبول

تقریباً از سال 2000، ترکیه شروع به ساخت پروژه‌های املاک و مستغلات و املاک مقاوم در برابر زلزله در استانبول کرد. در واقع، این شهر جذاب شاهد تحولات شگفت‌انگیز و رونق کیفی در بخش املاک و مستغلات بود در این بخش ویژگی‌های املاک قسمت‌های اروپایی و آسیایی استانبول را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

خانه های ضد زلزله ترکیه در استانبول اروپایی

در ضلع اروپایی مجلل استانبول، با چشم‌اندازهای خیره کننده و جذاب، پروژه‌های املاک و مستغلات زیادی طراحی و ساخته شده است که شامل سیستم مقاوم در برابر زلزله هستند. ویژگی‌های این املاک به شرح زیر است:

  • املاک در استانبول اروپایی، با سیستم مقاومت در برابر زلزله از ارزش سرمایه‌گذاری بسیار مهم و رو به رشدی برخوردار هستند.
  • خانه های ضد زلزله ترکیه در قسمت اروپایی شهر با جدیدترین طراحی‌های لوکس بین‌المللی طراحی شده‌اند.
  • اخذ تابعیت ترکیه یا اقامت ملکی با خرید خانه های ضد زلزله ترکیه در استانبول اروپایی امکان‌پذیر است.
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری متمایزی مانند خانه های مقاوم در برابر زلزله یا ویلاهای مقاوم در برابر زلزله در سمت اروپایی استانبول وجود دارد.
  • آپارتمان‌های سمت اروپایی استانبول از نظر مساحت، دید و موقعیت جغرافیایی دقیق بسیار زیاد هستند.
  • خرید خانه های ضد زلزله ترکیه در استانبول اروپایی به معنای داشتن یک پروژه سرمایه‌گذاری تضمینی بدون ریسک است.

خانه های ضد زلزله ترکیه در استانبول آسیایی

قسمت آسیایی استانبول، با شخصیت بسیار خاصی که آرامش و ظرافت بر آن حاکم است، شامل املاک و مستغلات مقاوم در برابر زلزله است. اجازه دهید با مزایای داشتن خانه های ضد زلزله ترکیه در استانبول آسیایی آشنا شویم:

  • املاک در استانبول، سمت آسیایی دارای مناظر متمایز و سبز هستند.
  • در قسمت آسیایی استانبول فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی از جمله خانه‌ها و ویلاهای مقاوم در برابر زلزله وجود دارد.
  • قیمت خانه های ضد زلزله ترکیه در استانبول آسیایی مناسب برای سرمایه‌گذاری است.
  • امکان تحقق رؤیای شهروندی ترکیه یا اقامت ملکی با خرید آپارتمان‌ های ضد زلزله ترکیه در سمت آسیایی استانبول وجود دارد.
  • داشتن املاک و مستغلات در استانبول آسیایی یک پروژه سرمایه‌گذاری موفق و جذاب با تمام استانداردها است، به خصوص زمانی که املاک در استانبول در سمت آسیایی باشد.
  • می‌توانید با سرمایه‌گذاری در خانه های ضد زلزله ترکیه در سمت آسیایی استانبول از سرمایه خود محافظت کنید.

محله‌های مقاوم در برابر زلزله در استانبول

با توجه به پروژه‌های متعددی که در سال‌های اخیر در استانبول اجرا شده‌اند خانه های ضد زلزله ترکیه در برخی مناطق تجمع بیشتری دارند. در اینجا معروف‌ترین مناطقی که شامل ساختمان‌ها و پروژه‌هایی از این دست هستند را معرفی می‌کنیم:

بیلیکدوزو

بیلیکدوزو یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین مناطقی است که دارای مجتمع‌های مسکونی بلندمرتبه با طبقات زیاد است و با وجود دور بودن از مرکز شهر، با توجه به عبور خط متروبوس از مرکز آن مشکلی ایجاد نمی‌کند. این منطقه علاوه بر داشتن خانه های ضد زلزله ترکیه مملو از امکانات خدماتی و تفریحی است که منظره آن با دریای مرمره ترکیب شده است.

باشاکشهیر

یکی دیگر از مناطق دارای خانه های ضد زلزله ترکیه منطقه باشاکشهیر است که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و به نوبه خود شامل بسیاری از پروژه‌های متمایز است که شایسته انتخاب برای سرمایه‌گذاری است. علاوه بر این، این منطقه به دلیل نزدیکی به دو پروژه مهم زیربنایی (کانال جدید استانبول و فرودگاه جدید استانبول) از ارزش سرمایه‌گذاری بالایی برخوردار است.

کوچوکچکمجه

کوچوکچکمجه یکی از مناطقی است که سرعت رشد شهری در آن شتاب خوبی دارد. به همین دلیل در این منطقه ساختمان‌های مجلل مقاوم در برابر زلزله زیادی وجود دارد. علاوه بر آپارتمان‌ های ضد زلزله ترکیه، پروژه‌های ویلایی مدرن نیز در منطقه کوچوکچکمجه وجود دارند. نزدیک بودن به حمل و نقل از ویژگی‌های این منطقه است.

خانه های ضد زلزله ترکیه در برخی مناطق تجمع بیشتری دارند.
بیلیکدوزو، باشاکشهیر و کوچوکچکمجه از معروف‌ترین مناطق شامل ساختمان‌ها و پروژه‌هایی مقاوم در برابر زلزله در شهر استانبول هستند.

بیشتر بخوانیدمعرفی محله های خوب استانبول آسیایی

پروژه‌های املاک در استانبول با ضمانت دولت ترکیه

پروژه‌های املاک یا آپارتمان‌های استانبول با ضمانت دولت ترکیه املاکی در استانبول هستند که تحت نظارت و کنترل دولت ترکیه ساخته شده‌اند، بنابراین پروژه‌های سرمایه‌گذاری بسیار ویژه‌ای هستند. بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال فرصتی هستند تا با ضمانت دولت ترکیه خانه های ضد زلزله ترکیه را داشته باشند. این یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری است، چرا که این املاک، تحت نظارت و کنترل دولت ترکیه ساخته شده‌اند، به این معنی که یک ملک تضمین شده است. این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری امنی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند و پروژه‌های کاملاً امن و بدون هیچ‌گونه خطری هستند.

سخن پایانی

سرمایه‌گذاری در مناطق جدید در استانبول یکی از مهم‌ترین انواع سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در ترکیه است. پس از تصمیم‌گیری برای خرید ملک در ترکیه، یکی از مهم‌ترین معیارها در فرایند انتخاب، مقاوم‌بودن آن در برابر زلزله است. ویژگی مقاومت در برابر زلزله باید مورد توجه قرار گیرد تا سرمایه‌گذاری ایمن تضمین شود. برای آشنایی با خانه های ضد زلزله ترکیه راهنمای ما را مطالعه کنید.