معرفی بهترین بازار دست دوم استانبول برای خرید ارزان

معرفی بهترین بازار دست دوم استانبول برای خرید ارزان
01.01.26

بازارهای کوچک تجربه خارق‌العاده‌ای را به شما می‌دهند که ممکن است مراکز خرید لوکس مورد علاقه شما ارائه نکنند. حتی اگر شما یک خریدار اجناس لوکس هستید و معتقدید که لباس‌های مد فقط در بوتیک‌ها یافت می‌شود، می‌توانید مدتی را در بازار دست دوم استانبول بگذرانید و کاری کاملاً متفاوت انجام دهید. احساس به‌دست‌آوردن چیزهای زیاد با پول کم بی‌نظیر است. بازارهای دست دوم استانبول انواع اقلام قدیمی و پوشاک استوک در استانبول را به شما ارائه می‌دهند که در فروشگاه‌های معمولی پیدا نخواهید کرد. بازار دست دوم استانبول همه چیز مورد نیاز شما از جواهرات، لوازم الکترونیکی، آلات موسیقی و لباس را دارد.

بازار لباس دست دوم استانبول کجاست و کجا می‌توانم استوک فروشی استانبول را پیدا کنم؟ پاسخ بسیاری از سؤالات شما را در این مقاله آماده کرده‌ام.

بازار دست دوم استانبول

تا همین اواخر، فرهنگ پوشاک دست دوم استانبول بسیار کم بود و محدود به مغازه‌های لباس، قفسه‌های کوچک در عتیقه‌فروشی‌ها و استوک فروشی‌ها بود. اما فروشگاه‌های لباس دست دوم اکنون در استانبول در حال افزایش هستند و به یک روند تبدیل شده‌اند، بنابراین تقریباً هر شهر بزرگ بیش از یک بازار فروش دارد. در  این میان بازارهای دست دوم یا همان تاناکورا در استانبول، محبوب‌ترین آن‌ها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

بازار دست دوم فروشی فریکوی استانبول

یکی از پرطرف‌دارترین بازارهای دست‌فروشی در استانبول که با ذکر عتیقه‌جات به یاد آورده می‌شود، هر یکشنبه در یک پارکینگ خالی در منطقه بومونتی برپا می‌شود. بازار عتیقه فریکوی (Feriköy Flea Market)، واقع در منطقه شیشلی استانبول یکی از زیباترین بازارهای شهر و قدیمی‌ترین بازار دست دوم استانبول است. بازار عتیقه فریکوی به نام بازار عتیقه بومونتی نیز شناخته می‌شود. این بازار معروف از جمله بازارهایی است که محصولات آنتیک بسیار متنوعی دارد. شما می‌توانید محصولات تزئینی، اشیاء جواهرات و صنایع‌دستی را در این بازار پیدا کنید. همچنین می‌توانید اقلام زیادی از جمله اسناد قدیمی، کارت‌پستال و سکه‌های تاریخی را مشاهده کنید. افراد غرفه‌دار معمولاً فروشندگان آگاه در مورد اقلام قدیمی هستند و قیمت‌ها کاملاً مقرون به صرفه است.

بازار سبزیجات فریکوی

بازار ارگانیک فریکوی، نیز هم‌زمان در منطقه شیشلی برگزار می‌شود، یک بازار غذاهای ارگانیک محبوب است که بازدیدکنندگان می‌توانند میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک معتبر فصلی، غذاهای خشک، محصولات آرایشی ارگانیک، عسل و مربا را در آن بیابند. با رفتن به بازار فریکوی می‌توانید این فرصت را داشته باشید که با هم از این دو بازار دیدن کنید.

بازار عتیقه فروشی فریکوی کجاست؟

بازار عتیقه فریکوی در محله جمهوریت (Cumhuriyet Mahallesi)، خیابان فریکوی (Feriköy) منطقه شیشلی استانبول واقع شده است.

بازار عتیقه فروشی فریکوی هر یکشنبه در یک پارکینگ خالی در منطقه بومونتی برپا می‌شود.
بازار عتیقه فروشی فریکوی استانبول یا بازار آنتیک فریکوی یکی از خاص ترین بازارهای سنتی استانبول می باشد.

چگونه به بازار عتیقه فریکوی برویم؟

گزینه‌های زیادی برای رسیدن به این بازار دست دوم استانبول وجود دارد:

  • برای دسترسی با مترو: می‌توانید پس از سوار شدن به متروYenikapı-Hacıosman ازYenikapıو پیاده شدن در ایستگاه عثمان بی و پیاده‌روی حدود 15 دقیقه به بازار فریکوی برسید.
  • برای دسترسی با متروبوس: اول از همه باید به ایستگاه متروبوسOkmeydanıبیایید. پس از رسیدن به این‌جا، می‌توانید با خط متروبوس 34G به بازار فریکوی برسید.
  • برای دسترسی با اتوبوس: می‌توانید از خط اتوبوس 70KE که از امینومو Eminönü))حرکت می‌کند استفاده کنید.

بازار عتیقه فریکوی چه روزهایی باز است؟

این بازار از صبح برپا می‌شود و در حدود ساعت 19:00 تا 20:00 عصر جمع می‌شود. شما می‌توانید یکشنبه‌ها به آن‌جا بروید و محصولات دست دوم بسیار متنوعی را در بازار پیدا کنید. علاوه بر این، بازار سبزیجات و میوه در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه، بازار ارگانیک شنبه‌ها و بازار عتیقه یکشنبه‌ها در بازار عتیقه فریکوی برپا می‌شود. من به شدت توصیه می‌کنم یکشنبه به این بازار دست دوم استانبول بروید.

دست دوم فروشی‌های چوکورجوما

برای دوست‌داران آثار دست‌ساز و عتیقه، محله چوکورجوما استانبول(Çukurcuma) یکی از بهترین مکان‌ها برای یافته‌های منحصربه‌فرد از دوران کاملاً متفاوت است. خیابان چوکورجوما را بالا و پایین بروید و تمام بازارهای دست دوم در خیابان را که اقلام زیادی را به نمایش می‌گذارند، بررسی کنید. همه‌چیز از عکس‌های سیاه و سفید قدیمی گرفته تا کارت پستال، مبلمان قدیمی، لامپ، پوستر، کتاب و خیلی چیزهای دیگر را خواهید یافت.

یکی از مغازه‌های محبوب در این خیابان یک مغازه عتیقه فروشی است به نام کارادنیز آنتیک (Karadeniz Antik) که در داخل یک خانه قدیمی قرار گرفته است. مغازه‌های خیابان فایک پاشا (Faikpaşa) نیز محصولات متنوعی را به مشتریان عرضه می‌کنند. علاوه بر اشیاء جالب مربوط به خوش‌نویسی، محصولات شیشه‌ای و گل‌دوزی، کارگاه‌های هنری زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید.

چوکورجوما کجاست؟

چوکورجوما (Çukurcuma) یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول است و به منطقه بی اوغلو متصل است. تاریخچه آن به پنج قرن پیش بازمی‌گردد و به‌خاطر خانه‌های بازسازی‌شده قدیمی، کافه‌های زیبا، گالری‌های هنری و مغازه‌های عتیقه‌فروشی معروف است.

چگونه به بازار دست دوم فروشی‌های چوکورجوما برویم؟

می‌توانید از بشیکتاش یا تکسیم به چوکورجوما برسید. اما اگر ترجیح می‌دهید به جای سربالایی، سرپایینی باشد، باید به سمت تکسیم بروید. وقتی در خیابان کناری دبیرستان گالاتاسرای قدم بزنید، خیابان فرانسوی را خواهید دید. اگر این جاده را دنبال کنید به چوکورجوما می‌رسید. شما می‌توانید با عبور از خیابان سیراسلویلر (Sıraselviler) از تکسیم و دنبال‌کردن خیابان سرپایینی به سمت راست از انتهای سیراسلویلر به چوکورجوما برسید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با محله تکسیم استانبول:‌

چوکور جوما محله عتیقه جات در استانبول است، بیش از صد مغازه آنتیک فروشی در آن قرار دارند.
اگر به وسایل قدیمی و آنتیک و عتیقه جات علاقه دارید بازدید از مغازه های محله چوکورجوما را از دست ندهید.

بازار استوک فروشی بشیکتاش سالی

بازار بشیکتاش مکانی بسیار پر جنب و جوش است که قلب منطقه بشیکتاش در آن جریان دارد. همچنین مرکز گروه هواداران معروف بشیکتاش است. بازار محله بشیکتاش هر سه‌شنبه به‌خاطر محصولات تازه‌اش مملو از جمعیت می‌شود، طبقه دوم این بازار نیز بهشتی برای شکارچیان معامله است. معمولاً می‌توانید بسیاری از لباس‌ها، اکسسوری‌ها، کفش‌ها و چیزهای جالب باکیفیت و شیک را در غرفه‌ها برای خرید پیدا کنید. حتماً به شما توصیه می‌کنم سه‌شنبه به بازار بشیکتاش بیایید و از این مکان دیدن کنید و کیف خود را پر کنید. بازار دو طبقه قبلاً به عنوان پارکینگ پشت دفتر ازدواج بشیکتاش استفاده می‌شد. بعدها تمهیدات لازم توسط شهرداری انجام شد و به عنوان بازار عمومی آماده برای استفاده شد. طبقه همکف این پارکینگ مکانی است که در آن سبزیجات و میوه‌های تازه هفتگی به فروش می‌رسد. طبقه بالا به بازار جامعه بالا معروف است.

چگونه به بازار استوک فروشی بشیکتاش سالی برویم؟

ابتدا باید به میدان بشیکتاش بیایید. سپس با آمدن به خیابان دریادیل که از طریق روستا به سمت بالا می‌رود، می‌توانید به بازار دست دوم استانبول در بشیکتاش برسید.

بیشتر بخوانید: بشیکتاش اصیل ترین محله استانبول

اجناس لوکس قدیمی در بازار سنتِتیک

یکی دیگر از بهترین بازارهای لباس استوک استانبول از نظر لباس‌، اکسسوری‌های قدیمی و مقرون به صرفه، سینتتیک(Sentetik) است. سینتتیک یک فروشگاه پرطرفدار است که محصولات را با قیمت های مناسب، عمدتاً از طریق اینترنت به فروش می رساند. این بازار مجموعه‌ای عالی دارد که به‌دقت مطابق میل شما چیده شده است. لباس‌ها، کفش‌ها و لوازم جانبی مربوط به دهه 1970 تا اوایل دهه 1990 هستند و به طور جداگانه خشک‌شویی می‌شوند.

بازار سنتِتیک کجاست؟

این بازار در منطقه کادیکوی (Kadıköy) ، محله عثمان‌آقا (Osmanağa) و خیابان سلیمان‌پاشا (SüleymanPaşa) قرار گرفته است.

بازار زیرزمینی بای ریترو

بای ریترو(By Retro) که تقریباً در یک زیرزمین قرار دارد، یک پناهگاه غول‌پیکر قدیمی است که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند هر چیزی را که می‌توان تصور کرد، از لباس‌های دوره‌ای گرفته تا لباس‌های عروسی دست دوم، پیدا کنند. پالتو، عینک آفتابی قدیمی تا لوستر، کفش‌های پاشنه براق تا چکمه‌های زمستانی و همچنین مبلمان و لوازم‌خانگی مختلف همه در این بازار وجود دارد. این بازار دست دوم استانبول که در برنامه‌های تلویزیونی ترکیه که به طور مرتب لباس قرض می‌گیرند بسیار محبوب است، زمان زیادی را برای مرور و انتخاب لباس و لوازم جانبی آن‌ها از شما می‌گیرد.

بازار زیرزمینی بای ریتروکجاست؟

بای ریترودر بی‌اغلو (Beyoğlu) درست در خارج از خیابان استقلال (İstiklalCaddesi)، در پاساژ سوریه (SuriyePasajı) قرار دارد.

سخن پایانی

استانبول برای هر بودجه و سبکی همه چیز دارد. بازارهای خیابانی نیز یکی دیگر از گزینه‌های شاد و جایگزین برای بهترین خرید در استانبول است. بازدیدکنندگان می‌توانند چند ساعتی را در ازدحام و نوستالژی فوق‌العاده بازارهای خیابانی استانبول سپری کنند و اقلام، غذا و محصولات متنوعی را بیابند. خرید در بازار دست دوم استانبول یک روش اقتصادی برای خرید است.