معرفی بهترین تورهای داخلی ترکیه

معرفی بهترین تورهای داخلی ترکیه
02.01.31

ترکیه چهارمین مقصد گردشگری در جهان است و در سال 2022 تعداد گردشگران ترکیه به بیش از چهل میلیون گردشگر رسید از این رو رکوردهای گردشگری را به نام خود ثبت کرد، پیش‌بینی می‌شود که این تعداد در سال 2023 افزایش یابد. بسیاری از مسافران می‌خواهند برای سفر خود به ترکیه برنامه‌ریزی کنند، بهترین انتخاب برای بازدید از جاذبه‌های ترکیه شرکت در تورهای داخلی ترکیه است. این تورها در تمامی فصول سال برگزار می‌شوند و مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرند. در این راهنمای ام تی سی هوم با معرفی بهترین تورهای داخلی ترکیه شما را با زیباترین برنامه‌های گردشگری این کشور آشنا می‌کنیم.

تورهای استانبول

استانبول اولین مقصدی است که همه گردشگران برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. علاوه بر تورهای داخل شهر بسیاری از گردشگران برای گذراندن اوقاتی آرام و لذت بردن از مناظر زیبا به سراغ گردشگری خارج از استانبول می‌روند. در ادامه اطلاعات تورهای شهر استانبول و مناطق اطراف این شهر زیبا را شرح می‌دهیم.

بیشتر بخوانیدتفریحات استانبول؛ تور کشتی استانبول

تور منطقه سلطان احمد

مهم‌ترین تور در میان تورهای داخلی ترکیه در شهر استانبول، تور سلطان احمد است. منطقه سلطان احمد نماد رومی و عثمانی استانبول به شمار می‌رود و به دلیل جاذبه‌های گردشگری، قلب تاریخی استانبول و یکی از بهترین مناطق گردشگری این شهر است. در این تور بازدید از مساجد، بازارها، موزه‌ها، کلیساها، باغ‌ها و رستوران‌ها در یک روز انجام می‌شود.

موزه اسلامی که به کاخ توپ کاپی معروف است، مسجد ایاصوفیه که در دوران بیزانس کلیسا بوده و در دوران عثمانی به مسجد تبدیل شد، موزه باستان‌شناسی استانبول، مسجد سلطان احمد و گرند بازار یا بازار بزرگ استانبول از اصلی‌ترین مکان‌های بازدید در این تور هستند.

تور منطقه سلطان احمد استانبول از پر طرفدارترین تورها در میان تورهای داخلی ترکیه است.
محله ی سلطان احمد استانبول یکی از قدیمی ترین مناطق استانبول است و طبیعتا دارای تعداد زیادی جاذبه تاریخی است.

تور جزایر پرنسس

تور جزایر پرنسس سفر دریایی با کشتی از یکی از اسکله‌های استانبول تا جزیره بیوک آدا است. بازدید از جزایر کینالی آدا، بورگاز آدا و بیوک آدا، ناهار در رستوران ساحلی و موزیک زنده در کشتی از برنامه‌های این نوع از تورهای داخلی ترکیه است.

تور پانوراما استانبول

سفر پانوراما شهر استانبول یکی از زیباترین تورهای داخلی ترکیه است که از طریق آن از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بازدید می‌شود. این تور از ساحل تنگه بسفر شروع می‌شود، به منطقه اورتاکوی می‌رسد و با بازدید از قسمت آسیایی در سمت راست ادامه پیدا می‌کند. مدتی در این منطقه تاریخی پرطرف‌دار و زیبای مشرف به تنگه بسفر توقف کرده و سپس از پارک امیرگان که بهترین انواع گل و گیاه و فضای سبز را در خود جای داده است بازدید می‌شود. این تور با بازدید از محله ببک، سواحل تربیا و منطقه ینی شهیر ادامه می‌یابد. آخرین ایستگاه این تور مزرعه اسب کوگمن است که می‌توانید در آن اسب‌سواری کنید و زندگی روستایی را تماشا کنید.

تور گشت آسیایی

در این تور ابتدا از مسجد اورتاکوی و ساحل و پارک زیبای ببک بازدید کرده و با عبور از روی پل بسفر و گذر از مرز اروپا و آسیا به سمت ساحل اسکودار عبور خواهید کرد. در ادامه با پیاده‌روی در ساحل زیبای بخش آسیایی، دورنمای زیبای قلعه دختر را خواهید دید. در پایان از تپه چاملیجا (بام استانبول) بازدید می‌کنید و دورنمای شهر استانبول را تماشا خواهید کرد.

تور آکواریوم

تور آکواریوم در قسمت اروپایی استانبول برگزار می‌شود و مختص بازدید از مسجد زیبای سلیمانیه، محله بالات و آکواریوم استانبول است. در ابتدای تور از منطقه فاتیح، مسجد زیبای سلیمانیه، مقبره سلطان سلیمان و خرم سلطان بازدید می‌کنید. تراس مسجد زیبای سلیمانیه چشم‌انداز بسیار زیبایی به دو بخش آسیایی و اروپایی شهر استانبول دارد. در ادامه تور به طرف منطقه بالات خواهید رفت و با خانه‌‌های رنگی محله بالات عکاسی می‌کنید. در پایان هم از یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های موضوعی اروپا در استانبول بازدید خواهید کرد.

بیشتر بخوانیدمعرفی پارک‌های آبی استانبول به وقت گرما

تور یالووا

تور یالوا یکی از زیباترین تورهای داخلی ترکیه و شهر استانبول است که در عین حال سفری درمانی و طبیعت‌گردی است. گذر از بخش اروپایی به آسیایی از روی پل بغاز، عبور از کنار خلیج ازمیت، کشتی‌سواری در دریای مرمره، موتورسواری ATV، بازدید از آبشار یالووا، استفاده از حمام‌های آب گوگردی ترمال و بازدید از پارک گیاهان از برنامه‌های این تور مفرح است.

تور شیله و آوا

تور شیله و آوا، جذابیت حومه ترکیه، یکی از زیباترین تورهای داخلی ترکیه است. روستاهای شیله و آوا در 120 کیلومتری شمال استانبول واقع شده‌اند و یکی از بهترین مناطق توریستی استانبول به حساب می‌آیند. این روستاها دریای سیاه، رودخانه کوکسو، جنگل و دریاچه پنهان را گرد هم می‌آورند. بازدید از دریاچه زیبای ساکلیگل با منظرهای ایده‌آل برای عکاسی، قایق‌سواری رودخانه آوا و رفتن به ساحل و پلاژ ساحلی از برنامه‌های تور شیله و آوا است.

گذر از بخش اروپایی به آسیایی از روی پل بغاز، گذر از مناطق جنگلی قسمت آسیایی استانبول، بازدید از فانوس دریایی و پارک زیبای منطقه، قایق‌سواری در محیطی زیبا، بازدید از دریاچه زیبای ساکلیگل با منظرهای ایده‌آل برای عکاسی، قایق‌سواری در رودخانه آوا و شنا در ساحل و پلاژ ساحلی از برنامه‌های تور شیله و آوا است.

تورهای آنتالیا

شهر آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای توریستی ترکیه به حساب می‌آید که به دلیل غنای مکان‌های توریستی طبیعی، خدمات زیرساختی، در زمره قوی‌ترین مقاصد گردشگری جهان قرار گرفت. آنتالیا به دلیل استراحتگاه‌های مفرحش به شهرت رسیده است تا جایی که در سال‌های اخیر مهم‌ترین مکان گردشگری در تورهای داخلی ترکیه است.

تور رفتینگ آنتالیا

تور رفتینگ در آنتالیا یک ماجراجویی و معروف‌ترین ورزش ترکیه بین کوه و رودخانه است، سفر رفتینگ در رودخانه هیجان‌انگیز و مفرح است و یکی از مهم‌ترین سفرهای تفریحی آنتالیا به حساب می‌آید.

تور آنتالیا
رفتینگ آنتالیا تجربه‌ هیجان انگیزی در رودخانه پارک ملی آنتالیاست.

تور تله‌کابین المپوس

یکی از تورهای پرتقاضا در میان تورهای داخلی ترکیه، تور تله‌کابین المپوس است. تله‌کابین المپوس در 50 کیلومتری آنتالیا است، این سفر با صعود به قله کوه تهتالی تقریباً 12 دقیقه طول می‌کشد که زاویه زیبایی از خلیج‌های آلانیا و آنتالیا از طریق آن قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانیدیک هفته سفر به استانبول چقدر هزینه دارد؟

تورهای فتحیه

در میان تورهای داخلی ترکیه فتحیه مقصد مهمی برای گردشگرانی است که در تابستان به ترکیه می‌آیند. تورهای جزایر، غواصی و سافاری از پر طرف‌دارترین تورهای این شهر هستند.

تور جزایر فتحیه

تور جزایر فتحیه سفری فراموش نشدنی در میان تورهای داخلی ترکیه است که طولانی‌ترین تور آبی در فتحیه محسوب می‌شود. در این تور با حرکت از فتحیه سوار بر قایق‌های بادبانی مدرن، از جزایر یاساکا بازدید می‌شود سپس برای دیدن زیبایی توپوگرافی این جزایر تمیز و آب‌های آبی شفاف کمی توقف می‌شود. در ادامه بعد از بازدید از غارهای دریایی به سمت خلیج گوبون رفته و صحنه‌ای جادویی از این منظره را تماشا خواهید کرد. در طول مسیر این تور توقف‌هایی برای شنا و تفریح ​​وجود دارد.

تور غواصی فتحیه

تور غواصی دریایی یکی از زیباترین سفرها در میان تورهای داخلی ترکیه است که در آن میان اعماق آبی سرد و تمیز دنیای زیر آب را کشف و رابطه با طبیعت و احساس آزادی را تجربه می‌کنید. در این تور با حرکت از فتحیه سوار بر قایق شده و مقدمات را در نقاط خاص غواصی دریایی آموزش خواهید دید. در حین شیرجه، صخره‌های مرجانی رنگارنگ، غارهای زیر آب، اشکال و انواع ماهی‌ها و گیاهان دریایی را به شکل‌های عجیب و غریب می‌بینید.

تور جیپ سافاری فتحیه

تور جیپ سافاری در فتحیه یکی از لذت‌بخش‌ترین تورهای داخلی ترکیه است. از طریق این تور در حین پیاده‌روی و یک سفر ماجراجویی در چندین مکان مختلف با مکان‌های گردشگری فتحیه آشنا می‌شوید. بازدید از جنگ‌های آبی، حمام‌های گلی، شهر تاریخی تولوس، حمام رومی، تئاتر رومی و قلعه عثمانی از برنامه‌های این تور است.

ایستگاه بعدی منطقه یاکاکوی است که سرشار از چشمه‌های آب طبیعی سرد و مزارع توت است و بعد از آن ایستگاه ناهار بوفه باز در کنار رودخانه ساکلیکنت است. بعد از ناهار فعالیت‌های اختیاری شروع می‌شود، بازی پاشیدن آب با توپ فشار آب نیز از برنامه‌های مهیج گروهی این تور است. استراحت در حوضچه‌های گل معدنی طبیعی که بسیار سالم هستند و فواید زیادی از جمله درمان بیماری‌های پوستی، سفت کننده پوست و اسکراب دارند نیز از دیگر برنامه‌های این تور است. در ادامه تور پیاده‌روی تا آبشار ساکلیکنت ادامه می‌یابد.

تور جیپ سافاری فتحیه
در تور جیپ سافاری شما با رانندگی در اطراف کوه ها با جیپ های پر قدرت می توانید از چشم اندازهای خیره کننده لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: زندگی رویایی در جزایر ترکیه

تورهای کاپادوکیه

گردشگری در کاپادوکیه به شدت در تورهای داخلی ترکیه و جهان رتبه‌بندی شده است. شهر شگفت‌انگیز کاپادوکیا یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ترکیه است که به دلیل طبیعت منحصر به فرد و کمیابش مورد بازدید گردشگران زیادی قرار گرفته است. مشهورترین آثار تاریخی آن انواع صخره‌ها به خصوص هتل‌های داخل صخره‌ها، دره‌ها و دودکش‌های پری است که مورد استقبال گردشگران در تورهای داخلی ترکیه قرار می‌گیرد.

این سفر از صبح با رفتن به منظره پانوراما تپه گورمم شروع می‌شود و سپس با پرواز با بالون در آسمان کاپادوکیه و بازدید از موزه باز گورمه و بسیاری از آثار باستانی دیگر ادامه می‌یابد. بازدید از دره بسیار متمایز مونک با مناظر شگفت‌انگیزش که مهم‌ترین آنها ستون‌های قارچ مانند معروف به دودکش پریان است، آوانوس معروف به موزه مو و آثار باستانی شهر زیر زمینی درینکوی از برنامه‌های این تور است.

تورهای بدروم

بدروم در جنوب غربی ترکیه واقع شده است و گردشگران زیادی را در تورهای داخلی ترکیه به خود جذب می‌کند. این شهر به مروارید ترکیه شهرت دارد زیرا ساختمان‌های باستانی و خانه‌های سفیدش در کوه حفر شده‌اند.

در تور بازدید از بدروم ابتدا از قلعه سنت پیتر بازدید می‌شود. این مکان مستقیماً بر روی دریا قرار دارد و یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های تاریخی مذهبی ترکیه است که در آن نمایشگاه‌های زیادی از موزه باستان‌شناسی دریایی به نمایش گذاشته شده است. در ادامه به بازدید از تئاتر بدروم پرداخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین فستیوال‌ها در ماه سپتامبر در این تئاتر برگزار می‌شود.

تورهای مارماریس

مناطق توریستی در مارماریس سرشار از محتوای طبیعی مانند جزایر، سواحل دریای تمیز، آب‌های آبی خلیج‌های مارماریس، استخرهای آب گرم طبیعی، توپوگرافی کوهستانی و جنگل‌های مخروطی هستند. سفرهای دریایی در مارماریس برای بازدیدکنندگان و گردشگران محبوب است.

جزیره سدیر، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مارماریس است که برخی آن را جزیره کلئوپاترا می‌نامند. در تور مارماریس از ساحل کلئوپاترا با ماسه‌های طلایی که شامل صدف‌های زیادی است دیدن خواهید کرد. به بازار مارماریس یکی از زیباترین مکان‌های توریستی مارماریس می‌روید و در ادامه در کوچه پس‌کوچه‌های بازار پرسه خواهید زد، تا گل‌های رز رنگی را روی بالکن‌ها و دیوارهای نقاشی شده را ببینید. سپس به حمام ترمال مارماریس که به خاطر حمام‌های حرارتی با آب گرم معروف است می‌روید.

تور پاموکاله

پاموکاله شهری در غرب ترکیه است این مکان مانند بهشت ​​روی زمین است و به‌خاطر چشمه‌های آبگرمی که از تراس‌های تراورتن سفید در دامنه‌ی تپه‌ای مجاور سرازیر می‌شوند، شهرت دارد. در تور پاموکاله حمام‌کردن در استخرهای سفید شیری یکی از تفریحات گردشگران است. علاوه بر این بازدید از ویرانه‌های باستانی هیراپولیس نیز در کنار این تور یک روزه انجام می‌گیرد.

تور پاموکاله یکی از محبوبترین تورهای داخلی ترکیه است.
پاموکاله یا قصر پنبه ای، رویایی ترین چشمه هایی که دیده اید!

تور بورسا

هنگام شرکت در تورهای داخلی ترکیه، بازدید از بورسای سرسبز ضروری است، این شهر یکی از زیباترین مکان‌های توریستی ترکیه به شمار می‌رود و مرکزی برای فعالیت‌های ورزشی اسکی در زمستان است. در این تور در مرکز شهر بورسا از بازار ابریشم تاریخی غنی از محصولات پنبه‌ای، چرم طبیعی و میراث مس ترکیه و سپس مسجد تاریخی مراد عثمانی بازدید می‌شود. در ادامه به سمت کوه اولوداغ رفته، در کوهپایه از سافاری موتوری لذت خواهید برد سپس سوار بر تله‌کابین می‌شوید و از قله و کوه‌های شهر دیدن می‌کنید. در پایان از درخت 600 ساله این شاهکار عظیم طبیعی دیدن می‌کنید و در کافه درختی معروف می‌نشینید.

سخن پایانی

اگر به دنبال یک ماجراجویی فراموش نشدنی در ترکیه هستید می‌توانید با شرکت در تورهای داخلی ترکیه، یک برنامه‌ریزی سازمان‌یافته برای تعطیلات خود داشته باشید، تا علاوه بر بازدید از جاذبه‌های ترکیه لحظات لذت بخشی را در خاطرات خود ثبت کنید. برای آشنایی با جاذبه‌ها و تورهای داخلی ترکیه راهنمای ما را مطالعه کنید. در این راهنما بهترین تورهای داخلی ترکیه را معرفی کرده‌ایم.