مراکز خرید استانبول را بشناسید

مراکز خرید استانبول را بشناسید
99.09.05

استانبول را فقط به دیدنی‌ها و جاذبه‌های تاریخی‌اش نمی‌شناسند، مراکز خرید استانبول و بازارهایش، شهر را به یک مرکز مهم خرید و فروش در آسیا و اروپا تبدیل کرده است. مراکز خرید بزرگ در کنار بازارهای سنتی استانبول، ارائه‌کننده‌ی کالاهای برند و پر زرق‌وبرق هستند. این مراکز خرید اغلب امکانات رفاهی چون کافه‌ها، رستوران‌ها و سرگرمی را نیز برای مراجعه‌کنندگان خود فراهم می‌کنند، که لطف گشت و گذار در این بازارها را چند برابر می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا گشتی بزنیم در دل بازارهای رنگارنگ استانبول!

بازار بزرگ استانبول

استانبول به عنوان یک شهر تاریخی که دروازه‌ی ورود به اروپا نیز محسوب می‌شود، در طول تاریخ 600 ساله‌ی خود همواره پل ارتباط اقتصادی میان شرق و غرب بوده است. این قدمت تاریخ تجارت در استانبول، بازار بزرگ تاریخی و زنده‌ی امروزی را شکل داده. بنا به آمار روزانه حدود 200 تا 300 هزار نفر از این بازار دیدن می‌کنند و همین نشان می‌دهد بازار سرپوشیده استانبول جزو بزرگ‌ترین بازارهای جهان است اهمیت تاریخی و تجاری این بازار به اندازه‌ای قدرتمند است که هر گردشگری را به بازدید و خرید از این بازار ترغیب می‌کند.

بازار بزرگ استانبول
فقط برای خرید نروید، این بازار سرپوشیده دیدنی است

ادویه‌های رنگارنگ، صنایع دستی، اجناس آنتیک و عتیقه، پارچه‌های متنوع، جواهرات دست‌ساز و گرانبها و سکه‌های قدیمی تنها بخشی از کالاهای ارائه شده در این بازار است. همچین در این بازار بزرگ علاوه بر مشاهده‌ی معماری بی‌نظیر، نقاشی‌های دیواری و سقفی تاریخی، دو مسجد تاریخی، چهار چشمه و دو حمام سنتی ترکی وجود دارد.

گاهی فقط دیدن عکس و خواندن چند خط کافی‌ست تا دل آدم برای زندگی در شهری بتپد. اگر فکر مهاجرت به ترکیه از سرتان بیرون نمی‌رود، شاید وقت آن رسیده به خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت ترکیه به صورت جدی‌تری فکر کنید.

Spice Bazaar/ بازار مصری

خرید از بازار مصری یا بازار ادویه که در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته، هم فال است هم تماشا. این بازار، مانند بازار بزرگ در دسته‌ی جاذبه‌های تاریخی – فرهنگی استانبول قرار می‌گیرد.

بازار مصری
اینجا برای خرید سوغاتی آماده باشید

فروشگاه‌های این بازار علاوه بر فروش ادویه و گیاهان دارویی، محصولات سنتی و صنایع دستی ترکیه را نیز به فروش می‌رساند. در واقع به عنوان بازار سوغاتی برای توریست‌ها شناخته می‌شود. داخل و اطراف بازار مصری علاوه بر فروشگاه‌های اصلی، لباس فروشی، کفش فروشی، رستوران و کافه‌های بسیاری نیز وجود دارند. شاید هم بدتان نیاید در خیابان‌های ترکیه قدم بزنید و طعم معروف ترین غذاهای خیابانی استانبول را بچشید!

Mall of Istanbul/ مرکز خرید استانبول

بعد از بازار بزرگ، مرکز خرید استانبول مهم‌ترین مرکز خرید این شهر است. این مرکز دربرگیرنده‌ی بیش از 350 فروشگاه است. برندهای بزرگ دنیا را به راحتی و در کنار هم در این مرکز خواهید دید. از برند لوکس ویکتوریا سیکرت (Victoria Secret) تا برندهای میان قیمتی چون زارا (Zara) در این مرکز یافت می‌شود. مرکز خرید استانبول با توجه به وسعت پاسخگوی هر نوع سلیقه و هر میزان بودجه‌ای برای خرید است.
علاوه بر این بخش زیادی از مساحت این مرکز خرید جهت رفاه بازدید‌کنندگان جهت ارائه‌ی خدمات سرگرمی و تفریحی اختصاص داده شده. رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، سال کنسرت موسیقی، سالن سینما، پارک Moipark که بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده‌ی ترکیه است، وسایل بازی برقی مانند چرخ و فلک و ترن هوایی تنها بخشی از امکانات این مرکز خرید است.
معماری مرکز خرید استانبول با الهام از معماری شهر استانبول در هفت بخش صورت گرفته است. یک بلوک مخصوص هتل و اقامتگاه، یک بلوک مختص فضاهای اداری، یک بلوک شامل فضای فروشگاهی و چهار بلوک تفرجگاه‌ها واستراحت‌گاه‌ها را شامل می‌شود.
وب‌سایت: www.mallofistanbul.com

Istinye Park/ ایستینه پارک

اغراق نیست اگر ایستینه پارک استانبول را در رده‌های بالای لیست گران‌ترین مراکز خرید استانبول قرار دهیم. این مرکز خرید مختص فروش کالا‌ها و جواهرات برند است. بسیاری از برندهای معروف جهان در این مرکز نماینده فروش دارند، از جمله برند لوئی ویتون (Louis Vuitton) و جواهرات تیفانی (Tiffany).
این مرکز خرید در مساحتی به بزرگی 242.000 متر مربع ساخته شده، و علاوه بر فروشگاه‌ی بزرگ شامل پارک، فضای سبز، استند‌های فروش، مرکز سرگرمی کودکان، کلوپ‌های ورزشی و تفریحی و همچنین 12 سالن سینما است.

ایستینیه
مرکز خرید مدرن و جدید

وب‌سایت: http://www.istinyepark.com

Zorlu Center/ مرکز زورلو

زرولو تنها یک مرکز خرید و فروش در استانبول نیست، بیشتر شبیه شهری است که خدمات گوناگونی را به شما عرضه می‌کند. علاوه بر فروشگاه‌هایی که اغلب محصولات برند را به مشتریان عرضه می‌کند، این مرکز شامل تالارهای شیک و بزرگ مخصوص مراسم‌های رسمی، همایش‌ها و میهمانی نیز هست.
همچین مرکز زورلو مکانی برای ارائه‌ی هنر نیز محسوب می‌شود، وجود سالن‌های اجرا و گالری این مرکز همیشه مورد علاقه هنردوستان است. در سالن‌های نمایش این مجموعه گروهای موسیقی و نمایشی مطرح جهان برنامه اجرا می‌کنند.
علاوه بر این، مرکز زورلو شامل دفاتر، اقامتگاه و هتل نیز می‌باشد.
وب‌سایت: www.zorlucenter.com.tr

Cevahir shopping mall/ مرکز خرید جواهر

مرکز خرید جواهر جزو بزرگ‌ترین مراکز خرید در ترکیه و اروپا است. این مرکز خرید در قسمت اروپایی استانبول و در محله‌ی شیشلی (یکی از محله های استانبول) واقع شده است. بازدیدکنندگان این مرکز با وسایل حمل‌ونقل عمومی به راحتی می‌توانند به این مرکز رفت‌وآمد کنند.

فروشگاه‌های این مرکز عرضه کننده‌ی محصولات مختلف با برند جهانی و ترک است، البته محصولاتی که برند خاصی هم ندارند در مرکز خرید جواهر پیدا می‌کنید. مرکز خرید جواهر علاوه بر ارائه‌ی خدمات فروشگاهی امکانات رفاهی دیگری نیز برای بازدیدکنندگان خود فراهم کرده است، اتاق‌های استراحت، اتاق‌های مادر و کودک، خدمات بهداشت و سلامت، تاکسی رایگان برای خریداران، فضاهای بازی و سرگرمی از جمله‌ی این امکانات رفاهی است.
وب‌سایت: www.istanbulcevahir.com

Forum Istanbul/ استانبول فروم

استانبول فروم را می‌توان جزو بهترین مراکز خرید اروپا به حساب آورد. این مرکز خرید در مساحتی بالغ بر 495.000 متر مربع بنا شده است، که در نوع خود جز بزرگترین‌ها در جهان محسوب می‌شود. فروم استانبول ارائه‌ی کننده بیش از 280 برند ترک و خارجی است. ایکیا، مدیا مارکت، بیمکث، تکنوسام، آدیداس، نایک، زارا، H&M و بسیاری از برندهای مطرح دنیا در این مرکز خرید فروشگاه دارند.
این مرکز همچنین شامل فوت کورت، رستوران، کافه، مراکز تفریحی و بازی و امکاناتی چون اتاق مادر و کودک نیز هست.
از معروف‌ترین جذابیت‌های استانبول فروم، آکواریوم کوسه‌ی، ژوراسیک لند، دنیای تفریح فان لاب، بوئینگ و تور بالگرد آن است.
وب‌سایت: www.forumistanbul.com

Emaar Square Mall/ مرکز خرید عمار اسکوئر

عمار اسکوئر با دارا بودن 491 فروشگاه از برندهای مطرح داخلی و خارجی به علاوه‌ی مکان‌های تفریحی مانند چند طبقه سینما، آکواریوم، باغ وحش، فان لاب و واقعیت مجازی یکی از مراکز خرید و تفریح محبوب در استانبول است. این مرکز خرید در طراحی خود از شکل میدانی وام گرفته و همه‌ی امکانات حول مرکزیتی کنار هم گردآمده‌اند تا دسترسی به فروشگاه‌ و مراکز تفریحی برای بازدید کننده آسان باشد.
وب‌سایت: emaarsquaremall.com/fa

Kanyon / کانیون

مرکز خرید کانیون واقع در محله‌ی لونت استانبول قرار گرفته و یک مرکز خرید پرطرفدار و شلوغ است. اگر قصد خرید ارزان قیمت دارید کانیون گزینه‌ی مناسبی برای شماست. کالاهای با کیفیت و شیک در رده‌ی قیمتی پایین در کانیون به وفور یافت می‌شود. این مرکز در فضایی به وسعت 40 هزار مترمربع شاخته شده و شامل 117 فروشگاه، 26 رستوران، سینما، باشگاه بدنسازی است.
در مرکز خرید کانیون شما می‌توانید بهترین برندهای جهانی و ترکی را یکجا کنار هم و با قیمت مناسب پیدا کنید.
وب‌سایت: www.kanyon.com.tr

Akmerkez/ آکمرکز

آکمرکز
اینجا هر برندی بخواهید پیدا می‌کنید

مرکز خرید فروش آک یا آکمرکزبا سرمایه‌گذاری بین‌المللی و استاندارد بالای جهانی ساخته شده. این مرکز شامل 246 فروشگاه، پارکینگ بزرگ با 1500 واحد ظرفیت، رستوران، کافه، سینما، فروشگاه‌های مد و زیبایی، امکانتات تفریحی و سرگرمی می‌شود. آکمرکز نیز از آن دسته مراکز خرید‌ی‌ست که با هر بودجه‌ای واردش شوید، دست خالی از آن خارج نمی‌شوید.

وب‌سایت: www.akmerkez.com.tr/fa

استانبول شهر تجارت و خرید و فروش است، علاوه بر مراکز خرید ذکر شده، تعداد زیادی مرکز دیگر در استانبول وجود دارند، که ارائه‌کننده‌ی کالاهای با کیفیت بالا و برندهای ترکی و اروپایی با قیمت‌های ارزان و مناسب هستند. برخی از این مراکز مانند متروسیتی، ویاپورت آسیا، کاپیتول، پالادیوم و بازارهای محلی استانبول همواره مورد توجه گردشگران خارجی قرار دارند.
حراجی‌های استانبول نیز معروف و محبوب هستند اگر در پایان هر فصل گذرتان به استانبول افتاد حتما به حراج‌های فصلی سر بزنید کالاهای بسیار که با تخفیف ارزان‌تر فروخته می‌شوند. معروف‌ترین حراجی استانبول حراجی تابستان و حراجی سال نو است.

اگر نمی‌خواهید خیلی راه دوری بروید و به دنبال سفر کم‌هزینه‌تری برای خریدهایتان هستید، سفر به شهر وان و بازدید از مراکز خرید وان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شهر وان به دلیل نزدیکی به مرز ایران، هزینه‌های کمتری دارد و در عین حال مجموعه‌ای خوب و کاملی از برندها و فروشگاه‌های مطرح ترکیه را در خود جای داده. بنابراین می‌توانید به این گزینه هم فکر کنید.