مراکز خرید وان را بشناسید

مراکز خرید وان را بشناسید
99.09.03

شهر وان، مرکز استانی به همین نام است و در شرق ترکیه قرار گرفته. فاصله‌ی شهر وان تا مرز بازرگان 290 کیلومتر است و فاصله‌ی زمانی این شهر با مرز بازرگان 3:30 ساعت. به دلیل نزدیکی مسافت بسیاری از ایرانی‌ها برای سفر و تجارت شهر وان را انتخاب می‌کنند.
قرار گرفتن این شهر تاریخی در کنار دریاچه‌ی وان، طبیعت زیبایی به آن ارزانی داشته. البته که همیشه دلیل گردشگران برای سفر به وان طبیعت یا تاریخ شهر نیست، این شهر برای خرید هم مناسب است. مراکز خرید وان، این شهر را به یک مقصد خوب برای خرید هم تبدیل کرده.
خرید از وان برای ایرانیان بسیار به صرفه است. هزینه‌ی سفر به وان بسیار کمتر از هزینه‌ی سفر به استانبول یا آنکارا تمام می‌شود و در مقابل همه‌ی برندهای معروف ترکیه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این کشور در شهر وان شعبه دارند. در ادامه مراکز اصلی خرید فروش شهر وان را به شما معرفی می‌کنیم.

Rus Pazari/ بازار محلی روس‌ها

بازار محلی روس‌ها در وان ترکیه، بازار سنتی است که عرضه‌ی مستقیم کالا به مشتریان را به عهده دارد، مغازه‌های عمده فروشی یکی از جاذبه‌های این بازار برای تجار ایرانی است که قصد خرید عمده دارند.
در بازار روس‌ها قرار نیست شما با کالاهای برند روبه‌رو شوید، بلکه اجناس غیر برند با کیفیت‌های مناسب و قیمت‌های بسیار ارزان در دسترس شماست. کالای مورد فروش در این بازار شامل هر آنچه که شما به آن احتیاج دارید می‌شود، از پوشاک، کیف، کفش و جواهرات گرفته تا ظرف و ظروف. در این بازار شما حتی با سبزی‌فروشی و میوه‌فروشی هم مواجه خواهید شد، درست مانند تمام بازارهای محلی در سراسر دنیا.
یکی دیگر از جاذبه‌های بازار روس‌ها رستوران‌ها و غذاهای محلی آن است. در این بازار خبری از رستوران‌های شیک و مجلل نیست. بلکه شما با غذافروشی‌های ارزان که غذاهای محلی و سنتی می‌فروشند روبه‌رو می‌شوید که می‌تواند تجربه‌ی نزدیک‌تری از زندگی و مردم در شهر وان به شما بدهد.

Cumhuriyet Caddesi/ خیابان جمهوریت

خیابان جمهوریت در فصل حراجی، به شلوغ‌ترین خیابان‌ وان تبدیل می‌شود. این خیابان علاوه بر مراکز خریدی که در آن ساخته شده، شامل بیش از 250 مغازه و فروشگاه می‌شود که کالاهای مختلف را با ارزان‌ترین قیمت‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.
اگر به فکر خرید پنیر و عسل وان به عنوان سوغاتی هستید، بهترین‌های آن را در خیابان جمهوریت پیدا خواهید کرد. علاوه بر پنیر و عسل شیرینی‌های وان نیز برای سوغاتی محبوب و مناسب است و می‌توانید از قنادی‌های خیابان جمهوریت برای عزیزانتان سوغاتی بخرید.

خیابان جمهوریت
از شلوغی‌های خیابان غافل نشوید و به جمهوریت بیایید

مهم‌ترین اجناسی که در این خیابان خرید و فروش می‎‌کنند، فرش، پرده و صنایع نساجی و چوبی است. مرغوبیت این کالاها در وان ترکیه، این شهر را به عنوان یک شهر معتبر در زمینه‌ی فروش کالاهایی از این دست معرفی کرده.
جمعه سیاه، خیابان جمهوریت را بسیار پر رونق و شلوغ می‌کند، جالب است بدانید ایرانیان زیادی هرساله در این حراج بزرگ شرکت می‌کنند.

Turkuaz/ مرکز خرید ترکاز

ترکاز در مرکز شهر وان قرار گرفته، از این رو دسترسی به این مرکز خرید از هر نقطه‌ی شهر آسان است، به همین دلیل یکی از مراکز خرید اصلی گردشگران خارجی محسوب می‌شود. از سوی دیگر این مرکز به نوعی محلی هم به حساب می‌آید چرا که علاوه بر برندهای ترک و خارجی محصولات دیگر نیز در این بازار عرضه می‌شود. فروشندگان ترکاز اغلب تنها به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند و کمتر به زبان انگلیسی آشنایی دارند.
این مرکز بزرگ خرید و فروش علاوه برفروشگاه‌های عمدتا برندش، کافه و رستوران‌های دل‌چسبی نیز دارند. همچین برخی فروشگاه‌های ترکاز اجناس را با قیمت مناسب‌تر به صورت عمده به فروش می‌رسانند.
از دیگر امکانات مرکز خرید و فروش ترکاز می‌توان به سالن سینمای آن اشاره کرد.

Van AVM/ آی وی ام وان

اگر بخواهیم مرکز خرید بزرگ دیگری در وان به شما معرفی کنم، مرکز خرید «آی وی ام» در خیابان جمهوریت را نام می‌برم. ای وی ام یک مرکز خرید پنج طبقه که همه جور کالا با هر برندی را در خود جای داده. اگر به دنبال خرید پوشاک به ویژه لباس‌های برند هستید این مرکز تمام آنچه را که می‌خواهید یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد.
بیش از 90 برند ترک و بین‌المللی در آی وی ام حضور دارند. برندهای پانچو، ای ببک، تویزشاپ و تورو اینترتینمنت مخصوص کودکان را به راحتی در این مرکز می‌توانید پیدا کنید.
برای خرید لیاس زنانه و مردانه برندهای پنتی، کالینز، کالینز، کوتون، یو اس پولو، دی فکتو، ال سی وایکیکی و سواری تنها کافی‌ست طبقه‌ی اول و همکف آی وی ام را بگردید. علاوه بر اینها شما به برای خرید ساعت، عینک و جواهرات هم برترین برندهای جهان را یکجا کنار هم پیدا خواهید کرد.
این مرکز علاوه بر فروشگاه‌ها، امکانات رفاهی دیگر مانند کافه‌ها، رستوران‌های متنوع، سالن سینما، اتاق مادر و کودک و مسجد هم داراست.

Aydin perihan/ آیدین پریهان

آیدین پریهان، به عنوان یک مرکز خرید مهم در خیابان جمهوریت واقع است و دومین فروشگاه بزرگ شهر وان محسوب می‌شود.
معماری آیدین پریهان، بسیار چشم نواز و پر زرق و برق است. این مرکز خرید بزرگ بیش از 40 فروشگاه را در خود جای داده. غالب این فروشگاه‌ها برندهای معتبر لباس، جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانه و اکسسوری را به فروش می‌رسانند. اگر به دنبال کالاهای لوکس و برند هستید این مرکز را به شما معرفی می‌کنیم. اجناسی که در آیدین پریهان به فروش می‌رسند گرانقیمت محسوب می‌شوند.

مرکز خرید آیدین پریهان
هر برند لوکسی بخواهید اینجا پیدا می‌کنید

آیدین پریهان همچنین به عنوان مرکز تفریحی هم شناخته می‌شود. رستوران‌، کافه، سالن سینما، کافی نت و سرگرمی‌های ورزشی چون زمین بازی کودکان، سالن بولینگ و مرکز بازی‌های کامپیوتری را در برمی‌گیرد.

Atayos silver/ آتایوس سیلور

در آتایوس سیلور به راحتی می‌توانید خوراکی‌های سوغات وان را با بهترین کیفیت در آن تهیه کنید. مرکز خرید آتایوس سیلور پر است از شیرینی فروشی‌های لذیذ، علاوه بر آن فروشگاه‌های پوشاک و کیف و کفش آن نیز بسیار معروف است، چرا که شما می‌توانید بهترین البسه را با ارزانترین قیمت‌ها در این بازار تهیه کنید.

بهترین زمان خرید در وان

بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه است، گرچه ایرانیان اغلب تعطیلات عید نوروز و تابستان برای مسافرت‌های خارجی انتخاب می‌کنند. برای کسانی که قصد خرید زیاد و به صرفه را دارند بهترین زمان سفر به وان مقارن با حراجی‌های این شهر است، زمانی که اجناس با تخفیف‌های شگفت‌‌انگیز به فروش می‌رسند.
مهم‌ترین حراجی‌های وان مصادف است با روز مادر، تعطیلات عید فطر، حراجی‌های کریسمس، حراجی جمعه سیاه (Black Friday که مصادف است با آخرین جمعه‌ی نوامبر) و جشنواره‌ی بهاری که در اواسط اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
اگر سفر شما به وان با هیچ‌کدام از مناسب‌های ذکر شده مصادف نبود، نگران خرید ارزان قیمت نباشد. خرید کردن از بازارهای محلی مانند بازار روسی، بازار قدیمی، خرید از خیابان جمهوریت و بازارهای جنبی‌اش، بازار کاظم کارابکر و نیز فروشگاه بزرگ آی وی ام وان اجناس خوب و قیمت مناسب را همیشه به فروش می‌رسانند.

قصد خرید عمده دارید؟

اگر خریدار عمده‌ی اجناس ترک هستید وان برای شما بهترین گزینه‌ است. تمام برندهای ترک و بسیاری از برندهای جهانی در شهر وان فروشگاه دارند. اغلب این فروشگاه‌ها اجناس را به صورت عمده به فروش می‌رسانند.
علاوه بر بازارهای محلی و بزرگ این شهر؛ مهم‌ترین عمده فروشی‌های شهر وان شامل چاینا برندز، کلاب فشن، علی بابا، طاها گروپ، مُمتِک و کاردم می‌باشد.