بازار فندق زاده چیست و کجاست؟

بازار فندق زاده چیست و کجاست؟
01.12.08

استانبول شهری پر جنب و جوش است که در آن اروپا و آسیا به هم می‌رسند و ترکیبی هیجان انگیز از میراث و تاریخ را ایجاد می‌کنند. این شهر به خاطر فرهنگ غنی، غذاهای فوق‌العاده و بازارهای عجیب و غریبش شناخته شده است که آن را به گنجینه‌ای واقعی برای کاوش تبدیل کرده است. با سفر به این شهر می‌توانید در بازار بزرگ معروف استانبول سرگردان شوید یا به بازارهای کمتر شناخته شده محله‌ها بروید و مانند مردم محلی خرید کنید. در این راهنما شما را با یکی از بازارهای محلی استانبول به نام بازار فندق زاده آشنا می‌کنیم و اطلاعاتی جامع اعم از نحوه دسترسی به آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم، با ام تی سی هوم همراه باشید.

بازارهای محلی استانبول

بازدید از بازارهای پر جنب و جوش استانبول نوید یک تجربه همه جانبه برای یادگیری و لذت بردن از فرهنگ شهر و شلوغی تجاری روزمره آن را می‌دهد. خرید در بازارها طبیعت دوم ساکنان استانبول و همیشه یک تجربه رنگارنگ است. با بازدید از بهترین بازارهای استانبول، می‌توانید در فرهنگ ترکیه غوطه‌ور شوید. همچنین می‌توانید برای خرید کالاهایی مانند چرم، ادویه‌جات و منسوجات به این بازارها بروید و با فروشندگان گپ بزنید و از طعم‌های خوراکی شهر لذت ببرید. اگر به دنبال سوغاتی‌های زیبا، عتیقه‌جات یا غذای تازه برای گشت و گذار روزانه هستید، سری به این بازارها بزنید، این بازارها همه چیز دارند و برای هر علاقه‌ای جذاب هستند.

بیشتر بخوانیدخرید ارزان و باکیفیت در اسکیجی بازار ترکیه

بازار فندق زاده استانبول

بازار فندق زاده استانبول یکی از بازارهای محلی و پرطرف‌دار استانبول به حساب می‌آید. این بازار یکی از بزرگ‌ترین و ارزان‌ترین بازارهای محلی استانبول که فقط در روز جمعه برگزار می‌شود و تنوع محصولات و قیمت مناسب آن از ویژگی‌های آن است.

بازار فندق زاده در منطقه فاتح نزدیک هتل زاده استانبول برگزار می‌شود. با توجه به مکان تعیین شده توسط شهرداری فاتح، این بازار به یک خیابان اصلی و شش کوچه منشعب می‌شود. در این بازار که بین راه‌های قدیمی و خیابان‌ها قرار گرفته است، می‌توانید بسیاری از محصولات مورد نظر خود را در رنج‌های قیمتی مختلف بیابید. این بازار به این دلیل متمایز است که به چند قسمت‌ مختلف تقسیم شده است، بخشی به لباس و بخشی دیگر برای سبزیجات، ماهی، لوازم آرایشی و همه مایحتاج خانه اختصاص دارد، بنابراین خرید آسان است.

جمعه بازار استانبول
بازار فندق زاده در سمت اروپایی شهر استانبول یکی از بزرگ‌ترین بازارهای محلی استانبول است.

در بازار فندق زاده استانبول چه محصولاتی فروخته می‌شود؟

آنچه که بازار فندق زاده استانبول را متمایز می‌کند این است که محصولات مختلف مورد نیاز هر خانه را با قیمت‌های بسیار مناسب در خود جای دهد. به طور کلی بازار فندق زاده محصولات زیادی دارد که در آن می‌توانید لباس‌های حجاب را در پوشاک، منسوجات خانگی، پوشاک مردانه و زنانه، کفش و کیف و همچنین محصولات غذایی در برخی قسمت‌ها پیدا کنید.

بازار فندق زاده بازاری است که تمرکز بیشتری روی پوشاک دارد و می‌توانید بسیاری از محصولات مختلف مانند تیشرت، ژاکت، شلوار، پیراهن، لباس ورزشی و حتی کفش زنانه و مردانه و کودکان در هر سنی را از آن را خریداری کنید.

این بازار شامل مواد غذایی است و محصولاتی مانند میوه‌ها و سبزیجات، پنیر و شیر، ماهی، انواع شیرینی و آجیل، انواع زیتون، روغن زیتون و سایر روغن‌های گیاهی در آن به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانیدمعرفی بهترین بازار دست دوم استانبول برای خرید ارزان

بازار فندق زاده چه ساعتی باز می‌شود و کدام روزها باز است؟

بازار فندق زاده استانبول فقط در روزهای جمعه برگزار می‌شود. بازار فندق زاده که از ساعات اولیه صبح شروع به کار می‌کند، بین ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر باز است. ممکن است بعد از ساعت 5 بعدازظهر پیدا کردن چیزی که به دنبالش هستید دشوار باشد، زیرا بازار زودتر جمع می‌شود، مخصوصاً در ماه‌های زمستان که هوا زودتر تاریک می‌شود. در ماه‌های تابستان، ساعت پایان کار این بازار بسته به زمان تاریکی هوا متفاوت است. ایده‌آل‌ترین فواصل ساعتی برای بازدید از این بازار بین ساعات 10-16 است، در این بازه زمانی بازار به طور کامل راه اندازی شده و غرفه‌ها آماده فروش هستند.

چگونه به بازار فندق زاده برویم؟

جمعه بازار فندق زاده در منطقه آکسارای استانبول قرار دارد. برای رسیدن به این بازار می‌توانید از تراموا، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. از میدان تکسیم می‌توانید با استفاده از مترو خود را به کاباتاش برسانید و بعد از سوار شدن به تراموا در ایستگاه فندق زاده پیاده شوید.

برای باقی مسیرها در هر کجای استانبول که باشید کافی است در گوگل مپ سرچ کنید Cuma Pazari Fındıkzade، سپس Direction رو بزنید تا بهترین مسیر برای شما مشخص شود.

بازار محلی اکسارای
جمعه بازار فندق زاده در منطقه اکسارای واقع شده و مسیر دسترسی به آن آسان است.

فعالیت‌هایی که می‌توانید در جمعه بازار استانبول انجام دهید

  • انواع سبزیجات و میوه‌های تازه را می‌توانید از بازار فندق زاده با نازل‌ترین قیمت‌ها بخرید و علاوه بر آن سایر مواد غذایی مانند ادویه، عسل خالص و غیره را نیز تهیه کنید.
  • همچنین بیش از یک بخش در بازار برای فروش لباس‌های نخی ارزان با سلیقه‌های مختلف برای زنان، مردان و کودکان وجود دارد، همچنین مکان‌هایی برای فروش کفش با قیمت‌های پایین وجود دارد، زیرا این بازار یکی از بازارهای ارزان استانبول محسوب می‌شود.
  • می‌توانید انواع گل‌های مختلف را خریداری کنند که با رایحه‌ای فوق‌العاده و شکل‌های دلپذیری برای تزئین خانه‌ها فروخته می‌شوند.
  • همچنین بخش‌های ویژه‌ای برای فروش انواع لوازم آرایشی و برندهای معروف آنها با قیمت کمتر نسبت به جاهای دیگر وجود دارد.
  • اگر از علاقه‌مندان به غذاهای دریایی هستید، محلی برای فروش انواع ماهی مدیترانه‌ای از انواع و اقسام آن اختصاص داده شده است و قیمت پایین آن نیز از ویژگی‌های آن است.
  • پس از اتمام خرید و گشت و گذار در جمعه بازار فندق زاده، می‌توانید با رفتن به مکان‌های دیدنی استانبول در نزدیکی بازار، تور خود را تکمیل کنید، مانند مرکز خرید تاریخی استانبول، پانوراما استانبول، منطقه آکسارای که شامل خیابان عرب در استانبول است و همچنین می‌توانید خرید خود را در بازار هتل زاده نزدیک تکمیل کنید.

بیشتر بخوانیدبازارهای هفتگی استانبول شبیه بازارهای رشت است؟

هتل‌های نزدیک جمعه بازار استانبول

استانبول به همان اندازه که برای مکان‌های دیدنی شهرت دارد، به خاطر بازارهای محلی نیز شهرت دارد. بازار فندق زاده استانبول یکی از بزرگ‌ترین بازارهای محلی برای بازدید در استانبول است. از این گردشگران زیادی علاقه به اقامت و بازدید از این بازار دارند. هتل های زیادی در نزدیکی بازار وجود دارد که با خدمات و طراحی مدرن متمایز می شوند که مهمترین آنها عبارتند از:

هتل رامادا اولد سیتی استانبول

یکی از هتل‌های نزدیک این بازار، هتل رامادا اولد سیتی استانبول است. هتل رامادا اولد سیتی استانبول یکی از بهترین هتل‌های فاتح استانبول است که تنها 120 متر با جمعه بازار فاصله دارد. این هتل از نظر خدمات و موقعیت مکانی رتبه عالی را از سوی میهمانانش دریافت کرده است.

هتل گراند آنکا

یکی از بهترین هتل‌های 4 ستاره استانبول، منطقه لاللی، هتل گرند آنکا است. این هتل اتاق‌های جادار، دکوراسیون زیبا و مبلمان راحت در اتاق‌ها ارائه می‌دهد. علاوه بر این خدمات تفریحی مانند حمام، سونا، اتاق اسپا، مرکز تناسب اندام، اتاق مراقبت و زیبایی نیز از خدمات هتل است.

بازار فندق زاده استانبول
بازارهای محلی استانبول به دلیل تنوع محصولات مورد توجه بسیاری از توریست ها قرار می گیرند.

سخن پایانی

بازار فندق زاده یا جمعه بازار استانبول، به دلیل افتتاح آن در روز جمعه، به عنوان یکی از مهم‌ترین بازارهای ارزان استانبول طبقه‌بندی می‌شود. گردشگران به شدت جذب بازار فندق زاده می‌شوند، اولاً برای لذت بردن از ظاهر متمایز بازار و ثانیاً برای خرید با قیمت‌های بسیار ارزان نسبت به مغازه‌ها و بازارهای تجاری. آنچه بازار فندق زاده را متمایز می‌کند این است که دارای محصولات متنوعی است که هر خانه‌ای با قیمت‌های بسیار مناسب به آن نیاز دارد. این بازار یکی از ارزان‌ترین بازارهای پوشاک استانبول به حساب می‌آید که می‌توانید تمام نیازهای خود را از طریق آن خریداری کنید. علاوه بر پوشاک، سبزیجات، میوه‌ها و بیشتر اقلام خانگی نیز در این بازار به فروش می‌رسد.