سانجاک تپه کجاست و چرا محله خوبی است؟

سانجاک تپه کجاست و چرا محله خوبی است؟
01.11.01

سانجاک تپه (Sancaktepe) در سمت آسیایی استانبول قرار دارد که با فضاهای سبز وسیع خود به دلیل نزدیکی به منطقه توریستی معروف شیله که مورد بازدید همه بازدیدکنندگان استانبول قرار می‌گیرد، متمایز است. این منطقه یکی از مهم‌ترین مراکز سرمایه‌گذاری در استانبول است، زیرا با موقعیت مکانی، حمل و نقل و امکانات اجتماعی یکی از زیباترین مکان‌ها است. سانجاک تپه که دارای سهام املاک و مستغلات بسیار غنی است، با موقعیت مکانی و امکانات اجتماعی خود فرصت‌های خوب و ارزانی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

برای شناخت بیشتر محله سانجاک تپه با ام تی سی هوم همراه شوید.

شرایط زندگی در سانجاک تپه

اگر در مورد مرکز پروژه‌های شهری و خدماتی معاصر، با طبیعتی جذاب و تحولات سریع زیرساخت‌های مدرن در استانبول شنیده‌اید، سانجاک تپه قطعاً یکی از آنهاست. این محله به لطف سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، گزینه‌های جذابی برای فضاهای زندگی مناسب و زیبا ارائه می‌دهد. اگرچه سانجاک تپه با جمعیتی بالغ بر 500000 نفر به یکی از مناطق شلوغ استانبول تبدیل شده است، اما از آنجایی که این منطقه هنوز به وضعیت شهری نرسیده است، برای افرادی که به دنبال آرامش بیشتری هستند اقامت در آن گزینه خوبی است.

موقعیت منطقه سانجاک تپه استانبول

  • سانجاک تپه در سمت آسیایی استانبول واقع شده است.
  • عمرانیه و آتاشهیر در غرب سانجاک تپه قرار دارند، از شرق توسط سلطان بیلی و پندیک، از شمال توسط چکمکوی و از جنوب شرقی توسط مالتپه احاطه شده است.
  • 22 کیلومتر با فرودگاه بین‌المللی سابیها گوکچن (Sabiha Gökçen) فاصله دارد، از این رو می‌توان گفت که این منطقه از نظر حمل و نقل در استانبول جایگاه مهمی دارد.
  • منطقه سانجاک تپه استانبول به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک بین دو بزرگراه اصلی E5 و E80 در استانبول آسیایی، مورد علاقه ترک‌ها و سرمایه‌گذاران است.
  • وجود ایستگاه مترو اسکودار (Uskudar) در سانجاک تپه این منطقه را به بقیه استانبول متصل می‌کند.

بیشتر بخوانیدطبق قانون جدید ترکیه در کدام محله‌های استانبول نمی‌توان خانه خرید؟

شرایط زندگی در منطقه سانجاک تپه

در سال‌های اخیر، منطقه سانجاک تپه شاهد توسعه شهری عظیمی بوده است. یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های این منطقه نزدیکی به منطقه جنگلی توریستی شیله استانبول است که موجب موقعیت توریستی و تفریحی سانجاک تپه شده است. از این رو سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. در این منطقه پروژه‌های مسکونی و خدمات دولتی پیشرفته گسترش یافته است و پس از تبدیل محله‌های قدیمی به مدرن توسط سرمایه‌گذاران در بخش املاک و مستغلات، تقاضا برای سکونت در آن افزایش یافته است.

آینده سرمایه‌گذاری در منطقه سانجاک تپه

قیمت زمین در سانجاک تپه در پنج سال گذشته با نرخ بالایی افزایش یافته است و انتظار می‌رود این افزایش در سال‌های آینده نیز ادامه یابد. افزایش مورد انتظار در ارزش ملک به دلیل ساخت خطوط مارمارای و مترو بوس در استانبول است. این دو پروژه مهم حمل و نقل نه تنها در این منطقه بلکه بیشتر مناطق استانبول را ارزشمندتر خواهد کرد. علاوه بر این، ساخت بیمارستان‌ها، مدارس و مراکز خرید جدید به افزایش ارزش املاک در این منطقه کمک می‌کند و به طور کلی تقاضا برای آن را به‌ویژه خانواده‌هایی که به دنبال ثبات هستند، افزایش می‌دهد.

در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در منطقه سانجاک تپه افزایش یافته است.
در سال‌های اخیر، منطقه سانجاک تپه شاهد توسعه شهری عظیمی بوده است.

مزایای سرمایه‌گذاری در سانجاک تپه

املاک و مستغلات در سانجاک تپه به دلیل نزدیکی به منطقه مالی جدید استانبول مورد توجه قرار گرفته است. املاک در سانجاک تپه شامل خانه‌های نوساز، با کیفیت بالا با امکانات عالی است. سانجاک تپه به لطف سطوح بالای سرمایه‌گذاری اخیر در این منطقه، از زیرساخت‌های بهبود یافته و پیوندهایی با مناطق اطراف برخوردار است.

املاک برای فروش در سانجاک تپه شامل پیشرفت‌های کاملاً جدید است که از کیفیت بالایی برخوردار است و ویژگی‌ها و مزایای شگفت‌انگیزی را به صاحبان ارائه می‌دهد. دسترسی آسان و سریع به مناطق اطراف و همچنین قسمت‌های اصلی استانبول به ارزش و محبوبیت این منطقه می‌افزاید. بنابراین، املاک برای سانجاک تپه فرصتی است که نباید از دست داد.

بیشتر بخوانیدبا 4 روش سرمایه گذاری پر سود در ترکیه آشنا شوید!

مزایای خرید آپارتمان در سانجاک تپه استانبول

سانجاک تپه یک منطقه زیبا و مدرن در استانبول است، رشد سریع و نوآوری شهری در سانجاک تپه به ویژه ساختمان‌های مسکونی را متمایز کرده است. طراحی مدرن آنها و امکانات یکپارچه‌ای که ارائه می‌دهند در سال‌های اخیر به جذب تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران که مایل به ورود به حوزه سرمایه‌گذاری املاک در ترکیه هستند کمک کرده است. دیگر دلایلی که خرید آپارتمان در این منطقه یک ایده عالی است:

  • منطقه سانجاک تپه بسیار امن است و میزان جرم و جنایت در آن کم است.
  • پارک‌ها و فضاهای سبز زیادی وجود دارد که برای استراحت یا گذراندن وقت با خانواده و دوستان عالی هستند.
  • زیرساخت عالی است، با گزینه‌های حمل و نقل مدرن و مراکز خرید و رستوران‌های فراوان.
  • نزدیکی به بزرگراه‌های اصلی، حرکت در شهر یا سفر به سایر نقاط ترکیه را آسان می‌کند. اتوبان‌های E80 و اکارتال-شیله، هر دو از این منطقه عبور می‌کنند.
  • مجتمع‌های مسکونی دارای مراکز خرید تجاری هستند که پاسخگوی نیاز پروژه است.
  • در دسترس بودن کلیه خدمات آموزشی و بهداشتی.
  • نزدیکی این منطقه به جاده شمالی مرمره، که به پل سوم بسفر متصل می‌شود.
  • یکی از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در ترکیه و در منطقه سانجاک تپه استانبول، امکان اخذ تابعیت ترکیه است.
  • سانجاک تپه از مناطق ارزان در استانبول شناخته می‎شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند با کمترین قیمت، خانه‌ها لوکسی را خریداری کنند.

جاذبه‌های دیدنی منطقه سانجاک تپه

منطقه سانجاک تپه شامل مناطق تاریخی بسیاری است که ارزش دیدن را دارد. علاوه بر این، سانجاک تپه با قرارگیری در مجاورت جنگل‌های شیله برای پیاده‌روی با خانواده و دوستان مناسب است.

تپه صفا

اولین جایی که در بین مکان‌های دیدنی در سانجاک تپه باید ذکر شود تپه صفا است. تپه صفا منطقه‌ای فوق‌العاده وسیع با مسیرهای پیاده‌روی، پارک‌ها و زمین‌های ورزشی و همچنین دور بودن از هیاهوی شهر است.

چشمه اوستا شوکنیهال

این چشمه از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی شهر در سانجاک تپه است و به دلیل خواص درمانی خود شناخته شده است. چشمه اوستا شوکنیهال (Şevknihal Usta Çeşmesi) مقصدی محبوب برای گردشگران و مردم محلی است، همچنین زیستگاه انواع حیات‌وحش است که آن را به مکانی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت تبدیل کرده است.

مراکز خرید سانجاک تپه

منطقه سانجاک تپه مملو از بازارها و مراکز خریدی است که به ساکنان یک زندگی پر جنب و جوش و مدرن، ارائه می‌دهد. مرکز خرید رینگس (Rings Shopping Center) یکی از سازه‌های مهم منطقه است. رینگس، یکی از مجلل‌ترین مراکز خرید استانبول، شامل کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زیادی است که می‌توانید از آنها خرید کنید. از دیگر مراکز خرید این منطقه می‌توان مرکز خرید سانجاک پارک (Sancakpark Mall) را نام برد.

رینگس، یکی از مجلل‌ترین مراکز خرید استانبول در سانجاک تپه قرار دارد.
منطقه سانجاک تپه مملو از بازارها و مراکز خرید است.

کاخ تابستانی داماتریس

این کاخ در 7 کیلومتری سانجاک‌ تپه واقع شده است و یکی از بناهای بیزانسی این ناحیه است، از این نظر کسانی که عاشق تاریخ و باستان شناسی هستند می‌توانند از این کاخ دیدن کنند. کاخ تابستانی داماتریس محل اسکان ارتش در روزهای شکار تابستانی امپراتوران بیزانس بوده است.

مقبره عبدالرحمن قاضی

مقبره عبدالرحمن قاضی در این منطقه قرار دارد. عبدالرحمن غازی در سال‌های تأسیس امپراتوری عثمانی خدمات بزرگی ارائه کرد و فرمانده مشهور دولت عثمانی و فاتح قلعه آیدوس است.

پارک ماچکا

اگر بخواهیم به یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری محله سانجاک تپه اشاره کنیم، می‌توان به پارک ماچکا اشاره کرد. این پارک با فضایی سرسبز و زیبا، قسمت‌های دلپذیر برای بازی کودکان و هوای پاکیزه، مکانی عالی برای گذراندن اوقات فراغت، پیاده‌روی، ورزش و بازی صبحگاهی است. پارک ماچکا همچنین دارای کافه‌ها و رستوران‌های شیک و مدرنی است که می‌توانید در کنار خانواده خاطره خوشی را برای خود رقم بزنید.

پارک جنگلی آیدوس

همان‌طور که قبلاً به شما گفته‌ایم در محله سانجاک تپه جنگل‌های سرسبز و دل‌انگیز زیادی وجود دارد که یکی از آنها پارک جنگلی آیدوس است. ایدوس جنگلی باستانی است که از دوران روم و بیزانس وجود داشته و به قلعه ایدوس نیز معروف است. پارک جنگلی آیدوس، در بالاترین نقطه استانبول قرار دارد، در این جنگل می‌توان منظره‌ای حیرت‌آور از دریا و شهر استانبول را دید. این پارک جنگلی دارای تپه‌های مرتفع و زیبای زیادی است و یکی از شگفت‌انگیزترین پارک‌های جنگلی طبیعی استانبول است.

بیشتر بخوانیدکدام محله‌های استانبول آینده خوبی برای سرمایه‌گذاری با خرید ملک دارند؟

مدارس و دانشگاه‌ها در منطقه سانجاک تپه استانبول

منطقه سانجاک تپه استانبول دارای طیف گسترده‌ای از مؤسسات آموزشی، از جمله مدارس ترکی و بین‌المللی در سطوح مختلف است. دانشگاه خصوصی انسان و تکنولوژی، مدرسه خصوصی تازه تأسیس، مدرسه خصوصی انباشت، مدرسه خصوصی باهچه شهیر، مدرسه خصوصی آموزش از راه دور و کالج خصوصی دلتا از بهترین مؤسسات آموزشی سانجاک تپه هستند. مجموعه دانشگاهی ایستینیه چکمه کوی (Istinye University Çekmeköy Campus) نیز در نزدیکی این منطقه قرار دارد.

بیمارستان‌ها و خدمات بهداشتی در منطقه سانجاک تپه استانبول

منطقه سانجاک تپه استانبول دارای چندین بیمارستان دولتی و خصوصی است که در سطح بهترین امکانات مراقبت‌های بهداشتی در اروپا قرار دارند. مهم‌ترین آنها بیمارستان سانجاک تپه است، یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های بخش آسیایی استانبول که در سال 2018 افتتاح شد.

سخن پایانی

سانجاک تپه در استانبول آسیایی و در مجاورت مناطق مهمی مانند پندیک (Pendik) و عمرانیه (Ümraniye) قرار دارد، به همین دلیل از گزینه‌های حمل و نقل زیادی برخوردار است. خرید خانه در این منطقه سرمایه‌گذاری خوبی در آینده خواهد بود، زیرا پروژه‌های بیمارستانی مختلفی در این منطقه برنامه‌ریزی شده است. حتی با وجود اینکه قیمت املاک در منطقه پس از ساخت پل سوم بسفر اندکی افزایش یافت، در حالی که قبلاً پل سوم وجود نداشت، هنوز هم می‌توان خانه‌ای با گزینه‌های قیمت مقرون به صرفه در املاک منطقه سانجاک تپه پیدا کرد.