رتبه بندی مناطق استانبول از نظر امکانات زندگی

رتبه بندی مناطق استانبول از نظر امکانات زندگی
02.03.20

در این راهنما قصد داریم با رتبه بندی مناطق استانبول شما را در انتخاب درست محل زندگی‌تان راهنمایی کنیم. اگر معیارهایی مانند وضعیت رفاهی، تحصیلات، بهداشت، زندگی اجتماعی، خدمات شهرداری و سطح حمل و نقل را در نظر بگیریم مناطق بشیکتاش، کادیکوی، شیشلی و باکرکوی بهترین مناطق استانبول هستند. از نظر جریان زندگی اجتماعی و با معیار تعداد موزه‌ها، سینما، تئاترها و مراکز تفریحی و کیفیت خدمات اجتماعی و فرهنگی مناطق بشیکتاش، کادیکوی، بی اوغلو، شیشلی و سارییر حرف اول را می‌زنند. از نظر وضعیت رفاه منطقه و تعداد مراکز خرید، بانک‌ها و ارزش بازار خانه و زمین، مناطق بشیکتاش، باکرکوی، سارییر، کادیکوی و اوسکودار از جمله مناطقی هستند که بهترین وضع را دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ي رتبه مناطق مختلف استانبول جهت خرید ملک در ترکیه با ام تی سی هوم همراه باشید.

بشیکتاش، لوکس‌ترین منطقه مسکونی در استانبول

بشیکتاش (Besiktas) دومین مرکز مهم و پویا استانبول است و در رتبه بندی مناطق استانبول یکی از مناطق مسکونی معروف و مجلل است. این منطقه با موقعیت مرکزی که دارد دسترسی خوبی به هر نقطه از شهر با بسیاری از گزینه‌های حمل و نقل عمومی، از جمله کشتی، بزرگراه و غیره دارد. بشیکتاش به خاطر امتیازات زیادی که ارائه می‌دهد مشهور است، تنوع گسترده امکانات خرید، خرید هر چیزی را که می‌خواهید آسان می‌کند. زندگی در بشیکتاش از بسیاری جهات هیجان‌انگیز است، در این منطقه با تفریحات شبانه بی‌پایان، امکانات خرید و پارک‌های زیاد غیرممکن است که حوصله‌تان سر برود. بشیکتاش با نزدیکی به زندگی تجاری بزرگ و تنگه بسفر در رتبه بندی مناطق استانبول مکانی مناسب برای زندگی است. همچنین وجود مدارس، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها میزان موفقیت سرمایه‌گذاری در این منطقه را افزایش داده است.

بشیکتاش
محله بشیکتاش که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد دارای بافت سنتی ولی در حال رشد است.

سارییر، میزبان زندگی زیبا و لوکس

سارییر (Sariyer) در رتبه بندی مناطق استانبول یکی از اولین مناطقی است که وقتی صحبت از لوکس بودن با بناهای تاریخی معماری بیزانسی و عثمانی می‌شود به ذهن متبادر می‌شود. سارییر با ویلاهای گران‌بها و لوکسش که چشم‌انداز دریا را ارائه می‌دهند، قطعاً مکان مناسبی برای زندگی است. اگر می‌خواهید از طبیعت و تجمل در استانبول لذت ببرید، سارییر پر از امتیازات، ارزش‌های تاریخی و موارد دیگر در بخش شمالی استانبول در سمت اروپایی است. با خرید ملک در سارییر که یکی از گران‌ترین مناطق مسکونی در رتبه بندی مناطق استانبول است به یک زندگی فوق‌العاده لوکس قدم بگذارید.

سارییر دارای زیرساخت‌های حمل و نقل است که رفت و آمد را برای مردم آسان می‌کند، زیرا در نقطه تلاقی دریای سیاه و تنگه بسفر واقع شده است. رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در نزدیکی این منطقه وجود دارد که آن را به یکی از بهترین مناطق مسکونی استانبول برای افرادی که عاشق غذا و همچنین فرهنگ هستند تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانیدمعرفی بهترین محله‌های اقامتی ترکیه

سارییر
ساریر از نظر سطح محیطی، فرهنگی و اجتماعی دارای بالاترین رتبه است و به دلیل لوکس و پیشرفت بودن از بهترین مناطق برای زندگی است.

کادیکوی، یکی از مهم‌ترین مناطق مسکونی استانبول

کادیکوی (Kadikoy) یکی از مهم‌ترین مناطق مسکونی در رتبه بندی مناطق استانبول با مکان‌های بسیار دیدنی است. این منطقه در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و یکی از مناطق رو به رشد است که در آن ترکیب تاریخ و مدرنیته به طور همزمان مشخص می‌شود. کادیکوی که در طول تاریخ سکونتگاه مهمی برای جهان مسیحیت بوده است، از نظر فرهنگی و هنری نیز یکی از مکان‌هایی است که قلب شهر در آن می‌تپد. وقتی به کادیکوی می‌آیید، منطقه‌ای را خواهید دید که با ساحل، بناهای تاریخی و بسیاری از زیبایی‌های دیگر شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کادیکوی نقطه جذب سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات است، املاک و مستغلات کادیکوی بهترین گزینه‌های لوکس در استانبول را ارائه می‌دهد. یکی از مزیت‌های زندگی در این منطقه دسترسی آسان به آن است چرا که دارای وسایل حمل و نقل متعدد زمینی، هوایی و دریایی است، این منطقه تا فرودگاه سابیها 20 کیلومتر فاصله دارد و ایستگاه قطار حیدرپاشا در مرکز آن قرار دارد.

بیشتر بخوانیدکدام محله‌های استانبول آینده خوبی برای سرمایه‌گذاری با خرید ملک دارند؟

زندگی در کادیکوی
یکی از منطق لوکس و لاکچری استانبول ، کادیکویی است که در منطقه آسیایی این شهر واقع شده است.

بی اوغلو، منطقه مد روز با ارزش‌های تاریخی

یکی از گران‌ترین مناطق مسکونی در رتبه بندی مناطق استانبول بی اوغلو (Beyoglu) است. بی اوغلو منطقه‌ای پرجنب‌وجوش، پر از مغازه‌ها، باغ‌ها، ساختمان‌ها، بیمارستان‌های عمومی، بازارها، گزینه‌های حمل‌ونقل، رستوران‌ها، هتل‌های مجلل و امکانات اجتماعی است که تمام خواسته‌های مدرن ساکنان و بازدیدکنندگان را تأمین می‌کند. از آنجایی که جاذبه‌های گردشگری زیادی در این منطقه وجود دارد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری مانند ملک، مغازه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها افزایش می‌یابد. این منطقه دارای طیف گسترده‌ای از مدارس ترکی و بین‌المللی است و نزدیک به دانشگاه‌های اصلی استانبول و مناطق مرکزی استانبول مانند فاتح، شیشلی و بشیکتاش است.

این منطقه میزبان میدان معروف تکسیم است و خیابان استقلال مکانی درجه یک برای زندگی است. میدان تکسیم، جایی که تقریباً هر راهی به مکان مهمی در استانبول ختم می‌شود، در بی اوغلو قرار دارد. بی اوغلو بین جاده‌هایی قرار دارد که به بسفر و شاخ طلایی منتهی می‌شوند، یک منطقه بسیار بزرگ با 46 محله است و تقریباً اولین مقصد گردشگرانی است که به استانبول می‌آیند. آپارتمان‌های تکسیم بهترین گزینه برای کسانی است که قصد خرید خانه برای مقاصد مسکونی و سرمایه‌گذاری را دارند. در چهار فصل سال می‌توانید برای آپارتمان خود مستأجر پیدا کنید.

بی‌اوغلو
بی‌اوغلو یک منطقه بزرگ است که به دلیل سبک زندگی بین‌المللی و جهانی‌اش و داشتن ردپایی از معماری 100 ساله مشهور است.

اوسکودار، منطقه مسکونی شگفت‌انگیز در ساحل بسفر

اوسکودار (Uskudar) یکی از مجلل‌ترین و بهترین مناطق مسکونی در رتبه بندی مناطق استانبول است. این منطقه دارای جاذبه‌ها و امکانات بسیاری مانند مراکز خرید، پارک‌ها و مراکز تفریحی است. منطقه اسکودار یکی از مکان‌های منحصر به فرد در بخش آسیایی استانبول است زیرا در منطقه دریای مرمره واقع شده است. دارای چشم‌اندازهای وسیعی از بسفر و سمت اروپایی شهر استانبول است که به آن اهمیت زیادی بخشیده و آن را تبدیل به یک منطقه مرکزی برای سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کرده است.

این منطقه یکی از اسکله‌های محبوب برای رفتن به سمت اروپایی، بازدید از برج دختر در قلب بسفر، بازدید از مساجد قرن شانزدهمی، فواره تاریخی بزرگ، قبرستان تاریخی و موارد دیگر است. اسکودار از سرسبزترین مناطق استانبول است و مدارس زیادی دارد. علاوه بر این بیمارستان‌های تخصصی دانشگاهی (مانند بیمارستان‌های قلب و عروق، بیمارستان‌های کودکان و غیره)، مراکز و کلینیک‌های فیزیوتراپی و توانبخشی این منطقه از جدیدترین بخش‌های درمان در استانبول هستند.

اسکودار
محله اسکودار یکی از پرجمعیت ترین مناطق استانبول است.

شیشلی، مرکز زندگی تجاری

شیشلی (Şişli) به دلیل موقعیت مرکزی، نزدیکی به بناهای تاریخی و بازده بالای اجاره، یکی از محبوب‌ترین مقاصد در بازار املاک استانبول است. این منطقه با ساختمان‌های مرتفع، مراکز تجاری و موقعیت فوق‌العاده‌اش در رتبه بندی مناطق استانبول محبوب است. شیشلی یکی از بهترین مناطق مسکونی استانبول است، مکانی عالی برای زندگی افرادی است که می‌خواهند به تمام نقاط اصلی مورد علاقه نزدیک باشند. مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و کتابخانه‌های زیادی در این منطقه وجود دارد که در طول روز و همچنین در ساعات شب آن را بسیار سرزنده می‌سازد. شیشلی یک منطقه مرکزی پر از میدان‌ها، ادارات، بانک‌ها، مغازه‌ها و مراکز خرید است. کوچه‌های پشتی مسکونی هستند و چندین محله شیشلی محل زندگی افراد زیادی از طبقات مختلف اجتماعی اقتصادی است.

باکرکوی، بهترین منطقه مسکونی با پروژه‌های بزرگ

باکرکوی (Bakırköy) یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول است. این منطقه با بافت تاریخی، بازار پر جنب و جوش، مراکز خرید، خط ساحلی طولانی، محله‌هایی که اقلیت‌ها در آن دوستانه زندگی می‌کنند و موقعیت مرکزی‌اش یکی از محبوب‌ترین مناطق شهر در رتبه بندی مناطق استانبول است. باکرکوی در همسایگی زیتون‌برنو (Zeytinburnu)، کوچوکچکمجه (Kucukcekmece) ، باهچه‌لی‌اولر (Bahcelievler)، دریای مرمره و گون‌گورن (Gungoren) یکی از مهم‌ترین مناطق مسکونی گران قیمت و منحصر به فرد در رتبه بندی مناطق استانبول است. این منطقه یکی از محبوب‌ترین و بهترین مناطق مسکونی در استانبول است که مدارس خوب، مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها و همچنین پارک‌هایی برای خانواده‌های دارای فرزند ارائه می‌دهد.

باکرکوی
باکرکوی یک منطقه‌ی مسکونی قدیمی و پرجمعیت در بخش اروپایی استانبول با بهترین رستوران ها و کافه ها است.

آتاشهیر، مدرن در هم تنیده با طبیعت

آتاشهیر (Ataşehir) یکی از پربازدیدترین مکان‌های سمت آناتولی است که می‌توانید در آن طبیعت عجین شده با معماری مدرن را ببینید. این منطقه یکی از گران‌ترین مناطق مسکونی در رتبه بندی مناطق استانبول است و با ارائه آسمان‌خراش‌ها، ساختمان‌های آپارتمانی چند طبقه و اقامتگاه‌های لوکس به عنوان فضاهای زندگی و کار، میزبان دفاتر مرکزی و دفاتر شرکت‌ها و مشاغل است. مراکز خرید بزرگ با سینما، میخانه، زمین تنیس، و سالن‌های ورزشی زیادی در این منطقه وجود دارد.

بیشتر بخوانیدمحله‌های ایرانی نشین استانبول کجاست؟

انتخاب بهترین مناطق مسکونی در استانبول

انتخاب بهترین مناطق مسکونی در استانبول کار آسانی نیست. عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، از جمله:

  • موقعیت مکانی: مکان منطقه مسکونی انتخابی شما در استانبول باید نزدیک به جایی باشد که بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کنید، به عنوان مثال مدارس، محل کار یا حتی مراکز خرید.
  • زیرساخت: زیرساخت عامل مهمی است که باید هنگام انتخاب بهترین مناطق مسکونی در استانبول در نظر گرفت زیرا می‌تواند بر کیفیت زندگی ساکنان تأثیر بگذارد.
  • هزینه زندگی: هنگام تصمیم‌گیری در مورد بهترین منطقه مسکونی در استانبول، هزینه زندگی نیز باید در نظر گرفته شود. برخی از مناطق مسکونی در استانبول هزینه‌های زندگی بالاتری نسبت به سایرین دارند و این در قیمت مسکن در آنجا منعکس خواهد شد.
  • حمل و نقل: یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب بهترین منطقه مسکونی در استانبول است، زیرا بر زمان رفتن شما به محل کار یا نقل مکان به مناطق دیگر تأثیر می‌گذارد.

سخن پایانی

استانبول شهری عالی برای زندگی است، اما عظیم است. در این شهر شلوغ سی و نه منطقه و صدها محله وجود دارد. تصمیم‌گیری در مورد محل زندگی در این شهر ممکن است سخت باشد زیرا هر محله استانبول منحصر به فرد است و چیزهای متفاوتی برای ارائه دارد .در این راهنما به رتبه بندی مناطق استانبول و معرفی آنها پرداخته‌ایم. امیدواریم فهرست ما در تصمیم‌گیری در مورد محل زندگی در استانبول به شما کمک کند.