جذاب‌ترین جاهای دیدنی استانبول در شب

جذاب‌ترین جاهای دیدنی استانبول در شب
02.07.25

آیا شما هم برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به دنبال یک مقصد هستید که بتوانید در شب نیز از آن لذت ببرید؟ آیا تاکنون درباره تفریحات شبانه در استانبول شنیده‌اید؟ اگر شما طرفدار سفر و خوش‌گذرانی هستید، بدون شک استانبول یکی از بهترین شهرها برای تفریحات شبانه است. استانبول به عنوان زیباترین شهر ترکیه شناخته می‌شود و یک شهر پرجنب‌وجوش و هیجان‌انگیز است. در این شهر می‌توانید از تمامی لحظات سفر خود به خوبی استفاده کنید. تفریحات شبانه و جاهای دیدنی استانبول در شب بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید به گشت‌وگذار بپردازید و از تمامی لذت‌های شهر در شب بهره‌برداری کنید. برای بازدید از تمامی آن‌ها، شما نیاز به حداقل دو هفته اقامت در استانبول خواهید داشت. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، حتما زمان‌هایی را برای گشت‌وگذار و بازدید از جاهای دیدنی استانبول در شب نیز اختصاص دهید و هرگز از دیدن جاهای دیدنی استانبول در شب غافل نشوید.

جاهای دیدنی استانبول در شب

بدون تردید همه ما نیاز داریم که برخی اوقات از هیاهو و مشغله روزانه فرار کنیم و لحظاتی را در تاریکی و آرامش شب به خودمان اختصاص دهیم. شب‌گردی در خیابان یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها است که همه باید حداقل یکبار در زندگی تجربه کنند. این تجربه به ما امکان می‌دهد از همه‌ی دغدغه‌ها و استرس‌های روزمره فرار کنیم و زمانی را برای شادی و استراحت صرف کنیم. قطعا هیچ کس نمی‌پسندد شب‌گردی در خیابان‌های خلوت و خطرناک را تجربه کند، بنابراین برای تفریحات شبانه به خیابان‌های شلوغ و امن سر می‌زنیم. استانبول یکی از بهترین شهرها در تمام دنیا برای شب‌گردی است، با امکانات و جاذبه‌های شبانه زیاد. این شهر در شب دارای شور و حال و جنب و جوش خاصی است که می‌تواند به ما خاطراتی خوش‌بو و به یادماندنی برای همیشه برای خود به ارمغان آورد. امکانات شبانه و تفریحات موجود در استانبول باعث شده است که گردشگران و توریست‌ها برای استفاده از آن‌ها در شب به این شهر سفر کنند. اگر می‌خواهید شب‌های اقامت خود را در استانبول به صورتی ماندگار سپری کنید، کافیست به مناطق پرجمعیت و پرانرژی شهر بروید و از تفریحات شبانه آن لذت ببرید.

بازدید از تنگه‌ی بسفر

تنگه بسفر یکی از جاهای دیدنی‌ استانبول در شب است و جایی است که دو قاره آسیا و اروپا با یکدیگر ارتباط دارند. برای تفریح در شب، می‌توانید بر روی کشتی‌های کروز سوار شوید و از مناظر عالی استانبول در تنگه بسفر لذت ببرید. این تنگه حدودا ۳۰ کیلومتر طول دارد و دارای چندین اسکله در نقاط مختلف شهر استانبول است. برای خرید بلیط کروز، می‌توانید به آژانس‌ها و هتل‌ها مراجعه کنید و یا به یکی از اسکله‌های شهر مانند بشیکتاش، امینونو، کاراکوی، اوسکودار و… بروید. با سوار شدن بر کشتی‌های کروز در تنگه بسفر، شب‌های استانبول را به شکلی جدید و فراموش‌نشدنی تجربه خواهید کرد.

مسجد باشکوه اورتاکوی

تجربه بازدید از مسجد اورتاکوی در شب، بیشتر جذابیت خود را نشان می‌دهد. لذا پیشنهاد می‌کنیم یک شب از سفرتان را به بازدید از این مکان زیبا و دیدنی اختصاص دهید. یکی از نکات برجسته این بازدید عکاسی در پل بسفر است که می‌توانید به عنوان محلی فوق‌العاده برای عکاسی خود انتخاب کنید. همچنین، با دکوراسیون پیچیده، منظره‌های فوق‌العاده و پس‌زمینه زیبای تنگه بسفر، مسجد اورتاکوی یکی از بهترین تجربیات و جاهای دیدنی استانبول در شب است. اگر عاشق عکاسی هستید، حتما باید این جا را دیده و عکس‌های زیبایی را در شب بگیرید. در کل، علاقه‌مندان به عکاسی و طراحی معماری به دیدن مسجد اورتاکوی در شب علاقه‌مند خواهند شد. این مکان با تاریکی شب، بیشترین زیبایی خود را به نمایش می‌گذارد.

مسجد باشکوه اورتاکوی از جاهای دیدنی استانبول در شب
مسجد باشکوه اورتاکوی از جاهای دیدنی استانبول در شب

پل گالاتا

پیشنهاد می‌شود که در سفر به استانبول به هیچ وجه تجربه پیاده‌روی روی پل گالاتا را از دست ندهید، به‌ویژه در شب. این پل از خلیج شاخ طلایی در شمال تا استانبول قدیم و مرکز محله سلطان احمد در جنوب می‌گذرد و به امینونو می‌رسد. این پل اروپا و آسیا را به یکدیگر متصل می‌کند و می‌توانید از روی آن منظره‌هایی زیبا را تماشا کنید.
هم‌چنین پل گالاتا یکی از مکان‌های محبوب مردم محلی است که می‌توانید با زندگی روزمره شهروندان استانبول آشنا شوید. نباید غروب آفتاب را روی این پل شلوغ و پرتردد از دست بدهید، زیرا تجربه‌ای سرشار از خاطرات خواهد بود. همچنین پل گالاتا شریان اصلی جاده‌ای است که دو منطقه مهم شهر را به یکدیگر متصل می‌کند و برای رستوران‌ها و مغازه‌ها مرکز تجاری پررونقی تشکیل می‌دهد. زیر پل نیز رستوران‌ها و کافه‌هایی وجود دارند که در تمام ساعت‌های روز و شب برای مهمانان نوشیدنی و غذا سرو می‌کنند. این رستوران‌ها با چشم‌اندازهایی به دریا خیره کننده و غذاهای باکیفیت ترکی و بین‌المللی شما را به تجربه‌ای شگفت‌انگیز دعوت می‌کنند.

قدم زدن در خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال یکی از جاهای دیدنی استانبول در شب ‌است و یکی از پرترددترین خیابان‌های این شهر محسوب می‌شود. این خیابان در محله بی‌اوغلو قرار دارد و به دلیل نزدیکی به میدان تکسیم و تنگه بسفر، قلب شهر استانبول و محله بسیار مهمی است. در این خیابان می‌توان هتل‌ها، مراکز خرید، جاذبه‌های تاریخی و کافه رستوران‌های متنوعی را یافت. بنابراین، هرگز ممکن نیست که کسی در سفر خود به استانبول از خیابان مشهور استقلال عبور نکند. طول این خیابان حدود ۱٫۵ کیلومتر است و یک خط مونوریل در آن وجود دارد که امروزه به عنوان یکی از نمادهای این خیابان شناخته می‌شود.

خیابان استقلال همواره پر از جمعیت است و در تمام ساعات شبانه روز، به خصوص شب‌ها، ساکنان استانبول و گردشگران زیادی را در خود جذب می‌کند. در حین قدم زدن در این خیابان، می‌توان به مراکز خرید سر زد، نوازندگان خیابانی را تماشا کرد، ویترین‌های زیبایی و بناهای تاریخی (مانند برج گالاتا، کلیساهای ارمنی گریکوری، کاتولیک روم و ارتدوکس یونانی) را مشاهده کرد و در رستوران‌ها از غذاهای محلی لذت برد. این تجربه، یک تجربه بی‌نظیر در شهر استانبول است که به شما امکان می‌دهد به تاریخ، فرهنگ و سنت‌های مردم ترکیه بیشتر آشنا شوید.

تپه پیر لوتی

این تپه که به نام نویسنده معروف فرانسوی پیر لوتی نامگذاری شده است، منظره‌ای فوق‌العاده از شاخ طلایی را به گردشگران ارائه می‌دهد. با بازدید از این تپه در استانبول، می‌توانید به یک چشم‌انداز بی‌نظیر از شب‌های شهر بنگرید. نورهای شهر و نورپردازی‌های دیدنی از این تپه دیده می‌شوند. علاوه بر شاهد بودن و ثبت عکس‌های زیبا از شب‌های استانبول، می‌توانید در کافه‌ی این تپه با آرامش شب‌های استانبول چای بنوشید و از سفرتان لذت ببرید. تپه پیر لوتی به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی‌ استانبول در شب شناخته می‌شود.

تپه چاملیجا

شما می‌توانید به تپه چاملیجا در سمت آسیایی استانبول بروید و بر روی این تپه قدم بزنید و بهترین منظره شهر را تجربه کنید. با پیاده روی در این تپه با شیب تند، مناظر زیبایی از هر دو سمت به شما نمایش داده می‌شود. همچنین، در قله این تپه می‌توانید یک مسجد زیبا به نام مسجد چاملیجا را ببینید. تپه چاملیجا از بهترین جاهای دیدنی استانبول در شب است. شما علاوه بر منظره فوق‌العاده می‌توانید آرامش و سکوت را دور از هیاهوی شهری تجربه کنید.

حمام ترکی در استانبول

یک تجربه منحصربه‌فرد و عرفانی و یکی از جاهای دیدنی استانبول در شب، حمام ترکی است. پس از شست‌وشوی بدن با کف، ماساژی آرامش‌بخش با روغن انجام می‌شود که پس از آن شما حس جدیدی دست می‌یابید.

همچنین، تماشای رقص بخار زیر گنبدهای بالای سرتان، تجربه‌ای جذاب است که هرگز از یاد نخواهید برد. حمام‌های استانبول شبانه تا دیروقت باز است، بنابراین می‌توانید پس از گشت‌وگذار در جاهای دیدنی استانبول، برای استراحت و کسب آرامش، خود را به یک حمام دلنشین دعوت کنید.

تماشای فواره‌های رقصان در جلوی مسجد آبی

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی استانبول در شب است که در مقابل ایاصوفیه قرار دارد. می‌توانید در طول روز این مجموعه تاریخی را بازدید کنید، اما لذت بردن از زیبایی‌های آن در شب نیز امکان‌پذیر است. فواره‌های رقصان در محوطه‌ی مسجد آبی، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی با نورپردازی خیره کننده شما را در خود غرق می‌کند. همچنین با تجربه خرید از فروشندگان خیابانی پارک سلطان احمد، می‌توانید از غذاهای ترکی محلی لذت ببرید و در حین تماشای فواره‌ها از آن‌ها لذت برده و شب را به یک تجربه فراموش نشدنی تبدیل کنید.

تماشای فواره‌های رقصان در جلوی مسجد آبی از جاهای دیدنی استانبول در شب
تماشای فواره‌های رقصان در جلوی مسجد آبی از جاهای دیدنی استانبول در شب

تماشای رقص دراویش

استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آسیا است و دارای یک میراث فرهنگی بسیار قوی است. یکی از اهمیت‌های این شهر، وجود رقص تشریفاتی در مراسم دراویش است. این رقص در دهه ۱۳۰۰ شکل گرفته و در ادامه تعالیم مولانا انجام می‌شود. رقص تاریخی و معنوی این دراویش همراه با موسیقی سنتی ایرانی زنده است. این رقص تشریفاتی جزو لیست میراث جهانی یونسکو است. مراسم رقص چرخان حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد و فرصت بی‌نظیری را برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ دراویش فراهم می‌کند. رقص دراویش امروزه به یکی از جاهای دیدنی استانبول در شب تبدیل شده است.

شهربازی‌های استانبول

شهربازی یک فرصت هیجان‌انگیز برای همه افراد است، چه کوچک و چه بزرگ. در استانبول، شهربازی‌های بزرگ و معروفی تاسیس شده‌اند، وسایلی با استانداردهای جهانی دارند تا گردشگران بتوانند با آسودگی از آن‌ها استفاده کنند. در این پارک‌ها می‌توانید با استفاده از شاتل‌های پرسرعت، ترن‌های هوایی، قالیچه پرنده، مجموعه وحشت و هیجان، بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان و رنجر‌ها تجربه هیجان‌انگیزی داشته باشید. موی پارک، بوستانسی، ویالند، بابالو، بستانجی، ویاپورت و… از جمله شهربازی‌های معروف استانبول هستند.

بیشتر بخوانیدتفریحات استانبول؛ تور کشتی استانبول

تور شبانه غذا

آیا تجربه‌ای مانند خوردن یک غذای خوب می‌تواند لذت‌بخش باشد؟ آیا شرکت در یک تور غذایی در شبانه روز در استانبول برای تمام مسافران این شهر توصیه می‌شود؟

شرکت در یک تور شبانه غذا به معنای کشف رستوران‌های مختلف در شهر و همچنین آشنایی با افراد جدید و یافتن دوستان است. یکی دیگر از مزایای شرکت در تور شبانه غذا این است که شما به جای خوردن یک وعده شام سه‌وعده‌ای (پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر)، نمونه‌های مختلفی از انواع غذاهای لذیذ را امتحان می‌کنید و پس از آن با پیاده‌روی آن را هضم می‌کنید. همچنین تور شبانه غذا به همراه چای ترکی و مخلفات به میزبانان به وفور سرو می‌شود.
در یک تور شبانه غذا در استانبول، شما به بازدید از اماکن گردشگری مهم شهر می‌روید و از غذاهای لذیذ لذت می‌برید. نقطه شروع بسیاری از تورهای شبانه غذا میدان تکسیم و محل گشت‌وگذار، محله بی‌اغلو استانبول است. حتماً کفش راحت تهیه کنید و یک ژاکت سبک حتی در فصول گرم را همراه داشته باشید؛ زیرا هوا ممکن است تا هنگام برگشت شب سرد شود.

بیشتر بخوانیدآشنایی با معروف‌ترین رستوران های زنجیره ای ترکیه

تور شبانه غذا از جاهای دیدنی استانبول در شب
تور شبانه غذا از جاهای دیدنی استانبول در شب

مراکز خرید

مراکز خرید استانبول به عنوان جاهای دیدنی استانبول در شب محسوب می‌شوند. این مراکز علاوه بر امکانات خرید، امکانات رفاهی و تفریحی برای بازدیدکنندگان نیز فراهم می‌کنند. مثلاً شما می‌توانید در این مراکز از شهربازی سرپوشیده، سالن‌های سینمایی مجهز، سالن بولینگ، پیست اسکی روی یخ و ژوراسیک پارک لذت ببرید. همچنین فروشگاه‌هایی همچون هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای نیز در این مراکز قابل دسترسی است. در مراکز خرید استانبول همچنین امکاناتی مانند زمین بازی کودکان، اتاق نگهداری کودک و پارکینگ اختصاصی نیز وجود دارد. بعلاوه، برخی از مراکز خرید همچون آکمرکز، مال آف استانبول، وادی استانبول، کاپیتول استانبول، ایستینیه پارک و غیره به عنوان بهترین و لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول شناخته می‌شوند. البته اگر به دنبال خریدی ارزان‌تر هستید، می‌توانید به اوت لت‌های استانبول مانند اوت لت آسیا پارک، اوت لت ایرپورت، اوت لت کاله، اوت لت ویاپورت آسیا و… مراجعه کنید.

کلاب‌های شبانه

اگر شما به دنبال تجربه‌ی خوبی هستید و می‌خواهید در کنار دوستان و خانواده خود به شب‌زندگی بروید، بدون شک کلوپ‌های شبانه استانبول بهترین مکان برای شما خواهند بود. این کلوپ‌ها تا صبح پذیرای مردم هستند و شبی همراه با رقص و موسیقی پرانرژی را برای شما به ارمغان می‌آورند. در کلوپ‌های شبانه استانبول، فضاهای بزرگ و مشخصی دارند تا بتوانند به گروه‌های بزرگی که علاقه‌مند به خوشگذرانی و حضور در مکان‌های سرگرم‌کننده هستند، خدمت‌رسانی کنند. در این مکان‌ها همراه با موسیقی زنده متنوعی مانند جاز، پاپ و راک، شما می‌توانید شبی یادماندنی را سپری کنید. در کنار اجراهای موزیکال و رقص، می‌توانید از غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای که در این مکان‌ها عرضه می‌شوند، لذت ببرید. بعضی از معروف‌ترین کلوپ‌های شبانه استانبول شامل بابل، رینا و آنجلیکا هستند، حتما باید قبل از رفتن به این مکان‌ها جای خود را رزرو کنید چون این مکان‌ها بسیار شلوغ هستند.

بیشتر بخوانید10 تا از بهترین جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم

سخن پایانی

استانبول زیباترین شهر ترکیه است. بسیاری از خارجی‌ها آنقدر به این شهر علاقه دارند که خرید ملک در استانبول را به‌عنوان روشی برای سرمایه‌گذاری یا اقامت در ترکیه انتخاب می‌کنند.
تاریکی شب منظره جدیدی از جذابیت استانبول را به تصویر می‌کشد. پس از غروب آفتاب، استانبول به زندگی شبانه خود برمی‌گردد و مناظر جدیدی را به نمایش می‌گذارد. جاهای دیدنی استانبول در شب نامحدودند و شما می‌توانید با توجه به علاقه‌مندی‌های خود، مکان‌های بیشتری را برای گذراندن شب‌های سفرتان انتخاب کنید. در این مقاله، برخی ازجاهای دیدنی‌ استانبول در شب را به شما معرفی کردیم تا بتوانید این شهر زیبا رابهتر بشناسید و لحظات بی‌نظیری را تجربه کنید.