پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت بین ایرانیان

پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت بین ایرانیان
00.02.31

در دنیای امروزی مهاجرت کردن کار آسانی نیست و قبل از اقدام به این امر باید به عوامل مختلف بسیار زیادی نظیر سن، شغل، تحصیلات، وضعیت مالی، وضعیت تاهل، قوانین کشور مورد نظر، قوانین شهروندی، خانواده، تورم و… توجه کنید. همچنین لازم است شرایط پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید با توجه به هدف خود بهترین کشور را برای مهاجرت انتخاب نمایید. از این رو در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا برخی از مهاجرپذیرترین کشورها را به شما معرفی کنیم.

پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت

در این بخش لیستی از پرطرفدارترین کشورهای جهان برای مهاجرت ایرانیان را در اختیارتان قرار خواهیم داد:

کشور آلمان

آلمان جزو مهاجرپذیرترین کشورهای جهان به حساب می‌آید که سالانه مهاجران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به ویژه ایران به سوی خود می‌کشاند. این کشور به دلایل مختلفی مانند نرخ بیکاری پایین توانسته است توجه درصد بالایی از متقاضیان جوی کار را به سمت خود جلب کند. نظام آموزشی رایگان و پیروی کردن از حوزه شنگن از دیگر امتیازات مثبت کشور آلمان برای مهاجرت است.

بهترین روش مهاجرت به این کشور اخذ اقامت از طریق کار می‌باشد. توجه داشته باشید که این کشور در خصوص اعزام دانشجو از جذابیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و به همین دلیل مهاجرت از طریق تحصیل نیز یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی به حساب می‌آید. البته ناگفته نماند که درخواست بالا برای اخذ ویزای تحصیلی سبب طولانی‌ شدن روندهای تحصیلی در این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: کدام کشور برای مهاجرت بهتر است؛ آلمان یا ترکیه؟

کشور انگلیس

کشور انگلیس از آن‌جایی که کیفیت زندگی بسیار بالایی را از نظر تحصیل و کار برای ساکنان به ارمغان می‌آورد در لیست پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان قرار گرفته است. البته ناگفته نماند هزینه‌های زندگی در این کشور بالا می‌باشد و شهر لندن جزو گران‌ترین شهرهای انگلیس به حساب می‌آید. به طور کلی این کشور از نظر اقتصادی بسیار پیشرفته است و نرخ بیکاری در آن بسیار پایین می‌باشد. شما می‌توانید از روش‌های مختلف نظیر کار، تحصیل و سرمایه‌گذاری برای اخذ ویزای انگلیس درخواست دهید.

کشور انگلیس

سرمایه‌گذاری در این کشور نیز از قوانین منحصر به فردی برخوردار است و حداقل مبلغ برای سرمایه‌گذاری تقریبا حدود 200000 پوند می‌باشد. البته ناگفته نماند که افراد متقاضی علاوه بر سرمایه باید یک طرح برای کسب و کار ارائه دهند و از طرح خود دفاع کنند. همچنین باید 2 نفر از اتباع کشور انگلیس را در شرکت خود استخدام نمایند. متقاضیان بالای 18 سال نیز باید توجه داشته باشند که مدرک زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین موارد برای اخذ ویزای کاری، تحصیلی و… انگلستان به حساب می‌آید.

کشور اتریش

کشور اتریش با توجه به اقتصاد پیشرفته، نرخ بیکاری پایین، نظام آموزشی رایگان، امنیت بالا و… جزو کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت ایرانیان به حساب می‌آید. واحد پول این کشور، یورو و زبان رسمی آن، آلمانی می‌باشد. جالب است بدانید که هر فرد با 6 سال کار کردن در اتریش قادر خواهد بود اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. شما می‌توانید از طریق تحصیل، ازدواج، کار و سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت کنید. ویزای سرمایه‌گذاری در این کشور نیازمند مبلغی حدود 100000 یورو و یک طرح کسب و کار می‌باشد. ویزای کاری کشور اتریش نیز به این صورت است که به مهاجران فرصت می‌دهد تا 6 ماه در این کشور حضور داشته باشند و در جستجوی کار باشند. اما ویزای تحصیلی این کشور با توجه به طولانی مدت بودن وقت سفارت به کسانی که قصد مهاجرت در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارند، پیشنهاد نمی‌شود.

کشور کانادا

از دیگر کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت ایرانیان می‌توان به کشور کانادا اشاره کرد که از قوانین بسیار مناسبی برای اخذ اقامت دائم برخوردار می‌باشد. به علاوه این کشور از نظر کیفیت زندگی بسیار بالا می‌باشد و از لحاظ اقتصادی جزء کشورهای پیشرفته جهان به حساب ‌می‌آید. در این کشور نیز اتباع خارجی پس از 3 سال کار کردن می‌توانند اقدامات لازم را برای اخذ اقامت دائم به کار گیرند. از دیگر جذابیت‌های کشور کانادا این است که فرزند بلافاصله پس از تولد، تابعیت کشور را دریافت می‌کند. شما می‌توانید از طریق تحصیل، کار، ازدواج، تولد و سرمایه‌گذاری به کشور کانادا مهاجرت کنید.

کشور کانادا

به علاوه این کشور برای مهاجرانی که دارای مهارت لازم هستند، مسیر راحتتری را برای مهاجرت در اختیارشان قرار داده است و در همان ابتدا شخص متقاضی و خانواده او در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند اقامت خود را دریافت کنند که نام این ویزا، Skill Worker می‌باشد و با توجه به سیستم امتیاز بندی افراد متقاضی سنجیده می‌شود. در مقابل ویزای کاری و Skill Worker، اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیز به مراتب آسان‌تر است و اتباع خارجی در هر مقطع و رشته‌ای قادر خواهند بود اقدامات لازم را برای مهاجرت به کانادا به کار گیرند.

اگر به مقایسه‌ی کشورها برای مهاجرت علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «کدام کشور برای مهاجرت بهتر است؛ کانادا یا ترکیه؟» را هم بخوانید.

کشور آمریکا

وضعیت اقتصادی پیشرفته و سطح حقوق بالای آمریکا نیز سبب شده است تا این کشور جزء کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت باشد. اما از آنجایی که روابط و شرایط خاصی میان آمریکا و ایران حاکم است، مسیر مهاجرت به این کشور توسعه یافته نسبت به دیگر کشورهای پرطرفدار بسیار مشکل می‌باشد. از روش‌های مهاجرت به آمریکا می‌توان به تحصیل، کار، ازدواج، سرمایه‌گذاری و… اشاره کرد. توجه داشته باشید که حداقل مبلغ برای سرمایه‌گذاری در این کشور، مبلغی حدود 1,000,000 دلار می‌باشد، اما با وجود این رقم نمی‌توان اطمینان حاصل کرد که دریافت اقامت برای خود و خانواده امکان‌پذیر باشد، زیرا ریسک بالایی را به همراه دارد. ویزای کاری این کشور که EB3 نام دارد نیز هم‌اکنون با توجه به سیاست‌های اخذ شده و تحریم‌های صورت گرفته برای اتباع ایرانی صادر نمی‌شود. اخذ ویزای تحصیلی نیز نیازمند پذیرش از طرف یک دانشگاه معتبر آمریکایی می‌باشد که در این صورت فرد متقاضی باید از مدرک زبان معتبر و سطح نمرات عالی برخوردار باشد.

کشور ترکیه

ترکیه نیز طی سال‌های اخیر به یک مقصد مهم و پرطرفدار برای مهاجرت ایرانی‌های تبدیل شده است و هم‌اکنون نیز با توجه به آمارهای غیررسمی تعداد ایرانیان مقیم این کشور بین 100 تا 150 هزار نفر می‌باشند. از دلایل مهاجرت ایرانی‌ها به این کشور می‌توان به روابط خیلی خوب ایران با ترکیه اشاره کرد. همچنین ترکیه نزدیک‌ترین کشور به ایران می‌باشد و برای انتقال سرمایه‌ روند بسیار آسان و راحتی را برای اتباع ایرانی در بر دارد. اگر قصد مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه را دارید، مشاوران ما در ام تی سی هوم می‌توانند به شما کمک کنند تا با بهترین روش به ترکیه مهاجرت کنید.

کشور ترکیه

اشتراکات فرهنگی و امکان اخذ اقامت ساده این کشور از طریق تحصیل، کار، خرید ملک و سرمایه‌گذاری با مبلغ حداقل 250000 دلار و… نیز سبب شده است تا این کشور به یک مقصد محبوب برای ایرانیان تبدیل شود. به علاوه مهاجران ایرانی پناهنده به راحتی می‌توانند از ترکیه به کشورهای کانادا، آمریکا و اروپا مهاجرت کنند.

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم به معرفی پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت بین ایرانیان پرداختیم. بدون شک زندگی در هر یک از این کشورها با توجه به کیفیت بالای زندگی، اقتصاد پیشرفته، نرخ پایین بیکاری و… بسیار لذت‌بخش و دل‌انگیز خواهد بود. در صورتی که قصد مهاجرت به کشور زیبای ترکیه و خرید ملک در ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق شماره‌های 02188664067 و 00902122587828 با مشاوران مجرب و حرفه‌ای ام تی سی هوم در ایران و ترکیه در ارتباط باشید تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.