به نظرتان می‌توان مهاجرت کم هزینه به ترکیه داشت؟

به نظرتان می‌توان مهاجرت کم هزینه به ترکیه داشت؟
01.07.12

ترکیه که از سه طرف توسط دریاها احاطه شده است، یکی بهترین کشورهای جهان برای زندگی محسوب می‌شود. در نتیجه آهنربای گردشگران و سرمایه‌گذاران است. خارجی‌ها به‌ویژه از استانبول، دریای مدیترانه و سواحل اژه لذت می‌برند. اگر قصد زندگی و خرید ملک در ترکیه را دارید، واقعاً مهم است که هزینه زندگی در این کشور را بدانید. این روزها مقصد بسیاری از مهاجران ترکیه است. اغلب افراد به دنبال کم هزینه ترین راه مهاجرت به ترکیه هستند. برخی از افراد برای تحصیل مهاجرت می‌کنند، برخی با خرید خانه در این کشور زندگی می‌کنند و بعضی دیگر برای اجاره ملک به این کشور سفر می‌کنند. حتی ممکن است با ثبت یک شرکت به ترکیه مهاجرت کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر برای پیدا کردن کم هزینه ترین راه مهاجرت به ترکیه با ام تی سی هوم همراه باشید.

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازمه

اگر می‌خواهید بدانید برای کم هزینه ترین راه مهاجرت به ترکیه چه مقدار پول لازم است، علاوه بر حداقل هزینه‌های زندگی، باید هزینه‌های دیگری همچون فهرست زیر را در نظر بگیرید.

  • خرید بلیط هواپیما
  • انتصاب سفارت
  • هزینه گرفتن ویزا
  • ترجمه اسناد
  • خدمات کنسولی
  • هزینه‌های اداری و دولتی
  • حتی باز کردن یک حساب در ترکیه و، …

حداقل مقدار سرمایه‌گذاری مورد نیاز و یا کم هزینه ترین راه مهاجرت به ترکیه این است که ثابت کنید شما صاحب یک ملک هستید یا یک کسب‌وکار را اداره می‌کنید، و به لحاظ مالی برای زندگی در این کشور مشکلی نخواهید داشت و میتوانید از پس هزینه مهاجرت کاری به ترکیه برآیید. اقامت، شهروندی و گذرنامه ترکیه‌ای به متقاضیانی که چه در املاک و مستغلات و چه در سپرده بانکی سرمایه‌گذاری می‌کنند، اعطا می‌شود. مبلغ سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در ابتدا ۱ میلیون دلار تعیین شده بود؛ اما در سپتامبر ۲۰۱۸ به‌شدت کاهش یافت.

بیشتر بخوانیدراهنمای جامع اجازه‌ی کار در ترکیه

 

روش مهاجرت کم هزینه
انتخاب بهترین روش مهاجرت به ترکیه = دریافت شهروندی یا اقامت ترکیه

راه‌های اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

  • سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات $400,000
  • سپرده بانکی $500,000
  • سرمایه‌گذاری $500,000
  • شرکتی تأسیس کنید که حداقل 50 نفر را استخدام کند.

تابعیت ترکیه ۳ تا ۶ ماه پس از سرمایه‌گذاری متقاضیان به آنها اعطا می‌شود. متقاضی باید سرمایه‌گذاری را به مدت حداقل 3 سال نگه دارد.

هزینه مهاجرت به ترکیه

از آنجا که به‌عنوان یک مهاجر،کم هزینه ترین راه مهاجرت به ترکیه اولین مسئله‌ای است که اهمیت دارد؛ بنابراین قبل از مهاجرت باید هزینه زندگی در ترکیه را در نظر بگیرید.
شاید مهم‌ترین مسئله زندگی در ترکیه و مهاجرت به این کشور، هزینه مسکن و اجاره‌بها باشد. اگر هدفتان این است که بدانید زندگی در ترکیه چقدر هزینه دارد، باید بدانید که مسکن گران‌ترین مورد برای زندگی در ترکیه است. متوسط هزینه زندگی در ترکیه ارتباط مستقیمی با قیمت مسکن دارد؛ بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید. گران‌ترین شهرها از نظر قیمت و اجاره‌بها به ترتیب استانبول، ازمیر، آنکارا و آنتالیا هستند.

بیشتر بخوانیدبا ارزان‌ترین خانه‌های استانبول برای اجاره بلندمدت آشنا شوید

کم هزینه ترین شهر ترکیه

در میان استان‌هایی که مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت‌ها در املاک و مستغلات را دارند و در آن اجاره‌بها افزایش می‌یابد و قیمت فروش مسکن زیاد نیست؛ به استان‌های آناتولی شرقی مانند سیرت، بتمن و ماردین میتوان اشاره کرد.
اگر شاخص سطح قیمت یک منطقه بیشتر از 100 باشد، این منطقه باتوجه‌به میانگین ترکیه «گران» است و اگر کوچک‌تر از 100 باشد، این منطقه باتوجه‌به میانگین ترکیه «ارزان» است. در اینجا گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای ترکیه را معرفی می‌کنیم:

  • در گروه اصلی مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی، بالاترین سطح قیمت استانبول با شاخص 111 و کمترین قیمت اورفا و دیاربکر با شاخص 94.9 بود.
  • در گروه اصلی مسکن، بالاترین سطح قیمت استانبول با شاخص ۱۵۰٫۱ تحقق یافت، درحالی‌که کمترین قیمت استان‌های ماردین، بتمن، شرناک و سیرت با شاخص ۸۴٫۵ بودند.
  • گران‌ترین شهرهای گروه اصلی حمل‌ونقل ازمیر با شاخص 107.1، و اورفا و دیاربکر با شاخص 93.5 ارزان‌ترین بودند.
  • در گروه اصلی رستوران‌ها و هتل‌ها، بالاترین شاخص سطح قیمت آنکارا با شاخص 118.3 و هاتای، مارش و عثمانیه با شاخص 91.7 ارزان‌ترین بودند.
  • در گروه نوشابه‌های الکلی و دخانیات، بالاترین شاخص سطح قیمت اورفا و دیاربکر با شاخص 2/100 و کمترین شاخص سطح قیمت، آیدین، دنیزلی و موغلو با شاخص 8/99 بود.
  • گران‌ترین شهر در گروه اصلی کالاهای خانگی ازمیر با شاخص ۱۰۸٫۷ بود، درحالی‌که ارزان‌ترین شهرها هاتای، مارش و عثمانیه با شاخص ۸۹٫۵ بودند.
  • گران‌ترین شهر در گروه اصلی سلامت، آنکارا با شاخص ۱۴۵٫۳ و ماردین، بتمن، شرناک و سیرت با شاخص ۷۳٫۸ ارزان‌ترین بود.
  • در گروه اصلی سرگرمی و فرهنگ، گران‌ترین شهرها استانبول با شاخص ۱۰۶٫۶ و ارزان‌ترین شهرها ماردین، بتمن، شرناک و سیرت با شاخص ۹۴٫۹ بودند.
  • در گروه اصلی آموزش‌وپرورش، گران‌ترین شهرها استانبول با شاخص۱۴۱٫۷ ثبت شدند و ارزان‌ترین شهرها اورفا و دیاربکر با شاخص ۷۶٫۹ ثبت شدند.
  • بالاترین سطح قیمت در گروه اصلی کالاها و خدمات متفرقه در استانبول با شاخص 1/110 تحقق یافت. منطقه‌ای که کمترین سطح قیمت را برای همان گروه اصلی داشت، آگر، کارس، ایگدیر و اردحان با شاخص ۹۱٫۱ بود.
  • دلیل اینکه هیچ تغییری در گروه اصلی ارتباطات وجود ندارد این است که قیمت تمام انواع آیتم‌ها مانند تماس‌های تلفنی و هزینه اشتراک اینترنت در این گروه در همه مناطق یکسان است.

بیشتر بخوانیدهزینه‌ها و مزایای زندگی در ترکیه چه هستند؟

مهاجرت کم هزینه به ترکیه از طریق کار

بسته به دلیل انتخاب شما برای مهاجرت به ترکیه، علاوه بر دوره‌ای که قصد دارید در ترکیه زندگی کنید، ممکن است نیاز به ویزا و مدارک مختلف داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، برخی ممکن است بخواهند برای به‌دست‌آوردن تابعیت ترکیه با خرید املاک و مستغلات به ترکیه مهاجرت کنند، درحالی‌که برخی ممکن است اقامت در ترکیه را برای مقاصد توریستی انتخاب کنند.
اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید یکی از کم هزینه ترین راه مهاجرت به ترکیه، مهاجرت از طریق کار است. هزینه مهاجرت کاری به ترکیه متفاوت است و ابتدا باید با یک کارفرمای ترکیه‌ای به توافق برسید که به شما اجازه کار در ترکیه را بدهد. به‌طورکلی برای اخذ ویزای کاری خود باید با مدارک و دعوت از صاحب کسب‌وکار به سفارت یا کنسولگری ترکیه در کشور خود درخواست بدهید. برای کار در ترکیه، خارجی‌ها باید ویزای کاری دریافت کنند. علاوه بر این، نیاز به دریافت مجوز کار نیز خواهند داشت.
افرادی که از طریق کار به این کشور مهاجرت میکنند، باید هزینه مهاجرت کاری به ترکیه را در نظرگرفته و بدانند شاید یکی از راه‏های مهاجرت کم‏هزینه به ترکیه به پول ایران این طریق باشد.
قانون جدید چهار (۴) نوع مجوز کار را معرفی کرده است. هر نوع به طور مفصل در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت:

  1. دوره‌ای / مقطعی: با درنظرگرفتن عواملی مانند وضعیت در بازار کسب‌وکار و غیره معمولاً برای حداکثر یک سال مجوز داده می‌شود. بااین‌حال، باید در نظر داشته باشید که ممکن است این مدت تا سه سال بسته به شرایط تمدید شود
  2. نامحدود: درصورتی‌که خارجی‌ها در ترکیه زندگی می‌کنند معمولاً ‘قانونی و بدون وقفه’ برای حداقل شش سال و یا در مجموع هشت سال از دوره کار که در ترکیه داشته‌اند، داده می‌شود. یکی دیگر از عوامل مهم که باید ذکر شود این است که تحت این نوع مجوز کار بدون هیچ‌گونه شرایط و ضوابطی ویزای کاری اعطا خواهد شد. بااین‌حال خارجی‌ها نیاز به ارائه گواهی داده شده توسط مقامات پلیس خواهند داشت.
  3. مستقل: به آن دسته از خارجی‌هایی که حداقل به مدت پنج سال در ترکیه «از نظر قانونی و بی‌وقفه» زندگی می‌کنند، ویزای مستقل داده خواهد شد. علاوه بر این، هر خارجی که برای اجازه کار مستقل مناسب باشد، ابتدا «گواهی درخواست اجازه کار مستقل» ارائه خواهد شد. این گواهی به مدت سه ماه از تاریخ شماره آن معتبر است
  4. استثنایی: استثناهایی وجود دارد که اجازه کار به طور مستقل از شرایط ذکر شده توسط قانون صادر شود. این استثنائات از این قرارند:
    4.1. خارجی‌هایی که با شهروندان ترکیه ازدواج کردند و با همسرانشان به‌صورت قانونی در ترکیه می‌مانند، اگر ازدواجشان قبل از اتمام سه سال از هم بپاشد، اجازه کار باطل می‌شود.
    4.2. خارجی‌ها که تابعیت ترکیه خود را ازدست‌داده‌اند.
    4.3. خارجی‌هایی که تحصیلات خود را در ترکیه به پایان رسانده‌اند بااین‌حال، یک استثنا برای این قاعده وجود دارد که بیان می‌کند اجازه کار به آن دسته از خارجی‌هایی که در ترکیه متولد شده‌اند یا قبل از ۱۸ سالگی به ترکیه آمده‌اند اعطا خواهد شد به این شرط که باید مدارکی ارائه دهند که نشان می‌دهد از هر آکادمی، دانشگاه و غیره در ترکیه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
    4.4. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله همسر و فرزندانشان.
    4.5. خارجی‌هایی به سفارش نمایندگی از سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و مؤسسات بین‌المللی در ترکیه.
    4.6. خارجی‌ها شامل وضعیت پرسنل کلیدی.
مهاجرت کاری به ترکیه
مهاجرت کاری به ترکیه

همان‌طور که در بالا ذکر شد، بر اساس قوانین ترکیه، قبل از درخواست ویزا برای کار در ترکیه به‌عنوان کارمند اداری یا فنی، یک مهاجر ابتدا باید مجوز کار دریافت کند. برای این اجازه لازم است که متقاضی دارای دانش فنی و یا اداری کافی باشد.
با توجه به اینکه ایرانیان اغلب دانش فنی بالایی دارند میتوانند شانس بیشتر و مهاجرت کم هزینه به ترکیه به پول ایران داشته باشند.
بر اساس قانون اجازه کار پرسنل خارجی که در ترکیه استخدام خواهند شد ابتدا برای اخذ مجوز کار خود قبل از ورود به ترکیه نیاز به درخواست در کنسولگری ترکیه در خارج از کشور خواهند داشت. بااین‌حال، اگر پرسنل خارجی در شش ماه گذشته در ترکیه باشند و یا اگر با یک شهروند ترکیه ازدواج کرده باشد، می‌تواند به طور مستقیم در وزارت کار و تأمین اجتماعی ترکیه درخواست کند.

مهاجرت کم هزینه به ترکیه از طریق خرید خانه

یکی از روش‌هایی که معمولاً افراد ترجیح می‌دهند برای مهاجرت به ترکیه انتخاب کنند و یکی دیگر از کم هزینه ترین راه مهاجرت به ترکیه است، خرید املاک و مستغلات است. با این روش می‌توانید یک ملک در ترکیه با ارزش حداقل 400 هزار دلار خریداری کنید.
پس از خرید ملک با این ارزش در ترکیه، می‌توانید برای خودتان، همسر و فرزندان زیر 18 سالتان درخواست تابعیت ترکیه کنید و از تمام حقوق خود به‌عنوان یک شهروند ترکیه لذت ببرید. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت خرید ملک در ترکیه بسته به شهری که می‌خواهید در آن خریداری کنید تغییر خواهد کرد.
نظر به اینکه در حال حاضر پول ایرانی نسبت به دلار ارزش کم‏تری دارد، بنابراین خرید ملک با این قیمت نمی‌تواند مهاجرت کم هزینه به ترکیه به پول ایران باشد.
ترکیه یک مقصد بسیار محبوب در میان خارجی‌هایی که می‌خواهند املاک و مستغلات در حومه شهر، شهرهای بزرگ، و یا مناطق ساحلی بخرند، است.
میانگین قیمت برای یک مترمربع بسته به منطقه بین ۳۲۰ تا ۲۰ یورو است. برخی از مهاجران اجاره آپارتمان را ترجیح می‌دهند، بنابراین مدت‌ها قبل از مهاجرت به ترکیه به این گزینه فکر می‌کنند. هزینه متوسط اجاره یک آپارتمان ۱ خوابه حدود ۱۵۰ یورو تا ۳۰۰ یورو است.
با خرید ملک در ترکیه امکان دریافت مجوز اقامت وجود دارد. هر خانه‌ای با هر ارزشی که بخرید برای شما اقامت در ترکیه نه به طور دائم ولی موقت را به ارمغان خواهد آورد. بدین صورت میتوانید از کم هزینه ترین راه مهاجرت به ترکیه استفاده کنید. به‌خاطر داشته باشید که صدور گذرنامه ترکی شما 3 تا 6 ماه طول می‌کشد.

بیشتر بخوانیدنگاهی به شرایط خرید اقساطی ملک در ترکیه

سخن پایانی

ترکیه یک کشور راحت برای زندگی از نظر شرایط مطلوب آب‌وهوایی و مردم‌دوستی و هزینه پایین زندگی است. پس از مهاجرت به ترکیه، شما متوجه خواهید شد که هزینه مواد غذایی، خدمات اساسی، قبوض و محل اقامت معقول است. بااین‌حال هزینه‌های زندگی در استانبول و آنکارا بیشتر است چرا که بزرگ‌ترین و گران‌ترین شهرهای ترکیه هستند.
در کل هزینه زندگی در ترکیه به عوامل زیادی بستگی دارد. اما مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده، سبک زندگی شماست.
سبک زندگی شما می‎تواند یکی از مهم‏ترین عوامل مهاجرت کم‏هزینه به ترکیه و یا مهاجرت پرهزینه به ترکیه باشد.