بهترین شهرهای ترکیه برای خرید کدامند؟

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید کدامند؟

ترکیه کشور شگفت‌انگیزی برای گذران تعطیلات است. با سفر به ترکیه از لذت گشت‌وگذار در طبیعت و تاریخ لذت خواهید برد. اما زیبایی‌های این کشور در تاریخ و طبیعت خلاصه نمی‌شود، خرید در ترکیه، به تنهایی یک انگیزه سفر و جاذبه به حساب می‌آید. پس شما هم می‌توانید لذت خرید از بازارها و مراکز خرید این کشور را چاشنی سفرتان کنید.
ساعت‌ها می‌توانید در بازارهای محلی و مراکز خرید لوکس ترکیه گردش کنید، هرآنچه نیاز دارید بخرید و غذاها و نوشیدنی‌های سنتی ترکیه را بچشید. بازارها، عصاره‌ی فرهنگ ترکیه از گذشته تا عصر مدرن هستند، به همین دلیل بازارگردی یک بخش‌ اصلی تورهای کشورهای مختلف به ترکیه محسوب می‌شود. در این مطلب قصد داریم بهترین شهرها ترکیه برای خرید را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

استانبول

استانبول مقصد اول بسیاری از گردشگران به ترکیه است. این شهر علاوه بر تاریخ غنی و طبیعت بی‌نظیر مهم‌ترین شهر تجاری ترکیه محسوب می‌شود. مهمترین بازارها و مراکز خرید کشور ترکیه در این شهر قرار دارند و سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان از امکان تاریخی و تفریحی این شهر دیدن می‌کنند. با مراکز خرید استانبول آشنا شوید:

بازارهای سنتی استانبول
گردشگری نیست که به استانبول رفته باشد و بازار بزرگ، یعنی مهم‌ترین و قدیمی‌ترین بازار شهر استانبول را ندیده باشد. این بازار سنتی با داشتن 3000 فروشگاه، ارائه‌کننده‌ی محصولات مختلف به خریداران است. سوغاتی‌های ترکیه شامل خوراکی‌ها و صنایع دستی در این بازار به وفور پیدا می‌شود.
بازار ادویه با فاصله‌ی کمی از بازار بزرگ قرار دارد. این بازار سرزمین شگفت‌انگیز ادویه‌ها، گیاهان دارویی، آجیل و خوراکی‌های ترکیه است. هم برای گردش و هم برای خرید می‌توانید به بازار تاریخی ادویه بروید. به ویژه اگر به دنبال خرید بهترین قهوه‌ی ترک هستید.

مراکز خرید استانبول
مرکز خرید استانبول مقصد گردشگرانی است که به دنبال خرید اجناس برند با قیمت مناسب هستند. برندهای مهم ترکی و بین‌المللی در این مرکز صاحب فروشگاه هستند. محصولات مختلف از لباس و کفش گرفته تا لوازم منزل در این بازار به فروش می‌رسد.
ایستینه پارک استانبول شهر خرید بزرگی است که همه چیز در آن پیدا می‌شود. کالاهای مارک و غیر مارک با تنوع قیمتی بالا، همچنین امکانات تفریحی چون سرزمین بازی، سینما، کافه و رستوران تنها بخشی از خدمات این مرکز خرید محسوب می‌شود.

مال استانبول
شهر خرید بزرگی است که همه چیز در آن پیدا می‌شود

مهمترین مراکز خرید استانبول برای خرید اجناس برند ترکی و خارجی مرکز خرید جواهر، کانیون، آکمرکز و اوتلت کاله محسوب می‌شوند، اما اگر به دنبال خرید ارزان‌تر در این شهر هستید فروم استانبول گزینه‌ی مناسبی است. این بازار بزرگ محصولات متنوع و با قیمت کمتری از مال‌های اصلی شهر استانبول ارائه می‌کند. همچنین برای خرید ارزان می‌توانید به مراکز خرید دیگری چون بی اوغلو ایش و استار سینی اوتلت نیز سر بزنید.

دسترسی نامحدود به مراکز خرید استانبول یا خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت آن ممکن و شدنی خواهد بود. خرید آپارتمان در استانبول برای کسانی که می‌خواهند مهاجرتی آسان داشته باشند، بهترین راه است. مشاوران ام تی سی هوم می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

آنتالیا

سواحل زیبای آنتالیا -شهر محبوب گردشگران- در فصول گردشگری میزان تعداد زیادی گردشگر است که علاوه بر گشت و گذار در میان جاذبه‌های توریستی و مراکز تفریحی به خرید کردن نیز علاقمند هستند. آنتالیا شهر پر رونقی برای خرید هر کالایی‌ست. تنوع محصولات برند در بازارهای و مراکز خرید این شهر بسیار بالاست. همچنین فروشگاه‌های عرضه‌ی سوغاتی نیز در هر مرکز خریدی به راحتی پیدا می‌شود.

بازارهای سنتی در شهر آنتالیا
بازار آنتالیا در میان بازارهای محلی این شهر از همه معروف‌تر است. محصولات سنتی نظیر پارچه، ظروف سفالی و صنایع دستی در این بازار به وفور یافت می‌شود. آنتالیا به عنوان یک شهر تاریخی با فرهنگ غنی، محصولات سنتی بسیاری دارد که به راحتی می‌توانید در بازار آنتالیا به عنوان سوغاتی خریداری کنید.
گشت در بازار لیدیا سوزانی برای ایرانی‌ها می‌تواند جذاب باشد. این بازار که به شکل تخصصی عرضه‌کننده‌ی فرش‌های دستبافت ترکی‌ست یکی از رنگارنگ‌ترین و جذاب‌ترین بازارهای آنتالیا محسوب می‌شود. فروش فرش در این بازار به گردشگران رونق فراوانی دارد.
بازار قدیمی آنتالیا، بازار گاراژ و بازارهای محلی کالجی نیز به عنوان مراکز عرضه‌کننده محصولات سنتی و صنایع دستی در میان توریست‌ها پرطرفدار هستند.

مراکز خرید آنتالیا
در میان مرکزهای خرید معروف آنتالیا تراسیتی، محل عرضه‌ی کالاهای مختلف در برندهای متنوع است. هرآنچه که در سفر به آنتالیا به دنبال خریدش هستید در تراسیتی به راحتی پیدا می‌شود. مارکت لند هم یکی دیگر از مراکز خرید معروف در آنتالیا به شمار می‌آید. این مرکز خرید به عنوان قلب تپنده‌ی مد و تکنولوژی مشهور است. بهترین برندهای لباس، لوازم آرایش، کیف و کفش تا لوازم منزل و ساعت در این مرکز فروشگاه دارند.
علاوه بر مراکز نام برده اوزدیک پارک و میگروس نیز مورد توجه هستند. مراکز خرید در آنتالیا علاوه بر فروشگاه‌ها و اجناس متنوع، مکان‌های مناسبی برای تفریح هستند، سالن‌های سینما، اتاق‌های بازی، سرزمین‌های سرگرمی در کنار رستوران‌ها و کافه‌ها خرید را برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.
در میان مراکز خرید ارزان قیمت، اوت لت دیپو معروف شده. این مرکز خرید بزرگ محل گردهمایی برندهای برجسته‌ی ترک و اروپایی‌ست. قیمت‌ها در این مرکز بسیار پایین هستند و اگر به دنبال خرید برند و ارزان هستید، اوت لت دیپو گزینه‌ی مناسبی برای شماست.

ازمیر

باید بدانید ازمیر علاوه بر زیبایی طبیعی و بناهای تاریخی، شهری پر از بازارها و مراکز خرید است که با هر بودجه‌ای می‌توانید به بهترین وجه ممکن خرید کنید. بازار خرید سوغاتی‌های ترکیه در ازمیر بسیار رونق دارد.

بازارهای سنتی شهر ازمیر
بازار کمرالتی جزو معروف‌ترین و پرطرفدارترین بازارهای محلی و سنتی در ترکیه است. این بازار تاریخی با قدمت 400 ساله‌اش لذت خرید و گردش را توامان به شما هدیه می‌کند. مغازه‌های این بازار به وسعت 4 هکتار محل فروش بهترین سوغاتی‌های ترکیه است. صنایع دستی، جواهرات دست‌ساز، عتیقه، ادویه، قهوه، البسه تنها بخش کوچکی از کالاهایی‌ست که در این بازار به فروش می‌رسد.
بازار سوکه و بازار محلی سوسیته از دیگر بازارهای محلی ازمیر هستند که کوچکترند و با تنوع محصولی کمتر اما قیمت‌های ارزانتر مورد توجه تعداد زیادی از گردشگران خارجی قرار دارند. در بازار سوکه و سوسیته صنایع دستی ترکیه نظیر فرش، کلاه‌های دست‌دوز، جواهرات دست‌ساز، خوراکی‌های سنتی و بسیاری از اقلام دیگر به فروش می‌رسد. این بازارها به نسبت کمرالتی خلوت‌تر هستند و شما با آرامش خاطر می‌توانید خرید کنید.

مراکز خرید شهر ازمیر
مرکز خرید آگورا مقصد خرید بسیاری از گردشگران خارجی است. این مرکز خرید به مساحت 9 هکتار علاوه بر فروشگاه‌های متنوع از محصولات برند وغیره امکانات تفریحی متنوعی هم برای خریداران فراهم کرده. اگورا همچنین از آن دسته مراکزی‌ست که طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها را دربرمی‌گیرد، بنابراین با هر بودجه‌ای می‌توانید از این مرکز خرید کرد. فروم برنوا و کوناک پیر نیز از مراکز خرید شیک و مجلل شهر ازمیر محسوب می‌شوند.

مراکز خرید ازمیر
ازمیر شهر اوت لت‌های بزرگ و معروف است.

اگر قصد خرید کالاهای برند را دارید، ازمیر شهر اوت لت‌های بزرگ و معروف است. شما می‌توانید با گشت و گذار در این اوت‌لت‌ها لباس، عینک، کیف و کفش و حتی لوازم منزل برند را با قیمتی ارزانتر خرید کنید. از معروف‌ترین اوت‌لت‌های ازمیر سلوای، اپتیوم و ازمیر پارک را می‌توان نام برد که در وسعت زیاد انواع مختلفی از کالاهای برند را به فروش می‌رسانند. وقتی از ارزانترین شهر ترکیه برای خرید لباس صحبت می‌کنیم، خرید از اوت‌لت‌های ازمیر را باید مد نظر قرار دهیم.
همچین خیابان‌های زیادی در ازمیر به مراکز خرید اصلی تبدیل شده‌اند. معروف‌ترین خیابان ازمیر کوناک پیر است. خیابان سینالوگ، کارسیاکا، کارونسرای کیزلارگسی و کیبرس سهیتلری نیز در میان گردشگران پرطرفدار هستند.

آنکارا

آنکارا به نسبت شهرهای توریستی دیگر ترکیه رونق گردشگری کمتری دارد. اما این شهر از چند جنبه دارای اهمیت است. آنکار پایتخت ترکیه، بازار کار و تجارت در این شهر پر رونق است. بسیاری از ایرانیان برای سرمایه‌گذاری، تحصیل، یا مراجعه به سفارت برخی از کشورها به این شهر سفر می‌کنند. ضمن آنکه جاذبه‌های توریستی نیز گردشگران زیادی را به این شهر می‌کشاند. خرید از آنکارا خرید به صرفه‌ای است. مراکز خرید در این شهر زیاد هستند و تنوع بسیاری دارند.

بازار سنتی در آنکارا
بازار چیکریچیلر قدیمی‌ترین بازار در آنکارا با قدمت 1000 ساله بهترین مکان برای سوغاتی‌های ترکیه است. در این بازار صنایع دستی، ظروف مسی و برنجی، جواهرات دست‌ساز، عتیقه و انواع پوشاک خرید فروش می‌شود. علاوه بر این گردش در مناطق طبیعی بکر اطراف این بازار بسیار هیجان‌انگیز است. رستوران‌ها و کافه‌های سنتی و مدرن در این بازار به راحتی در دسترس هستند.
باکیرجیلار چارشیسی یا همان بازار مسگران هم علاوه بر داشتن جاذبه‌های یک بازار قدیمی و سنتی مکان مناسبی برای خرید ظروف و صنایع دستی مسی و برنجی است.

مراکز خرید شهر آنکارا
وقتی صحبت از بهترین مرکز خرید آنکارا به میان می‌آید، نام کنت پارک همیشه به یادها می‌آید. این مرکز خرید شش طبقه فروشگاه‌های مختلفی در زمینه‌ی فروش مد و فشن، لوازم منزل، جواهرات و ساعت، عینک آفتابی، لوازم منزل و لوازم الکترونیکی دارد. در کنت پارک شما به راحتی می‌توانید بهترین برندهای ترک را یکجا داشته باشید. و در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

آنکا مال
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

مرکز خرید آنکمال با بیش از 330 فروشگاه، مرکز خرید گالریا به حدود 100 غرفه و فروشگاه و فروم استانبول با 140 فروشگاه در کنار ارائه‌ی خدمات رفاهی، محصولات درجه‌ی یک با قیمت مناسب را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.
خیابان تونلی هیلمی نیز یک مرکز خرید جذاب در آنکارا محسوب می‌شود این خیابان زیبا مملو از فروشگاه‌های مختلف برند و غیره است و کافه‌ها و رستوران‌های این محله در شب خود نمایی می‌کند. توریست‌های زیادی سالانه جهت خرید و بازدید به این منطقه‌ی آنکارا می‌آیند.

حراجی‌های ترکیه

برای بسیاری از ایرانیان که به ترکیه مسافرت می‌کنند، خرید کردن به ویژه از مارک‌های معروف ترکی بسیار لذت بخش است. خرید در زمان حراجی‌های ترکیه این لذت را چند برابر می‌کند.
بهار برای ما ایرانی‌ها با تعطیلات طولانی نوروز فرصت مناسبی برای سفر خارجی خصوصا به مقصد ترکیه را فراهم می‌کند و در همین زمان هم حراج‌های بهاره در جریان است.
حراج بهاره‌ی آنتالیا در این میان بسیار معروف‌ است. از 23 آوریل به مدت دو هفته در این شهر حراج بزرگ با تخفیف‌های قابل توجه برگذار می‌شود. برای رسیدن به حراج بهاره استانبول باید تا خرداد ماه صبر کنید، در این زمان و درست قبل از ورود به تابستان حراج بهاره‌ی استانبول بهترین زمان خرید است.
در تابستان و شروع فصل طولانی گردشگری ممکن است با حراجی شاخصی روبرو نشوید اما بدانید اوت لت‌ها همیشه در دسترس‌اند، جایی که می‌توانید کالاهای برند را با تخفیف‌های دائمی خریداری کنید.
اگر برنامه سفر به ترکیه در پاییز را دارید، بهتر است بدانید که پاییز بهترین فصل خرید از ترکیه است. در استانبول از اواخر سپتامبر تا اواخر دسامبر فروشگاه‌ها محصولات خود را با تخفیف پاییزه به فروش می‌رسانند. در سایر شهرهای ترکیه نظیر آنتالیا حراج پاییزی زمان مشخصی ندارد اما بسیاری از فروشگاه‌ها با تخفیف‌های مناسب پذیرای خریداران هستند.
حراج زمستانی مهمترین فصل حراج ترکیه است که با شروع سال نوی میلادی آغاز می‌شود و تا رسیدن فصل بهار کماکان ادامه دارد. تخفیف فروشگاه‌ها در این حراجی از 30 درصد شروع می‌شود و در برخی زمان‌ها و فروشگاه‌ها تخفیف تا 70 درصد می‌رسد.

بهترین شهر ترکیه برای خرید عمده

فروش کالاهای ترکی به ویژه پوشاک برند ترک در نزد ایرانیان بسیار محبوب است، پس اگر دستی در تجارت دارید و قصد خرید عمده از بازارهای ترکیه را دارید به استانبول سفر کنید. مهمترین بازارهای عمده فروشی ترکیه در این شهر قرار دارند.
بازار محموت پاشا اصلی‌ترین مرکز خرید عمده‌ی در استانبول محسوب می‌شود. در این بازار محصولات مختلفی شامل پوشاک، کیف و کفش، ظروف مختلف و حتا ادویه و شیرینی خرید و فروش می‌شود. تنوع محصول و قیمت‌های مناسب این بازار را شاخص کرده. بازار فاتیح، اکسارای، مرتر و بازار عثمان از دیگر مراکز عمده فروشی در این شهر است که کالاهای مختلفی را عرضه می‌کنند. اگر برای خرید عمده لباس به ترکیه می‌روید تمامی مراکز یاد شده لباس‌های برند و غیره برند با اجناس خوب را به فروش می‌رسانند.
برای خرید عمده به شهرهای دیگر ترکیه هم می‌توانید مسافرت کنید. بازار مارینا در آنتالیا بازار عمده فروشی محصولات چرمی‌است، همچنین در این شهر بازار‌های محلی عمده جواهرات نیز به چشم می‌خورد. ترا سیتی، میگروس، مارک آنتالیا، دیپو و ترا از دیگر عمده‌فروشی‌های شهر آنتالیا هستند.
در آنکارا، ازمیر، وان و سایر شهرهای ترکیه نیز به ویژه در بازارهای سنتی یا فروشگاه‌های AVM شما می‌توانید محصولات مورد نظرتان را به صورت عمده خریداری کنید.

سوغاتی ترکیه

اکثر ایرانیانی که به ترکیه سفر می‌کنند به دنبال خرید لباس از ترکیه و کیف و کفش به ویژه از برندهای معروفی چون مانگو، ال‌سی‌ واکیکی و دفکتو هستند. اما ترکیه سوغاتی‌های دیگری هم دارد که به دلیل قرابت‌های فرهنگی و تشابهات این دست محصولات، کمتر برای ما ایرانی‌ها جذابیت دارد.
مهمترین سوغات ترکیه به ویژه برای اروپایی‌ها فرش‌های دستباف است. همچنین به خاطر ارزان‌تر بودن طلا در ترکیه نسبت به اروپا بازار طلاسازی‌های ترکیه بسیار پر رونق شده. سفال و سرامیک نیز جزو صنایع دستی قدیمی این کشور محسوب می‌شود که امروزه در ترکیب با هنر مدرن جلوه‌های زیباتری به خود گرفته‌اند.
بازارهای ادویه در اغلب شهرهای ترکیه نشان دهنده‌ی اهمیت این کالاست. سوغاتی ویژه‌ای که با رنگ‌ها و عطرهای مطبوع دل هر گردشگری را می‌برد. اگر به بازارهای ادویه وارد شدید فراموش نکنید که بهترین قهوه‌ی ترک دنیا در این بازارها یافت می‌شود.
از دیگر سوغاتی‌های ترکیه که مورد علاقه‌ی ایرانیان نیز هست محصولات چرمی این کشور است. کیف و کفش‌های چرم و البسه‌ی چرم در هر شهر ترکیه به راحتی پیدا می‌شود.