کدام شهر ترکیه برای زندگی به‌صرفه‌تر است؟

کدام شهر ترکیه برای زندگی به‌صرفه‌تر است؟

طبق آمارهای رسمی بیش از نیم میلیون ایرانی در ترکیه زندگی می‌کنند. اگر شما هم قصد خرید ملک در ترکیه و مهاجرت به ترکیه را دارید، حتما بریتان سوال شده که ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی کدام است؟ به‌طورکلی هزینه اقامت در ترکیه بالا نیست، علاوه بر این هم‌مرز بودن با ایران و اشتراکات فرهنگی فراوان نیز در علاقه شدید ایرانی‌ها برای مهاجرت به ترکیه تأثیرگذار است.

اکثر افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند به دنبال ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی هستند. فرقی نمی‌کند برای زندگی دانشجویی یا کاری ترکیه را انتخاب کرده باشید، درهرصورت گزینه‌های زیادی وجود دارد که با بودجه شما تناسب داشته باشند. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا مقرون به‌صرفه‌ترین شهرهای ترکیه برای زندگی آشنا شویم.

 کم‌هزینه‌ترین شهر ترکیه برای زندگی و مهاجرت ارزان به ترکیه

با ارزان‌ترین شهر ترکیه برای زندگی آشنا شوید

شهرهای معروف ترکیه همچون استانبول، آنتالیا، آلانیا و بودروم بالاترین سطح از کیفیت زندگی را در این کشور دارند. بااین‌حال، هرچقدر سطح دسترسی به امکانات بیشتر می‌شود هزینه‌های زندگی نیز افزایش پیدا می‌کند. زندگی در این شهرها معمولاً هزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به سایر شهرهای ترکیه دارد.

اگر به دنبال ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی هستید باید به سراغ شهرهای کوچک‌تر این کشور بروید. شهرهایی مانند اسکی‌شهر، دیدیم، قونیه، ارزروم و حتی آنکارا با توجه به امکانات مناسبی که دارند شهرهای ارزان ترکیه به‌حساب می‌آیند. این شهرها گزینه‌های خوبی برای خرید ملک در ترکیه و مهاجرت به این کشور هستند.

دیدیم ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی

دیدیم؛ ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی

دیدیم شهر کوچکی در غرب ترکیه و در کنار سواحل زیبای مدیترانه است. این شهر کوچک یکی از بهشت‌های گردشگری ترکیه به‌حساب می‌آید. بااینکه کیفیت زندگی در این شهر در سطح مطلوبی قرار دارد اما هزینه‌های زندگی در آن بسیار پایین‌تر از سایر نقاط ترکیه است. دیدیم در فاصله کمی نسبت به ازمیر و بودروم قرارگرفته است. ازاین‌رو دسترسی مناسبی به مراکز گردشگری و شهرهای مهم و صنعتی ترکیه دارد.

قیمت ملک و خرید خانه در این شهر کمتر از نصف هزینه خرید خانه در استانبول است. بااین‌حال، تعداد ایرانی‌ها در این شهر بسیار کم است و ازلحاظ فرهنگی نیز تفاوت‌های زیادی با ایران دارد. اگر به دنبال ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی هستید و می‌توانید با فرهنگ جدید ارتباط برقرار کنید دیدیم بهترین گزینه برای شما است.

قونیه یکی از شهرهای ارزان ترکیه

قونیه؛ شهر مولانا و دارای اشتراکات فرهنگی فراوان با ایرانیان

قونیه در جنوب ترکیه قرار دارد و بیش از هر چیز به شهر مولانا معروف است. قونیه یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ترکیه است که برخلاف وسعت کم آن، جمعیت زیادی دارد. حضور مولانا در این شهر باعث شده تا ازلحاظ فرهنگی اشتراکات زیادی بین مردم قونیه و ایرانیان وجود داشته باشد. علاوه بر این امکانات مناسب خصوصاً برای دانشجویان یکی دیگر از دلایلی است که قونیه را به گزینه خوبی برای مهاجرت تبدیل می‌کند.

قونیه بدون شک یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی است. هزینه‌های زندگی در این شهر نیز به شکل قابل‌توجهی از شهرهایی مانند استانبول، آنتالیا و آنالیا پایین‌تر است. بااین‌حال نسبت به دیدیم گران‌تر به‌حساب می‌آید. دانشگاه سلجوق قونیه نیز می‌تواند گزینه خوبی برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه باشد.

آنکارا ارزان ترین شهر ترکیه برای مهاجرت به ترکیه و کار در ترکیه

آنکارا؛ ارزان ترین شهر ترکیه برای شروع کسب‌وکار

آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه و یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور است. بااینکه آنکارا ازلحاظ سیاسی اهمیت بسیار زیادی دارد اما ازلحاظ هزینه‌های زندگی شهر بسیار ارزان‌تری نسبت به استانبول محسوب می‌شود. در آنکارا خبری از جاذبه‌های تاریخی و محله‌هایی به زیبایی محله‌ های زیبای استانبول نیست. این شهر مناسب افرادی است که قصد سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در ترکیه را داند. ده‌ها شرکت ایرانی در حال حاضر در آنکارا فعال هستند.

وجود دانشگاه‌های مطرحی همچون دانشگاه آنکارا، دانشگاه سابانجی و دانشگاه بیلکنت که همگی جزو بهترین دانشگاه‌های ترکیه هستند، باعث شده تا آنکارا به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شود. هزینه‌های زندگی در آنکارا از قونیه و دیدیم بیشتر است بااین‌حال باید آنکارا را در لیست ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی قرار دهیم. به‌طورکلی آنکارا بعد از استانبول بهترین شهر ترکیه برای ایرانیان است.

اسکی شهر، ارزان ترین شهر ترکیه برای تحصیل

اسکی‌شهر؛ ارزان ترین شهر ترکیه برای تحصیل

اسکی‌شهر یا اسکی‌شهیر به شهر دانشجوها در ترکیه معروف شده است. این شهر تاریخی ازلحاظ جمعیت سیزدهمین شهر بزرگ ترکیه به‌حساب می‌آید. مهم‌ترین دلیل معروفیت اسکی‌شهر حضور دو دانشگاه بزرگ آناتولی و قاضی عثمان در این شهر است. هر دو این دانشگاه‌ها جزو بهترین دانشگاه‌های ترکیه هستند که در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان نیز جایگاه مناسبی دارند.

هزینه‌های زندگی در این شهر خصوصاً برای دانشجویان بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب است. خوابگاه‌های دانشجویی مناسبی نیز برای کمک به کاهش هزینه‌های زندگی در اسکی‌شهر دیده می‌شوند. از طرفی قرارگیری در مسیر قطار سریع‌السیر آنکارا به استانبول باعث شده تا در کوتاه‌ترین زمان به پایتخت‌های سیاسی و اقتصادی ترکیه دسترسی داشته باشید. همچنین عبور یک رود از وسط شهر زیبایی این شهر را دوچندان کرده است.

 ارزروم، یکی از ارزان ترین شهرهای ترکیه

ارزروم؛ مرکز تاریخی تجارت ایرانیان

ارزروم بعد از آنکارا و استانبول دارای بیشترین جمعیت ایرانیان است. ایرانی‌های این شهر از اقوام تاریخی هستند که مدت‌ها است در ارزروم زندگی می‌کنند. این شهر سال‌ها در اختیار ایرانیان بوده و نزدیکی آن با مرز ایران باعث شده تا بسیاری از تجار ایرانی در طی قرن‌های گذشته در این شهر سکونت پیدا کنند.

ارزروم یکی از ارزان ترین شهرهای ترکیه است. ازلحاظ فرهنگی و اقتصادی رابطه مستحکمی با ایران دارد. وجود دانشگاه بزرگ آتاتورک در این شهر نیز آن را به گزینه مناسبی برای دانشجویان ایرانی تبدیل می‌کند. اگر نزدیکی به مرز ایران و روابط نزدیک تجاری با شهرهایی مانند تبریز و ارومیه برای شما اهمیت دارد ارزروم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که ارزروم یکی از سرد‌ترین شهرهای ترکیه است.

استانبول بهترین گزینه برای مهاجرت و اقامت در ترکیه

استانبول؛ بهترین شهر برای زندگی ایرانیان

بااینکه در این مقاله در مورد ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی صحبت می‌کنیم اما نباید استانبول را فراموش کنیم. به این نکته توجه داشته باشید که هزینه خرید خانه در استانبول به‌طور متوسط از تهران کمتر است. بیش از 2000 دانشجوی ایرانی در استانبول مشغول به تحصیل هستند و اکثر تجار ایرانی در این شهر زندگی می‌کنند. محله اسنیورت به نوعی محله ایرانی‌ها محسوب می‌شود که در آن مغازه‌ها و محصولات ایرانی به چشم می‌خورد.

بنابراین بااینکه استانبول یکی از گران‌قیمت‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود اما همچنان بهترین انتخاب برای ایرانیان است. شما با خرید خانه در استانبول می‌توانید صاحب پاسپورت ترکیه شوید و دریکی از بهترین شهرهای این کشور زندگی کنید.

با خرید ملک در ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی فرصت مهاجرت به این کشور را به دست آورید.

در این مقاله با ارزان ترین شهر ترکیه برای زندگی، تحصیل، کار و مهاجرت به ترکیه آشنا شدیم. در همه جای ترکیه از شهر کوچک دیدیم در ساحل زیبای مدیترانه تا پایتخت فرهنگی و تاریخی ترکیه یعنی استانبول فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری، مهاجرت و تحصیل در ترکیه وجود دارد.

فراموش نکنید که ترکیه یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی است و حتی با بودجه‌ای به‌مراتب کمتر نسبت به تهران می‌توانید در ترکیه صاحب‌خانه شوید. با استفاده از خدمات ام تی سی هوم و مشاوران حرفه‌ای آن همین حالا اقدام به خرید ملک در ترکیه کنید تا فرصت ویژه‌ای برای مهاجرت به ترکیه و بهره‌مند شدن از مزایای فراوان آن به دست آورید.