هتل یا اجاره‌ی خانه در استانبول؛ کدام بهتر است؟

هتل یا اجاره‌ی خانه در استانبول؛ کدام بهتر است؟
01.07.29

خسته از یک پرواز نسبتا طولانی و کلی انتظار در فرودگاه مبدا و مقصد با چمدان‌های سنگین پا استانبول می‌گذارید. حالا باید بین هتل یا اجاره‌ی خانه در استانبول تصمیم بگیرید. کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟ برای پاسخ به این سوال باید به مدت اقامت‌،‌ تعداد همراهان، بودجه و البته سلیقه‌تان رجوع کنید. باقی‌ اطلاعات را در این مقاله، مجله‌ی ام تی سی هوم در اختیارتان می‌گذارد.

رزرو هتل یا اجاره خانه در استانبول؟

اگر بین انتخاب هتل یا اجاره‌ی خانه در استانبول دچار تردید شده‌اید، بهتر است شرایط مسافرت‌تان را بررسی کنید. اغلب افرادی که به صورت خانوادگی به استانبول مسافرت می‌کنند، اجاره‌ی کوتاه مدت آپارتمان را ترجیح می‌دهند. با این روش در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی زیادی می‌کنند.
در مقابل عده‌ای ترجیح می‌دهند هزینه‌ی بیشتری بپردازند تا از سفر لذت بیشتری ببرند. اگر برای بیش از 7 روز ادر استانبول ساکن باشید، ممکن است هزینه‌های هتل کمر شکن شود،‌ پس اجاره‌ی آپارتمان منطقی‌تر به نظر می‌رسد.
بیایید نگاهی به شرایط اجاره‌ی خانه در استانبول و قیمت هتل‌ها نگاهی بیندازیم.

شرایط اجاره خانه در استانبول

جاذبه های استانبول و رشد صنعت گردشگری در ترکیه، بسیاری از مالکان را به اجاره‌ی کوتاه مدت خانه‌ به گردشگران ترغیب کرده. هر چقدر تعداد گردشگر در شهری بیشتر باشد، تعداد بیشتری آپارتمان یا خانه با امکانات متنوع برای اجاره وجود دارد.

رزرو هتل در استانبول
اقامت در هتل در استانبول

برای اجاره‌ی خانه در استانبول اول از هر چیزی باید محله‌های مختلف این شهر را بشناسید. دوست دارید در نزدیکی ساحل خانه‌ای کرایه کنید؟ یا ترجیح می‌دهید در مرکز شهر یا حوالی مناطق توریستی به دنبال آپارتمان باشید؟
پاسخ به این سوال‌ها بیش از هر چیزی به دلایل مسافرت شما باز می‌گردد. گردشگران معمولا مناطق توریستی را ترجیح می‌دهند؛ بیلیک‌دوزو، گالاتا، تکسیم، جهانگیر، اورتاکوی و نیسان‌تاشی محله.
برای اجاره‌ی آپارتمان در استانبول راه‌های زیادی وجود دارد. می‌توانید از وب‌سایت‌های ایرانی و ترکیه‌ای که این خدمات را ارائّه می‌دهند کمک بگیرید. برخی آژانس‌های مسافرتی نیز خدمات مشابه‌ای در اختیار مشتری‌هایشان قرار می‌دهند. و حتی به صورت سنتی می‌توانید از بنگاه‌های املاک واقع در محلات کمک بخواهید.
بعد از پیدا کردن آپارتمان مناسب برای اقامت‌ کوتاه‌ مدت‌تان تنها نیاز به ارائه‌ی پاسپورت خود دارید. اجاره‌ی آپارتمان در استانبول از شبی 300 لیر آغاز می‌شود. اما در فصل‌های گردشگری که بازار رقابت گرم‌تر است قیمت‌ها با توجه به عرضه و تقاضا بالا و پایین می‌شوند.
البته هر چقدر متراژ آپارتمان یا ویلا بالاتر باشد و امکانات بیشتری شامل استخر، سونا یا پارکینگ داشته باشد؛ هزینه‌ی اجاره هم بالاتر می‌روید.

بیشتر بخوانید: اجاره خانه در استانبول چگونه است؟

قیمت هتل‌های استانبول

هتل‌ها برای اقامت‌‌های کوتاه مدت مناسب‌ترند. اغلب گردشگران رفتن به هتل را به دلیل صرفه‌ی زمانی ترجیح می‌دهند. به ویژه زمانی که تعداد همراهانشان کم باشد و تنها چند روز قصد اقامت در استانبول را داشته باشند.
هتل‌های استانبول تنوع زیادی دارد. شما با هر بودجه‌ای می‌توانید در هتل‌های 1 تا پنج ستاره‌ی استانبول اقامت داشته باشید. برخی از این هتل‌ها در نزدیکی مراکز توریستی واقع شده‌اند و برخی با قیمت پایین‌تر دور از مرکز شهر قرار گرفته‌اند.
در فصل‌های گردشگری قیمت رزرو یک اتاق دو تخته برای 2 بزرگسال از 100 لیر شروع می‌شود و تا شبی 9000 لیر نیز می‌تواند افزایش داشته باشد.
نمونه‌ای از هزینه‌ی اقامت در هتل‌های 2 تا 5 ستاره‌ی استانبول برای اتاق‌های 2 تخته‌ – بزرگسال:

  • هتل 5 ستاره‌ی The Craton Hotel Sisli با قیمت 911 لیر
  • هتل 5 ستاره‌ی The Green Park Bostancı با قیمت 448 لیر
  • هتل‌ 4 ستاره‌ی Miray Apart Hotel Sultanahmet شبی 249 لیر
  • هتل 4 ستاره‌ی The City Hotel شبی 335 لیر
  • هتل 3 ستاره‌ی Marpalace Hotel شبی 168 لیر
  • هتل 3 ستاره‌ی Hotel Sultani شبی 257 لیر
  • هتل 2 ستاره‌ی Grand Sami otel با قیمت 168 لیر برای هر شب
  • هتل 2 ستاره‌ی Hotel Simge Old City با قیمت 198 لیر برای هر شب

سایت اجاره خانه در استانبول

شرکت‌های فعال بسیاری به صورت آنلاین خدمات اجاره‌ی مسکن را به مشتریان و گردشگران ارائه‌ می‌کنند. در این بین سایت‌هایی هستند که با توجه به کیفیت خدمات‌دهی هم میان شهروندان ترکیه محبوب هستند و هم نیازهای‌ مسافران خارجی برای اجاره‌ی آپارتمان در ترکیه را برای مدت محدود برآورده می‌کنند. در این‌جا به محبوب‌ترین سایت‌های خرید و اجاره‌ی ملک در ترکیه اشاره می‌کنیم.

اجاره‌ی آپارتمان مبله در استانبول
با استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های اجاره‌ی آپارتمان در استانبول ضمن مشاهده قیمت می‌توانید تصاویر دقیق از ملک را ببینید.
  • سایت Sahibinden.com؛ این وب‌سایت مشهور ترکیه‌‌ای خدمات مختلفی به کاربران ارائه می‌دهد. برای استفاده از این خدمات ابتدا باید در سایت عضو شوید. و بعد در بخش اجاره‌ی املاک ملک مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • سایت HurriyetEmlak؛ املاک حریت مشهورترین سایت ترکیه در زمینه‌ی خرید و اجاره‌ی املاک محسوب می‌شود. این وب‌سایت بازدید‌کننده‌گان زیادی دارد که اعتبار بالایی به سایت داده‌اند. با کمک این سایت به راحتی با هر بودجه‌ای می‌توانید ملک مورد نظرتان را در استانبول اجاره کنید.
  • سایت Zingat.com؛ طراحی مدرن و کاربرپسند این سایت باعث جذب 5 تا 8 میلیون بازدید کننده به صورت ماهانه شده است. در این سایت به تفکیک شهر، نوع ملک و قیمت گزینه‌های زیادی مناسب با خواست شما نمایش داده می‌شود.
  • سایت Emlakjet.com؛ در مقایسه با سایت‌های دیگر بازدیدکننده‌ی کمتری دارد. با این حال حداقل 2 تا 4 میلیون کاربر ماهانه برای پیدا کردن ملک مناسب جهت خرید و اجاره به املاک‌جت سر می‌زنند. تفکیک شهرها، دسته‌بندی‌ها دقیق و معرفی کامل املاک ویژگی برجسته‌ی این سایت می‌باشد.
  • سایت MilliyetEmlak.com؛ یک راهنمای تمام عیار برای اجاره‌ی ملک در ترکیه. در این سایت شما می‌توانید علاوه بر جستجوی موردی آپارتمان، خانه یا ویلا از اخبار و اطلاعات روز نیز با خبر بشوید.

اپلیکیشن اجاره خانه در ترکیه

علاوه بر سایت‌هایی که در بخش قبل معرفی کردیم، متقاضیان اجاره‌ی خانه در استانبول می‌توانند از اپلیکیشن‌هایی ویژه‌ای که در اپ‌استور و گوگول‌پلی موجود است، استفاده کنند. در تمامی این برنامه‌ها امکان انتخاب شهر، محله و محدوده‌ی قیمتی وجود دارد.

Zingat

اپلیکیشن وب‌سایت ‌ Zingatکه به دو زبان انگلیسی و ترکی اطلاعات هزاران ملک را در خود جای داده. به راحتی می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار ملک مورد نظر خود را در شهرهای مهم ترکیه، از جمله استانبول پیدا کنید.

Sahibinden

این اپلیکیشن نیز محلی برای ارائه‌ی دسته‌بندی شده‌ی اطلاعات انواع ملک است. خانه‌های تابستانی، اجاره‌ی ویلا، آپارتمان و هر نوع ملکی در هر شهر ترکیه به راحتی با این نرم‌افزار در دسترس کاربران است.

Türkiyede Ev

جستجوی ملک بر اساس ویژگی‌هایش مانند متراژ، تعداد اتاق خواب، پارکینگ، امکانات ویژه با این اپلیکیشن امکان‌پذیر است. امکان تماس با تیم پشیبانی، یا به صورت مستقیم با مالک وجود دارد. ضمن آنکه وجود انواع فیلتر‌ها دسترسی به ملک مورد نظر را راحت‌تر کرده.

Emlak Bende

رابط کاربری سریع و آسان و توجه به کاربران خارجی باعث شده استفاده از این اپلیکیشن کاربر را سریع به مقصودش برساند. ثبت املاک اجاره‌ای بی‌شمار در شهرهای مختلف ترکیه برای اجاره‌ی کوتاه مدت توریست‌ها، Emlak Bende را گزینه‌ی مناسبی برای گردشگران کرده.

اجاره یک ماهه ویلا در استانبول

در شهر استانبول امکان اجاره‌ی روزانه و ماهیانه‌ی ویلا برای گردشگران فراهم است. به تبع هر چقدر زمان اقامت در ویلا بیشتر باشد هزینه‌ی اجاره‌ نیز کاهش می‌یابد.
هزینه‌ی اجاره‌ی ویلا در استانبول برای هر شب برابر با 500 لیر برآورد می‌شود. هر چقدر امکانات ویلا بیشتر باشد، و یا در مکان بهتری قرار گرفته باشد اجاره‌ی آن افزایش خواهد یافت.

 

اجاره‌ی آپارتمان کوتاه مدت در استانبول

مقایسه‌ی هزینه‌ی هتل یا اجاره‌ی خانه در استانبول می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از آنجا که آپارتمان‌ها اغلب به صورت خانوادگی و بدون توجه به تعداد افراد اجاره داده می‌شود، به نظر می‌آید اجاره‌ی کوتاه مدت آپارتمان در مقایسه با هتل به صرفه‌تر است.
در استانبول سوئيت‌ها کوچک و بزرگ و همچنین انواع آپارتمان به صورت روزانه برای اجاره وجود دارد. امکانات آپارتمان تاثیر زیادی بر روی قیمت دارد. تا جایی که برخی مواقع ممکن است اجاره‌ی روزانه‌ی آپارتمان از هزینه‌ی هتل بیشتر به نظر بیاید.
قیمت اجاره‌ی آپارتمان روزانه در استانبول از 200 تا 250 لیر برای هر شب آغاز می‌شود و هر چه متٰراژ بیشتر باشد یا در محله‌ی بهتری واقع شده باشد قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

 

اجاره آپارتمان در میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم و خیابان جمهوریت جزو مناطق پرطرفدار برای توریست‌ها هستند. هتل‌های زیادی در این منطقه واقع شده. مراکز خرید مهم، رستوران، کافه و مراکز تفریحی بخش مهمی از امکانات محدوده‌ی تکسیم محسوب می‌شود.
از آنجایی که تقاضا برای اجاره‌ی آپارتمان در میدان تسکیم بالاست، بازار رقابت داغی هم دارد. در فصل‌های گردشگری و شلوغ استانبول شاید برای پیدا کردن یک سوئيت برای چند روز کمی به زحمت بی‌‌افتید. با این حال دسترسی به مرکز توریستی شهر ارزشش را دارد.

اقامت در هتل آپارتمان در استانبول
هتل آپارتمان‌های استانبول؛ کاهش هزینه، استقلال بیشتر

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی از رزرو هتل یا اجاره‌ی خانه در استانبول در اختیارتان قرار دهیم. هتل‌، متل، هاستل و هتل‌ آپارتمان‌های زیادی در نقاط مختلف استانبول با هزینه‌های متفاوت وجود دارد. به همین میزان دسترسی گردشگران استانبول به اجاره‌ی آپارتمان در نقاط مختلف شهر با امکانات متنوع بسیار زیاد است. در نهایت تصمیم گیرنده‌ی نهایی خود شما هستید.