قیمت خانه در بدروم ترکیه

قیمت خانه در بدروم ترکیه
00.08.23

فرقی نمی‌کند قصد مهاجرت به ترکیه را داشته باشید، یا تنها برای سفری چند روزه به این کشور سفر کنید. بدروم شهری زیبا برای تمام فصول است. اما زمانی که بحث خرید ملک در بدروم به میان می‌آید همه چیز جدی‌تر می‌شود. ام تی سی هوم در این مقاله به شما خواهد گفت بدروم کجاست؟ چه فرهنگی دارد؟ و چطور می‌توان در این شهر زندگی کرد؟ با ما همراه باشید.

بدروم کجاست؟

در سواحل جنوبی ترکیه شهر زیبایی وجود دارد که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می کند. این شهر بکر با جاذبه‌های فراوان بدروم است. زیبایی‌های طبیعی و خیره کننده‌ی این شهر بسیاری را برای خرید ملک در بدروم ترغیب کرده. شهری با خانه‌های سفید، حال و هوای مدیترانه‌ای که نگین جنوب است.
از نظر جغرافیای بدروم در جنوب غربی ترکیه و در استان موغله واقع شده. یک شهر بندری در امتداد کناره‌های نیلگون دریای اژه. اگر قصد خرید ملک در بدورم را دارید، بد نیست با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین ‌شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر کدامند؟

فراز و نشیب‌های تاریخی بدروم

اگر قصد خرید ملک در بدروم را دارید، ممکن است تاکنون این شهر را از نزدیک دیده باشید. اگر هم ندیده‌اید یک سفر پیش از خرید ملک به این شهر برایتان لازم است. جلوه‌های تاریخ پر فراز و نشیب بدروم را از بناهای تاریخی و حتی معماری منازل درک خواهید کرد.
نام قدیمی بدروم هالیکارناسوس بوده. قدمت تاریخی این شهر به بیش از 650 سال ق.م می‌رسد. در واقع اقتصاد پویا و وضعیت آب و هوایی مساعد زمینه‌ی ایجاد تمدنی منحصر به فرد را در این منطقه فراهم کرد. بدروم در دوره‌ای از تاریخ پایتخت کاریا تمدن باستانی بود.
حتما در مورد عجایب هفت‌گانه شنیدید. مقبره‌ی ماسلوس که به عنوان مقبره‌ی هالیکارناسوس نیز شناخته می‌شود در بدروم واقع شده. پس با خرید ملک در بدروم در کنار یکی از عجایب هفت‌گانه زندگی خواهید کرد.
بدروم از 1522 میلادی به قلمروی امپراتوری عثمانی ضمیمه شد و بعد از اعلام جمهوری در ترکیه، نام کنونی‌اش را به خود گرفت.

بیشتر بخوانید: 10 مقصد عجیب در ترکیه که کمتر درباره آن ها شنیده اید

خرید آپارتمان در بدروم
بناهای سفید و معماری مینمال بدروم

آب و هوای بدروم

آب و هوای بدروم معتدل مدیترانه‌ای است. به این معنا که تابستان‌ها دما در حدود 32 درجه و در زمستان‌ها کمتر از 14 سانتیگراد می‌باشد. بنابراین تابستان گرم و مرطوب اما دلپذیر و زمستان‌ها هوا معتدل می‌باشد. بارش در زمستان‌ها اغلب به صورت باران است.

آداب رسوم و فرهنگ مردم در بدروم

قبل از خرید ملک در بدروم، حتما باید با فرهنگ و آداب رسوم مردمان این شهر آشنا شوید. از نظر خلق و خو، ساکنان بدروم بیشتر متاثر از فرهنگ‌های اروپایی هستند. تاثیر فرهنگ باستانی – یونانی در این زمینه غیرقابل انکار است. بسیاری از جشن‌ها و مراسم در این شهر به سیاق اروپایی‌ها برگزار می‌شود.
بیشتر جوانان در بدروم با زبان انگلیسی آشنا هستند. پس اگر به زبان ترکی تسلط خوبی ندارید، بدروم از معدود شهرهای ترکیه است که راحت می‌توانید به زبان انگلیسی مکالمه کنید.
مناسبات اجتماعی مانند دیگر شهرهای ترکیه گرم و صمیمانه است. کافه‌های محلی مکانی برای تجمع عصرگاهی مردم هستند. احترام و تعارف نقش مهمی در روابط اجتماعی بازی می‌کند. ترجیح غذایی ساکنان بدروم ترکیبی از غذاهای دریایی، یونانی و ترکی است.
اقتصاد مردم بدروم در گذشته به دریا وابسته بوده. ماهیگیری و تجارت دریایی در حال‌ حاضر رونق خوبی در این شهر دارد. اما حالا اقتصاد اصلی بدروم بر مبنای توریسم می‌چرخد.

هزینه خرید خانه در بدروم چقدر است؟

بدروم شهر توریستی و محبوبی‌ است، اما شهر گرانی یا شلوغی محسوب نمی‌شود. در واقع به غیر فصل‌های گردشگری مانند تابستان یا تعطیلات عید، این شهر کم جمعیت و خلوت است. برای خرید ملک در بدروم قرار نیست هزینه‌‌ی زیادی بپردازید.
اینکه در نهایت چقدر برای خرید ملک در بدروم بپردازید، به این بستگی دارد سراغ کدام محله از شهر رفته باشید. خانه‌های حاشیه یا خارج از شهر به مراتب قیمت تمام شده‌ی کمتری دارند. در حالی‌ که با خرید خانه در محله‌های مرکزی ضمن نزدیکی به امکانات شهری هزینه‌ی بیشتری باید پرداخت نمائید.
به صورت متوسط برای خرید هر متر مربع خانه در مرکز بدروم باید مبلغی در حدود 3200 لیر پرداخت کنید. اگر به دنبال اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه هستید، بهتر است به جای سرمایه‌گذاری در شهرهای بزرگی مانند استانبول، سراغ بدروم بروید.
با 250.000 دلاری که باید برای خرید ملک در ترکیه سرمایه‌گذاری نمائید، می‌توانید آپارتمانی بزرگتر با امکانات بیشتر داشته باشید. ضمن آنکه فضای شهری بدروم آرام‌تر و دلپذیرتر است. فراموش نکنید طبیعت زیبای و کرانه‌ی ساحلی بدروم فرصت خوبی برای خرید ویلا در ترکیه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانیدمدارک مورد نیاز برای خرید خانه در ترکیه چیست؟

قیمت اجاره خانه در بدروم ترکیه

از آنجایی که بدروم یک شهر توریستی پر رونق است، اجاره‌ی خانه در آن اصلا ارزان نیست. از این نظر کاملا با شهر استانبول در حال رقابت است. به ویژه در فصل‌هایی که توریست‌های خارجی اقامت‌های طولانی‌تری دارند.
بیایید به قیمت اجاره‌ی خانه در بدروم نگاهی بیندازیم:

  • آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر: 4.125 لیر در ماه
  • آپارتمان 1 خوابه در حاشیه شهر: 3.575 لیر در ماه
  • آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر: 6.000 لیر در ماه
  • آپارتمان 3 خوابه در حاشیه شهر: 5.000 لیر در ماه

اگر بخواهیم این ارقام را با اجاره‌بها در استانبول مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد تفاوت بسیار اندک است.
لازم به ذکر است شما براحتی می‌توانید از طریق اجاره‌ی ملک برای دریافت اقامت 1 ساله‌ی ترکیه اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع تنظیم اجاره نامه در ترکیه

امکانات رفاهی، خدماتی، آموزشی، تفریحی و بازار کار بدروم ترکیه

با خرید ملک در بدروم امکان زندگی در شهری ارزان و آرام را برای خود فراهم کرده‌اید. اما چرا؟ جمعیت شهر در آخرین سرشماری انجام شده در سال 2020 تنها 175.000 نفر بود.
بدروم شهری ساحلی با چشم‌انداز دلپذیر است که توریسم به کسب و کارهای محلی کوچک آن رونق داده. رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید، هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی در بدروم وجود دارند که جزء بهترین‌های ترکیه هستند. فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال در هر کدام از بخش‌های مرتبط با توریسم در این شهر به راحتی فراهم است.
عمده‌ی کسانی که اقدام به خرید ملک در بدروم می‌کنند اروپایی‌ها هستند. به همین دلیل کیفیت زندگی در این شهر از استاندارهای بالاتری برخوردار است. دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به ویژه در زمینه‌ی تدریس زبان انگلیسی در حال توسعه در بدروم هستند.
بدروم یک فرودگاه بین‌المللی و چند بیمارستان خوب دولتی دارد. وسایل حمل و نقل درون شهری و بین شهری نیز از استانداردهای لازم برخوردار است. بنابراین برای کسانی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند، بدروم یک انتخاب رویایی محسوب می‌شود.

بازار سنتی در عین حال که جاذبه‌ی گردشگری محسوب می‌شود نبض اقتصادی بدروم نیز هست.

بشتر بخوانیدهزینه‌ها و مزایای زندگی در ترکیه چه هستند؟

سخن پایانی

دیگر به بدروم به شکل یک شهر توریستی نگاه نکنید. با توجه به قیمت ملک و آینده‌ی در حال پیشرفت این شهر، خرید ملک در بدروم علاوه بر امکان کسب اقامت ترکیه، سرمایه‌گذاری بلند مدت و سودآوری نیز محسوب می‌شود.