راهنمای کامل خرید مغازه در آنکارا

راهنمای کامل خرید مغازه در آنکارا
00.04.21

خرید مغازه در آنکارا مسأله‌ای تازه و جدید بین اتباع خارجی به ویژه ایرانیان نیست و همواره کسانی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند در مورد آن به بحث و گفتگو می‌پردازند. در واقع اقتصاد رو به رشد ترکیه مهاجران ایرانی را راغب به خرید مغازه در آنکارا و راه اندازی کسب و کار جدید کرده است. بنابراین اگر شما هم جزء کسانی هستید که قصد سرمایه گذاری در آنکارا از طریق خرید مغازه را دارید، در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و مفیدی از شرایط خرید ملک در آنکارا ، حدود قیمت مغازه و… را در اختیارتان قرار دهیم.

روش‌های خرید مغازه در آنکارا

طبیعتا شرایط خرید ملک در ترکیه به ویژه خرید مغازه در آنکارا برای مهاجران ایرانی نسبت به شهروندان ترکیه متفاوت است؛ از این رو ما در این بخش از مقاله به معرفی روش‌های خرید مغازه در آنکارا برای اتباع ایرانی خواهیم پرداخت:

1. خرید مغازه آماده و در حال فعالیت در آنکارا

شما می‌توانید در شهر زیبای آنکارا مغازه‌ای را که از قبل راه‌ اندازی شده و هم‌اکنون برای فروش گذاشته شده است را خریداری کنید. از جمله نکاتی که باید در رابطه با خرید کسب و کار آماده و در حال فعالیت به آن توجه شود، می‌توان به احتمال موفق نبودن بیزینس، بروز مشکلات در آینده و گران بودن مغازه اشاره کرد.

2. اخذ نمایندگی برندهای مطرح و معتبر

اخذ نمایندگی برندهای مطرح و معتبر

از دیگر روش‌های خرید مغازه در آنکارا می‌توان به اخذ نمایندگی برندهای مطرح و معتبر نظیر زارا، ال سی وایکیکی، میگروس و… اشاره کرد. شما می‌توانید به منظور دریافت نمایندگی به برند مورد نظرتان درخواست دهید و در صورت دریافت تاییدی اقدامات لازم را برای خرید و راه اندازی مغازه به کار گیرید. البته ناگفته نماند که خرید مغازه با این روش هزینه بیشتری نسبت به روش اول در پی خواهد داشت، زیرا میزان گرانی با میزان معروفیت برند رابطه مستقیم دارد.

3. خرید مغازه خالی در آنکارا و شروع بیزینس از صفر

شما می‌توانید از همان ابتدا اقدامات لازم را برای خرید یک مغازه خالی در آنکارا به کار گیرید و بیزینس خود را از صفر شروع کنید. در این روش از خرید شما می‌توانید با ملک خود هر طور که می‌خواهید برخورد کنید و هر کسب و کاری را که به آن علاقه‌مندید با توجه به موقعیت مکانی و شرایط مغازه راه‌اندازی کنید.

مراحل خرید مغازه در آنکارا

در این بخش از مقاله مراحل خرید و راه اندازی مغازه در آنکارا را به ترتیب برایتان شرح خواهیم داد:

خرید مغازه در شهر زیبای آنکارا
  1. ابتدا سرمایه‌ای که قصد دارید به خرید مغازه در آنکارا اختصاص دهید را مشخص کنید.
  2. در رابطه با موقعیت مکانی مغازه به خوبی تحقیق و بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
  3. آدرس مغازه مورد نظر خود را به منظور اخذ مجوز کار در اداره پلیس آنکارا به ثبت برسانید.
  4. شماره مالیاتی مختص به خود را مطابق با محل سکونت خود اخذ نمایید.
  5. شماره مالیاتی خود را به اداره مالیات آنکارا ارائه دهید و اقدامات لازم را برای ثبت شرکت به کار گیرید.
  6. در اداره مالیاتی آنکارا، اظهارنامه مالیاتی خود را نیز ثبت کنید.
  7. برای راه اندازی مغازه و بیزینس خود در آنکارا درخواست خود را به سازمان بازرگانی ارسال کنید.
  8. در نهایت تمامی مدارک خود را به شهرداری منطقه مورد نظر تحویل دهید.
  9. پس از ثبت شرکت و خرید مغازه نیز باید نسبت به استخدام نیروی کار اقدامات لازم را انجام دهید.

از جمله مدارک مهم برای راه اندازی مغازه در آنکارا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه فرم اظهارنامه مالیاتی
  • سند رسمی مغازه همراه با مهر نوتر
  • گواهی ثبت مالیات
  • چاپ آگهی تاسیس مغازه در روزنامه تجاری
  • دریافت تاییدیه امنیتی از شهرداری منطقه

آیا با خرید مغازه در آنکارا می‌توان اقامت گرفت؟

بله. شما می‌توانید با سرمایه گذاری از طریق خرید مغازه در ترکیه، ثبت شرکت و کارآفرینی برای اخذ اقامت ترکیه اقدام نمایید. اگر مبلغ سرمایه گذاری شما بیش از 250 هزار دلار باشد، اقامت دائم و در غیر این صورت می‌توانید اقامت موقت ترکیه را کسب کنید.

حدود قیمت مغازه در آنکارا

شهر آنکارا مناطق مختلف و زیادی را در خود جای داده است که قیمت مغازه در هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایط و موقعیت مکانی متفاوت می‌باشد.

حدود قیمت مغازه در آنکارا

شرایطی نظیر دو نبشی بودن مغازه، موقعیت مکانی مغازه در کنار خیابان اصلی، مراکز خرید یا مناطق شلوغ و پر رفت و آمد و… همگی بر روی قیمت مغازه تاثیر مستقیمی دارند. بنابراین نمی‌توان برای قیمت خرید مغازه در آنکارا حکم کلی صادر کرد.

اگر به خرید مغازه و سرمایه‌گذاری در ترکیه علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مطالب زیر بزنید:

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم اطلاعات جامعی از خرید مغازه در آنکارا در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق شماره 00902122587828 یا شماره واتس‌اپ 09129533230 با مشاوران مجرب و حرفه‌ای ام تی سی هوم در ترکیه در ارتباط باشید تا شما را در پروسه‌ی خرید مغازه همراهی کنند.