راهنمای جامع خرید مغازه در استانبول

راهنمای جامع خرید مغازه در استانبول
00.04.17

بدون شک یکی از راه‌های مطمئن برای انتقال سرمایه به ترکیه و کسب درآمد در سریع‌ترین زمان ممکن، خرید و راه‌‌اندازی مغازه در استانبول است. استانبول به عنوان مهم‌ترین شهر ترکیه، همواره از جنبه‌های مختلف نظیر گردشگری، مهاجرت، تجارت و اقامت هدف افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان به ویژه ایرانیان به حساب می‌آید. بنابراین اگر شما نیز قصد خرید مغازه در استانبول را دارید، در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به اطلاعات جامعی در این باره دست یابید.

آیا با خرید مغازه در استانبول می‌توان اقامت گرفت؟

بله. با توجه به قوانین ترکیه اتباع خارجی با سرمایه‌ گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه به ارزش حداقل 250 هزار دلار قادر خواهند بود اقدامات لازم را برای اخذ اقامت ترکیه به کار گیرند. مغازه‌ها نیز جزء املاک و مستغلات به حساب می‌آیند و شما می‌توانید با خرید مغازه در استانبول علاوه بر دریافت تابعیت ترکیه از سود با بهره‌ برداری از مغازه و یا اجاره مغازه خریداری شده با بازده بسیار بالا نیز برخوردار شوید. اما پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از هر اقدامی از یک مشاور معتمد و مجرب در بازار ترکیه کمک بگیرید تا بتوانید فرآیند خرید مغازه در استانبول را با صرفه جویی در زمان به طور کاملا قانونی طی کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه با خرید ملک در ترکیه اقامت بگیریم؟

برای خرید یک مغازه در استانبول چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

نکات قابل توجه برای خرید مغازه در استانبول

هنگام انتخاب مغازه‌ای در شهر زیبای استانبول که قصد خرید آن را دارید، باید به مجموعه‌ای از استانداردها توجه کافی داشته باشید. از جمله این استانداردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دفتر یا مغازه انتخابی شما باید نزدیک به مرکز شهر قرار گرفته باشد
  • محیط اطراف مغازه باید شامل مجتمع‌های مسکونی، هتل‌ها و… باشد
  • مغازه انتخابی شما باید حتما پارکینگ داشته باشد
  • مغازه باید در محلی قرار گرفته باشد که با تقاضای زیاد گردشگران و تراکم بالای جمعیت مواجه شود
  • مغازه مورد نظر شما باید از مسیر دسترسی راحتی برخوردار باشد
  • مغازه حتما باید دارای یک سیستم امنیتی نظیر دوربین‌های مداربسته باشد
  • فراموش نکنید که نزدیک بودن مغازه به دستگاه‌های خودپرداز برای معاملات مالی و تجاری بسیار مهم است

حدود قیمت مغازه در استانبول

همان‌طور که گفته شد استانبول به عنوان یکی از شهرهای توریستی ترکیه همیشه مورد توجه گردشگران بوده است و به همین دلیل نیز طی سال‌های اخیر افراد بسیاری این شهر زیبا را برای کسب و کار انتخاب کرده و به گشایش‌ فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلف پرداخته‌اند. به طور کلی فروشگاه‌ و مغازه‌ها در سراسر استانبول مشغول فعالیت هستند، اما با توجه به نوع فعالیت برخی برندها، موقعیت قرارگیری آن‌ها بسیار مهم و حیاتی است، از این رو قیمت مغازه‌های مختلف نیز با توجه به خیابان‌های متوسط یا خوب با یکدیگر متفاوت است.

حدود قیمت مغازه در استانبول

به عنوان مثال قیمت مغازه‌ها در لوکیشن‌هایی نظیر خیابان استقلال، کادیکوی، خیابان بغداد، شیشلی و یا میدان تکسیم بسیار بالا هستند و معمولا در این اماکن برندهای مطرح ترکیه نظیر زارا، میگروس و… اقدام به راه‌اندازی مغازه کرده‌اند. اما در مناطق دیگر استانبول نظیر بیلیکدوزو و اسنیورت مغازه‌ها از قیمت نسبتا خوبی برخوردار هستند. از این رو شما می‌توانید با توجه به میزان سرمایه و بازار هدف در شهر زیبای استانبول اقدامات لازم را برای خرید مغازه به کار گیرید و کسب و کار خود را در این شهر زیبا و پرطرفدار راه اندازی کنید.

مراحل خرید مغازه در استانبول

مراحل خرید مغازه در استانبول نیز همانند خرید آپارتمان، زمین مسکونی و تجاری می‌باشد. ابتدا باید لوکیشن مغازه مد نظر خود را به منظور اخذ مجوز کار در اداره پلیس ثبت کنید. سپس درخواست ثبت شرکت خود را به سازمان بازرگانی ارائه دهید. در اقدام بعدی باید شرکت خود را در یک روزنامه تجاری چاپ کنید. پس از آن با دریافت شماره مالیاتی از اداره مالیات ترکیه باید به فرمانداری یا شهرداری منطقه مورد معامله به منظور انتقال سند مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که همانند خرید مسکن حضور مترجم رسمی دادگستری ترکیه در بحث معامله و نقل و انتقال سند مغازه نیز الزامی است و تحت هیچ شرایطی نقل و انتقال بدون حضور مترجم صورت نخواهد گرفت. سند مغازه مورد معامله نیز در حدود 30 دقیقه حاضر و در همان روز به صاحب جدید واگذار می‌شود.

خرید مغازه در استانبول بهتر است یا اجاره؟

بدیهی است که با خرید مغازه در شهر چشم‌نواز استانبول می‌توانید بیزینس آزادتری را راه اندازی کنید.

خرید مغازه در شهر زیبای استانبول

به علاوه شما می‌توانید پس از خرید مغازه، آن را اجاره دهید. همچنین با توجه به نوع بیزینس می‌توانید امکانات یا دکور مغازه را نیز مطابق با سلیقه خود تغییر دهید. در صورتی که از بانک‌های ترکیه وام دریافت کرده باشید، می‌توانید به راحتی با درآمد مغازه وام‌های خود را پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: اجاره مغازه در استانبول چگونه است؟

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم اطلاعات جامعی را در رابطه با خرید مغازه در استانبول در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در زمینه خرید مغازه در ترکیه نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران مجرب و حرفه‌ای ام تی سی هوم در استانبول از طریق شماره  00902122587828 یا شماره واتس اپ 09129533230 در ارتباط باشید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.