آشنایی با خانه های ویلایی در استانبول

آشنایی با خانه های ویلایی در استانبول
99.12.18

استانبول به عنوان مهم‌ترین شهر ترکیه، جمعیت زیادی را در خود جای داده است. جمعیتی که با گذشت زمان بر تعداد آن‌ افزوده می‌شود. در حال حاضر دست‌کم 15 میلیون نفر به صورت ثابت در استانبول سکونت می‌کنند. ظرفیت‌های شهرسازی بالای استانبول و برنامه‌ریزی‌های آینده‌نگرانه‌ی شهرداری، تا حدود زیادی منجر به پیشبرد مسکن‌سازی با اعمال بالاترین استاندارهای بین‌المللی شده است.

تنوع بالای مسکن‌ به لحاظ فرمی در استانبول بسیار قابل توجه است.در حالی‌که در بخش‌هایی از شهر شاهد بافت و معماری سنتی هستیم، در بخش‌هایی از شهر پروژه‌های برج‌سازی و شهرک‌سازی بیشتر به چشم می‌آیند و در مناطقی بافت غالب شهری را ویلاهای لوکس تشکیل داده‌اند. با ما همراه باشید تا درباره‌ی خانه های ویلایی استانبول بیشتر بدانیم.

 

ساخت خانه‌های ویلایی در استانبول

استانبول شهر شگفتی‌هاست. کمتر شهری در جهان از نظر تاثیر جاذبه‌های طبیعی بر شکل شهرسازی، با استانبول قابل مقایسه می‌باشد. قرارگیری در کنار دریای سیاه، دریای اژه، تنگه‌ی بسفر و نیز بنای شهر بر روی هفت تپه، موقعیت‌های ساختمان‌سازی در این شهر را بسیار تحت تاثیر قرار داده است.
با توجه به آنچه که درباره‌ی جغرافیای شهری استانبول گفته شد؛ تعجب آور نخواهد بود وقتی که با خانه‌های لوکس ویلایی در داخل شهر مواجه می‌شویم. گرچه ساخت شهرک‌های ویلایی در خارج شهر نیز بسیار پر رونق است.

خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های مهاجرتی به ترکیه محسوب می‌شود. اگر شما هم به خرید ویلا در ترکیه علاقه‌مند هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، چرا که پیشنهادات جذابی برای‌تان داریم.

مزایای خرید خانه‌ی ویلایی

خانه‌های لوکس ویلایی با داشتن باغ‌های بزرگ در اطراف، استخر، امکانات وسیعِ پارک خودرو، تفکیک فضاهای عمومی و خصوصی در داخل بنا و ساخت در محله‌های خلوت‌تر؛ مزایای بیشماری را در اختیار ساکنان خود قرار می‌دهد. مهمترین مزیت زندگی در خانه‌ی ویلایی گسترش حریم خصوصی خانواده و ایجاد احساس امنیت در آنها است. افرادی که در این خانه‌ها زندگی می‌کنند، در دل فضای پر ازدحام شهرِ استانبول، فرصت بیشتری برای تجربه‌ی استقلال و آرامش در اختیار دارند.

به دلیل افزایش علاقه به خرید خانه‌های ویلایی در استانبول، سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش چشمگیری داشته. با توجه به این‌که در 10 سال گذشته قیمت ویلا در این شهر افزایش حداقل 15% داشته؛ می‌توان گفت خرید خانه‌های ویلایی در شهر استانبول می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی در بخش مسکن نیز قلمداد شود.

خانه‌های ویلایی استانبول
خانه‌های ویلایی در حومه‌ی سرسبز استانبول

بهترین محله‌های ویلایی در استانبول

استانبول بهترین فرصت‌‌ها را در زمینه‌ی املاک و مستغلات دارد. با وجود آنکه به صورت سنتی در استانبول مانند تمام شهرهای مدرن جهان بازار خرید آپارتمان داغ است، اما پیدا کردن خانه‌های ویلایی چه در مرکز و چه در حومه‌ی شهر کار دشواری نیست.

بهترین مناطق برای خرید خانه‌ی ویلایی در استانبول عبارتند از:

• بویوک چکمکه (buyukcekmece): غربی‌ترین محله‌ استانبول، که وسیع‌ترین امکانات شهری را در دل خود دارد. امکاناتی نظیر سینما، باشگاه، مدارس و دانشگاه‌ها، هتل، مراکز درمانی، مراکز خرید، جشنواره‌های محلی و نیز خدمات حمل و نقل عمومی عالی. این محله همچینین از محله‌های خلوت استانبول محسوب می‌شود و از این نظر برای سکونت گزینه‌ی خوبی به حساب می‌آید.

محله‌ی اسکودار (uskudar): این محله در بخش آسیایی استانبول و درکنار سواحل تنگه‌ی بسفر قرار دارد. از نظر جمعیتی، جزو شلوغ‌ترین محله‌های استانبول به شمار می‌رود، به همین دلیل تمام امکانات شهری حول این محله استقرار یافته‌اند. مراکز خرید، مراکز درمانی، امکانات حمل و نقلی و مراکز تفریحی. برای کسانی که به دنبال تجربه‌ی زندگی واقعی در استانبول هستند، سکونت در این منطقه بسیار پیشنهاد می‌شود.

• محله‌ی ساریر (sariyer): ساریر بیشتر از اینکه شبیه یک محله باشد، شبیه یک شهرک کوچک است. تمامی امکانات شهری در این محله به راحتی در دسترس است. موزها، سینما، مراکز تفریحی، مراکز آموزشی و حتی بهترین مراکز درمانی استانبول در این محله واقع شده.

اگر به خرید ویلا در منطقه ساریر علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم از پروژه ویلا لوکس 6 خوابه در منطقه ساریر استانبول دیدن کنید.

• محله‌ی باشاک شهیر (basaksehir): این محله‌ی مدرن و خوش آب و هوا در قسمت شمال غربی و در بخش اروپایی استانبول واقع است. وجود مراکز تجاری، درمانی و خرید دلیل رونق باشاک شهیر می‌باشد. قیمت خرید ملک در این محله بالا محسوب می‌شود.

• محله‌ی بیلیک‌دوزو (beylikduzu): این محله در قسمت اروپایی استانبول و در بخش جنوبی بزرگراه 5 واقع شده. بیلیک دوزو به دلیل درختان متراکم‌اش معروف است. در دهه‌ی 90 میلادی با توجه به پتانسیل‌های شهری بیلیکدوزو توجه گروه‌های شهرسازی به این منطقه جلب شد. و هم اکنون جزو مناطق مدرن و خوش آب و هوای استانبول محسوب می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم از پروژه ویلای لوکس در بیلیک دوزو دیدن کنید.

ویلاهای استانبول
خانه‌های ویلایی به سبک عثمانی در بافت قدیمی استانبول

قیمت خرید ویلا در استانبول

قیمت خرید ویلا در مناطق مختلف استانبول متفاوت است و انتخاب بهترین آن‌ها به بودجه‌ی خریدار، امکانات ملک و وسعت آن بستگی دارد. از آنجایی که خانه‌های ویلایی عمدتا دور از مراکز توریستی و مرکز شهر ساخته شده‌اند، با پراکندگی بسیار زیادی در داخل شهر روبرو هستیم.

خانه‌های ویلاییِ واقع در مرکز شهر استانبول عمدتا عمارت‌های قدیمی و متعلق به سبک عثمانی هستند، که مورد بازسازی قرار گرفته‌اند. قیمت این خانه‌های تاریخی از 1 میلیون یورو شروع می‌شود. در حالی‌که خانه‌های لوکس و مدرنِ حاشیه بسفر- معروف به عمارت‌های یالی – تا چند میلیون یورو هم معامله می‌شوند.

با این‌حال خرید خانه‌های ویلایی در بخش‌های حومه‌ای شهر به صرفه‌تر است، به تبع دسترسی به امکانات شهری نیز برای خریداران محدودتر خواهد شد. متوسط خرید قیمت خانه‌ی ویلایی در حومه‌ی استانبول 500.000 یورو برآورد می‌شود.

البته لازم به ذکر است که خرید خانه‌ی ویلایی کوچک‌تر در محله‌های ارزان‌تر استانبول با مبالغ کمتری نیز امکان‌پذیر است. برای این منظور به شما توصیه می‌کنیم با مشاوران ام‌تی‌سی هوم در تماس باشید.

 

اجاره‌ی خانه‌های ویلایی در استانبول

خانه‌های ویلایی در استانبول به دو منظور اجاره داده می‌شوند. به گردشگران برای مدت محدود و گذران تعطیلات و دیگری به کسانی ساکن استانبول هستند.

در نوع اولِ کرایه‌ی ویلا (همانند هتل)، به صورت روزانه اجاره داده می‌شود. و بسته به متراژ، امکانات ویلا و تعداد میهمانان، قیمت آن می‌تواند از شبی 200 لیر تا 6000 لیر متغیر باشد.

در نوع دوم اجاره‌ی بلند مدت خانه‌ی ویلایی با توجه به عوامل مختلف نظیر محل قرار گیری ملک، متراژ و امکانات، می‌تواند از 6000 لیر تا 85.000 لیر به صورت ماهیانه متغیر باشد.

اگر قصد خرید و یا اجاره‌ی ویلا، خرید آپارتمان در استانبول یا هر نوع دیگری از ملک در ترکیه را دارید به شما توصیه می‌کنیم از طریق مشاوران املاک معتمد دست به جستجو بزنید، تا در زمانی کوتاه بهترین گزینه متناسب با بودجه‌ی خود را پیدا کنید.

مشاوران ام تی سی هوم با اطلاعات کاملی که از شهرهای استانبول دارند، می‌توانند بهترین راهنما برای شما در زمینه خرید ملک در ترکیه باشند. کافی‌ست از طریق شماره واتس‌اپی 09129533230 با مشاوران ما در ارتباط باشید.