با بهترین حمام‌های ترکی استانبول آشنا شوید

با بهترین حمام‌های ترکی استانبول آشنا شوید

شهر توریست‌پذیر استانبول علاوه بر مقاصد طبیعت‌گردی، پارک‌های آبی، قلعه‌ها، مساجد، بازار و کلیساهای تاریخی، حمام‌های قدیمی و زیبایی را در دل خود جای داده است که هم‌اکنون به شیوه سنتی کار می‌کنند و بخش مهمی از میراث زنده کشور ترکیه به حساب می‌آیند. اگر تمایل دارید که لذت استحمام در حمام‌های ترکی شهر زیبای استانبول را تجربه کنید در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا شما را با بهترین حمام‌های ترکی این شهر چشم‌نواز آشنا کنیم.

معرفی بهترین حمام‌های ترکی استانبول

همان‌طور که گفته شد یکی از تفریحات لذت‌بخش و جذاب شهر استانبول، حمام کردن در حمام‌های سنتی یا ترکی این شهر است که بدون شک تجربه متفاوت و دل‌انگیزی را برایتان رقم خواهد زد. از این رو ما نیز در این بخش از مقاله به معرفی بهترین حمام‌های ترکی استانبول خواهیم پرداخت:

1- حمام خرم سلطان ایاصوفیه

حمام خرم سلطان ایاصوفیه

حمام خرم سلطان یکی از حمام‌های تاریخی و سنتی استانبول است که در مسجد ایاصوفیه قرار داد. این حمام در قرن 16 میلادی توسط معمار سنان برای همسر سلطان سلیمان یکم یعنی خرم سلطان ساخته شده است. اگر تمایل دارید احساسی که خرم سلطان در این حمام داشته‌ است را تجربه کنید و یک حمام شاهانه همراه با ماساژ با کف بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این مجموعه بازدید به عمل آورید و نهایت لذت را ببرید. این حمام در فصل زمستان از ساعت 8 صبح تا 10 شب و در فصل تابستان از ساعت 7 صبح تا 12 شب آماده ارائه خدمات به مشتریان و گردشگران می‌باشد.

  • هزینه حمام خرم سلطان: 80 یورو
  • آدرس حمام خرم سلطان: استانبول، محله اروپایی سلطان احمد، موزه یا مسجد ایاصوفیه

2- حمام سلطان مهری ماه

حمام سلطان مهری ماه

از دیگر شاهکارهای معمار سنان می‌توان به حمام سلطان مهری ماه اشاره کرد که در کنار مسجد مهری‌ ماه واقع شده است. این حمام به دستور سلطان مهری ماه، دختر مورد علاقه سلطان سلیمان بنا شده است. حمام سلطان مهری ماه بر روی 12 ستون و به صورت مکعبی شکل آنچنان زیبا و چشم‌نواز ساخته شده است که در سفر به استانبول بازدید از آن را به هیچ عنوان نباید از دست داد. این حمام در تمامی روزهای سال از ساعت 9 صبح تا 8 شب برای خانم‌ها و از 7 صبح تا 11 شب برای آقایان خدمات ارائه می‌دهد.

  • هزینه حمام سلطان مهری ماه: هزینه این حمام با توجه به پکیجی که به مشتریان ارائه می‌دهند تقریبا بین 100 تا 250 لیر ترکیه است.
  • آدرس حمام سلطان مهری ماه: این حمام جنب مسجد سلطان مهری ماه در مرکز اسکدار، در اسکله واقع شده است.

3- حمام گالاتاسرای

حمام گالاتاسرای

حمام گالاتاسرای یکی از معروف‌ترین حمام‌های سنتی در استانبول است که علاوه بر مشتریان ترک از سراسر جهان نیز بازدید کننده دارد. در این حمام که به دستور بایزید دوم بنا شده یک بخش مرمری وجود دارد که بسیار خنک و مطبوع است و از این فضا برای ماساژ مشتریان استفاده می‌شود. به علاوه یک بخش گوبگتاشی نیز در این حمام به چشم می‌خورد که کاملا داغ است و برای دراز کشیدن بسیار مناسب می‌باشد. خانم‌ها از ساعت 8 صبح تا 9 شب و آقایان از ساعت 7 صبح تا 10 شب می‌توانند به این مجموعه مراجعه کنند و از استحمام در حمام فوق‌العاده دنج و راحت گالاتاسرای نهایت لذت را ببرند.

  • هزینه حمام گالاتاسرای: ورودی این حمام برای گروه‌های گردشگری تقریبا 15 نفره، 4400 لیر است.
  • آدرس حمام گالاتاسرای: استانبول، منطقه بی‌اغلو، نزدیک به برج گالاتا و میدان تکسیم، محله کولوگلو

4- حمام سوفولار

حمام سوفولار

حمام سوفولار به عنوان یکی از بناهای تاریخی ترکیه به دلیل ظاهری که دارد ممکن است حمام چندان لوکس و شیکی به نظر نرسد، اما موقعیت مکانی بسیار خوب این حمام سبب شده تا سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید به عمل آورند. قدمت این حمام نیز به زمان حکومت سلطان بایزید دوم می‌رسد. شما می‌توانید از ساعت 8 صبح تا 9 شب از حمام ترکی سوفولار استفاده کنید.

  • هزینه حمام سوفولار: هزینه این حمام تقریبا حدود 30 لیر است. البته ناگفته نماند که هزینه ماساژ، کیسه و… به صورت جداگانه محاسبه می‌شوند.

5- حمام کلیچ علی پاشا

حمام کلیچ علی پاشا

حمام کلیک علی پاشا در دوران امپراطوری عثمانی بنا شده و تاکنون نیز چندین بار مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. آخرین بازسازی این حمام تقریبا حدود 7 سال طول کشید که با افزودن المان‌های معماری مدرن به لوکس‌ترین حمام سنتی استانبول تبدیل شده است. این حمام در بخش بندری شهر استانبول قرار دارد و گنبد بی‌نظیر آن تمامی توجه‌ها را در این منطقه به سمت خود جلب می‌کند. حمام کلیک علی پاشا در تمامی روزهای سال از ساعت 8 صبح تا 11 و نیم شب آماده ارائه خدمات به گردشگران می‌باشد.

  • هزینه حمام کلیک علی پاشا: هزینه استفاده از خدمات حمام کلیک علی پاشا با توجه به نوع پکیج‌ها متفاوت است و نسبت به سایر حمام‌های سنتی از قیمت بالاتری برخوردار است.
  • آدرس حمام کلیک علی پاشا: استانبول، کاراکوی، جنب مسجد کلیک علی پاشا

بیشتر بخوانبد: مسجد و حمام کلیچ علی پاشا

6- حمام چمبرلی‌تاش

حمام چمبرلی‌تاش

حمام چمبرلی تاش به دستور سلطان سلیم دوم و همسرش نوربانو در قرن 16 میلادی ساخته شده است. این حمام از فضای درونی بسیار بزرگ و دنجی برخوردار است، به گونه‌ای که اتاق گرم آن دارای 38 حوض مجزا می‌باشد. سقف‌های گنبدی شکل این حمام جذابیت منحصر به فردی به این بنای تاریخی بخشیده و توجه گردشگران را به خود جذب می‌کند. در ابتدا این حمام برای استفاده خانم‌ها و آقایان طراحی شده بود اما برای عریض کردن خیابان در زمان سلطنت سلطان عبدالعزیز بخش زنانه آن را کاملا تخریب کردند. اما در بازسازی اخیر مجددا بخش زنانه به حمام چمبرلی تاش اضافه شد و شما می‌توانید همه روزه از ساعت 6 صبح تا 11 و نیم شب به این حمام مراجعه کنید.

  • آدرس حمام چمبرلی تاش: استانبول، خیابان فاتح، وزیرهان شماره 8، ملافناری

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم شما را با برخی از بهترین حمام‌های ترکی استانبول آشنا کردیم. اگر شما نیز تجربه استحمام در حمام‌های ترکی استانبول را داشته‌اید، می‌توانید نظرات خود را برای ما و دیگر کاربران سایت ام تی سی هوم به اشتراک بگذارید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشهاد می‌کنیم مطالب «هر آنچه باید در مورد مسجد ایاصوفیه استانبول بدانید» و «مراقب باشید شکلاتی نشوید!» را هم مطالعه کنید.