با معروف‌ترین پارک‌های آبی ترکیه آشنا شوید

با معروف‌ترین پارک‌های آبی ترکیه آشنا شوید

رفتن به پارک‌های آبی ترکیه همیشه جزء تفریحات لذت‌بخش و پرطرفدار گردشگران بوده است و بدون شک هیجان وصف‌ناپذیر سر خوردن بر روی سرسره‌های عظیم و سپس پرتاب شدن به داخل استخرهایی با آب‌های خنک جزء فراموش ‌نشدنی‌ترین لحظات سفر به ترکیه خواهد بود. اگر در فصل گرما به کشور زیبای ترکیه سفر کرده‌اید و می‌خواهید که یک روز فوق‌العاده در کنار عزیزانتان برای خود رقم بزنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از پارک‌های آبی این کشور بازدید به عمل آورید. بنابراین در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به معرفی معروف‌ترین پارک‌های آبی ترکیه بپردازیم.

معروف‌ترین پارک‌های آبی ترکیه

ترکیه نیز به عنوان یکی از پرطرفدارترین و لذت‌بخش‌ترین مقاصد گردشگری در جهان، علاوه بر مراکز خرید لوکس و پر زرق و برق، بناهای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و… مکان‌های حیرت‌انگیز و پرهیجان دیگری را نیز برای گردشگران داخلی و خارجی در نظر گرفته است که از جمله این سورپرایزهای هیجان‌انگیز می‌توان به پارک آبی با امکانات بسیار بالا اشاره کرد. شایان ذکر است که هم‌اکنون علاوه بر پارک‌های آبی که در کنار سواحل چشم‌نواز ترکیه ساخته شده‌اند، بسیاری از هتل‌های این کشور نیز به منظور جذب گردشگران اقدامات لازم را برای ساخت پارک های آبی به کار گرفته‌اند. از این رو ما نیز در این بخش از مقاله به معرفی بهترین پارک های آبی ترکیه خواهیم پرداخت:

1. پارک آبی آدالند در کوش آداسی

پارک آبی آدالند یکی از بزرگ‌ترین و بهترین پارک‌های آبی اروپایی به حساب می‌آید که در سواحل غربی کوش آداسی (جزیره پرنده) واقع شده است. این پارک بازی‌های آبی متنوعی نظیر سرسره‌های آبی غول پیکر، استخرهای کم عمق برای بازی کودکان، استخر موج سواری، یک رود خروشان مصنوعی برای رفتینگ ، مسیر آبی آرام برای قایق سواری، سرسره‌های کوچک برای کودکان و… را در خود جای داده است. از دیگر امکانات پارک آبی آدالند نیز می‌توان به فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها اشاره کرد که بخش ایده‌آلی برای تفریحات یک روزه به شمار می‌رود.

پارک آبی آدالند در کوش آداسی
خودتان را روی این سرسره‌ها تصور کردید؟

مسیر دسترسی: پارک آبی آدالند در 7 کیلومتری کوش آداسی قرار گرفته است که شما می‌توانید با استفاده از دلموش‌های خط 6، اتوبوس‌های خطی رایگان و یا تاکسی به راحتی خودتان را به آن‌جا برسانید.

قیمت بلیط‌ و ورودی: افراد بالای 10 سال: 24 یورو ; افراد 4 تا 9 سال: 17 یورو ; کودکان زیر 3 سال: رایگان

ساعت فعالیت: 10 صبح تا 6 عصر (تابستان‌ها)

2. پارک آبی آکوا در آنتالیا

آکوا بزرگ‌ترین پارک آبی شهر زیبای آنتالیا و از جاهای دیدنی آنتالیا می‌باشد که در ساحل دریای مدیترانه قرار گرفته است و با امکانات متنوع و جذاب خود در یک روز گرم تابستانی شما را به اوج هیجان خواهد رساند. این پارک به چندین بخش بزرگ نظیر سرسره‌ها، جامپینگ، سرزمین دلفین‌ها، استخرها، رفتینگ و رستوران‌ها تقسیم می‌شود.

سرسره‌های هیجان‌انگیز این مجموعه که در نهایت نیز به استخری کاملا امن و زیبا منتهی می‌شوند شامل سرسره‌های آبی روباز، سرسره‌های یو شکل، سرسره‌های با تیوپ و بی‌تیوپ، سرسره‌های روبسته یا تونلی و سرسره‌های چاله‌ای هستند که با طراحی زیبا و منحصر به فرد خود شما را به سمت خود خواهند کشید و شور و هیجان وصف نشدنی‌ای را برای‌تان رقم خواهد زد.

پارک آبی آکوا در آنتالیا
با یک تابستان خنک موافقید؟

مسیر دسترسی: منطقه لارا، خیابان مورات پاشا، پارک آبی آکوا

قیمت بلیط‌ها و ورودی: 30 لیر

ساعات فعالیت: 9 صبح تا 6 عصر

3. پارک آبی دلفین در استانبول

پارک آبی دلفین فعالیت خود را از سال 2001 آغاز کرده است و با سرسره‌های هیجان‌انگیز و متنوع خود آدرنالین خون گردشگران را بالا می‌برد و لحظات پرهیجانی را برای‌شان رقم می‌زند. به طور کلی این پارک آبی 7 استخر دارد که شامل یک استخر موج، یک استخر خانوادگی، 2 استخر مخصوص کودکان، یک استخر با ماکت کشتی و دو استخر بزرگ و همگانی است.

به علاوه پارک آبی دلفین دارای 12 سرسره مهیج و جذاب است که از جمله آن‌ها می‌توان به سرسره‌های مخصوص کودکان، سرسره سونامی، سرسره شاه کبرا، سرسره سقوط آزاد یا راکت، آناکوندای مشکی و آبی و سرسره پیچشی اشاره کرد. زمین والیبال ساحلی، استخر واترپلو، زمین تنیس، نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی، امکان شنا در کنار دلفین‌ها، رستوران، کافه، فروشگاه و یک سالن بزرگ برای مراسم‌هایی نظیر مهمانی‌ها، عقد و عروسی از دیگر امکانات پارک آبی دلفین به حساب می‌آیند.

پارک آبی دلفین در استانبول

مسیر دسترسی: محله اسن یورت، باغچه شهیر، محله اسنکنت، خیابان اونور گونر، پارک آبی دلفین

قیمت بلیط‌ها و ورودی: بانوان: 70 لیر ; آقایان: 80 لیر ; کودکان 5 تا 12 سال: 40 لیر ; کودکان زیر 5 سال: رایگان

ساعات فعالیت: 9 صبح تا 7 عصر (از اواخر اردیبهشت تا نیمه شهریور)

4. پارک آبی آکوا مارین در استانبول

آکوا مارین یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار استانبول به حساب می‌آید که در ساخت آن تمامی استانداردهای جهانی، ضرورت‌های بهداشتی و نکات ایمنی به خوبی رعایت شده و دارای محیطی تمیز، مناسب و مفرح می‌باشد. آکوا مارین با موقعیت ویژه خود در سواحل جنوبی استانبول و حاشیه دریای مرمره، قابلیت پذیرش تقریبا حدود 3 هزار نفر را به صورت همزمان دارد و از بازی‌های مهیجی برای تمامی رده‌های سنی برخوردار است.

این مجموعه تفریحی با استخر ویژه المپیک و نیمه المپیک، رفتینگ، موج سواری، شبیه سازی آبشار و… توجه گردشگران را به سوی خود جلب کرده است و آن‌ها را با زیبایی منحصر به فرد خود به وجد می‌آورد. از دیگر امکانات پارک آبی آکوا نیز می‌توان به موسیقی زنده، خدمات عکاسی، انیمیشن، اتاق پزشکی، کمد، اتاق تعویض، دوش، رستوران، کافه و فروشگاه اشاره کرد.

پارک آبی آکوا مارین در استانبول

مسیر دسترسی: محله فاتح، بیوک چکمک 40، پارک آبی آکوا مارین

قیمت بلیط‌ها و ورودی: آقایان: 50 لیر ; خانم‌ها: 30 لیر ; کودکان 5 تا 12 سال: 20 لیر ; کودکان زیر 4 سال: رایگان

ساعات فعالیت: 10 صبح تا 7 عصر (از اردیبهشت تا شهریور)

سخن پایانی

در این مقاله از ام تی سی هوم به معرفی بهترین و معروف‌ترین پارک های آبی ترکیه پرداختیم. همان‌طور که مطالعه کردید پارک‌های آبی ترکیه به دلیل برخورداری از تفریحات آبی متنوع و جذاب سالانه گردشگران فراوانی را از نقاط مختلف جهان به سوی خود می‌کشانند و لحظات بی‌نظیری را برای‌شان به ارمغان می‌آورند. اگر ای مطلب برای‌تان جالب بود، پیشنهاد می‌کنیم از مطلب «با بهترین شهربازی‌های استانبول آشنا شوید» هم مطالعه کنید.