اینینال کارت ترکیه چیست؟

اینینال کارت ترکیه چیست؟
00.06.24

با توجه به تحریم‌های چند سال اخیر و متزلزل شدن اقتصاد کشور ایران، سیستم‌ بانکی در خاورمیانه ایرانی‌ها را تحریم کرده‌اند و فقط برخی از بانک‌های ترکیه در شرایط خاصی برای اتباع ایرانی حساب بانکی با ظرفیت‌های محدود افتتاح می‌کنند. از این رو شما می‌توانید برای جبران کردن افتتاح حساب در کشور زیبای ترکیه اقدامات لازم را برای تهیه اینینال کارت به کار گیرید و امکان خرید آنلاین، خرید اقساطی و… را بدون ایجاد ارتباط بانکی برای خود فراهم کنید. در این مقاله از ام تی سی هوم با ما همراه باشید تا به اطلاعات جامعی از اینینال کارت ترکیه دست یابید.

اینینال کارت چیست؟

اینینال کارت یک کارت اعتباری بسیار مهم به ویژه برای دانشجویان، مسافران، مهاجران و افراد زیر 18 سال است که در همه جا از جمله دستگاه‌های POS فیزیکی، خرید آنلاین و… معتبر می‌باشد. کسانی که از اینینال کارت ترکیه استفاده می‌کنند، قادر خواهند بود بدون داشتن کارت اعتباری واقعی به بانک متصل شوند و خرید خود را به صورت فیزیکی یا آنلاین انجام دهند. در واقع کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانند در یکی از بانک‌های ترکیه حساب بانکی افتتاح کنند، می‌توانند اینینال کارت خود را به صورت آنلاین در داخل و خارج از کشور، در فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار دهند. به طور کلی می‌توان گفت هر جا که کارت بانکی معتبر باشد، اینینال کارت کشور ترکیه نیز معتبر است.

تمامی افراد بالای 13 سال می‌توانند اینینال کارت تهیه کنند و برای کسانی که تحت نظر سرپرست خود اینینال کارت ترکیه را مورد استفاده قرار می‌دهند، محدودیت سنی وجود ندارد. اینینال یک شرکت تابعه Multinet UP می‌باشد که مجوز فعالیت الکترونیکی پول را در سال 2017 از آژانس تنظیم مقررات و نظارت بانکی (BRSA) دریافت کرد. هدف از تاسیس اینینال تامین اهداف پلتفرم پرداخت نسل جدید برای ارائه خدمات مالی به شرکت‌ها و مشتریان بوده است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره خرید موبایل، سیمکارت و شارژ تلفن همراه در ترکیه

اینینال کارت چه کاربردی دارد؟

اینینال یک کارت واقعی است که می‌توانید از آن برای خرید‌های اینترنتی نیز استفاده کنید. به طور کلی این کارت اعتباری در خرید آنلاین، مراکز خرید، رستوران‌ها، بازارها و به طور خلاصه در تمامی نقاط کشور ترکیه که عبارت MasterCard را مشاهده می‌کنید قابل استفاده است.

اینینال کارت هیچ گونه وابستگی به حساب بانکی ندارد و فقط کافی‌ست شما به نقطه فروش مراجعه کنید و بدون ارائه اطلاعات شخصی با پر کردن فرم یا امضاء کارت مورد نظر را خریداری کنید. با خرید اینینال کارت دیگر نیازی به کارت اعتباری بانکی نخواهید داشت. به عنوان مثال اگر برای خرید یک محصول به صورت اینترنتی باید 100 لیر پرداخت کنید، می‌توانید یک کارت اولیه 100 لیری خریداری نمایید و این کارت را به عنوان کارت اعتباری مورد استفاده قرار دهید. سپس اینینال کارت را مجددا شارژ کنید و یا بعد از استفاده کارت را دور بیندازید!

مزایای اینینال کارت

از دیگر مزایای استفاده از اینینال کارت می‌توان به پایان دادن کارت‌های اضافی اشاره کرد. بدین صورت شما می‌توانید تمامی خریدها را بدون نیاز به کارت اضافی با اینینال کارت انجام دهید و سپس جزئیات معاملات خود را مورد بررسی قرار دهید. همچنین شما می‌توانید از وب سایت‌ها و مشاغل دارای قرارداد با اینینال کارت نیز تخفیف‌های ویژه‌ای دریافت کنید.

مراحل دریافت اینینال کارت چگونه است؟

شما می‌توانید اینینال کارت ترکیه را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف نظیر نظیر میگروس، کیپا، کیم مارکت، ماکروسنتر، مکان‌های کاری Vatan Bilgisayar، PPT، Teknosa و نقاط معاملات عملی خریداری کنید. برای خرید اولیه کارت باید تقریبا حدود 30 لیر بپردازید که 5 لیر برای کارت پرداخت می‌کنید و 25 لیر وارد کارت می‌شود. همچنین می‌توانید اینینال کارت ترکیه را به صورت اینترنتی نیز سفارش دهید و در درب منزل تحویل بگیرید. پس از آن نیز باید وارد بخش معاملات کارت من در سایت اصلی اینینال کارت به آدرس www.ininal.com شوید و کارت خود را فعال کنید.

در واقع شما به راحتی می‌توانید بدون اینکه اسنادی را امضا کرده باشید اینینال کارت خریداری نمایید و بلافاصله آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید. از آن‌جایی که این کارت ناشناس است می‌توانید با خیال راحت مبنی بر سرقت اطلاعاتتان اقدامات لازم را برای خرید آن به کار گیرید. استفاده از این کارت بدون بدهی و بدون بهره خواهد بود، یعنی به همان اندازه که کارت را شارژ می‌کنید به همان اندازه نیز خرج خواهید کرد.

روند بارگیری پول بر روی اینینال کارت به چه صورت است؟

شما می‌توانید اینینال کارت خود را به راحتی با دستگاه‌های خودپرداز بانکی، فروشگاه‌های میگروس، کیپا، اماکن توزیع کننده پول و… شارژ کنید.

روند بارگیری پول بر روی اینینال کارت

به علاوه با استفاده از دیگر کارت‌های اعتباری نیز می‌توانید کارت خود را از طریق برنامه تلفن همراه اینینال کارت شارژ نمایید. شایان ذکر است که به منظور استفاده از اینینال کارت هر ماه فقط 2 لیر از حساب شما کسر خواهد شد. در صورت تمایل نیز می‌توانند مانده اینینال کارت خود را از دستگاه‌های خودپرداز ING و PPT برداشت کنید.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن‌هایی که در سفر ترکیه باید داشته باشیم

اینینال کارت چه تفاوتی با توسلا و پاپارا دارد؟

تفاوت اینینال کارت با کارت توسلا در این است که اینینال کارت با فروشگاه‌های میگروس قرارداد دارند و شما به راحتی می‌توانید به صورت آنلاین خریدهای خود را از این فروشگاه‌ها تهیه کنید. دریافت پاپارا کارت نیز نیاز به افتتاح حساب همراه با ارائه کارت اقامت یا کیملیک دارد اما تهیه اینینال کارت به مدرک خاصی نیاز ندارد.

بیشتر بخوانید: سوالات متداول مسافران ترکیه

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ام تی سی هوم اطلاعات جامعی از اینینال کارت ترکیه را در اختیارتان قرار دادیم. اگر تمایل دارید که از پاپارا کارت ترکیه نیز اطلاعاتی به دست آورید، اگر به فکر مهاجرت به ترکیه هستید، می‌توانید برای دریافت مشاوره خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت ترکیه با مشاوران ام تی سی هوم در تماس باشید.